Actualitate Economie

Varianta ocolitoare Bistriţa-Sud, back in business. Proiectul Iptana va fi evaluat din nou la Mediu

Agenţia de Protecţie a Mediului Bistriţa-Năsăud anunţă că a reluat procedura de evaluare a impactului asupra mediului privind proiectul “Varianta de ocolire Sud Bistriţa” cu parcurgerea etapei de încadrare. Informaţiile privind proiectul pot fi consultate inclusiv online. Timp Online vă prezintă integral documentul.

Potrivit legii, APM Bistriţa-Năsăud anunţă publicul interesat asupra reluării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, cu parcurgerea etapei de încadrare a proiectului conform prevederilor Ordinului comun M.M.P./M.A.I./M.A.D.R./M.D.R.T. nr. 135/84/76/1284 din 2010 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, pentru “Varianta de ocolire Sud Bistriţa”, propus a fi amplasat în judetul Bistriţa-Năsăud, municipiul Bistriţa, intravilan si extravilan, titular: Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Informaţiile privind proiectul propus pot fi consultate la sediul APM Bistriţa-Năsăud, Bistriţa, str. Parcului, nr. 20 şi la sediul titularului, CNADNR, din Bucureşti, sector 1, Bulevardul Dinicu Golescu, nr. 38, în zilele de luni-joi între orele 9-15, vineri între orele 9-13.

Observaţiile publicului se primesc zilnic la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud.

Click AICI pentru varianta online a proiectului.

Reamintim că varianta ocolitoare Bistriţa-Sud este controversată, Asociaţia Bistriţa Civică constituindu-se tocmai cu scopul de a apăra Pădurea Codrişor care ar urma să fie tăiată, dar şi oraşul care riscă să fie poluat de maşinile de mare tonaj.

 

12 comentarii

  • Când îţi spune unu’ că eşti beat îl trimiţi la culcare. Când îţi spun doi, te duci tu să te culci.
    Cu alte cuvinte: Ce-i cu omu’ ăsta, primaru’? Care-i problema lui? Ce nu înţelege?

  • Fortarea lucrurilor nu duce la nimic bun. Dupa ce Curtea de Apel Cluj a anulat avizul de mediu dat inițial acum se prosteste pe aceeasi controversata centura ocolitoare 2Sud care de fapt nu ocoleste orasul dar in schimb intra in conflict cu protectia mediului . Traseul modificat pe la poalele Padurii Codrisor practic introduce traficul de tranzit pe o portiune de aproape 50% direct in oras poluand o zona destinata pentru sport, cultura, relaxare si agrement . De la Podul Budacului si pana in zona lacului MHC, traseul se desfasoara pe actualele strazi Codrisor si Ghinzii. Din aceasta incapatanare primarului, orasul Bistrita are numai de pierdut. In primul rand, faptul ca nu s-a ales o alternativa rezonabila de traseu a fost cauza pentru care orasul Bistrita a ramas pana in prezent fara centura ocolitoare. In al doilea rand au fost blocate proiecte mai vechi de amenajare a malurilor raului Bistrita si a Dealului Codrisor ca zona de agrement (vezi: P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill) – Trans Form).
    In acest caz ar fi mai rational ca macar acum sa se tina seama si de traseul viitoarei autostrazi Satu Mare-Dej- Bistrita-Tg. Mures, prevazuta in Masterplanul pentru transport.

  • noo amu nooo ce ocoleste cretu nooo numai el si clica lui de babe pensionare nooo de sub aripa lui stie noooo ce ca pierde Bistrita? nooo bine ca madamele prisacaru si pungovschi mai pot ocoli legea cica legal nooooo

    • Domnule (Str) -oe faci obsesie pentru d-na Prisecaru,şi Pungovschi, te cred este greu să ajungi la nivelul acestor doua femei FRUSTRAREA MATALE ESTE MARE TE SCOATE DIN MINŢI

  • Insistenta maladiva a primarului pentru centura 2Sud tradeaza evidente interese personale. Argumentatia insa este de-a dreptul halucinanta: legatura dintre parcul industrial Sarata si iluzoria zona de agrement Wonderland. Pentru asta nu merita sacrifcata Padurea Codisor si introducerea poluarii traficului greu prin oras. In fond ce are sula cu prefectura? Una-i una, alta-i alta. Nimeni nu contesta necesitatea realizarii unei cai de acces catre Parcul Industrial Sarata. Pentru asta insa, este mai rationala amenajarea drumului de acces din localitatea Sarata către Parcul Industrial de la intersectia cu DJ 154, care se desprinde din DN17 si merge pe Valea Sieului. Ba mai mult, ar fi bine ca lucrarile de modernizare la acest drum sa continue si spre Viisoara facand pana la urma legatura si cu strada Zavoaie din Bistrita. Astfel, in perspectiva construirii Podului Berariei s-ar crea accesul direct peste pasarela veche, dintre Parcul Industrial Sarata si Zona Industriala Bistrita .

    • e un incapatinat notoriu , ce i-a intrat in cap i iese pe…………..!!! si inca ceva : cind gresesti odata e omeneste si normal, cind perseverezi in greseala este o greseala si mai mare [asta ca sa nu spun prostie ].

  • Centrura ocolitoare 2 Sud care presupune defrisarea unei suprafete de peste 3 ha din Padurea Codrisor intra in conflict nu doar cu Protectia Mediului, dar este ilegala si sub aspectul prevederilor din din OG 43/1997 republicată:
    Art.37. „Pentru descongestionarea traficului în localităţi, protecţia mediului şi sporirea siguranţei circulaţiei pe reţeaua de drumuri expres şi drumuri naţionale europene se realizează variante ocolitoare, situate în afara intravilanului localităţilor, pe baza studiilor de trafic.”
    Art. 47. „Pentru evitarea congestionării traficului în afara localităţilor se interzice amplasarea oricăror construcţii care generează trafic suplimentar la o distanţă mai mică de 50,00 m de marginea îmbrăcămintei asfaltice în cazul autostrăzilor, al drumurilor expres şi al drumurilor naţionale europene, respectiv de 30,00 m pentru celelalte drumuri de interes naţional şi judeţean. Prin construcţii care generează trafic suplimentar se au în vedere unităţi productive, complexe comerciale, depozite angro, unităţi tip show-room, obiective turistice, cartiere rezidenţiale, parcuri industriale, precum şi orice alte obiective şi/sau construcţii asemănătoare în care se desfăşoară activităţi economice.”

  • Citat: „Pe sectorul de drum cuprins între km 8+000 şi 8+450, traseul proiectat se suprapune cu strada existentă, singurul acces spre dreapta către clădiri particulare, dar şi spitalul TBCşi o staţie de salvare. Deoarece panourile fonoabsorbante trebuie întrerupte cu porţi pentru accesul la proprietăţi, propunem ca măsură alternativă montarea de geamuri termopan la toate clădirile”. Halucinant, sptitalul TBC va fi protejat fonic cu „propunerea de montare geam termopan”.

  • Ce mai poti sa spui? In loc de comentariu mai bine se potrivesc versurile don poezia „DOAMNE FERESTE” a lui Mircea Dinescu:

    Istoria parca ne duce-n burta
    si parca a uitat să ne mai nasca,
    preafericitii cu privirea scurta
    sorb borsul dogmei ce le ploua-n basca,
    facind spre lucruri zilnic reverente
    căci cine stie ce episcop doarme
    în polonic, în cosul pentru zdrente,
    în tevile acestor triste arme
    unde Nebunul isi cloceste crima
    si ne omoara fiindca ne iubeste,
    când ne e foame deseneaza peste,
    când vine frigul aresteaza clima,
    opriti Istoria-cobor la prima
    opriti la statia Doamne-Fereste

  • Fraierilor…tot pe el o sa-l votati si la urmatoarele alegeri,si o sa mai proiecteze o centura Sullerward.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS