Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) folosit în sistemul medical iar nu funcționează. Medicii reclamă afectarea serviciilor oferite pacienților și timpi mari de așteptare în cabinete şi farmacii.
”Patronatul Medicilor Specialişti cu Practică Independentă informează publicul şi partenerii din sistemul medical că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) este nefuncţional, afectând procesarea serviciilor medicale şi a decontărilor prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Această situaţie generează dificultăţi semnificative în acordarea serviciilor medicale”, au transmis miercuri, într-un comunicat, medicii specialişti cu practică independentă.
Potrivit acestora, afectarea serviciilor constă, în principal, în:
- Validarea şi raportarea serviciilor medicale furnizate pacienţilor asiguraţi
- Verificarea calităţii de asigurat.
- Eliberarea reţetelor compensate şi gratuite.
- Emiterea şi validarea concediilor medicale.
”Astfel, solicităm autorităţilor competente să ia măsuri urgente pentru remedierea problemei şi să ofere soluţii alternative pentru a asigura continuitatea actului medical fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale şi pacienţi. Ne adresăm pacienţilor şi îi rugam să înţeleagă dificultăţile prin care trecem în aceste zile şi care ne afectează în egala măsură”, a mai transmis sursa citată.
Medicii fac apel la pacienţi, dacă au nevoie de servicii medicale: ”Dacă aveţi nevoie de servicii medicale, vă rugăm să văsă se prezinte cu documentele necesare (card de sănătate, reţete anterioare, adeverinţe de asigurat etc.). Eliberăm reţetele offline şi vă solicităm înţelegere referitor la timpii de ridicare a acestora. Vă solicităm înţelegere referitor la timpii de aşteptare în cabinetele medicale din cauza duratei mari de semnare şi validare a consultaţiilor şi serviciilor medicale. Solicitam farmaciile sa ajute pacienţii în eliberarea prescripţiilor medicale în sistem offline urmând ca, în conformitate cu procedurile legale, sa fie validate ulterior”, au mai transmis medicii.
În situaţiile în care se întâmpină dificultăţi în utilizarea PIAS, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se pot acorda în regim offline, pentru asigurarea continuităţii asistenţei medicale, iar raportarea informatică se poate face ulterior, într-un interval de trei zile lucrătoare.
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) susține că procesul de restaurare după întreruperea serviciilor furnizate de platformele ADR SEAP, PCUE, SIAE și Ghiseul.ro necesită timp.
https://cnas.ro/2025/02/07/anunt-privind-serviciile-medicale-acordate-de-catre-furnizorii-aflati-in-contract-cu-cas-4/
https://cnas.ro/2025/02/07/anunt-privind-serviciile-medicale-acordate-de-catre-furnizorii-aflati-in-contract-cu-cas-4/
Cu digitalizrea nu se ocupa un ministru PSD de la noi din judet?
Dl. Ministru este la al doilea mandat DEGEABA.
https://www.facebook.com/PMFCluj/posts/pfbid02ohV14eMbWtjbX2HgaZhWbKfgpeNkH1D4ioNJv4WrG5FTifn3jsbYzbpB2dobPwLdl
.
❓Este asta o problemă nouă? NU. SIUI funcționează suboptimal de ani de zile, cu perioade lungi în care a fost offline și cu grade mari de erori.
.
💰 Răspunde cineva pentru prejudiciile aduse medicilor, pacienților și farmaciștilor? NU. CNAS a legiferat situația de funcționare offline, în care anumite filtre de validare se ridică, în rest fiecare pion din sistem să se descurce cum poate, CNAS nu își asumă nimic. Medicii și farmaciștii, acordând anumite servicii pe proprie răspundere, se pot afla apoi puși să platească pentru orice eroare aparută din cauza nefunctionalității SIUI.
.
De ani de zile auzim că „se va repara”, „se va face”, „se va planifica”, „se va schimba”. Până atunci, CNAS nu face decât să umilească medicii și pacienții din România.