Actualitate

Trafic de coșmar la Bistrița. Tot mai multe mașini se înghesuie pe aceleași străzi

Străzile orașului au devenit neîncăpătoare pentru numeroasele mașini care au invadat orașul într-o zi de sărbătoare. O fotografie făcută joi după-amiaza de la etajul unui bloc situat pe strada Năsăudului din Bistrița arată cât de mult lipsește acestui oraș o variantă ocolitoare sau măcar alte căi de acces spre zona comercială a orașului dinspre Unirea.

Zeci de persoane au postat comentarii după ce au văzut aceste fotografii, nemulțumite că administrația orașului s-a complăcut eventual să tot toarne asfalt pe infrastructura existentă, în loc să caute alte variante de interconectare a diferitelor zone din oraș sau măcar de eliberare a arterelor principale de mașini parcate.

În iunie 2019, viceprimarul Cristian Niculae declara pentru Timp Online că un nou acces auto ar putea fi creat între strada Colibiței și Bistrița Retail Park.

Șanse există fiindcă persoanele care dețin teren între strada Drumul Dumitrei Vechi și Selgros s-au oferit să cedeze gratuit municipalității suprafața necesară pentru amenajarea drumului, însă, deși a trecut aproape o jumătate de an, nu s-a făcut deocamdată nimic pentru concretizarea acestui proiect.

45 comentarii

  • Nu va tot legati de VARIANTA ! Sigur ca este necesara, insa impostorul roman aflat la volan, doreste de fiecare data sa intre cu masina direct in policlinica, Spital, KFC, LIDL, Prefectura etc. Sa fim seriosi ! Asa cum votam, adica din comoditate nu mergem, tot asa ne deplasam cu masina pana si dupa un pachet de tigari. Toata populimea chiar si acei cu 2-4 clase are o masina. Asta denota ca puterea de cumparare a crescut pt. fiecare individ si familie in parte, dar sa recunoastem ca Romania fiind lada de gunoi a Europei si piata are ce oferi fara probleme . Situatia nu se va imbunatati niciodata numai dupa epuizarea combustibililor. Cand lumea intreaga va spune STOP si vor fi inlocuite aceste mijloace cu cele electrice va fi o scurta perioada de liniste datorita preturilor mult mai mari la cumpararea unei astfel de masini. Pana atunci rabdare si tutun !De mers pe jos sau cu mijloace in comun asta este adresata doar pensionarilor cateva ore pe zi.

    • Dle Balan esti aproape la fel de lipsit de viziune ca si #cititorul de mai jos – aveam alte asteptari de la dvs… lumea evolueaza societatea este orientata si incurajata spre un consum tot mai accelerat – vrem nu vrem astea sunt timpurile in care traim – nu va faceti probleme referitor la epuizarea combustibililor…se vor gasi solutii alternative daca se intampla asa ceva (daca se termina petrolul creat de dinozaurii fosilizati de acu milioane de ani, ganditi-va intre timp cati alti dinozauri mai mari, au intrat in pamant… dar repet… se gasesc alternative…)
      Ziceti de intrarea direct in magazine, spitale, etc… asta se doreste si se creeaza infrastructura – uitati-va ca toate magzinele de succes au parcarile lor private – KFC, McDonalds au creat case speciale la geam unde nici nu te mai dai jos din masina… nu romanii au inventat asta… asta e trendul, tavalugul care vine peste noi… nu ne putem pisa contra vantului – trebuie sa ne adaptam si sa evoluam!!!

    • Am mai avut un chior care a spus ca Romania nu are nevoie de Autostrazi si tocmai din cauza asta a lipsei de autostrazi Romania este cea mai saraca tara din Uniunea Europeana.

    • Pentru a avea un oras civilizat este mare nevoie de a construi pistelde biciclisti, mai ales in zonele unde este spatiu lasat special pentru piste cum ar fi pista de pe Drumul Cetatii.
      O retea bine dezvoltata de piste de biciclete au toate orasele civilizate ale Europei.
      https://www.youtube.com/watch?v=mQyea9aqbcQ

  • Mersul cu mașina într-un oras de talia Bistriței, cel puțin în perimetrul lui istoric, este o fiță.
    Ar trebui taxat încât să nu renteze plimbarea cu mașina în oraș.Transportul în comun, pus la punct nemțește, ar putea fi gratuit, suportat de Primărie din taxarea deplasării individuale.

