Social

Tăşuleasa Social, cu Marmot(a) la plantat: Iniţiativă interesantă a partenerilor din Nürnberg

După ce în această primăvară a fost plantat câte un arbore pentru fiecare cadou de Crăciun primit de copii de la Tăşuleasa Social, acum asociaţia condusă de Alin Uhlmann Uşeriu răspunde unei noi provocări: câte un copac plantat pentru fiecare produs Marmot cumpărat din magazinul partenerilor de la Nürnberg.

1 magazin marmot”Cu Marmot(a) la plantat! Marmot Mountain Europe, parteneri Tăşuleasa Social de câţiva ani buni şi mari susţinători de împăduriri cu voluntari, au avut o iniţiativă interesantă la Nürnberg: pentru fiecare produs Marmot cumpărat din noul magazin Marmot Store Nürnberg, Tăşuleasa Social va planta un copăcel la primăvară! Ne bucurăm de această iniţiativă şi suntem mai mult decât bucuroşi să mergem la primăvară cu marmota la plantat!”, a precizat Asociaţia Tăşuleasa Social. 

În altă ordine de idei, Tăşuleasa Social prezintă Via Maria Theresia la Bucureşti prin lansarea a două filme scurte în regia lui Andrei Dăscălescu, ”Redescoperirea” şi ”Competiţia”. În data de 15 iunie, Asociaţia Tăşuleasa Social organizează la Cinema Studio din Capitală un eveniment deosebit în cadrul căruia vor putea fi vizionate două scurt-metraje despre Drumul şi Maratonul Via Maria Theresia. Scurtmetrajele sunt filmate în decorul natural şi sălbatic al Munţilor Călimani, iar invitaţii speciali sunt Alin Uhlmann Uşeriu, preşedintele asociaţiei, şi Steven Van Groeningen, preşedintele Raiffeisen Bank România.

Începand cu anul trecut, Asociaţia Tăşuleasa Social împreună cu Raiffeisen Bank România organizează Maratonul Via Maria Theresia, destinat tuturor iubitorilor de sport şi natură. Maratonul, aflat în acest an la ediţia 2.0, se desfăşoară pe un drum tematic construit în timpurile Împaărătesei Maria Theresia, la vechea graniţă a Imperiului Austro-Ungar din Munţii Călimani. În anul 2014, Asociaţia Tăşuleasa Social, cu sprijinul Raiffeisen Bank, a refăcut acest drum. Timp de peste 100 de zile, 250 de voluntari au montat 395 de borne şi 465 de momâi din piatră, undeva în creierii munţilor, pe o potecă frumoasă care cândva era drum, la o altitudine de 1.700 de metri. În total, au fost 42 de kilometri de curăţat şi marcat. Tăşuleasa Social s-a mutat în Munţii Călimani, unde a lucrat la redescoperirea drumului pe care istoria l-a croit aici. Astfel, Tăşuleasa vrea să atragă atenţia turiştilor, drumeţilor şi sportivilor asupra acestui colţ de ţară şi de rai, de o excepţională curăţenie şi frumuseţe naturală. Proiectul „Via Maria Theresia” are mai multe obiective. Primul şi cel mai important se referă la creşterea conştientizării importanţei naturii, a pădurilor şi a

parcurilor naţionale, dar şi a practicării sporturilor în aer liber. Cel de-al doilea obiectiv se referă la promovarea şi punerea în valoare a unui drum – monument istoric – contribuind, în acest fel, la educaţia tinerilor. În subsidiar, promovarea Parcului Naţional Călimani şi dezvoltarea turismului montan au ca obiectiv scăderea infracţiunilor forestiere, datorită prezenţei în teren a unui număr cât mai mare de turişti, drumeţi şi sportivi. Partenerul proiectului, Raiffeisen Bank creează, de asemenea, şansa de participare la programele specifice asociaţiei Tăşuleasa Social în Pădurea Pedagogică pentru 200 de copii.

Tăşuleasa Social aniversează anul acesta 15 ani de existenţă fiind asociaţia prin excelenţă dedicată voluntariatului şi educaţiei tinerilor prin dragostea şi grija faţă de natură. Principalele proiecte Tăşuleasa Social sunt: acţiunile anuale de împădurire împreună cu voluntari, taberele de copii din campus, Maratonul Via Maria Theresia, Şcoala de Mers pe Munte, Camionul de Crăciun. 

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.