Actualitate

Unde se vor face pasaje rutiere denivelate pentru fluidizarea traficului

Patru pasaje rutiere denivelate vor fi construite pe Drumul Național 17 pentru fluidizarea traficului în Bistrița. Primăria a atribuit, prin încredințare directă, contractele de elaborare a documentațiilor, în valoare totală de peste 200.000 de euro.

Potrivit site-ului de licitații publice, contractele au fost câștigate de o firmă din Cluj-Napoca, SC Costin și Vlad Birou de Proiectare SRL, care are în palmares și proiectarea pasajului rutier subteran de la intersecția străzilor Bulevardul Muncii cu Oașului, primul de acest fel pe care vrea să-l amenajeze Primăria Cluj-Napoca, potrivit actualdecluj.ro.

La Bistrița, clujenii vor proiecta patru pasaje denivelate pe DN 17, unul pe Calea Moldovei la intersecţia cu acces zona Altex, altul tot pe Calea Moldovei, cu acces la Kaufland și Cibela, al treilea la intersecția cu DN 17C (str. Lucian Blaga) și al patrulea la intersecția cu Calea Clujului, varianta de ocolire a municipiului Bistrița.

În 28 noiembrie 2024, Consiliul Local a rectificat a șaptea oară bugetul cu 13 voturi ”pentru”, un vot ”împotrivă” și 6 abțineri, ocazie cu care a fost aprobat și un amendament la propunerea primarului Gabriel Lazany prin care poziţia ”Construire pasaje rutiere denivelate DN17” cu credite bugetare în sumă de 100.000 lei şi credite de angajament în suma de 4.000.000 lei, s-a înlocuit cu următoarele poziţii:

  • Pasaj denivelat pe DN17 intersecție cu VBN – varianta de ocolire a municipiului Bistrița – credite bugetare în sumă de 25 mii lei şi credite de angajament în sumă de 1.000.000 lei.
  • Pasaj denivelat pe DN17 intersecție cu DN 17C (str. Lucian Blaga), municipiul Bistrița – credite bugetare în sumă de 25 mii lei şi credite de angajament în sumă de 1.000.000 lei.
  • Pasaj denivelat pe DN17 intersecţie cu acces zona Altex, municipiul Bistrița – credite bugetare în sumă de 25 mii lei şi credite de angajament în sumă de 1.000.000 lei.
  • Pasaj denivelat pe DN17 intersecţie cu acces la Kaufland și Cibela, municipiul Bistrița – credite bugetare în sumă de 25 mii lei şi credite de angajament în sumă de 1.000.000 lei.

În ședința din 29 ianuarie 2025, se aprobă folosirea excedentului bugetar pentru o serie de investiții, inclusiv câte 500.000 lei pentru cele patru pasaje.

Toate aceste pasaje rutiere subterane denivelate au rolul de a fluidiza traficul în zone aglomerate.

29 comentarii

  • Eu nu inteleg ce nu functioneaza bine pe Calea Moldovei?
    Problema e sensul strangulat de la Pagu care nu are debusare spre Unirea!!!!!!
    Eu cred ca astia vor sa falimenteze zona…blocand o in timpul constructiei vrei 6 ani si dupa aceea permanent ca pasajele Deschise denivelate vor fi pline cu apa.
    REZOLVATI MAI INTAI CANALIZAREA CARE E SUBDIMENSIONATA IN ZONA ….ptr ca asta e CERT!

    97
    5
    • Asfaltați strada Codrişor de la podul Budacului până la podul Jelnei că nu mai avem pe unde circula în nenorocirea asta de oraş.
      Măcar puți să puneți momentat stratul de uzură până vă scremeți voi să faceți un lucru serios că nu-i greu fiindcă stația de asfalt este la doi paşi şi că acolo nu este nimic aşa că nu încurcă pe nimeni.

      https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk&list=PLjA9lNX_fbYkVcf5oodOx6s5gxZsn37GI&index=9&pp=iAQB

      86
      9
    • Banda 2 din ambele directii va incepe de la electro sa coboare , urca la ambient , coboara la ozana urca la mall, coboara la statia de tratare si iesa la piscoturi. Cei de pe Banda 1 pot trece in stanga peste banda 2 unde denivelarea va fi maxima…singura portiune subterana…
      E ceva dar nu pentru ARTERELE DIN bistrita si nu pe un tronson asa de scurt…

      21
      2
    • De ce nu o șosea cu 3 benzi pe sens de la han pina in Bistrița Bârgăului și de acolo minim 2 benzi pe sens pina la Dracula inteligenților asta e singura modalitate de rezolvare a traficului în această zonă . .. cine va împiedica să faceți așa ???????! Doar TIMPENIA și lipsa de idei .

    • Lazany lasă peostiile fă centura nouă prin afara oraşului !
      Vezi că ai început şi tu să o iei razna pe dealuri ca şi Turc.

      114
      6
    • Unde putem să vedem online o schiță , caietul de sarcini etc. Să ne dăm şi noi seama ce vor să facă ăştia să nu ne trezim iarăşi cu o altă ” capodoperă ” ca cel de la Hală sau proiectul aiurea Gării – Tărpiului.

      32
      3
  • Ce fel de pasaje denivelate vor să facă sau şi asta este secret ?!
    Pasaje Supraterane sau Subterane ?
    Pasaje pentru pietoni sau pentru maşini ?

    73
    4
    • Fac alte gropi fiindcă caută Tezaurul Dacic.
      La Hală nu l-au găsit au găsit numai apă.

      55
      5
    • Sunt pasaje denivelate subterane pt masini, deci pe 500 m pe Calea Moldovei Lazany vrea sa faca 3 pasaje subterane, adica tot intri si iesi dintr-un pasaj in altul. Ar trebui sa-l numeasca ” proiectul cârtiţa”.

      27
      5
  • Domnule primar! Domnilor politicieni! Deșteptați-vă din somnul cel de moarte și acționați asupra cauzelor, nu doar asupra efectelor. Stimulați/obligați renunțarea la auto prin oraș, cel puțin în anumite zile, ore, locuri, oferind alternative. Inclusiv făcând prohibită această domnie a circulării aiurea, oricând și oriunde. Interesul public pe termen lung este superior comodității unuia ca mine, care se plimbă aiurea, fără un scop anume, cu mașina în oraș. Avem nevoie de un oraș curat și respirabil și pentru nepoții noștri !

    38
    61
    • Oare construcția unor pasarele din beton nu ar fi mult mai rapid și ieftin?
      Organizați un concurs și sunt sigur că sunt arhitecți care pot venii cu proiecte adaptate fiecărei locație.
      Asta dacă s-ar vrea binele urbei, dar când tu ești pus pe sifonat bani…..

      36
      2
  • Este de noaptea mintii.
    Cel putin cu pasajul din zona Pagu nu se rezolva nimic.
    Doar se schimba prioritatile.
    Vor fi aceleasi cozi interminabile.
    Ei nu vad ca sunt cozi pe toate strazile care duc in sensuri?
    Aceste cozi vor fi mai mici cand au unde sa se descarce.
    Ei din trei benzi (doua din Calea Moldovei si una din Lucian Blaga le duc intr-o singura banda in Unirea.
    Macar sa le sopteasca sinecurile cere citesc aceste comentarii ce mai spune lumea.
    Acesti oameni gandesc cu dosul si nu accepta ca solutiile lor nu sunt bune.
    Ne miram ca serialul “Las Fierbinti” are asa mare audienta.
    Astia dau dintr-o prostie in alta.
    In concluzie bani aruncati pe tot felul de studii fara finalitate.
    Bineinteles o parte din ei se intorc la partid.
    Asai in Romania.

    33
    2
  • Turc a făcut timp de 4 ani praf oraşu şi nervi bistrițenilor cu un şantier inutil pentru nişte lucruri care nici astăzi nu funcționează.
    Lazany cu aceste pasajaje plusează seriors el va bloca ambele intrări în oraş pe un timp nelimitat ca-să facă nimic.

    54
    2
  • Cretu a fost pui pe langa Laznny. Renunta la pasajul Garii -Tarpiului,piede finantarea desi este nevoie de acel pasaj, nu consulta bistritenii si face 3 pasaje tot la 200 de metri. O sa avem si noi metroul lui Lazany.Poate era mai util un pasaj la Han, dar fara centuri de ocolire nu se rezolva nimic. Bani aruncati degeaba ,distrugeti orasul ca o sa arate foarte urat pereti mazgaliti apa si gunoaie. Ne vedem la pro tv, iarasi cu cidateniile din Caracalul Ardealului.

    23
    55
    • Proiectul lui Turc pentru trecerea Gării – Tărpiului nu este pasaj subteran este circ .

      50
      6
  • Cred că nu ați înțeles ce pasaje vor să facă. Exact cum este la ieșirea din Cluj spre Florești, la intersecția cu accesul către centrul comercial Vivo. Practic rampa ar fi pe banda 2, cei care virează la stânga, nu ar mai da prioritate celor care vin din față, ar trece peste benzile de pe contrasens. Ar fi foarte bune, dar drumul este prea îngust pentru așa ceva, ar trebui lățit. Nu știu dacă este loc. Plus că sunt foarte costisitoare, nu cred că se justifică. Hai să lăsăm poveștile astea SF, spuneți-ne de centură. Suntem în 2025 și încă nu știm exact pe unde va trece, ce să mai povestim de demararea lucrărilor. Sau de pasajul Tărpiului – Gării, când că apucați de treabă? Acel pasaj ar fi cu adevărat util, va scurta drumul, va reduce timpii pierduți în trafic, va descărca celelalte intersecții, va scădea consumul de combustibili și implicit poluarea. Hai să ne concentrăm pe aceste două proiecte (centură + pasaj Tărpiului), și după aia mai vedem cu pasajele de pe Calea Moldovei.

    17
    40
    • Centura va trece pe llângă Budac.
      Şi panarama de pasaj subteran a lui Turc aşa cum este proiectat acum va bloca oraşu.

      32
      3
    • Turc a pierdut alegerile tocmai din cauza aiureli de pasaj subteran Gării – Tărpiului.
      Oare nu se învață niciodată din greşeli ?!

      31
      4
    • Răducu, știm așa generic, că “centura va trece pe lângă Budac”, dar nu știm pe unde anume, nu avem traseul stabilit exact, nici soluție de ieșire din Jelna spre Livezile. Mai e mult până departe…

  • Toate se fac ;daca se fac!) datorita faptului ca nu se mai face centura! Pasaje, sensuri unice , legaturi din cartierele-sate cu alte sate! Daca s-ar dori un bine s-ar “strofoca”, ca ei au banii si ar gasi solutii de a face centura independent de drumul expres/ autostrada.Nu-s un nostalgic dar daca comparam , un analfabet a facut inzecit mai mult in materie de infrastructura si investitii strategice!

    11
    6
  • Cu aceste pasaje se injumatatesc blocajele intre Electro si Unirea in sensul ca nu se mai vad pentru ca vor fi jumate sub pamant si jumate afara :)). Noaptea mintii! Problema e la intrarea in Unirea in sensul giratoriu unde se intalneste traficul de pe centura cu cel de pe doua benzi dinspre oras. Cand din 3 benzi faci una apare efectul de palnie. Solutia: o centura ocolitoare + prelungire cele doua benzi pana la iesirea din Unirea.

    28
    2
  • Lazany vezi că habarnistu de Turc a uitat două săritori imense pe strada Dornei şi-o să vă vi se aprindă autobuzele electrice.

    24
    5
    • Sică nu trebuie să fi expert în trafic ca-sã vezi un lucru evident cum pute prostia în Bistrița.
      Datoritã tuturor acestor experți în trafic ne-am trezit cu toate aceste lucruri care produc ambuteaje în oraş.

      21
      0
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.