  • N-ar strica un acces din zona străzii Colibiţei, însă totuşi va fi o cale de acces relativ limitată mai ales că deserveşte doar un complex comercial, nu ambele. Apoi Colibiţei este plină cu maşini parcate, Drumul Dumitrei Vechi este condiţionat de centură care şi aşa are problemele ei, iar dinspre Andrei Mureşanu ori Sucevei nu e o variantă mai facilă.

    N-ar strica adăugarea unei benzi pe sens dinspre Bistriţa spre Bârgău (că prea devreme n-o s-avem autostradă) şi chiar după, spre Pasul Tihuţa. Deasemenea pe Lucian Blaga şi pe centură, instalarea de bariere sau cel puţin lumini intermitente la trecerile de pe Lucian Blaga, Livezile, Bârgău, etc. Mă rog, ar trebui să fie oameni capabili să găsească soluţii. Atunci să fie 40+ străzi „reparate”, „modernizate”, etc.

    Şi nu în ultimul rând, făcut un studiu vis-a-vis ce-ar trebui îmbunătăţit astfel încât cetăţenii să folosească mai des transportul în comun, atât copiii când merg la şcoală (şi nu doar cei din Bistriţa, ci şi din localităţiile din împrejurimi ce vin la şcoală în oraş – Livezile, Unirea, etc.). De exemplu, o firmă de taxi are propria aplicaţie în care vezi unde a maşina, când ajunge, etc. O aplicaţie în care să alegi punctul de plecare şi destinaţia şi să primeşti o oră la care vei ajunge (plus schimburile necesare de pe o linie pe alta ce trebuie făcute), plata contactless cu card bancar şi/ori de transport, poate ar convinge mai multă lume să lase maşina acasă.

    Dar mai e mult până departe.

    • Degeaba avem accesul facilitat pe str Colibitei,ca pe urma iesi tot in traficul aglomerat de pe Sucevei,inspre Han pt ca nu exista alternativa,deci ne invartim in jurul cozii,plus banda blocata de masinile parcate.Deci ar trebui urgentata lucrarea de deblocare a căii dinspre Colibitei,prin fostul Spiut inspre Calea Moldovei

    • Drumul Cetatii nu se poate largii, acolo nu este loc de inco banda. Pe drumul Cetatii trebuie construite trotuare pe ambele sensuri, pistele de biciclisti si trecerii de pietoni.

  • pai buuuun, si ce ai vrea ca „aia” sa stea la lampas si sa manance mamaliga din coceni de porumb si sarmale cu pasat????? ce legatura are articolul cu venirea in vacanta a celor plecati??? E adevarat ca sunt foarte multi niste prost crescuti si cand se intorc accentueaza acest lucru, dar… inca nu sunt sarbatorile…
    Si referitor la trotuare…. hai sa le facem gen carari sa circulam in sir indian… sau sa-l inviem pe Cezar sa ne faca poteci cu latimea cat curu’ calului. Toate trotuarele alea late sunt pline de masini!!! deci nu e nimic „irosit’!
    Astea sunt solutiile oamenilor limitati… decongestionarea se face prin creearea de noi artere (drum intins pe langa calea ferata din Unirea si pana la Moisan de ex!, si pe langa raul Bistrita tot din Unirea pana la Kauflandul de jos sau chiar pana in Viisoara – astea pot sa fie 2 drumuri mai importante decat centura actuala!!!!), culturalizarea cetatenilor, introducerea de taxe de circulatie pe anumite sectoare de drum, taxe de inmatriculare diferentiate pentru toate rablele… bla… bla… bla…. nu cu stricarea trotuarelor si tinerea celor din diaspora la granita!!!

