A doua sesiune pentru ocuparea prin concurs a posturilor de directori și directori adjuncți de școli a demarat marți, la nivelul județului Bistrița-Năsăud fiind vacante 37 de funcții de directori și 19 de directori adjuncți, a anunțat, într-o conferință de presă inspectorul școlar general Aurelia Dan.
”Ne dorim ca aceste funcții să fie ocupate într-o măsură cât mai mare, pornind de la premisa că este o modalitate sigură în acest moment de a da stabilitate școlilor printr-un management instituțional pe o perioadă de patru ani, cu acea predictibilitate pe care o poate oferi directorul în condițiile acestea de instabilitate și lipsă de predictibilitate pe care le trăim”, a spus Aurelia Dan.
Ea a menționat că la concurs sunt așteptați directorii care ocupă acum funcțiile cu detașare în interesul învățământului fără să se fi înscris deloc la concurs, cei care s-au înscris și nu s-au prezentat la proba scrisă, dar și cei care nu au promovat proba scrisă: ”Pentru oricare din aceste trei categorii sesiunea este deschisă și îi încurajăm să participe”.
Aurelia Dan a transmis și un mesaj pentru directorii care stau liniștiți și așteaptă să se termine și această rundă ca să primească o nouă detașare: ”Să nu se bazeze pe faptul că detașarea în interesul învățământului va fi o măsură repetată. Noi am anunțat că am ales detașarea în interesul învățământului și continuitatea celor rămași pe funcții pentru că, la nivelul sistemului, perioada de început de an este complexă în ce privește încadrarea personalului didactic, proiectarea formațiunilor de studiu și nu era momentul potrivit pentru un debutant să intre deplin în aceste chestiuni complexe care vizează sistemul, dar în aprilie 2022, când concursul se încheie, sunt premise pentru a face schimbări dacă situația o va impune. Doar în ultimă instanță să rămână cel care a fost, ca ultimă variantă, după ce sondăm toate posibilitățile pe care le vom avea la dispoziție pentru a convinge pe cineva, inclusiv întâlniri cu profesorii în cadrul consiliilor profesorale. Nu vreau să afirm cu certitudine că vor fi schimbări, dar nici nu vreau să las impresia că mai trece o sesiune la care nu se înscriu, rămân 55 de posturi vacante și se primesc iar detașări în interesul învățământului încă 4 ani. Atunci nu e nicio diferență între cel care s-a înscris la concurs și este mandatat cu contract și cel care, prin detașare repetată, rămâne în funcție ani de zile. Despre asta este vorba. Și Ministerul Educației a transmis același mesaj pe care îl transmitem și noi. Este a doua sesiune a concursului pentru directori în care cei care vor să aplice pot să o facă. Ce se va întâmpla în anul școlar viitor, a câta sesiune va mai fi și dacă va mai fi, nu știm. De aceea e important să ne concentrăm pe ce este acum valabil”.
DĂ CLICK AICI PENTRU LISTA POSTURILOR SCOASE LA CONCURS
Iată calendarul concursului de directori 2022 este următorul:
- 18 ianuarie Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere
- 19-25 ianuarie Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată
- 26-28 ianuarie Evaluarea dosarelor de înscriere
- 31 ianuarie Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
- 1 februarie Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică
- 2-3 februarie Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere
- 4 februarie Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
- 7 februarie Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
- 8 februarie Repartizarea candidaților pe centre
- 10-14 februarie Depunerea de către candidații aflați în carantină sau izolare a documentelor prevăzute la art. 33 alin. (4) sau a declarației pe propria răspundere
- 17 februarie Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților
- 18 februarie Desfășurarea probei scrise
- 18 februarie Afișarea rezultatelor la proba scrisă
- 18-19 februarie Depunerea contestațiilor la proba scrisă
- 21-22 februarie Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
- 22 februarie Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
- 4 martie Proba scrisă pentru candidații care la data de 15 octombrie 2021 se află în carantină sau izolare
- 4 martie Afișarea rezultatelor la proba scrisă
- 4-5 martie Depunerea contestațiilor
- 4-8-martie Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie
- 9-10 martie Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
- 14 martie Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
- 16-25 martie Desfășurarea probei de interviu
- 17-29 martie Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
- 29 martie Afișarea rezultatelor finale ale concursului
- 30 martie Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ
- 31 martie Validarea rezultatelor finale
- 4 aprilie Emiterea deciziilor de numire (cu intrare în vigoare la 19 aprilie 2022)
Ministrul Educației a mai anunțat că în prima etapă, care s-a încheiat în decembrie, au fost ocupate doar 60% dintre posturile scoase la concurs.
Toate numirile se fac politic,iar în funcții ajung niște indivizi care nu au pregătirea necesară pentru a lucra cu oamenii. Nu știu să gestioneze un conflict, discriminează, fac abuzuri în serviciu și fac jocul celor ce i-au pus în funcție. Poate că există și excepții de la această regulă, poate că există și oameni pregătiți pentru această funcție de conducere, poate că există și oameni care știu să fie oameni.Poate.Dar nu am auzit de ei.Ce ar fi să îi căutăm și să îi dăm drept exemplu?🙂