Actualitate Recomandări

Au început lucrările de construcție a heliportului pe terasa SJU Bistrița

”De astăzi au început lucrările pentru construcția heliportului pe terasa superioară a spitalului. În prima etapă vor fi efectuate lucrări de desfacere a șarpantei și a hidroizolațiilor. Aceste lucrări sunt generatoare de zgomote puternice și pot produce un disconfort major pacienților și personalului medical, motiv pentru care facem apel la toată înțelegerea acestora. Deoarece urmează a fi instalate o serie de echipamente și utilaje grele necesare execuției, iar organizarea de șantier va ocupa o parte din locurile destinate parcării, pe perioada de desfășurare a lucrărilor accesul autoturismelor în spital va fi limitat, putând exista și perioade de restricționare totală. Vă mulțumim pentru înțelegere!”, a anunțat managerul Spitalului Județean de Urgență Bistrița, Gabriel Lazany.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2861262047433560&set=a.1376134849279628&type=3&theater

În septembrie 2019 s-a semnat contractul de proiectare și execuție pentru realizarea unui heliport pe terasa superioară a Spitalului Județean de Urgență Bistrița, destinat elicopterelor care execută misiuni aeromedicale SMURD.

Licitația a fost câștigată de asocierea SC Grup Construcții Est SA din Iași – SC ABC Development Aviation SRL din București, valoarea contractului fiind de 1,5 milioane euro, bani asigurați din bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.

Durata contractului este de 20 de luni (2 luni proiectare și 18 luni lucrările de construcție). Acesta constă în construcția unui heliport pe terasa spitalului, în vederea asigurării transportului pacienților pe cale aeriană cu elicopterele SMURD, preluarea acestora și dirijarea în cadrul funcțiunilor specifice compartimentului UPU. Se vor realiza: înlocuirea acoperișului pe întreaga suprafață a spitalului; construcție nouă peste etajul 5, care cuprinde o platformă Heliport, rampă acces lift existent, pasarelă acces lift și spațiu tehnic; un lift care va conecta Unitatea de Primiri Urgențe cu heliportul.

10 comentarii

  • Îmi aduc aminte de un reportaj de la spitalul universitar București. Pe la începutul anilor 2000 au construit un heliport. Și de atunci nu l-au folosit niciodată. Și dacă tot nu l-au folosit deloc, ce au zis cei din conducerea spitalului? Hai să-l facem și pe al doilea. Acum îl construiesc pe al doilea. Revenind la spitalul din Bistrița, de câte ori credeți că va fi folosit heliportul într-un deceniu? Cifra va tinde spre zero. Se distruge o șarpantă pentru a pune în loc un acoperiș cu bitum. Acest tip de acoperiș are câteva probleme:
    – oricât de bine s-ar executa, după un timp apar infiltrații
    – vara de la radiația solară, ultimul etaj se transformă în saună

    • Dacă într-un deceniu va fi salvată O SINGURĂ viață, heliportul merită construit. De pe Vârful Ineu până la spital faci cinci minute cu elicopterul, când ai hemoragie internă și două picioare rupte, nu cred că te mai întrebi la ce bun heliportul.
      Gândești ca un țăran care n-a văzut Clujul în viața lui. Spitalele din Occident nu primesc acreditare dacă nu au heliport (cele de urgență); pentru hidroizolații nu-ți face griji, am locuit într-un bloc la etajul patru și la zece ani făceam o turnare cu bitum și asta era acum 30 de ani; între timp s-a inventat AC-ul și spitalul are sistem de aer condiționat centralizat.
      Altă întrebare, maestre.

    • Spre socialism tot înainte, tovarășe Daniel! Problema este că se golește țara din cauza politicilor contrare regulilor de economie. Înainte erau granițele închise, acum e libertate de mișcare și lumea pleacă. Dacă se iau astfel de decizii, țara sărăcește și în consecință lumea pleacă. Și astea-s realități, nu ipoteze că poate va fi salvat unul. S-ar putea să fie salvat unul, între timp pleacă 100 și nu se mai intorc. Bună mișcare, tovarăși!

    • Fix de aia pleacă românii din BN, că se construiește heliport în Bistrița.
      Eu înțeleg incisivitatea la adresa actului de guvernare, dar hai să nu exagerăm, sunt lucruri bune care se fac și ce e pentru viața omului nu are preț și nu trebuie calculată în termeni de profit economic.
      Spre socialism înainte, zici?
      Te uiți la filmele americane în care pacientul care ajunge la urgență e întrebat de asigurarea socială? ȘI dacă nu o are, se tăvălește pe jos de durere și nu primește ajutor medical? E pe bune, să știi. Și nu e socialism. E capitalism de dreapta.
      Tu ești un gigicontra clasic. Dacă se face heliport, ba că nu e eficient economic (bă, viața omului e neprețuită!), ba că se face cald la ultimul etaj, ba că o să plouă în spital. Acu zici că de asta se golește țara, că avem heliport pe spital. 🙂

    • Al, pe principiul hai sa nu mai mancam ca si asa ne cacam propun sa nu se mai faca nimic! Iti recomand inainte sa te apuci sa faci comentarii de genul facute mai sus sa te informezi. Locuiesc relativ aprope de heliportul din zona strazi Lipatti si sa stii ca aud foarte des cum aterizeaza elicopterul celor de la SMURD! Banuiesc ca nu vine in excursie de agrement ci pentru ca sa ridice persoanele care trebuiesc duse urgent la spital.

    • Decat sa vad palatul lui Moldovan si sa ma intreb cum Doamne a avut atata minte sa ajunga din chelner presedinte si cat de mult a muncit/castigat sa-si faca ditamai palatul cu asfalt proaspat turnat si drum facut…. mai bine un heliport. Sa mor de nu.

  • orice investitie in domeniul sanatatii e bine-venita, indiferent de partidul politic care a facut propunerea. Avem un spital extrem de bine pus la punct, si aici ma refer la dotari si alte investitii, asa ca acedt heliport vine in completare.
    Nu sunt fan psd, dar nu pot sa apreciez felul in care arata atat spitalul cat si policlinica.
    Cretu ar trebui sa invete de la Raducu, ce inseamna sa investesti cu cap!

  • Sa nu uitam ca spitalul județean este punct strategic NATO unde vor fi tratati militarii din zonele de conflict in caz de catastrofe sau război si de acolo vin si banii .

  • Un lucru bun pentru bistrițeni , asta arată că este cineva interesat de bunul mers al lucrurilor. Felicitări domnului Lazany.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.