Actualitate

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, așteptat la Bistrița săptămâna viitoare

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este așteptat săptămâna viitoare să sosească în județ, urmând ca, la Primăria Bistrița, să aibă loc o ceremonie în care vor fi semnate anumite documente pentru realizarea variantei ocolitoare a orașului, a anunțat primarul Ioan Turc.

”Studiul de fezabilitate pentru centura ocolitoare a Bistriței este în facere la CNAIR. Eu, pentru ca lucrurile să meargă mai repede, am mers la CNAIR, am semnat un protocol cu ei. Adică imediat ce e gata studiul de fezabilitate, preia Primăria partea de proiect tehnic și execuție pe bani de la Guvern. CJ dorește să intre în acest proiect, adică să adiționăm protocolul cu CNAIR pe bună dreptate pentru că trebuie să intre în acest parteneriat și comunele limitrofe pe teritoriul cărora va merge centura. Mă refer la Budacu de Jos, Cetate și Livezile. Pe de altă parte, totuși, CJ are și el prerogative pe această componentă, deci nu am niciun fel de problemă să intre și ei. Urmează să vină ministrul Transporturilor la Bistrița săptămâna viitoare și la Primărie vom avea o ceremonie în care vom semna aceste documente”, a spus Ioan Turc la AS TV.

El a mai declarat că, prin studiul de fezabilitate, compania care a câștigat realizarea acestui document are obligația să studieze trei variante.

”Ca să nu ne pierdem timpul, le spunem noi traseul. Sunt de acord cu varianta Monariu. Nu prin Pădurea Codrișor, haideți să fim serioși”, a mai spus Ioan Turc.

Reamintim: Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a aprobat participarea județului la realizarea obiectivului de investiții ”Varianta de ocolire Bistrița”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița.

”În urma acordului semnat de către primarul Ioan Turc și directorul CNAIR, s-a stabilit ca Primăria Bistrița să sprijine CNAIR pentru realizarea acestui proiect important. În urma discuțiilor cu conducerea CNAIR și Primăria Bistrița, ținând cont de sesizările și propunerile făcute de cetățeni, am purtat discuții cu primarul comunei Budacu de Jos, Florin Sandu Simionca, și cu primarul comunei Livezile, Traian Simionca, și am luat decizia de a propune celor care vor câștiga licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate varianta mult discutată a centurii ocolitoare plecând din zona Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile spre nodul rutier care se preconizează a fi făcut între Livezile și Rusu Bârgăului. Vom face în continuare demersuri împreună cu domnul primar Turc și cu domnii primari Sandu Simionca și Traian Simionca. Am purtat o discuție și cu vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, și în momentul în care vom fi gata cu toate documentele vom trece la parafarea acestor acorduri. Noi, cele patru UAT-uri, vom da tot concursul și sprijinul logistic și administrativ ca aceste lucruri să se deruleze într-un timp rezonabil. Sper ca într-un timp cât mai scurt să putem trece efectiv la realizarea acestui obiectiv vital pentru județ și pentru municipiul Bistrița ”, a spus în ședința CJ din 18 ianuarie a.c. președintele CJ Radu Moldovan.

Obiectivul de investiții ”Varianta de ocolire Bistrița” este componentă a Lotului 2, Bistrița – Vatra Dornei, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, a fost semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, inclusiv a studiului geotehnic.

Potrivit acordului de colaborare, părțile convin să colaboreze pentru susținerea procesului de selecție a modului de interconectare a municipiului Bistrița la aliniamentul Autostrăzii Nordului (Lot 2, Bistrița-Vatra Dornei), a identificării eventualelor constrângeri la nivel local, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, a facilitării accesului proiectantului care implementează contractul de prestări servicii de proiectare pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului pentru realizarea studiilor de teren, precum și a oricăror alte activități necesare în scopul proiectului.

Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în doua etape, după cum urmează: Etapa 1 – Etapa de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și Etapa a 2-a – Implementarea secțiunii cuprinzând conexiunea cu municipiul Bistrița, care se va realiza de către unitățile administrativ-teritoriale implicate, în baza documentației tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un acord de parteneriat.

Potrivit acordului, CNAIR se obligă să demareze întreaga activitate pentru obţinerea fondurilor europene necesare implementării etapei 1 în cadrul POIM 2014-2020 și să deruleze întregul proces necesar implementării etapei de proiectare a Autostrăzii Nordului.

20 comentarii

  • Stimabile , dati-mi voie , o lucrare se face numai in baza unui proiect tehnic . Studiul de fezabilitate reprezinta numai o etapa de proiectare. Si apoi daca se stie traseul (agreat si superagreat) de ce ar mai trebui sa fie „studiate” inca doua variante? Nu avem ce sa facem cu banii sau asa s-a incetatenit obiceiul in tara studiilor de fezabilitate ? Intreb si eu. Poate in timpul discutiilor cu ministrul mai reduceti din cele doua variante suplimentare la una sau la niciuna economisand niste bani publici. Altfel , ganduri bune si bun venit in peisaj , „Variantei Sudului” , pentru integrarea fireasca in „Autostrada Nordului” , spre bucuria tuturor , si mai ales al celui de-al treilea domn Simionca !

    • Există o lege care definește etapele de proiectare. Doar niște politruci nemernici pot spune „faceți așa că așa vreau eu” și „faceți pe aici că așa vreau eu”. Banii îi plătește comunitatea, adică noi toți. Pentru ca banii noștri să nu fie irosiți, niște specialiști trebuie să analizeze variantele posibile și să demonstreze cu mijloacele științifice și tehnice actuale că investiția aduce o valoare economică suplimentară pentru societate. Reamintesc că potentații actuali, cei care spun pe aici și nu pe dincolo, nu au nici un fel de școală, doar niște diplome cumpărate din piață. Legile sunt făcute pentru a proteja societatea de impostura unor asemenea personaje vremelnic cocoțate în funcțiile de decizie.
      Investițiile se vor finaliza mult după ce tristele figuri de astăzi se vor fi coborât în uitare și nimeni nu va mai da doi bani de omniprezența și omnișciența lor fudulă. Impactul acestora, pozitiv sau negativ va depăși cu mult chiar durata vieții acestora. Deci, comunitatea va beneficia sau va suferi urmările unor investiții bine sau prost făcute mult timp încă după vremea în care din fundul președinților de coterii politice vor crește mărăcini. De aceea se fac studii de fezabilitate. Sperăm că, pe bune. Din aceste studii poate rezulta chiar faptul că investiția nu e fezabilă. Adică nu merită făcută. Sau, că merită și că traseul cel mai potrivit e unul din cele trei studiate.
      Varianta pe care o mestecă cei doi președinți ai partidului unic, este una fumată, care poate servi cel mult ca variantă ocolitoare a Monariului nu a Bistriței. Nimeni nu va folosi o variată ocolitoare care sa-i lungească drumul cu 30 de kilometri purtându-l pe coclauri și suindu-l de-a lela pe dealuri. Singura variantă rațională este prin Nord: Livezile, Dealul Dumitrei, Blăjeni, Șintereag. Mai scurtă, directă, fără poduri și traversări de cale ferată. Variantă care se dorește a fi cu totul ocultată pentru că președinții de județ speră să obțină bani mai mulți pe care să-i mulgă în donița controlată cu grijă de partid. Interesul public este ultima lor grijă! De aceea se și pronunță atât de vehement înaintea verdictului specialiștilor. E ca o vizitele cu partidul la Parchet de pe vremea lui Năstase sau ca inițiativele legislative în favoarea corupției de pe vreme guvernului Grindeanu aka Dragnea. În condițiile astea Grindeanu este cel mai potrivit ministru pentru a livra o pseudo soluție care să treacă prin exploatația agricolă, cramele, terenurile proprietate a Simioncilor că știu ei de ce. De pe varianta propusă de ei vor revărsa cu boltă peste Bistrița o ploaie de aur.

    • Ei vor sa bifeze ca au realizat centura Bistritei, asa ca aleg varianta convenabila lor, nu neaparat cea mai buna.

    • Super !!!!! Pe lângă Budac este singurul loc unde se poate construi Centura Bistriței parte integrală a Autostrăzi Nordului respectiv a Drumului Expres Dej – Bistrița.
      Îmi pare bine că cum este și firesc Primăria Bistrița, Comunele Budac și Livezi, Consiliu Județean, Ministerul Transporturilor, CNAIR au aceeași gândire și au semnat acorduri de colaborare pentru acest traseul a celei mai importante investiți în infrastructură orașului și județului.
      Baftă și mult spor la treabă.

  • La ce vă trebuie ceremonii, sofisticaților?… Să semnați un protocol? …Să mai faceți niște poze?
    Apucați-vă de treabă că ne rupem mașinile puturoșilor! Numai ceremonii și promisiuni aveți în cap.
    Chiar nu vedeți cum arată orașul ăsta? Peste tot numai gropi și pe deasupra ați mai făcut și o grămadă de spargeri cu neghiobii ăia de la Aquabis.
    Cât credeți că vă mai răbdăm?

    • Nu sunt necesare în orașul Bistrița pasajelevsubterane la trecerile de cale ferată Slavici și Tărpiului pentru 2 trenuri pe zi ce trec pe acolo spre Bârgău.

      La trecerea de cale ferată este suficient un sistem de semnale luminoase și acustice .

      Fără pasajul Slavici sar păstra interconectarea bună care este în momentul de față a străzilor Slavici -Eroilor-Poienii-Arțarilor-Colibiței.

      Decât să se cheltuiască bani inutil pe aceste pasaje vor deteriora grav circulația în oraș mai bine s-ar realiza trecerile la nivel de cale ferată de pe străzile Gheorghe Bozga, Romană și Sergiu Celibidache așa cum sunt prevăzute și în actualul PMUD Bistrița.

      https://timponline.ro/ce-sanse-sunt-sa-fie-realizate-doua-pasaje-auto-pe-sub-calea-ferata-pe-ce-bani-mizeaza-primaria-bistrita/

  • Domnilor chiar dacă faceți centura ocolitoare pe la sudul orașului, autostrada faceți-o pe la nordul orașului Bistrița ca să facilităm și să apropiem zona Năsăudului cu Valea Someșului .
    Năsăudul trebuie apropiat de Bistrița, nu trebuie îndepărtat. Chiar pot fi prinse într-o zonă metropolitană de dezvoltare, Bistrița și Năsăudul.
    Făcând autostrada pe la sud îl îndepărtăm, făcând-o pe la nord îl apropiem !
    La fel și Sângeorzul și Valea Someșului.
    Am putea face o zonă metropolitană cuprinzând toate orașele din județ Bistrița, Năsăud, Beclean și Sângeorz cu autostrada trecând printre ele.
    Gândiți strategic domnilor „aleși” !
    Spre sud va merge cândva în viitor un drum rapid spre Mureș.

    • @apolitic nu știu despre ce vorbești Centura pe la Budac este parte a Autostrăzii Nordului și este pentru tot județul. De acest traseu va beneficia Valea Bârgăului vezi intersecția de la Rusu Bârgăului plus că așa Autostrada trece chiar prin Valea Bârgăului. Valea Someșului va beneficia de Autostrada nordului via Beclean pe unde trece Autostrada ( Becleanul estr chiar pe Someș ) . În plus pe actualul traseu vor beneficia de Autostradă și Valea Șieului și Lechița și locuitorii din câmpie , etc…
      În concluzie traseul Autostrazi gândit prin partea de Sud a Bistriței este gândit pentru tot județul Bistrița Năsăud nu numai pentru Bistrița.

    • Centura Bistriței trebuie să fie la Sud pe malul râului Bistrița.
      Acum zona respectivă este subdezvotată vai de capul ei plină de nomazi.

  • Nicio heredie, fără o ceremonie.
    Se semnează ale 1201-lea acord de principiu pe această temă (gentlemens agreement , dar fără gentlemeni)
    Mai multe și mai dese ca avertismentele adresate de Coreea de nord către SUA în timpul războiului rece

  • ” Fără o centură prin afara intravilanului Bistriței, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun uitat de timp și lume”
    Baftă cu noua centură a Bistriței care este super necesară dar trebuie să se dea o mai mare atenție și Aeroportului Bistrițean. Acesta nu trebuie să se afle în spațiu teritorial al orașului Bistrița fiindcă Bistrița nu are suficient teren pentru un Aeroport, Aeroportul trebuie construit într-o comună învecinată unde este teren bun și suficient pentru un Aeroport, o locație excelentă așa cum este prevăzut în PATJ BN este în zona Budacului fiind situat lângă viitoarea centură a Bistriței și respectiv Autostrada Nordului astfel va putea deservi ușor tot județul.

  • Sper să vedem cât mai repede realizată această centură prin afara intravilanului orașului că ne sufocăm de atâtea mașini.

  • Nu distrugeți șanțul de gardă care protejează zona de Nord a orașului de inundații și alunecări de teren.
    Străzile Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândrescu nu se mai pot lărgi pentru autovehicule fiindcă pe aceste străzi trebuie construite trotuare pe ambele sensuri de circulație și pista de biciclete pe unde să meargă copii noștri la școală în siguranță și oamenii să meargă la muncă în siguranță.

    https://timponline.ro/cand-vor-fi-astupate-gropile-din-vechea-centura-a-bistritei-primarul-ioan-turc-trebuie-facuta-practicabila/

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.