Actualitate

Ionuț Simionca: Dacă-i musai, cu plăcere!

”Îmi exprim dezamăgirea față de avizul negativ dat de colegii noștri din Comisia pentru transporturi şi infrastructură pentru unul dintre proiectele mele legislative. Este vorba de o inițiativă care propune stoparea fraudării kilometrajului autovehiculelor rulate care sunt comercializate pe teritoriul României, măsură care ar fi fost benefică pentru toată lumea, lucru evident pentru oricine este bine intenționat”, a spus în Parlament deputatul Ionuț Simionca, președintele PMP Bistrița-Năsăud:

”Și nu fac asta pentru că orgoliul meu ar fi fost rănit, ci pentru că săptămâna trecută Parlamentul European a adoptat o rezoluţie care cere exact același lucru ca și propunerea mea, adică pedepsirea aspră a celor ce sunt dovediți că au fraudat kilometrajul mașinilor pe care le înstrăinează. În 12 luni, este de aşteptat să avem o directivă europeană în acest sens, astfel încât toți cei ce cumpără mașini de ocazie să aibă posibilitatea să verifice exactitatea indicațiilor odometrului, indiferent de țara în care au fost înregistrate.

Mă gândesc cum va arăta raportul aceleiași Comisii pentru transporturi şi infrastructură în momentul în care va trebui să adaptăm legislaţia naţională la cea de la Bruxelles. Conform zicalei “Dacă-i musai, cu plăcere!”, probabil că aceleași considerente care au dus la avizarea negativă a proiectului meu legislativ vor duce la implementarea urgentă a directivei europene cu acelaşi conţinut în legislaţia naţională. Și, așa cum se întâmplă tot mai des în ultima vreme, vor veni pe ultima sută de metri să aprobăm un proiect făcut pe genunchi pentru a nu risca sancțiuni, infringement sau alte trageri de urechi și bateri de obraz.

Stimaţi deputaţi, de ce ar fi bine să vă reconsiderați poziția faţă de proiectul de lege pe care vi l-am propus? Pentru că pedepsirea mai aspră a celor ce modifică indicația kilometrajului autovehiculelor pe care vor să le vândă va reduce acest fenomen care acum afectează între 30 și 50 la sută din autovehiculele exportate pe teritoriul UE. Pentru România, care a importat anul trecut mai bine de jumătate de milion de mașini uzate, ar însemna că în jur de 300.000 de vehicule au fost fraudate. Prin stoparea acestui proiect legislativ, va crește numărul autovehiculelor cu un grad de uzură mai avansat, care va conduce la un grad de poluare mai ridicat, va crește numărul accidentelor care se produc din cauze tehnice și va băga bani în buzunarul samsarilor de mașini care sunt necinstiți.În lumina rezoluţiei Parlamentului European, vă invit, dragi colegi, să îi protejăm pe cetăţenii români cu un an înainte ca Uniunea Europeană să ne oblige acest lucru!”.

3 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.