Actualitate

Vechea centură a Bistriței, pulbere. Primarul Ioan Turc: Trebuie făcută practicabilă

Gropile uriașe care au apărut în vechea centură a orașului Bistrița vor fi astupate cel mai devreme la începutul lunii aprilie, după ce va fi pusă în funcțiune noua stație de asfalt cumpărată de Primăria Bistrița, a transmis primarul Ioan Turc la prezentarea proiectului de buget pe anul în curs.

”Decizia de a cumpăra o stație nouă de asfaltare am luat-o chiar înainte ca drumurile să se facă pulbere în această iarnă prin procesul de îngheț-dezgheț și sare aruncată. În primăvară, vom începe un proces extins de reparare a drumurilor. Am dat termen Direcției de Servicii Publice să monteze stația nouă de asfaltare până la finalul lunii martie după care ne apucăm de treabă. Sigur că actuala centură ocolitoare trebuie făcută practicabilă pentru că, în momentul de față nu e. În ce privește utilizarea sării, nu știu dacă există soluții alternative viabile. Noi utilizăm și clorură de calciu, și sare, dar atunci când ninge și este polei, pe oameni îi interesează să poată circula. Clorura de calciu nu are o eficiență foarte mare decât la anumite temperaturi, altfel dai degeaba și sunt bani aruncați. Cea mai eficientă este sarea, dar și cea mai agresivă cu suprafețele”, a spus primarul.

Referitor la achiziția acestei stații de asfaltare, Turc amenționat că va fi plătită anul acesta. ”Am cumpărat-o pentru că cea veche este praf, e din anii 60, are consumuri energetice mari, iar calitatea mixturii e slabă, iar în condițiile în care ne propunem să demarăm un program masiv de reparare a străzilor aveam nevoie de această investiție”.

În ce privește zona vechii centuri, primarul a mai menționat că se vor face lucrări de modernizare pe coridorul de mobilitate urbană Drumul Cetății- Calea Clujului, dar care nu îi vor afecta pe locuitorii din aceste zone.

”Îi asigur pe cei care locuiesc pe Calea Clujului și pe Drumul Cetății că nu urmează să aibă niciun fel de neplăceri în urma lucrărilor de modernizare pe care vrem să le facem din bani europeni adică nu o să le luăm nici din trotuar acolo unde există sporadic, nu o să le afectăm nici proprietățile. Discutăm despre extinderi pe canalul de preluare a apelor pluviale care este foarte mare, generos și poate fi dalat, discutăm despre reabilitarea infrastructurii drumului, despre iluminatul public”, a declarat primarul Ioan Turc.

37 comentarii

  • Tot orașul este pulbere!!!!! In fata la poliție numai gropi, pe partea cu poșta veche la fel. In sens la han. Peste tot dezastru.

    • Străzile Calea Clujului, Drumul Cetății, Simion Mândrescu nu se pot lărgi. Partea carosabilă trebuie doar ASFALTATĂ CU ASFALT DE BUN și asta este de ajuns. Pe aceste străzi trebuie construit, trotuare pe ambele sensuri a strazii, trebuie construite pistele de biciclete, trebuie construite, treceri de pietoni pe unde să meargă în siguranță copiii noștri la școală și oameni la muncă.

    • Nu distrugeți și șanțul de gardă care este bun așa cu este acum și făcut cu cap pentru a proteja zona de Nord a orașului împotriva alunecăriilor de teren și inundațiilor produse de șuvoaiele care vin de pe dealuri.

      Șantul de gardă și-a dovedit din plin eficența dea lungul zecilor de ani de când a fost construit felicit pe cei ce l-au proiectat și construit.

      Nu trebuie ca-și zona de Nord a orașului să devină și ea lafel de nasoală ca și Cocoșu, Valea Jelnei , Mihai Viteazu, Valea Budacului Valea Ghinzi și Zăvoie. Gândiți dacă merită ca și această zonă să fie distrusă !

    • Nu știu ce cretini au făcut expertiza în care se spune că străzile de pe fosta centură se pot lărgi ?

      Pentru cine a trecut recent pe acolo în zona au putut observa că gropile sunt majoritatea pe banda dinspre șanțul de gardă.

      Cretini vor să facă o bandă pentru mașini tocmai pe șanțul de gardă așa se va produce o diferență mare de temperatură dintre banda de pe șanț și banda normală și astfel asfaltul se va surpa și vor apărea nu gropi ci cratere în fiecare primăvară.
      Apropo: Oare de ce această expertiză este secretă și nu a văzut-o nimeni ?!

