Profesorul de istorie Alexandru V. de la Colegiul Național ”Andrei Mureșanu” din Bistrița a contestat punctajul care i-a fost dat de comisia de evaluare a dosarelor pentru gradații de merit, acuzând totodată faptul că toate acestea i s-ar fi întâmplat întrucât ar fi în dizgrațiile instorului de specialitate Angelo Manea.
Într-o scrisoare deschisă adresată redacției, profesorul a menționat că și-a acordat 370 de puncte la autoevaluare, în timp ce comisia i-a dat 91 de puncte, nedreptățindu-l.
”Un profesor titular de la un colegiu național de prestigiu nu poate fi surclasat de un profesor suplinitor de gimnaziu sau un profesor de la un liceu vocațional.
Am peste 60 de premii la olimpiade și concursuri școlare de profil și evident că n-am cum să șterg/tai și să accept 10 puncte maxim asemeni unui contracandidat care în 5 ani nu are mai mult de 5 premii. Deci mi-am acordat din start 170 de puncte.
Nu pot să accept faptul că, contracandidații mei (istorie/geografie-licee/grupuri tehnologice), au pregătit mai bine decât mine, la clase de profil, cu rezultate notabile deosebite ,excepționale procent de promovabilitate 100%, la sfârșit de ciclu/an școlar -conform fișei sintetice defalcate” elevi pentru Bacalaureat pentru că unii n-au de corectat/pregătit nici măcar o teză cum ar fi spre exemplu un profesor de istorie de gimnaziu.
Am acoperire și dovezi la toți itemii de evaluare precizați în Opis/Dosar, ceea ce ar însemna acoperirea minimului de 150 puncte. Nu văd cum ceilalți contracandidați unde, când, cum, prin ce modalități ar putea obține punctaj veridic, superior plus bonus.
Concluzia: nu ai cum să obții gradație dacă ești în opoziție cu inspectorul de specialitate (Manea Angelo), așa numitul Consiliul Consultativ vetust, numit și patronat de inspector, plus cel care vine să-mi reevalueze Dosarul, Mihai Hector, adică tot unul din vechiul și același consiliu”, ne-a transmis profesorul, care a atașat și contestația depusă la ISJ.
Iată lista celor care au cerut gradații de merit cu punctajele pe care și le-au acordat ei, dar și cu cele primite din partea comisiei de evaluare condusă de Deak Zoltan, inspector general-adjunct.
Inspectoratul Școlar Județean nu i-a dat un răspuns profesorului nemulțumit.
Prin gradația de merit profesorii, învățătorii și educatorii primesc 25% majorare de salariu timp de 5 ani. Miza acestei bonificații este extrem de mare. Gradația de merit se acordă pentru 16% din numarul de norme didactice la fiecare disciplină existente într-un judet, iar „câștigătorii” se aleg prin concurs anual de dosare.
Acordarea gradației de merit se face prin participarea profesorilor la un concurs, în fapt o analiză a dosarelor cu un volum de documente foarte mare pe care aceștia trebuie să le depună. În metodologie există o fișă prin care profesorul își face autoevaluarea, iar pe aceeași fișă este evaluat de evaluator (inspectorat) pe baza documentelor depuse la dosar. Fișa acordă puncte profesorului, în funcție de activitățile avute.
Citiți AICI ce s-a modificat anul acesta în ce privește criteriile de acordare a gradației de merit.
Pai daca grila de evaluare prevede 10 puncte și tu ti-ai acordat din start 170 de puncte, ai pretentia sa ti le lase cineva? Maxim e 150 d epuncte, omule, cum sa-ti acorzi 170 de puncte doar la un criteriu si sa ai pretentia sa nu-ti fie taiate?! Urat ce spui si despre colegii tai, daca esti la un colegiu national, inseamna automat ca esti mai bun ca un profesor de la gimnaziu? NU dai dovada de profesor cu scaun la cap, imi pare rau!!
Pestele de la cap se-mpute! Asa era o vorba din batrani si bine zicea maica…
Cum și-a dat 370 dacă punctajul maxim era 150 puncte, asta dacă îndeplinea punctaje maxime la toate criteriile, imposibil de altfel?
UIte asa pt că nu vrea sa accepte grila de evaluare, dupa cum zice, si are pretentia ca cei ce corecteaza sa nu o repecte nici ei si sa-i lase 170 de puncte.
,,n-am cum să șterg/tai și să accept 10 puncte maxim asemeni unui contracandidat care în 5 ani nu are mai mult de 5 premii. Deci mi-am acordat din start 170 de puncte” – zice omul care nu stiu cum dracul e prof la un colegiu national, după cum scrie n-as zice, mai ales după continutul sesizariic atre ISJ. Pai daca 10 puncte e maxim, cum dracul sa-ti dai 170 de puncte Valene si sa arati cu degetul spre cei care au evaluat si care au respectat grila? Și, auzi, la colegiu national copiii mai invata si singuri, nu te umfla tu in pene ca ai multe premii la olimpiade ca meritul tau nu stiu zau cat e.
Un banc ce surprinde starea invatamantului românesc, în anul de grație douăzeci douăzeci:
La examen, profesorul:
– Pentru nota 10 cine știe cum mă cheama?
Liniște…
– Pentru nota 7, cine știe la ce obiect avem examen?
Liniște totală….
– Totuși, pentru nota 5, ce culoare are manualul?
Din spatelei clasei o voce:
– Vrea sa ne pice, nesimțiul…!
Mai e de mirare că avem anual contestații la examenul de Bacalaureat în urma cărora punctajul se schimbă cu 20 de puncte? Acest om s-a autoevaluat cu 370 de puncte din 150. Dacă a fost atât de atent la baremul lui, cât de atent ar putea fi la baremul unor elevi care depind de examenul maturității. Faptul că se ascunde în spatele rezultatelor de la olimpiade mă oripilează, având în vedere că nu are calitățile unui mentor pentru competiții: spirit critic, tact și acceptarea eșecului.
Ar fi corect sa nu mai aveti atâtea gradatii de merit. Salariul si atat. Cum este în alte domenii. Ca atatea sporuri si gradatii aveti de ca certati pe ele. Mai ales acum cand ati avut atata timp liber.
Cam învechit domn’ profesor: 1) scrie sesizarea de mână, nu a auzit de calculator 2) în 5 ani a lucrat doar cu cei 60 de elevi care au luat premii 3) la câte cursuri de formare a participat, dacă da cum aplică el la clasă, a auzit de cerințe educative speciale, dar de formarea de competențe, abilități și deprinderi?
Eu sunt Dora
Nene ești pe lângă. Vezi – ți de treaba matale!
Este interesant de evaluat dosarul profesorului de istorie de la gimnaziu care are in dosar in proporție de 80% Adeverințe semnate de directorul instituției și de un “centru misionar”…
Dacă așa arată scrisul de mână al unui profesor de liceu, cu rezultate deosebite, după cum afirmă chiar dânsul, cu carențe evidente la gramatica limbii române („de altfel” scris legat, plus altele), înseamnă că învățământul românesc este departe de ceea ce a fost cândva.
Pr ,,Parinti”
Cum părinti, sunteti un grup? Sa fim seriosi! Petrusca Sergiu e un olimpic international, stie ce vorbeste! Eu nu am ce rani sa imi ling, sustin ce e evident. altcineva trebuie sa invete sa-ti linga ranile in toata ecuatia asta.
Orice este posibil într-un stat nereformat ca România, în care coruptia a ajuns la rang de principiu, justificat în mod tembel prin afirmatia unui PSD-ist ajuns la putere: „pentru că putem”.
Ceea ce se întâmplă în învătământ cu sistemul preferențial de acordare a gradațiilor de merit nu este o surpriză. Astfel de lucruri necurate se întâmplă si la case mai mari. Un exemplu este Academia oamenilor de știință (AOSR), o academie fantomă finanțată de la bugetul de stat. Pentru că nu au fost primiți în Academia Română, politicienii și-au înființat academii paralele, pentru bani în plus. Aşa au ajuns sute de persoane să primească de la statul român, pe lângă pensii şi alte venituri, indemnizaţii lunare pentru activitatea didactică şi ştiinţifică pe care au avut-o de-a lungul vieţii. În ţara nostră, pe lângă Academia Română, mai există alte patru academii care sunt finanţate de la bugetul de stat. Printre acestea şi Academia Oamenilor de Ştiinţă care are peste 350 de membri. Deloc întâmplător din aceasta fac parte mulţi foşti şi actuali politicieni de la toate partidele, inclusiv fostul preşedinte Ion Iliescu. Oamenii de bun simţ spun că aceste academii ar trebui să funcţioneze ca ONG-uri şi nu să fie finanţate din bani publici.
Vezi: https://www.digi24.ro/special/statul-la-stat/statul-la-stat-pentru-ca-nu-au-fost-primiti-in-academia-romana-politicienii-si-au-infiintat-academii-paralele-1345237
Domnu Remus, ați citit ce scrie acest profesor, vi se pare normal comportamentul lui? Luați-l la Academie, dar înainte faceți o expertiză la sesizarea lui, scrisă de mână și la comportamentul lui.
Da, nu e corect sa ai 5 premii in 5 ani sau 20 de premii in 5 ani si sa primesti acelasi punctaj, dar de asta ar fi trebuit sa se ocupe sindicatul, sa nu gireze situatia, dar sindicatul din BN isi vede de propriile interese si bani. Ca sa nu mai zic ca nici inspectorii nu doresc corectitudine si transparenta. Si eu as vrea sa vad cum arata dosarele celor care au luat gradatie, mai ales ca, daca esti cu ei in scoala, ai habar ce au facut si ce au inventat pe hartie. Hai sa vedem: cati dintre cei cu gradatie vor sa isi arate dosarul?
Am „vaga” impresie ca au obținut gradație cei care „ar trebui” sa ia, nu cei care ar fi meritat. Este gradație de merit sau de „meritare”?
Un anonim pe nume „părinți” o judecă pe Dora de anonimitate și pe mine de nume comunist. Poate vă hotărâți, observ că nicicum nu vă convine. Nu văd cum aș putea să mă aștept de la dumneavoastră să înțelegeți ce înseamnă obiectivitate sau dezbatere. Favorizare ar fi fost dacă acest profesor de istorie ar fi primit mai multe puncte pe olimpici decât ar fi permis grila de evaluare. Nu e defavorizare că nu i s-au dat puncte suplimentare față de grila de evaluare: se numește corectitudine.
Bonus: dacă aș fi scris la bac atât de urât ca acest domn pe o cerere oficială, cu pix corectat peste pix (inclusiv la numele său…), aș fi pierdut toate punctele pe redactare. Asta este, mediocritatea apără mediocritatea cu care se înconjoară.
Daca am inteles bine, gradatiile de merit (+25% salariu) se acorda in urma unei autoevaluari si a evaluarii unei comisii. In ce lume traiti stimate cadre didactice? Orice evaluare a unui cadru didactic in ziua de azi trebuie sa inceapa cu recomandarea si votul elevilor din scoala respectiva si a parintilor, sau doar a parintilor daca situatia o impune. In al doilea rand, cadrul didactic respectiv este necesar sa aiba recomandarea colegilor (de departament daca este posibil) si a directorului scolii. Toate recomandarile trebuie bazate pe argumente. O alta componenta – rezultatele obtinute de elevi la diferite concursuri/evaluari si participarea cadrului didactic la cursuri de perfectionare. Autoevaluarea poate sa fie cel mult parte a acestui ultim aspect. Bineinteles, decizia finala este luata de o comisie, intr-un mod transparent si dupa un barem facut public in prealabil.
Sunt obișnuit cu acest tip de comportament al stimatului domn profesor de aproximativ 4 ani întrucât am purces spre studierea specializării umaniste din cadrul acestui colegiu, pesemne de prestigiu. Datorită (sau mai bine zis, din cauza) acelor 23 de ani de muncă în folosul învățământului (dom’le, niște ani!), stimatul domn profesor se consideră un extraordinar tămăduitor al propriei judecăți și conștiințe, întrucât se poate evalua astfel, iar acest tip de comportament absolut de joasă speță dânsul și-l exercita zilnic și in cadrul anilor școlari pe care i-am săvârșit.
Revenind la nemulțumirea acestuia, întrucât a dorit din răsputeri să-și manifeste atitudinea de suveran, s-a supraevaluat cu peste 300 de puncte, când maximul, dar maximul de puncte însumează un număr de 150. Cred că este indiscutabilă capacitatea acestuia și narcisismul de care dă dovadă în domeniul profesional.
Cât despre pregătirea școlară a elevilor său, dom’le, olimpici (!) pot spune același lucru, deoarece printre acei elevi „de prestigiu” se aflase și subsemnatul.
Nu am fost niciodată de acord cu această formă de pseudodictatură pedagogică pe care dânsul o aplică în masă asupra supușilor săi, elevii, și bineînțeles, niciodată nu voi fi. Atâta timp cât matale, un profesor de istorie (se pare că), îți e lehamite și scârbă să auzi un punct de vedere contrar al unui elev olimpic la propria ta materie și pregătit de tine (ce-i drept, nu într-o mare măsură) și să aplici pedepse contrare cu Statutul Elevului pentru ATENȚIE: un drept al elevului (!) mi se pare de necontestat, ca punctajul dânsului, de altfel.
Așa că să lăsăm slăvirea la Sfintele Ceruri a propriei persoane și să-i dăm Cezarului ce merită (bineînțeles, vorbă adaptată pe baza meritocrației).
Sunt foarte puțini profesori care merita sa obțină gradația de merit. De obicei aceasta include zeci de adeverințe,diplome și hârtii care nu au acoperire în plan real,în munca de zi cu zi. In Romania exista profesori care beneficiază de gradație de merit de zeci de ani, iar acest lucru nu este o exagerare. Este rușinos pentru o instituție care pretinde că promovează cinstea și echitatea sociala ,să funcționeze după modelul ” cine aduna mai multe hârtii”/” ” ne dăm gradații între noi”. Ministerul cunoaște murdăria din inspectorate ,din cabinetele directorilor, acolo unde se fabrică aceste diplome cusute cu ață roșie.Gradatiile de merit trebuie acordate doar acelor persoane cu adevărat preocupate de munca desfasurata( celor care fac naveta in sate îndepărtate , celor care lucrează în condiții deosebite, celor care obțin premii la concursuri și olimpiade) . In acest moment gradațiile de merit sunt o modalitate de a ne cumetri între noi și de a fura din munca altora. Daca s-ar face o statistica ,s-ar observa că acești oameni care iau de zeci de ani gradații de merit ,sunt taman acele persoane din școală cu multe ore suplimentare, cu atribuții multiple( comisii și comitete complet nefuncționale și fără utilitate școlară) persoane apropiate de director sau inspectori din cadrul ISJ. Nu exista rotație în comisiile de acordare a gradatiilor,sunt aceleași personaje pentru vecie. Și când te gândești că lucrurile ar fi atât de simple și de frumoase daca cineva ar dori să facă putina curățenie în acest sistem prapadit.
Succes la ce? Eventual să-și îndrepte caracterul
Dosarul prof. a fost discutat la reevaluare. Nu e cazul sa apalati la dansul onestitatea si corectitudinea, daca le avea se autoevalua corect, acordându-si puncte in spiritul grilei de evaluare. Nu toti profesorii sunt la fel, daca ati avut o experienta neplacuta cu unul dintre ei. As fi curioas sa stiu initialele profesorului din Liviu ce va nedreptatit fiul.
Ar da anstere la abuzuri si mai amri, o singura eprsoana sa decida totul.
Are tarie de caracter ca sa sustina aberatii-370 de puncte, cand maxim e 150, logica si bunul simt ii lipseste
Sunt C. Dorin şi retrag toate cele spuse mai sus. Sunt o fraieră.
Pe cate te duce atata capul incat sa scrii un altfel de comentariu fals, binenteles, din moment ce eu am scris primele comentarii cu numele de Dora?!
Nu fii penibil cel ce scrii si nu mai da nume de colegi aiurea, dupa imchipuirile din mntea ta. Ia mai bine niste medicamente, medicamente…
Eu sustin reevaluarea, mai ales a dosarului acestui om, de fata cu el si eventual cu jurnalistii sa vedem cate puncte ii raman. Binenteles, evaluarea sa se faca dupa grila care e in vigoare si care prevede un maxim de 150 puncte, nu dupa grila din capul acestui om, aia cu 370 puncte.
cat de batut in cap sa fii incat sa nu sti sa te autoevaluezi. Ce parere au elevii tai acum despre tine, ca doar tu le evaluezi lucrarile, tezele, etc, sigur sunt frustrati, ca se aude prin targ ca esti cam scartar. Doar faptul ca esti profesor de colegiu national crezi ca iti confera intaietate? Asta e argumentul tau pertinent? Pai daca e asa, toti profesorii cu dosare depuse ar trebui sa se simta nedreptatiti. Tu bati in colegii tai de istorie, dar gradatiile s-au dat la comun si te-au depasit si doua doamne, profesoare de geografie, care la fel, nu sunt la colegii nationale. Sa inteleg ca nu te legi de femei. Una dintre ele nici macar nu are nici un punct la concursuri naționale, dar si-a le-a trecut pe cele de la un concurs local. Pentru ea s-au facut mari presiuni pentru ca sa ia gradatie tocmai de un domn de la Be-clean, ce isi doreste foarte mult sa fie inspector general adjunct, dar nu i se arata.
Daca esti asa meserias cum sustii ce-ai zice sa ne spui si noua cate proiecte ai implementat, în cate proiecte ai fost membru, cate parteneriate ai?cate publicatii si articole ai?cati copii cu CES ai pregatit si ajutat si multe altele luate asa frumos dupa grila de evaluare. Cand o sa vii cu astfel de argumente atunci o sa te cred.
Anonimul, nu ai dreptate, doamna de care spui si,a trecut 0,5 puncte la criteriul legat de concursuri si atat i,a fost acordat. Vezi ca sunt si intriganti sau cu interese de partid care mai lanseaza zvonuri, nu te lua chiar dupa toate. Cea legata de cerinta catre prof. contestatar, geniala (sa spuna ce activitati are concret pe langa rezultate la olimpiade).
Care adevar e evident? Ca profesorul nu se stie autoevalua? Care sunt concret acele nereguli aratate? Ca daca arata ca si-a dat 370 puncte, uppsss, nu e pe grila. Ca spune aberant ca un prof de la colegiu national nu poate fi intrecut de unul de la gimnaziu si de altul de la lps? Rationament de doi bani si 7 lei care arată doar tupeul si nesimtirea unui om ce poate gandi asa. Nu stiu ce adevar e evident, unul aflat doar in capul unor frustrati care daca nu ajung la gradatie, zic ca e neregula in sistem. Nu zic ca n-or fi si nereguli, dar citeste cu aentie constestatia omului si vezi ca aici nu vorbim de nereguli, ci de faptul ca omul nu intelege/respecta grila si jigneste colegii lui care au luat gradatie, consiliul consultativ, inspector etc. Mie mi-a fost destul sa citesc ce scrie el, ca sa-mi dau seama ce si cum. Repet, or fi nereguli, dar nu in cazul asta, nu dupa cum isi motiveaza (de rasul lumii), omul asta contestatia. Asta e adevarul evident pe care il vad eu. Tare as vrea sa vad cine sunteti si ce rezultate aveti cei ce comentati in favoarea lui, de puteti sustine asa ceva.
Serios, nu mai avem dreptul la comentarii daca nu sustinem un prof ce face scandal fara argumente credibile, serios? Ia vezi ca asta e dictatura. Omul trebuia sa respecte mai intai grila de evaluare, apoi, sa nu pretinda gradatie mizand doar pe rezulattele la olimpiade, scoala nu e doar pt olimpici. Ca face circ, nu e evident?!
Ei, da, si tu nu ai ajuns la struguri si zici ca sunt acrii! De ce generalizezi?! In ce proveste directorii, oarecum sunt de acord, unii prea dau adeverinte aiurea pt dosarul de gradatie. Dar ati luat atitudine in școala sau doar aici va dati prof corect?! Ce dreptate sa se faca colegului? Sa i se dea 370 puncte? Daca sustineti un astfel de om, cred ca niciodata nu se poate face curatenie in sistem. Omul nu intelege sa respecte legea, adica grila de evaluare, atunci ce facem, fiecare ne creem propria grila si mai apoi facem scandal ca ni se taie puncte?
Cum i-a atacat pe multi profesorii de istorie din judet. Nu e clar dupa contestatia pe care o scrie ce fel de om este?
Asa e, o sa ne dea la toti, inclusiv celui care isi blameaza colegii (pt arginti, adica gradatie de merit), ce meritam. Ce aruncatori de pietre, a vrut omul sa-l aplaude toata lumea si sa sustina demersul lui ce nu se bazeaza pe argumente credibile si nici pe grila de evaluare in vigoare? Rau a crezut, daca a crezut asta. Oricine are dreptul la opinie, opinie care s-ar putea sa nu fie la fel ca si al lui. Ps. Nu folosi omule, oricare esti, titulatura de preot, lasa alte categorii profesionale in pace.
,,Parinte”,
Ce merite zici ca are si eu chiar nu stiu si n-am auzit? La olimpiadele judetene (si cate o mentiune din cand in cand la olimpiada) au aproape tori profesorii de la colegiile nationale, ca acolo copiii sunt foarte buni. La Liceul mecanic, profesorul cu pricina si scandalul a avut premii la olimpiada? Ca e usor sa fii profesor la un liceu de prestigiu, me greu sa fii la unul slab. Punctele de gradatie se ,,culeg” din toata grila, nu doar de la olimpiade. Deranjul vine din faptul că acest om nu poate accepta ca grila prevede doar 10 puncte la olimpiade si asta n-ar fi treaba mea, ci faptul că, in loc sa-si susțina cauza cu demnitate si onestitate ca de, e prof la un colegiu national, el improasca cu noroi in oameniic are l-au evaluat si, mai urat, in colegii lui care au luat gradatie.
,,Parinte”,
N-ai auzit la niciun alt profesor din judet despre ,,rezultate notabile si proiecte”? Aici arată baiul din capul tău, faptul că nu vrei să accepti, oricine ești, că alți profesori au rezultate muuuult mai bune. E plin internetul si ziarele cu rezultatele notabile obtinute la olimpiadele nationale, anii trecuti, ca anul asta nu s-au tinut, si de proiecte desfasurate de o gramada de profesori, vorbesti doar sa te bagi in seama. Acum, daca profesorul cu circul su scandalul e singurul cu merite din judet propun asa: sa fie facut cetatean de onoare (n-are importanta unde, sa i se faca statuie preferabil ecvestra si sa ia gradatie de merit pe viata. Am zis:))
Asa profesor, asa sustinatori! Ti s,au terminat argumentele ,,Tepes”si o dai pe mizerii nascocite de o minte bolnava si perversa?! Du,te mai bine la doctor!! Cand veniti cu argumente credibile, vorbim!!! Ps. Cat e halatul?!:))))
Nu minti, agentule, toata lumea din Andrei stie ca in 2019 au fost 3 elevi picati in Bac, la sesiunea din vara, la care a predat profesorul contestatar. Lasa statisticile directiunii, cred ca alea sunt din toamna, dupa ce aia 3 elevi si,a luat Bacul, uita,te pe rezultate Bac 2019, prina sesiune, pe site,ul edu, la Andrei, disciplina Istorie si ai curajul de a spune ca la cei 3 elevi picati in Bac nu a predat V.))). Agentule, nu minti ca te bate Dumnezeu:)))))
Daca un avocat scrie asa ceva e sfarsitul lumii:)).
Buna ziua ( cred că așa ar trebui să înceapă o intrvenție)
Mă numesc Vlad, am aproape 50 ani, sunt tată, am copii la școală, nu fac parte din sistem și sunt un oarecare cetățen din Municipiul Bistrița.
Am citit cu atenție răutățile exprimate prin comentariile dumneavastră.
Eu am înțeles următoarele:
Un cetățean liber, într-o țară liberă unde exprimarea este liberă (câștigată cu greu de strămușii nostri în timurile furtunoase din trecutul nostru ) își exprimă o nemulțumire față de o posibilă aplicare eronată a unei procedri în vederea obținerii unui venit substanțial pentru următorii 5 ani.
Eu nu văd nimic ieșit din comun în privința domnului profesor de istorie. Aceasta este procedura standard pe care trebuie să o urmeze.
Dezamăgirea mea este alta, încep să fiu tot mai surprins de oamenii din sistemul educațional care au uitat să fie exemplu pentru cei din jur. Încep să-și expună toate părerile pro și conta public, fără a respecta minima decența. Acesti dascăli sunt lipsiți de codul deontologic la care aspiră și cred cu tarie ca au pierdut respectul cologilor cât și a elevilor. Cred că depolitizarea instutiției, desființarea unor organisme (inspectoratel scolare, comisii etc) ar putea reduce politrucii ,,care nu fac cinste sistemului”, iar promovarea s-ar face pe criteriul ,,dascălul să educe copii și să-i formeze penrtu a fi integrați în societate”. Cred că o măsură ar fi eliminarea de sporuri suplimentare și fondul respectiv să revină cotă parte la toti dascălii. Cât timp se vor acorda sporurii suplimentare, acestea vor fi accesate în mare măsură de pupucuriști și nu de cărtre dascălii meritorii.
Mi-aș dori ca dascălii să fie apolitici.
Păcat, o parte din dascăli nu își merită ,,pălaria pe care o poată”.
Îmi cer scuze celor care i-am deranjat prin libere exprimare atașată.
PS. A fost o intervenție și mă voi abține de a intra în jocul murdar susținut de unele cadre didactice anonime.
Domnule profesor, din punctul meu de vedre nu trebuie să simțiți vinovat că arătați probeleme putrede dintr-un sistem întreținut de noi, cei care contribuim cu taxe și impozite.