Actualitate Recomandări

În timp ce alții vor purta măști împotriva poluării, la Bistrița se fac investiții pentru protecția mediului

Două proiecte finanțate cu 17 milioane de euro bani europeni care au ca scop reducerea poluării demarează anul acesta la Bistrița. Este vorba de amenajarea pistelor de cicliști pe 29 de străzi și de ”Linia Verde”.

O dezbatere aprinsă are loc zilele acestea pe tema poluării din marile orașe, ministrul Mediului, Costel Alexe, lansând o recomandare îngrijorătoare bucureștenilor, și anume aceea să poarte măști ca să se protejeze de aerul poluat din Capitală. Deși teoretic nu se confruntă cu aceste probleme, calitatea aerului în oraș fiind foarte bună, așa cum arată ultimele măsurători de la APM, Primăria Bistrița nu stă cu mâinile în sân și investește bani europeni în reducerea poluării.

Potrivit viceprimarului Cristian Niculae, proiectul de amenajare a pistelor de cicliști, în valoare de 4,5 milioane de euro – ce presupune amenajarea pistelor pe 29 de străzi din oraș – este în achiziție publică a lucrărilor de execuție: ”Sper ca procedura să se finalizeze cât mai repede, iar din martie să începem lucrul la pistele pentru cicliști pe cei 30 de km”.

În opinia viceprimarului însă, nu vor fi foarte mulți cei care vor utiliza pistele de cicliști pentru a merge cu bicicleta la muncă.

”Vom crea aceste piste, vor fi folosite de mulți iubitori ai sportului, dar va trece mult până vom veni cu bicicletele la serviciu, așa cum fac olandezii, nemții sau italienii. Firește că noi, autoritățile, trebuie să punem la dispoziția cetățenilor infrastructura și apoi oamenii să se obișnuiască că e mai bine și mai sănătos să mergi cu bicicleta decât cu mașina personală în centrul orașului. Creând infrastructura deschidem și acest drum, iar eu cred că, într-un orizont mediu de timp, în Bistrița bibicleta va fi un mijloc utilitar nu doar pentru practicarea sportului”, a spus Cristian Niculae.

Un alt proiect al municipalității care are ca scop reducerea poluării din oraș este ”Linia Verde”, un proiect de 12,5 milioane de euro, aflat acum în stadiul pregătirii documentelor pentru achiziție publică: ”Nu a început încă procedura de achiziție, dar urmează să fie încărcate documentele pe SICAP pentru ca firmele care doresc să realizeze acest proiect să liciteze”.

”Pistele pentru cicliști înseamnă 30 km de piste pe 29 de străzi, care alături de alte proiecte ce includ piste pentru cicliști (Linia Verde – 20 km, 6 km prin reabilitarea străzii Valea Ghinzii, 1 km pe strada Colibiței, 4 km reconfigurarea axei de transport Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului) va crea o rețea de piste pentru cicliști de aproximativ 60 km, care va încuraja folosirea bicicletei în detrimentul mașinii. Aceste proiecte înseamnă decongestionarea traficului rutier, a parcărilor, reducerea poluării, încurajarea unui stil de viață sportiv și sănătos” a spus viceprimarul Bistriței, Cristian Niculae AICI.

10 comentarii

  • Un lucru bun. Îl așteptăm cu nerăbdare toți. Oricum sunt mult prea multe mașini în oraș, deci avem o speranță de decongestionare a traficului rutier.
    Hai cu bicicleta !

  • Am văzut recent un documentar cum că finlandezii merg cu bicicleta la -20* au filmat şi o curte a unei scoli şi aceeaera plină de biciclete.Ei au înțeles cum stă treaba cu aerul curat,au priceput imediat că aerul curat e pe terminate şi au luat măsuri .In ritmul ăsta noi ne vom cumpăra măşti şi vom face cozi la urgență .