      Dacă cineva știe unde este publicată online această expertiză să pună linkul aici.

    • După ce că nu sunt în stare să facă nimic durabil și de calitate ăștia vor să distrugă și ce este bun făcut.
      Vor să acopere șanțul de gardă. Păi măi prostovanilor dacă acoperiți șanțul de gardă apa care se scurge de pe deal va veni pe șosea și se va infiltra în asfalt și temelia drumului astfel iarna când îngheață măridu-și volumul va crăpa și distruge tot drumul. Chiar ăsta este rolul șanțului de gardă ca apa să nu ajungă pe drum și voi vreți să-l astupați !!!!!!!!!!!!!!
      Asta se întâmplă când nu gândești deloc !

    • În loc să încercați ceva imposibil ca lărgirea străzilor Calea Clujului și Drumul Cetății nu ar fi mai bine să asfaltați urgent aceste străzi cu asfalt de calitate, să faceți trotuarele și pista de biciclete.
      Nu ar fi mai bine când mai faceți vreo licitație să impuneți și formula asfaltului și să aveți un om permanent pe teren care să verifice compoziția asfaltului și modul în care se toarnă asfaltul ?
      Pentru o mai bună circulație pe aceste străzi nu ar fi mult mai bine să faceți odată doar sensurile giratorii de la intersecțile cu străzile Sigmirului și cu Lucian Blaga ?

    • Decât să încercați să eludați bunul simț cu acest proiect suspect nu ar fi mai bine să faceți o STRADĂ NOUĂ cât doriți voi de lată prin Nordul orașului PE TERENURI PE CARE ÎNCĂ NU SA CONSTRUIT.

  • Peste o mie de angajați are primăria Bistrița, orașul e plin de gropi, strazile de pamant sunt dezastru, trăim în mocirlă și praf, dar investim în patinoare când aveam unul excelent în parc.
    Colac peste pupăză salariile din primărie se majorează, iar primarul Turc vine cu tot felul de explicații și lamentări.
    Vai, ce a ajuns orașul ăsta! Vă place dragi bistrițeni?

  • Urmează să..vom face… îi asigur, “e frumoas a spune vorbe când nu ai nimic a spune”, ca să vorbim pe limba poetului. Concret nu spuneti bistrițenilor nimic. Primare măi dragă, conținutul declarațiilor trebuie punctat și dus in zona “de luni Februarie 13, cu celeritate ( ca ne place vorba asta) asfaltam strada x, de vineri,miercuri Februarie asfaltam y, etc. Discursurile astea cu asiguram la pastele cailor sunt discursuri de dus cu zăhărelul. Fapte, asteptam de un an jumate, la Orizont neant.

    • Primarul spune că locuitori care au case pe Calea Clujului și Drumul Cetății nu vor fi afectați de lucrări, nu li-se va fi luat din proprietăți și trotuarul și pista de biciclete nu va fi îngustă. Când spune un politician că nu se va întâmpla ceva din contră exact asta se va întâmpla.

      În același timp face o afirmație că trotuarul este construi ” Sporadic ” WOW adică cum ?! Cu alte cuvinte recunoști că nu ai fost în stare să faci nici măcar niște banale de trotuare pe ambele sensuri la niște străzi din mijlocul Bistriței dar în schimb le cereri locuitorilor să-ți accepte toate rachetele care îți trec ție prin cap ! Ăștia ne consideră proști pe toți.

    • Ar fi indicat să se facă o anchetă cine și cum a făcut compoziția asfaltului nu ca și auditul din promis în primărie ha, ha decât să aibă fantezi științifico fantastice cu largiri nerealiste de străzi.

    • Mai în glumă mai în serios era o zicătoare când eram noi mici și băteam mingea cu cheia la gât pe strada din fața blocului ” Luați bomboane la copii nu dați banii pe prosti „.
      Bistrița are repertoriate 143 de străzi fără asfalt plus altele care nu sunt repertoriate.

      Se pot astfalta toate aceste străzi numai cu banii care se vrea să fie irosiți pentru lărgirea inutilă a Căi Clujului de la sensul giratoriu Petrom până la sensul giratoriu cu str. Sigmir .