  • Park and ride ( parcare și plimbare ) prescurtat pe indicatoare rutiere ca „P + R” sunt suprafețe la intrările în marile aglomerări urbane, ( unele amenajate după 1960 !!! ) de unde în centrul localităților cetățeanul se deplasează cu mijloacele de transport în comun, biciclete, motorete electrice, etc.
    Întrucât Bistrița are două intrări principale dinspre Suceava și Cluj pe DN 17, personal am propus în Consiliul Local în urmă cu circa doi ani să fie în atenția executivului realizarea unor asemenea suprafețe unde să fie amenajată și încasarea taxelor și impozitelor locale.
    Traseul Variantei Ocolitoare 2 Sud prin Pădurea Codrișor are prevăzute în studiul de fezabilitate doar trei sensuri giratorii, intrări – ieșiri, unul la Podul Jelnei, unul la puntea Tudor Vladimirescu și altul în zona lacului de agrement. Doar pe la Podul Jelnei are contact cu străzile Bistriței.
    Doar necunoscătorii susțin fezabilitatea unei unui asemenea drum ocolitor al municipiului Bistrița, nedeclarat nici astăzi ca utilitate publică, iar referitor la finanțare, nu există un document care să confirme cele susținute de către decidenții politici din 2009 până în prezent și cu regret o spun, înbrățișate de unii cetățeni.
    Cei ce nu dețin informațiile reale, jignesc prin comentarii pe toți cetățenii conștienți ce s-au opus unei asemenea absurdități.
    12 mai 1970, ( cetățenii mai în vârstă își amintesc ), este data când terenul din Pădurea Codrișor a alunecat în spatele stadionului Jean Pădureanu și a fost nevoie de ajutorul unităților militare din Zalău, Dej și Bistrița să intervină pentru a evita inundarea Bistriței.
    Digul de 2 metri grosime de la ștrand înspre Podul jelnii pe malul stâng al râului Bistrița este dovada acestei alunecări.
    Bistrița are nevoie de variante de ocolire atât pe Nord cât și pe Sud și chiar dacă nu este o metropolă, are nevoie de aceste parcări înafara orașului, străzile înguste nu mai pot susține traficul și parcarea.

  • Zorro ; lipsit de viziune a fost primarul Cretu si toata harababura din primarie care s-au cramponat ani de zile cu incapatanare sa taie padurea Codrisor pt. a face o centura NEOCOLITOARE. Eu chiar daca nu am viziune , asa cum spui tu nu este un dezastru, pt. ca nu sunt platit din bani publici ca sa raspund in fata cetatenilor de lipsurile mele . Viziunea mea este in fisa postului de Ecologist. Un MEDIU ambiant mai bun pt. sanatatea noastra.

  • A avea o mașină este o necesitate, bade. Un privilegiu era acum 50 de ani. Mașinile nu sunt principala cauză a poluării, dar pentru a ne face pe noi, oamenii de rând să ne simțim vinovați că să ne poată adăuga ceva taxe în plus, ne-o aruncă în cârcă nouă.

  • Mai lăsați…masina….si treceti la miscare !!!! Sa vedem dupa ce stai un ceas in trafic….mai ai chef de masina. ? Daca da , inseamna ca iti meriti soarta. Va pupa Alin.

  • Bistrița are mare nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Aici nu-i vorba de varianta ocolitoare pentru traficul de tranzit ci tocmai de solutii pentru imbunatatirea circulatiei din oras.
    Pe de alta parte, această actualizare a PMUD este necesară si materializarea planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune reconfigurarea retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si a unor locuri de parcare. Orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista posibilitatea amenajarii acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița. Din păcate pană in prezent nu a fost pus in valoare acest avantaj.
    Pe de alta parte, ar fi nevoie de mai multe „coridoare” de legatura intre Viisoara si Unirea. In acest sens, Ioan Turc propunea amenajarea unui drum de viteză, pe lângă calea ferată, între Sărata şi Unirea.
    Vezi: https://timponline.ro/orasul-este-mutilat-si-sufocat-spune-ioan-turc-ce-solutii-propune/

  • Pe actuala linie ferata trebuie instalat un metrou rapid si modern de suprafata cu halte in oras si in toate celelalte Bargaie. Cat de dese ca si la autobuz.

  • Niciun oras din Romania nu a fost „creeat” pt atatea masini…Insa ce ai zice daca am lua exemplul altor orase din Romania si am face sa zicem Bulevardul Republicii sens unic intr-un sens, iar B-dul Decebal in celalalt? Am avea drumuri cu 5-6 benzi pe sens? Sounds Legit?

  • Vreiti solutie civilizata? Transport public, biciclete pe benzi separate, mers pe jos. Masina in Bistruta in afara de iesit in week end e o fita.
    Toata discutia asta cu largit benzi si in general cu pus masina in centrul reformelor de transport e primitiva. Vrem tara ca afara, urlam la PSD dar nuntem niste taranoi obsedati de masini si parcari.

    Ca in India. Acolo vom ajunge:

    Un bar care oferă 15 minute de aer curat clienţilor s-a deschis în New Delhi, cel mai poluat oraş al lumii, potrivit unui articol publicat de Daily Mail.

    Oxy Pure vinde aer curat, cu oxigen în proporţie de 80 şi 90% în schimbul a 300 de rupii (aproximativ 3 lire sterline) pe şedinţă, într-o varietate de arome – inclusiv lemongrass, lavandă, roşii şi eucalipt.