  • Cat de cinic poti sa fii, sa ne pacalesti ca pe copiii ? Intrebarea este adresata domnului vice CRISTIAN NICULAE.Numa o leaca ! Pai daca primaria investeste in niste proiecte privind reducerea noxelor, de ce aceasi primarie are un apetit grozav continuu in distrugerea si diminuarea spatiilor verzi ? Astfel incepem cu micsorarea perimetrelor cu iarba de cand s-au amenajat parcarile de resedinta inchiriate intre blocuri. In alta ordine de idei am avut o stare continua de amenintare a parcului din Eminescu, o suprafata de 87 arii cu peste 100 copaci, rondouri, gard viu adica perimetru gata amenasjat si unde se dorea a se face o parcare subterana. Noroc ca deocamdata VICELE anunta la AS-tv ca se renunta avand in vedere nemultumirea locuitorilor dar si costurile mari privind devierea utilitatilor. Am predat Primariei liste cu 500 semnaturi impotriva acestei crime VERZI. Si bomboana de pe coliva o constituie proiectul criminal de MINERALIZARE a Pietei Centrale cu sacrificarea a 5021 mp de iarba cu doua rondouri splendide de flori si masacrarea a 104 copaci din care 80 de aliniament. Despre ce se va intampla in piata nu mai vorbim acuma si cu cate grade va creste temperatura la nivelul dalelor . Astfel de exemple continua in toata tara si ce este mai trist este ca administratiile locale continua sa dezinformeze ministerele si sa incalce legislatia tot intr-o veselie. Al treilea aspect este toaletarea exagerata an de an al coronamentului arborilor de aliniament si care este interzisa de legea 24 a Sp. VERZI, si care duce in final la scurtarea vietii arborilor si nu se justifica numai acolo unde incurca vizibilitatea unui semafor, semn sau cabluri electrice. Primarul Cretu spunea tot la AS-tv ca si pe traseul LINIEI VERZI cand se va modifica trama stradala vor disparea copaci. Astfel Linia Verde se va transforma in LINIA GRI. Partidul VERDE B-ta va transmite in scris toate acestea ministrului MEDIULUI si va cere sa se faca un control la fata locului, ocazie cu care sa se verifice si felul in care APM B-ta a autorizat si vizat un astfel de proiect unde Primaria a transmis date false privind modul actual de folosinta. Vom avea in vedere si alte aspecte grave de mediu inclusiv scurgerile de tevi care se varsa in raul B-ta subiect trimis si pozat de ani de zile si nerezolvat.

  • Puneti statia de masurare in intersectia de la Posta Veche sau pe Calea Moldovei la Infoel ! Nu in Parc unde bate aer mai ca lumea de pe Padurea Codrisor salvata de Bistrita Civica si ecologistii si VERZII bistriteni. Sa vedem atunci cum stam cu cifrele !

  • Dar despre strategia de depozitare selectivă a deșeurilor ce ne poate spune acest specimen ce se vrea primar? Mă cuprinde o jenă nemaipomenită că nu am unde să depozitez selectiv deșeurile. Vorba unuia ce a comentat, în fiecare zi ni se servește câte o temă majoră, dar municipiul arată ca naiba, deși s-a cheltuit un tir de bani. Apropo, ce face pârtia? e bine? se odihnește pentru a fi practicabilă la vară? Ce bătaie de joc. Dacă vor arăta și aceste piste precum pârtia sau alte realizări ale administrării psdiste, vai de bicicliști! Bage niculai, du-te bre și vezi-ți de treaba ta, ai matale față de primar cum am eu competențe de astronaut. Cred că și ăia ce v-au votat cândva, cumva, au priceput cine sunteți și nu se vor mai arde.

  • Despre deseuri ce sa mai vorbim ! Aseara la Realitatea si B1 vorbea telefonic ministrul. Spunea de cifrele dezastrului si de ineficienta Primariilor la acest capitol. Si la groapa de la TARPIU plina deja prin tasare si nu prin selectare este dezastru. Mai marii judetului aveau in gand sa defriseze o suprafata apreciabila de padure la Tarpiu si sa construiasca celula doi. Noroc cu colegul meu de la VERZI domnul Cristian Tetcu un mare ong-ist si iubitor de natura care a adunat cetatenii din Tarpiu si au pus de o opozitie clara la Primaria Dumitra si la CJ si s-au opus unei noi crime verzi si a unor aspecte care nu tin de un menegement european adevarat in privinta deseurilor. Cred ca am fi fost singura tara din Europa sa defrisezi Padure si sa faci groapa de gunoi. Este strigator la CER ce vezi la noi. Infrigementul pe gropile necomforme si pe poluare este justificat din partea UE-ului, care ne-au dat bani insa noi am vrut din nou sa pacalim Europa. Au trecut 30 de ani de impostura, minciuna si dezinteres. Nu mai tine dragi romani ! Sunt cu sufletul inpacat si plin de satisfactie ca am depus tot efortul sa salvam doua paduri. Codrisor si cea de la Tarpiu. Sper intr-o victorie si cu Piata Centrala si sa obligam noul Primar care va veni in a se apuca de CADASTRUL VERDE si inventarul care deriva din acest proiect. Si aici s-a incalcat grav legea 24 care era obligatorie si CADSTRUL trebuia finalizat in 2010 la nivel de municipii.

  • Subiecte de discuție se găsesc mereu, haideți fraților, sa ne axam pe subiectul temei propuse. Pistele de biciclete. Dacă se fac, de ce se fac. Dacă nu se fac, de ce nu se fac. În toate orașele europene se acorda o atenție sporita, atât pistelor pentru cicliști cât și transportului public, astfel ca cetățenii sa nu mai folosească propriile autovehicule. Cred ca și pentru orașul este prioritar și benefic, atât pentru mediu cât și pentru sănătatea cetățenilor. Sa înțeleg ca domniile voastre comentați, găsind alte subiecte de discuție, doar pentru ca inițiativa dl Niculae este una interesanta și de bun augur? Avem nevoie de piste pentru cicliști, orașul nu este mare și ca atare utilizarea unei biciclete pentru deplasare este binevenita.

  • Andrei. Aici am punctat incalcarea legislatiei si felul gresit in care se doreste amplasarea liniei verzi. Ca ecologist sigur ca imi doresc numai piste de biciclete pe absolut toate strazile. Dar inainte de aceste aspecte Primaria trebuia sa aiba in vedere construirea de parcari supraterane pe terenurile disponibile avand in vedere ca se vor desfinta o gramada de parcari laterale de pe sensul de mers al viitoarelor piste de biciclete. Noi punem boul inaintea jugului. Asta este un obicei prost romanesc.Despre traseul autobuzelor electrice la fel. Nu vad necesara modificarea tramei stradale de a face separat o banda numai pt. aceste autobuze. Du-te la Oradea, Timisoara si vezi ca acolo se circula in regim normal , si nimeni nu a facut atata tapaj si cheltuieli inutile. Asa cum masinile TRANSMIXT se folosesc de drumuri nu vad ca cele electrice sa faca diferenta. Nu incap pe sosele din 30 in 30 minute ? Nu ne opunem si nu comentam de amorul artei ci ca ecologist si contribuabil am tot dreptul sa imi spun parerea si sa imi aduc aportul in a se lucra mai cu atentie si eficient privind banii publici.

  • Pistele de bicicilisti sunt vitale pentru un oras modern si civilizat, trebuie inceput cu asfaltarea pistei de pe Drumul Cetatii, Acolo este doar noroi si trotuarul este destul de ingust deaceea noi biciclisti tot pe sosea suntem siliti sa circulam.

  • Masuratorile nu indica adevarul! Din imaginea prezentata in acest articol lipsesc cele mai importante elemente: PM2.5 si PM10. In Bucuresti poluarea principala e din cauza acestor particule, chiar de peste 15 ori limitele legale, iar la ceilalti poluanti e bine sau foarte bine.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.