    • Au mai fost niște personaje care spus că vor să lărgească străzile de pe fosta centură după care nu ia mai votat nici măcar familiile lor: Niculae Cristian, Liviu Rus, Petrică Sigartău.
      Acum ia venit rândul și lui Ioan Turc să o pățească și el.
      Primarule foarte buni consilieri ai ține-o tot așa și o să ajungi la sapă de cauciuc, o să dai cu ea în pământ și o să-ți sară în cap.

  • Cu prilejul modernizarii coridorului de mobilitate urbana Drumul Cetatii – Calea Clujului (asa e moda , acuma , strazile si bulevardele nu se mai numesc cum stiam pe vremuri , se numesc coridoare de mobilitate , ca asa suna mai europeneste , mai UE…) , socot ca s-ar putea avea in vedere si realizarea a doua , trei parcari nerezidentiale dar prevazute totusi cu statii de incarcare pentru automobilele electrice. Sa nu lasam nicio modernizare , fara parcare si fara „incarcare”…Inca mai este timp!

    • @ Leo, Europa nu dă niciun ban pentru acest tip de tîmpenie chiar dacă politruci încearcă să o fenteze spunândui ” Culoar de mobilitate urban ….. „. Dacă citești cu atenție această struțo-cămilă se vrea să fie făcută din banii noștri de la bugetul local probabil alt împrumut. Ce culoar de mobilitate URBAN mai este și ăla în care în loc să se facă trotuare și piste de biciclete acestea sunt distruse.

    • @ Leo tu ești pe steau ta ? Ce parcări rezidețiale vezi tu pe Calea Clujului și pe Drumul Cetății ?!
      Acolo oameni au curți cu garaje și sunt civilizați și își parchează mașinile în curți, nu vezi parcate mașini pe stradă așa că locuitori de acolo nu au nevoie de pomana de la primărie o parcare. Este un nonsens să faci acolo o parcare rezidețială fiindcă locul de parcare ar trebui închiriat și plătit la primărie. Numai întreb cine este fraier să închirieze un loc de parcare dacă deja are loc suficient în curte unde să parcheze plus că a investit niște bani și în garaj ?!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Nu este necesar ca primăria să facă pe banii noștri gratis parcări pentru fabricile din oraș aceste au suficenți bani șă-și facă singure parcările lor. Fabricile ca IPROEB , RCB etc ar trebui să cumpere terenul liber de construcții de peste șanțul de gardă, și să-și facă acolo parcări pentru angajați și pentru clienții, să facă doar niște poduri peste șanț astfel nu va fi distrus tot șanțul de gardă. Așa și-au făcut singure parcări excelente ROMBAT și LEONI. Dacă se face pe aceea poțiune a străzi lărgirea inutilă la 4 benzi unde vor mai încăpea locurile de parcare pentru fabrici plus eventuale dezvoltări de noi hale ?!
      Vezi noua hală de mase plastice a Rombatului care este tocmai pe partea de Nord a Străzii.

  • Suntem în 2022 si nu putem găsi o formulă de asfalt care sa tina mai mult de 1 an 2. Normal că doar firmele de casa trebuie să aibă de lucru în fiecare an. Tot orașul e groapă, pauza, lipsa, plomba.

  • Cred ca se poate largi o parte din acesta centura fără sa distrugă acel Șanț care ocupa f mult spațiu ,adică deasupra șanțului ,șoseaua sa fie suspendată cu piloni ,gen zona spre jelna,dacă se pune un pic capul sa gândească se poate și împaci și capra și varza ,sunt spații care nu au nici o utilitate ,așa ca spor

    • @ Dudu, Adică tu vrei să ajungă străzile Calea Clujului și Drumul Cetății lafel nașpa ca Valea Jelnei !
      Păi dacă vrei să faci o bandă supraînăltată peste șanț și să distrugi șanțul de gardă cu piloni unde va mai încăpea trotuarul ce o să facă pietoni o să se cațăre pe și o să circule pe aceea bandă.
      Niște idioțenii și nu alta stați mai blânzi cu băutura.

    • @ Dudu, Dacă faci o bandă supraînălțată peste șant cum vor mai ieși autovehiculele celor de la nordul străzilor? Va fi ca la nebuni.
      Pe Valea Jelnei nu sunt travesări !

  • #Sergiu H & # Nonsenuri (sau poate Nonsensuri?) , regret ca ati inteles altceva decat am vrut sa spun , dar asta-i situatia , fiecare intelege , ce , si cum poate.La buna „vedere”. Sunt insa convins ca pupatorii primarului au inteles perfect ce mesaj am vrut sa transmit.

    • La ce ar folosi acolo niște parcări nerezindețiale ?
      Firmele de acolo dacă au nevoie își pot face singure parcări.
      Parcări nerezindețiale sunt necesare în centru însă în centru nu este prevăzut să se facă de către primărie nicio parcare nerezidețială. Acolo pe lângă orașul plânge după aceste parcări și o parte din locurile existente și așa puține vor fi distruse.
      Primăria are doar o poveste de genul ” Cum fu Tache nu fu Tică…..’
      cu o parcare la Camera de Comerț.
      Parcarea aparține Camerei de Comerț și este folosite de cei de acolo. Camera de Comerț nu este în subordinea primăriei așa că parcarea aceia rămâne ca și altele doar o poveste de campanie electorală.

  • Oare pe centură sunt cratere? În restul străzilor din oraș nu se sesizează? Trebuie să le ocolești ca să nu îți strici mașina. Asta din cauza sării după curățarea de zăpadă.
    Dacă tot luăm de la străini ce este mai rău, nu se poate vedea cum se curăță drumul de zăpadă la ei ca să avem totuși niște drumuri bune.

    • Săraca super-prefect sa făcut de posnă din prima clipă fiindcă sa dat cu SARE care distruge asfaltul în loc să se dea cu substanțe moderne care protejează șoselele.
      De la filozoful gurist de prefect care a fost înainte oricum nimeni nu avea pretenți de la el că ar putea și gândi.
      Poate că ar fi potrivit ca prefecta să deschida o anchetă să constate cine sunt vinovați de aceste dezastre, o ! am uitat că nu poate să deschidă o anchetă și să-și ancheteze propri oameni din partidele din care face parte ( nu prea se știe din care partid face parte acum că pentru a ajunge la funcții sa mermerlit și cu PNL și cu PSD ). Dar să nu uităm vrem SF-uri (lucruri demne de romanele lui Asimov) cu centuri lărgite.

    • Hi, Hi Mai țineți voi minte cum filozoful de prefect PNL- fracțiunea Câtu hi, hi își făcea poze cu fală la depozitele de sare. Să le mai răsfoim odată împreună cu organele de anchetă. De aici concluzia că o ședință foto de propagandă poate dăuna grav sănătăți hi, hi

  • @ Jan , Este suficient să o asfaltezi cu asfalt de calitate bună și să o cureți corespunzător , plus să faci odată sensurile giratori de la Drumul Sigmirului și Lucian Blaga, să o luminezi cotespunzător, să faci trotuarele și pista de biciclete că nu sunt lucruri mari care să necesite sume enorme ca la alte inginerii ciudate visate de cineva din primărie când nu avea somn.

  • Concluziile mele , la sfarsitul zilei , sunt doua: Prima concluzie are legatura cu vechea sosea de centura care ramane unica , intrucat nu este alta sa-i faca concurenta. Este veche si noua , alta nu mai este , chiar de e „pulbere” , dupa spusele d-lui primar. A doua concluzie se refera la pumpincuristii aceluiasi , care aidoma ciocoilor din romanul lui Nicolae Filimon (Ciocoii vechi si noi) , sunt vechi dar si mai noi… Ma asteptam totusi la mult mai multi , dar si maine e o zi! (asa cum bine zicea eroina principala din romanul „Pe aripile vantului”).

  • Tot orasul este plin de gropi, din nou. Asta este semnatura PNL+PDL! Că-cam asa era si pe vremea tânului Moldovan. Asta este motivul pentru care l-a adus Turc „consultant”? Si cata gargara faceau astia la Niculae cand a schimbat stratul de uzură pe majoritatea strazilor din Bistrita. Alooo pe vremea lui Cretu nu aveam asa debandada! Voi nu numai ca nu sunteti in stare sa reorganizati primaria, nu sunteti in stare sa-i faceti sa lucreze nici macar la nivelul la care lucrau sub Cretu! Sare nu mai puneti de frica ca sa nu inmultiti gropile (clorura de calciu se punea doar pe vremea lui Cretu) si lasati drumurile patinoar. De fapt nu sunteti in stare de nimic, dovada sunt lucrarile de pe CR Vivu care au durat o vesnicie si rezultatul este un drum mai prost decat peticirile lui Niculae! Probabil asa va fi si pe toate celelalte tronsoane „modernizate”. Am ajuns din lac in puț(ă).

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS