(FOTO) Direcția de Servicii Publice a Primăriei anunță că, anul acesta, va monta două semafoare cu buton în două zone din oraș traversate de DN 17.
Este vorba de Bulevardul Independenței, vizavi de Kaufland, și de cartierul Unirea. Acestea sunt treceri de pietoni din zone aglomerate și pe care se mai produc și accidente rutiere.
De asemenea, tot anul acesta vor fi iluminate și următoarele treceri de pietoni:
Deci în unirea o sa fie doua treceri consecutive cu semafor. Sa vezi acum aglomerație
Doamne ce realizare măreață!
Nu distrugeți canalul de gardă de pe străzile Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândrescu !!!!!!!!!!!!!!!
Nu puneți viața oamenilor în pericol !!!!!!!!!
https://timponline.ro/santul-de-garda-de-langa-centura-va-fi-acoperit-cu-dale-pentru-a-treia-banda-sau-amenajarea-de-parcari/
Dar in Viisoara pe cand treceri? De la pasarela pana la Petrom sunt 2 treceri. Se circula cu viteza, multe blocuri si case. Multi copii si parinti care trebuie sa fie mai atenti decat un chimist care lucreaza cu acid, in momentul in care vor sa treaca strada. Sau acolo nu este nevoie pentru-ca dupa pasarela este gata cu Bistrita si Primaria nu prezinta interes pentru acei oameni?
Strada Soarelui?
Semaforul cu buton nu rezolvă problema traversării in sigurantă a străzilor mai ales in intersectiile aglomerate. Dimpotrivă, acestea pot crea blocaje in ciculatia auto acolo unde la anumite ore si fluxul de pietoni este ridicat. Semafoare cu buton sunt prevăzute si cu un mic modul de programare, astfel ca in conditii normale, semaforul va fi verde pentru masini si rosu pentru pietoni. In momentul in care este apăsat butonul, după circa 10 secunde se stinge becul verde si se aprinde cel galben pentru masini timp de 4 secunde si apoi rosu pentru masini. In timpul schimbării culorii pentru masini, semaforul pentru pietoni este pe rosu. Din motive de sigurantă, culoarea verde pentru pietoni se va aprinde la 3 secunde după ce apare rosul pentru masini. Pietonii pot trece timp de 20 de secunde, după care verdele pietonilor va incepe să lumineze intermitent de câteva ori apoi se stinge becul verde si se aprinde becul rosu. In timp ce verdele pietonilor luminează intermitent, apare culoarea galbenă pentru masini iar peste 2 secunde de la aprinderea becului rosu la pietoni se dă liber masinilor. Din motive practice, semaforul dispune o functie care să impiedice schimbarea semaforului pentru fiecare pieton care doreste să traverseze, astfel că modulul de programare poate să contorizeze timpul trecut de la ultima declansare, si timp de 2 minute nu se va mai da liber pentru pietoni de ori de câte ori este apasat butonul.
De aceea, pentru intersectiile aglomerate cea mai bună solutie este introducerea „semafoarelor inteligente”, care sunt asistate de camere de filmat și senzori din asfalt ce urmăresc permanent traficul, determinând direcția, sensul, viteza și frecvența fiecărui vehicul sau pieton și transmit informațiile unui computer. Acesta utilizează o sumă de algoritmi, pentru a determina schimbarea optimă a culorilor semaforului, fluidizând la maximum circulația din intersectia respectivă. Semafoarele inteligente reprezintă primul pas spre statutul de „Smart City” (oras inteligent), apelând la conceptul de mobilitate urbană inteligentă ca parte integrantă din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.