Consiliul Local Bistrița va aproba în ședința extraordinară de marți un act adițional la acordul de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru realizarea proiectului “Varianta de ocolire Bistrița”, după ce Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Consiliul Local Livezile și Consiliul Local Budacu de Jos au adoptat acorduri de parteneriat în realizarea investiției, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița.
Acordul de colaborare al celor trei UAT-uri cu CNAIR va fi semnat apoi la Bistrița în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Prin Hotărârea Consiliului Local Bistriţa nr. 38/2021 a fost aprobat acordul de colaborare cu CNAIR. Apoi, CJ, Primăriile Livezile și Budacu de Jos şi-au manifestat interesul de a colabora cu municipalitatea şi CNAIR în vederea creşterii capacității de implementare a proiectului, fiind adoptate în acest sens Hotărârea CJ nr. 7/19.01.2022, Hotărârea Consiliului Local Livezile nr. 4/14.01.2022 și Hotărârea Consiliului Local Budacu de Jos nr. 3/19.01.2022.
Conform președintelui CJ Radu Moldovan, va fi propus celor care vor câștiga licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate traseul Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile spre nodul rutier care va fi realizat între Livezile și Rusu Bârgăului.
Obiectivul de investiții ”Varianta de ocolire Bistrița” este componentă a Lotului 2, Bistrița – Vatra Dornei, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, a fost semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, inclusiv a studiului geotehnic.
Potrivit acordului de colaborare, părțile convin să colaboreze pentru susținerea procesului de selecție a modului de interconectare a municipiului Bistrița la aliniamentul Autostrăzii Nordului (Lot 2, Bistrița – Vatra Dornei), a identificării eventualelor constrângeri la nivel local, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, a facilitării accesului proiectantului care implementează contractul de prestări servicii de proiectare pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului pentru realizarea studiilor de teren, precum și a oricăror alte activități necesare în scopul proiectului.
Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în doua etape, după cum urmează: Etapa 1 – Etapa de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și Etapa a 2-a – Implementarea secțiunii cuprinzând conexiunea cu municipiul Bistrița, care se va realiza de către unitățile administrativ-teritoriale implicate, în baza documentației tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un acord de parteneriat.
Potrivit acordului, CNAIR se obligă să demareze întreaga activitate pentru obţinerea fondurilor europene necesare implementării etapei 1 în cadrul POIM 2014-2020 și să deruleze întregul proces necesar implementării etapei de proiectare a Autostrăzii Nordului.
La acest acord de semnare si colaborare daca Administratia ar avea bunul simt, ar fi elegant din partea lor sa invite si membrii( doi-trei) de la BISTRITA CIVICA care au luptat in instante si in teren, si care au castigat batalia cu natangeala din Primarie si au salvat padurea CODRISOR de o distrugere si de o centura NEOCOLITOARE in vecinatatea Parcului si Strandului.
Astfel zona ramane intacta pentru socializare si orasul cu un aer mai bun fara dioxizi de la TIRURI in zona cu pricina .
Acest traseu ales cu greu a fost posibil tocmai implicarii activistilor impreuna cu 4.600 de bistriteni care s-au opus semnand si participand si la Referendumul local pe aceasta speta.
De văzut „aiurelile” prevăzute în bugetul municipiului Bistrița:
https://timponline.ro/sedinta-extraordinara-cl-bistrita-ce-hotarari-se-vor-lua/
Politrucii care vor semna acest acord nu au nici un merit, dimpotriva Bistrita putea avea demult o centura cu adevarat ocolitoare daca un anume primar nu era natang in alegerea corecta a locului.
Multumim doar Bistritei- Civice care este artizanul unic al acestei ispravi.
Sunt vecin cu padurea Codrisor si stiu ce vorbesc.
Livezile, Dumitru, Blajeni, Sintereag singura variantă fezabilă.
Superb, Traseul pe lângă localitățile pe lângă Budac este singurul posibil pentru Centura Bistriței parte integrală a Autostrăzi Nordului respectiv Drumul Expres Dej-Bistrița.
Baftă !
https://timponline.ro/ministrul-transporturilor-sorin-grindeanu-asteptat-la-bistrita-saptamana-viitoare/
Ai fost la Referendumul local pe aceasta situatie ? Du-te caulca-te .Feliciatari bistritenilor care s-au opus .
@ Bistrițean, Să îți reamintesc că la referendum Bistrițenii au vrut varianta de traseu a lui Crețu actuala Linie Albastră care sub denumirea specifică noului limbaj de lemn este prevăzută și în bugetul de anul ăsta sub denumirea de ” Coridor de mobilitate urban aferent râului Bistrița …..) . Însuși primarul a precizat în conferința de presă că acesta este Linia Albastră adică este Centura lui Crețu.
Asa cum era de asteptat in Romania nu este valabil nici un fel de referendum, incepand cu votul national prin care poporul cerea numai 300 de parlamentari.
Tot asa si la Bistrita nu s-a cerut cont de dorintele bistritenilor care oricum alegeau un traseu gresit si fantoma.
Important este ca a fost salvata de la distrugere padurea Codrisor.
Și era Balan șef de brigadă. Pupuia la Secu. Orice. Acum nu mai are fir odată cu telefoanele mobile. I s-au ras plăcerile.
Opriți distrugerea șanțului de gardă din Bistrița de pe străzile Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândrescu !
https://timponline.ro/santul-de-garda-de-langa-centura-va-fi-acoperit-cu-dale-pentru-a-treia-banda-sau-amenajarea-de-parcari/
Centura pe lângă Budac este prima prioritate a Bistriței, aceasta va scoate traficul auto de tranzit din mijlocul orașul.
Din același motive din care cauza sa renunțat la Internodal trebuie să se renunțe și la propunerile penibile de pasaje subterane Tărpiului și Slavici care vor distruge circulația din tot municipiul Bistrița.
https://timponline.ro/ce-sanse-sunt-sa-fie-realizate-doua-pasaje-auto-pe-sub-calea-ferata-pe-ce-bani-mizeaza-primaria-bistrita/