    Barul se află într-un mall din sudul oraşului şi oferă posibilitatea clienţilor de a folosi o mască de oxigen. Oxy Pure pune la dispoziţia clienţilor şi o ofertă specială, în care să dea clienţilor posibilitatea să plătească patru sesiuni de oxigen la preţul de trei.

  • Domnu Rares…..de ce nu iti duci copii La scoala pe o arteră principala, in jurul orei 8. Poluarea este maxima….abia mai poti sufla….mai ales de la masinile diesel care au un fum necacios. Deci poluarea e maxima. As propune ca in data impara sa circule masini cu nr impar si in data cu par
    …celelalte.

  • Trotuarele nu trebuiesc nici îngustate nici desființate. Dimpotrivă. …Ne lipsesc pistele de bicicletă și cultura de a merge cu bicicleta și respectul pentru spații verzi. Parcări? Nu se pot face în ritmul în care creste parcul auto .

  • Romanu sa scăpat la mașina straina de preferința bengoasă marca germana și trebuie sa o arate la cumpărături la B1 , da tare la papa și după aia urmează diabetul și 130 kg infarct și guta . Distracție plăcută mai departe și faceți punga plină la farmacii și cabinete medicale analize șamd

  • Au avut pupatorii de moaște rurali sărbătoare si Au lăsat căruța si Au luat masina cumpărată la A cincea mana pentru a veni în oras sa mănânce 2 mici cu muștar.

  • Ecologistule ; unde ai citit tu ca eu nu vreau centura ? Te rog arata-mi unde am scris eu asa ceva. Am combatut idea creata a executarii centurii neocolitoare prin padurea Codrisor, asa cum sta bine unui ecologist si astfel trecand anii am salvat cateva mii de copaci pt. aerul curat de care pomenesti tu. Din toata aceasta poveste domnul Radu Moldovan, seful lu Cretu si-a dat seama de incapatanarea edilului de faptul ca prin abordarea stilului dictatorial de vataf sef, pesedeul pierde procente la greu in Bistrita. Astfel presedintele CJ isi asuma inceperea studiilor , masuratorilor la o noua varianta de data asta ocolitoare pe la Monari, Simionesti. Deci presiunile Bistritei Civice ,a Ecologistilor condusi de mine, strangerea de semnaturi cu miile, procese grele, au dat roade pana in final. Documenteza-te ecologistule ! Se vede ca nu esti de-al meu .

  • Ecologistule; pana iti raspund trebuie sa fac o remarca. Ori imi spui domn ori ma iei cu tu. Fi te rog mai atent la felul in care scri si te adresezi .Sustin neconditionat varianta CJ-ului prin Monari, Simionesti , Dorolea, Livezile. Acolo nu se expropriaza foarte mult teren si ce este important nu se demoleaza nici o casa , gospodarie. Ce este bine este ca bistritenii nu mai suporta noxe suplimentar de la tirurile si masinile care ar fi trecut prin padurea Codrisor la 50 de metri de Strand si la 300 metri de Parcul Municipal, amandoua facute cu bani europeni pt. recreere nu pt. imbolnavire . Deci daca ai fi citit cu atentie stirile in casada din toata presa vremii ai fi aflat asta de foarte multa vreme si nu ai mai fi asteptat nimic de la mine. Dar admir ca te preocupa MEDIUL si Sanatatea , desi nu cred ca ai fost in preajma mea si nici a colegilor care s-ai zbatut al dracului de tare si de bine ca aceasta centura sa fie pusa acolo unde este cel mai bine. In legatura cu actuala centura pot sa spun ca nu trebuie sa fiu de acord cu domnul TURC. Tot B-ta Civica si colegii au facut trimitere tot demult la largirea actualei centuri, care se poate face destul de simplu. Exista paraul care curge la baza cimitirului si pe toata lungimea drumului pana la statia Rompetrol. Aici se poate interveni cu tuburi mari de beton ca paraul sa curga nestingherit si peste tuburi se pregatesteste asfaltul si breteaua de legatura. Ce mai, este o solutie de a mari capacitatea la trei benzi. Multumesc pt. colaborare si intrebari !

  • VV pune mana pe gramatica si fi atent la greseli, ca ajungi ca V.V.D de rade toata lumea cu gura pana la urechi.Locul meu este la VERZI, dar de factura sunt ECO-LIBERAL. Deci mult mai LIBERAL decat toti liberalii la un loc. Este un concept nou si nu o doctrina de partid . Aici nu tine cu doctrine si comenzi de la partid. Nu as fi eu in pielea mea sa primesc comenzi de la comanduirea niciunui partid. Fi linistit ca nu sunt traseist. Pt cat mi-o mai ramas de trait, verticalitatea este pe primul loc pt. mine. Nu am nevoie de ciolane de ros.ZI BUNA si du-te la VOT !

    • Domnule Balan, cu gramatica lasati-o mai moale! Nu sunteti in masura sa radeti nici de ceilalti comentatori, nici de VVD. Se vede ca nu prea v-a placut scoala. E de rasul curcilor ca un agramat sa ii atentioneze pe ceilalti. Sa va fie rusine!

    • Si sa va fie rusine pentru modul in care va adresati interlocurtorilor! Pe langa ca sunteti semianalfabet si agramat, vad ca mai sunteti si țopârlan prost crescut. Ascultati cumva manele?

  • Ecologistule , sunt de acord cu tine. Asta poti sa o ceri undeva in februarie 2020 la dezbaterea publica pe Bugetul orasului. Te sustin daca vi !

    • Mulțumesc pentru susținere, eu am mai participat la ședințele de CL este drep că nu așa des ca dumneavoastră fiindcă aceste ședințe se țin la ore imposibile când eu sunt la muncă. Sper să putem colabora pe viitor. Toate cele bune.

  • După cum se vede incepe atacul asupra dl Turc.
    Va este frica?
    Voi vb care 12 ani nu ati facut aproape nimic?
    O partie cu multi bani, un parc, o pădure in Schuleward plină de canale betonate, blocurile viu colorate si prost reabilitare.
    Chiar nu va prinde rusinea sa criticați mereu,?
    Sau frica .
    Ma astept sa curgă cu jigniți asupra persoanelor care reprez un real pericol.
    Deocamdată Turc nu a aruncat cu banii pe fereastra.
    Dacă nu sunteti psd-isti de ce nu criticați ce s a făcut până acum și modul dezastruos de cum s a cheltuite a banului public.
    Sa nu vb despre alte ilegalități.
    DEGEABA NE AM SATURAT DE VOI SI MAI ALES DE CEI PLATITI CU BANI PUBLICI PT A COMENTA SI A JIGNI , MAI BINE VA TI UITA IN OGRADA VOASTRA.
    Turc va sta in gât.
    Sper sa candideze sa iasa primar si sa scoată la iveală toate abuzurile si sa se debaraseze de o grămadă de putori si lingai.

    • Ce sa-i faci, el sia facuto singur, nu eu l-am pus sa deschida gura si sa propuna prosti, uitate si tu in cometari cata nemultumire a adus cu propunerile lui. Cetateni Bistriti vor ceva el in schimb vine si propune alte tampeni. Daca tu iti bati joc de nevoile oamenilor din Bistrita cum crezi ca ei o sa poarte cu tine.

  • Alan- dala ti-o sucit Doamne Doamne mintea . Ce este ( interlocurtorilor )?Vezi vorba proverbului (rade harb de oala sparta cat de bine ti se potriveste ? ) Cel mai bun lucru pt. tine ar fi sa te uiti in oglinda din baie si sa te scuipi singur. Daca taceai filozof ramaneai .Iti raspund ca asa meriti. De ce te legi de comentarile mele care nu iti sunt adresate ? Stai cuminte ca nu imi face placerea sa raspund unui impostor si las fara nume, dar tu trebuie sa fi pus la colt din cand in cand.

    • Domnule Balan, poate v-ati dat seama ca a fost o greseala de tastare. In cazul in care nu sunteti analfabet functional, atunci stiti ca nu va puteti arunca asa pe o greseala, fara ca aceasta sa se repete in mai multe comentarii, la fel cum vi se intampla dumneavoastra cu i-urile.
      Chiar nu inteleg de ce v-ati suparat asa pe mine, eu am fost destul de civilizat cu dumneavoastra si nu v-am insultat. Sunteti prea agresiv.

  • Circul cu autobuzul, nu am masina chiar daca imi permit. Mi se pare o fita si o tampenie sa mergi cu masina personala dintr-un capat a orasului in celalalt capat intr-un orasel ca bistrita. Daca oamenii si-ar folosi un pic creierul si ar circula cu mijloacele de transport in comun nu ar mai pierde atata timp in trafic si nici poluarea nu ar mai fi aceeasi. Bistritenii nu mai sunt nici oraseni, nici tarani, sunt o corcitura intre cele 2, se si vede de la cat de mizerabil si jegos a devenit orasul.

  • CINE a avut bugetul in mana de 12 ani, ? cine trebuia sa faca varianta ocolitoare? Cine trebuia sa faca investitii in acest oras?
    Cine a tăiat si a spânzurat în instituții.
    Turc??

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS