Actualitate

Un proiect greu de imaginat: str. Tărpiului, cu trei benzi, trotuare și piste de cicliști

Parte carosabilă de nouă metri, trotuare de minim un metru și piste de cicliști cu lățimea de un metru amenajate pe ambele sensuri. Așa va fi strada Tărpiului odată reabilitată, Primăria Bistrița primind undă verde din partea Agenției pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud să demareze în această formă proiectul de reabilitare.

Deși pare greu de crezut că se va putea face tot ce scrie în proiect, mai ales în porțiunea din dreptul cimitirului ortodox, pe sectorul 1, de la km 0+000 la km 1+300 vor fi trei benzi de circulație, iar pe sector 2: km 1+300 – km 2+733 vor fi două benzi.

Potrivit municipalității, strada Tărpiului își va modifica originea, respectiv nu va mai începe din Drumul Cetății, ci va începe din strada Livezi întrucât a fost făcut un sens giratoriu nou.

Sector 1 : km 0+000 – km 1+300: lățimea părții carosabile: 3 x 3,00 m=9,00 m, a trotuarelor de 2 x min. 1,00 m, lățimea pista cicliști: 2 x 1,20 m, lățimea platformei drumului: min. 13,40 m

Sector 2: km 1+300 – km 2+733: lățimea părții carosabile: 2 x 3,00 m=6,00 m, lățimea trotuarelor: 2 x min. 1,00 m, lățimea pista cicliști: 2 x 1,20 m, iar lățimea platformei drumului: min. 10,40 m.

Trotuarele vor fi încadrate de borduri din beton de ciment. La trecerile de pietoni și la intersecţii vor fi amenajate rampe speciale, pentru persoanele cu dizabilități. Lățimea minimă a trotuarelor va fi de 1 m.

Vor fi amenajate piste de biciclete, cu lățimea de 1 m, pe ambele sensuri ale străzii, cu o bandă de circulație pe sens. Pistele de cicliști vor fi încadrate de borduri din beton de ciment. La racordarea pistei de cicliști cu partea carosabilă a drumului s-a prevăzut amenajarea la acelaşi nivel a celor două suprafeţe prin coborârea bordurii ce încadrează partea carosabilă, racordarea făcându-se cu panta maximă de 20% pe o distanță de minim 50 cm.

Între pozițiile km 0+140 – 0+190 se vor amenaja 10 parcări transversale.

Se va reabilita podul peste canal, amplasat pe strada Tărpiului la km 0+005, la intersecția cu străzile Livezi și Drumul Cetății. Podul are lungimea de 8,90 m și este din beton armat.

Prin acest proiect va fi refăcută și instalația de iluminat. Vor fi linii electrice subterane, stâlpi de iluminat tronconici, din confecție metalică de oțel galvanizat și aparate de iluminat cu surse LED.

19 comentarii

  • Super!
    Proiectul este foarte bun. Dar sigur pe unii îi deranjează ceva la el…
    Aștept cu interes aruncatul cu noroi la care postacii anti primarie sunt campioni !

    • Pai Camelio draga?!??!? noi doar cu proiecte ne laudam!!!! :)))
      De unde sti tu cat de bun e proiectul???? Si partia a avut un asemenea proiect daca nu SI mai bun… si????…. vezi ca se duce la vale…
      Hai sa laudam lucrurile care isi demonstreaza utilitatea… nu himere!!!!
      De asta se arunca cu kkat in primarie… pentru ca pe „primarie” o intereseaza sa iasa in fata sa fie laudat/a… chiar daca decomdata pentru NIMIC. Drumul ala trebuia facut de acu 15 ani cel putin… nu sa-l lasam asa sa ne facem de minune la toti din Europa care au avut treaba pe acolo.

    • nuu hai sa ne laudam cu ce n-am facut!!! ca si PNL! ei n-au gresit cu nimic. fiindca n-au facut nimic!!! cata ipocrizie!!! si iti mai spui si Zorro!!!! De acuma propunem ca tot ce se face bun, sa il laudam pe Zorro, ca doar nu om lauda primaria sau administratia care face ceva super bun!!! nu????

    • La intersectia Drumul Dumitri Vechi cu Drumul Cetatii musai trebuie realizat grabnic un sens giratoriu sau alceva care sa fluidizeze aceea intersectie.

    • Aoleo! Nici în 2200 nu vedem asa ceva pe Tarpiului. Poate la… chinezi! Pana atunci, str. Tarpiului pe care fac naveta de atâta ani nu e decât o bucata de pământ cu gauri care îti da cutremure la fiecare metru șofat, iar toamna zace în mocirla sa. „Au scos tara din noroaie! ” Bravo lor!

    • La treabă. Laude la urmă. Aștept continuarea vizitelor d-lui primar – cea mai importantă realizare de până acum este că ne ține la zi cu problemele orașului.

  • Da domnu Eugen… e in regula ce zici tu… ca ne trimiti la explicatiile oficialilor, dar asta nu inseamna ca acestea sunt corecte!!! Niste minciuni de povesti ca minciunile tuturor politrucilor!!!! Astia mai mult mint decat pasesc!!!

    • Domnule Zorro, în primul rând nu zic eu. Dacă și pentru faptul că am publicat o explicație la nedumerirea unui cititor suntem vinovați, în viziunea dvs., atunci într-adevăr nu mai e nimic de spus. Numai bine!

  • doamne fereste… nu am zis ca sunteti vinovat!!! explicatia e de kkat, minciunile tuturor politicienilor ma deranjeaza. Foarte bine ca ati publicat, chiar ma intrebam dimineata de ce e blocata strada. Felicitari

  • Astea sunt bancuri cu cimitirul ortodox. Nu exista asa ceva, probabil doar pe hartii. In acest cimitir sunt si alte confesiuni nu doar ortodocsi.

  • Vine 1 noiembrie si iar este circ pe drumul de la cimitir. Este ca la prosti drumul de langa cimitir. Primaria doarme sau ei nu au morti???

  • Lărgirea la trei benzi de circulatie pe Drumul Tărpiului nu se justifica atâta timp cât străzile cu care se intersectează sunt pe 2 benzi. Ba mai mult prin breteaua de legatură realizată lângă Penitenciarul Bistrita se facilitează accesul in zona si dinspre cartierul Subcetate. Mai utilă ar fi prelungirea străzii Zefirului din strada Romană pe lângă fabrica Leoni II, până la intersectia cu strada Tărpiului, menită să preia o parte din circulatia de pe centură spre oras, care in prezent se aglomerează pe strada Cantemir.

    • Au rost 2 benzi pe sensul de coborâre, pe banda stângă cei care merg la stânga sau înainte, pe banda dreaptă cei care merg spre dreapta.

  • Proiectul nu este greu de imaginat, este greu de realizat. Pt acest drum de-a lungul timpului s-au imaginat multe proiecte, dar, fiind grele, niciunul nu s-a realizat. Nici de data asta nu va fi altfel.

  • Si cu mortii ce faceti ? Unde-i mutati, ca este o strangulare destul de mare dupa Capela si mai ales in dreptul casei de la intrarea a doua din cimitir . Ati vazut configuratia terenului ori va dati cu parerea degeaba ?Plus ca trebuie mutata si o magistrala de gaz.

  • Asfaltam străzii deja asfaltate iar in municipiu si cartiere sunt zeci de străzii daca nu sute de pământ, înguste, praf , mizerie si sute de case unele oribile in diferite culori,
    OAMENI BUNI faceti o excursie de ex. la Unirea peste linie sau la aeroportul lui Tănase si o sa rămâneți muți de dezastru, mizeria haosul urbanistic.
    Oare mai intereseaza pe cineva ceva? sau numai blocurile conteaza?
    Bistrita numele tau este DEZASTRU.
    Dati înainte cu asfaltarea străzilor asfaltate fara a înlocuiți rețelele vechi, fara a face piste, fara a face trotuare, doar se apropie alegerile.
    Cum puteti autoriza blocuri fara utilități, fara infrastructura.
    Cândva veti da socoteala de toate aceste abuzuri.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS