Actualitate

Nici când s-a construit orașul nu s-a lucrat cât se va lucra în acest an la Bistrița, spune primarul

”La finalul acestui an, orașul va arăta cu totul diferit de modul în care arată astăzi pentru că acesta este un an în care – cu ajutorul lui Dumnezeu – se va lucra mult, enorm, fără precedent practic”, a declarat primarul Bistriței, Ioan Turc într-o emisiunea la un post de radio.

”Categoric nu-mi place cum arată acum orașul Bistrița, dar mi-a plăcut ce a spus un apropiat: Măi, Nelule, nu poți să faci omletă dacă nu spargi ouăle! Îi spuneam exact acest lucru: mă preocupă disconfortul pe care oamenii îl au pe perioada acestor șantiere. Traficul, chiar și pentru oamenii care circulă pe jos sau cu bicicletele, nu este ușor, dar nu există alternativă. Dacă vrei să ajungi cât mai repede într-un anumit punct, ești obligat să ataci pe câte fronturi se poate”, a spus Ioan Turc la Radio de BiNe.â

De ce au început în același timp toate șantierele

Primarul a explicat că toate șantierele au pornit deodată din două motive: ”Unul este cel legat de constrângerile pe care anumite proiecte finanțate din bani europeni le aduc. Ele trebuie finalizate anul acesta, până la final. Asta în situația în care Guvernul – fiindcă am înțeles că se poartă anumite discuții cu Comisia Europeană – nu va reuși să convingă Comisia pentru ca perioada să fie majorată cu niște luni de zile. A doua cauză este că am atacat și alte proiecte pe care le-am inițiat eu din dorința de a avea cât mai repede un oraș așa cum ni-l dorim”.

Potrivit lui Ioan Turc, ”la finalul acestui an, orașul va arăta cu totul diferit de modul în care arată astăzi pentru că acesta este un an în care – cu ajutorul lui Dumnezeu – se va lucra mult, enorm, fără precedent”.

Din punctul meu de vedere, nici măcar în perioada în care s-a construit orașul, în perioada comunistă, nu s-a lucrat într-un an cât se va lucra în acest an la Bistrița. Sunt deschise fronturi de lucru. Finanțarea este asigurată. Eu am modificat o serie de proiecte, știu că aceste modificări au condus și la anumite întârzieri, dar nu puteam să-mi permit niciun fel de compromis.

Turc a reamintit că proiectele Linia Verde și Axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului sunt inițiate de fosta administrație PSD a orașului.

“Hârtiile le-am preluat de la vechea administrație, dar, în momentul în care m-am uitat pe aceste proiecte și am văzut că pavajul care urma să se pună pe trotuarele din oraș este pavaj de hală, așa se numește, când am observat că firele de telefonie și de internet rămân pe stâlpi – o imagine de oraș dintr-o țară de lumea a treia – când am observat că facem lucrări fără schimbăm conducte, am spus că nu se poate. Cu orice risc am fost obligat să fac corecții”, a declarat el.

Noul pavaj și schimbarea conductelor de apă și canal

”Suntem în momentul de față în procedură de atribuire a contractului pentru piatră naturală și noul tip de pavaj pe care oamenii l-au ales prin aplicația iReport. După ce închidem această procedură, nu ne mai stă nimic în față pentru finalizarea lucrărilor decât problema conductelor. Am schimbat o serie de conducte tot așteptând ca Aquabis să vină cu Masterplanul de apă și canalizare pe Bistrița. Am observat zilele trecute că Aquabis a dat un comunicat de toată jena. Practic aceste proiecte de mobilitate au fost gândite să vină la pachet cu Masterplanul de apă și canalizare pe care îl gestionează ADI Apă-Canalizare și Aquabis – Consiliul Județean. Aquabis trebuia la această oră să fi terminat extinderea rețelelor de apă și canal în municipiul Bistrița. De fapt, cifra de afaceri a Aquabis se bazează în proporție de peste 80% pe municipiul Bistrița. De aceea, eu cred că trebuia să acorde mult mai multă grijă municipiului Bistrița inclusiv din instinct de autoconservare. Din punct de vedere economic, Bistrița este esențială.

Anul trecut am reușit, inclusiv cu concursul Aquabis, să schimbăm rețele de apă și canal pe o anumită componentă. Rămâne să vedem ce se va întâmpla în acest an pentru că presiunea și pe bugetul municipiului este foarte mare, iar soluția trebuie identificată foarte repede pentru că, imediat ce se face vreme bună, vom da drumul la lucrări. Pe fond, îi asigur pe toți că lucrările vor avansa cu ritm susținut. La finalul anului, oamenii vor avea bucuria de a vedea un oraș prefigurat.

Nu vor fi toate lucrările finalizate. Sunt șantiere multe, vom deschide și altele și îmi asum acest lucru pentru că s-a trăit într-o lentoare inimaginabilă. Ce s-a făcut în ultimii 20 de ani atât de remarcabil?”.

21 comentarii

  • Toate proiectele sunt blocate, nu se lucrează nicăieri. De 2 ani se tot schimbă nu știu ce pavaj, nu vine nici dracu la licitație, și constructorul stă blocat așteptând să se decidă indecisul Nelu filozofu’ cu omleta lui. Stația de asfaltare e pe repaus total, a ratat câteva luni de funcționare până se decide iar Nelu indecisul ce străzi de pământ să asfalteze. Blocurile se tot izolează de 2 ani dar nu s-a izolat niciunul, până dă drumul la șantiere Nelu indecisu’. Omleta nu se mai face până se decide Nelu indecisu’ să-i spargă ouăle „apropiatului” filfizon, pardon, filozof. Caracalul e la Bistrița, banii se duc naibii, panglicile prind mucegai. Nelu indecisu promite multe dar face puține. La promisiuni avem cel mai tare primar din lume.

    96
    2
  • Domnia și prostia se plătesc! Din păcate acum noi bistrițenii plătim prostia primarului. Plătim și prostia noastră că l-am ales. Gândiți-vă oameni buni, ce a făcut Ioan Turc. A venit la primărie in 2020 și s-a trezit pe masă cu trei proiecte mari de mobilitate urbană: Linia Verde, Axa Decebal și Pistele de biciclete, toate gata de lucru, care trebuie finalizate până la sfârșitul anului 2023. A stat doi ani si a schimbat soluții la proiecte, acum stă în licitații să schimbe pavajul pentru trotuare, de parcă asta era cel mai important lucru și acum o dă din colț în colț că riscăm să dăm banii înapoi la UE dacă nu finalizăm proiectele la timp. Oricum din păcate pentru noi, proiectele sunt gestionate foarte prost, deși sunt peste 1000 de angajați in primărie, lucrările nu sunt monitorizate, constructorii fușăresc proiectele și calitatea este îndoielnică. Turc a ajuns deja un „Nicușor Dan” al Ardealului. Noroc că la Bistrița avem centrale termice individuale că altfel băgam și frig maxim și ne spălam cu apă rece.

    76
    4
  • „Starea de bine” perceputa ca atare de toti bistritenii se datoreaza in mare masura faptului ca toate lucrarile din oras au fost atribuite unei singure firme din domeniul industrializarii lemnului , care la Bistrita „s-a specializat” in toate domeniile , pe banii si rabdarea noastra. Primarul si „specialistii” din primarie sunt captivii acestei firme si aproba orice li se cere , platind lucrari suplimentare de multe ori inventate , amanand lucrari , acceptand inceperea altor si altor lucrari fara sa se finalizeze ceva. Debandata continua si in 2023.

    63
    2
  • La inceputul fiecarui an,aceleasi explicatii.Trebuia sa schimbe proiectele ca ceva nu era bine.Oare a mari valoarea lor,si doar atat,este o schimbare?Ceva se ascunde aici.Si mai este ceva,se schimba anul de finalizare…pana la sfarsitul anului ,dar nu ne spune nimeni care an?SI uite asa trec anii,se termina mandatul dar lucrarile nu se finalizeaza .Apoi cine va veni dupa n-are decat sa se descurce.

    34
    1
  • De fapt omul voia sa zica „câti bani s-au întors parandarat, nu s-au întors nici când s-a facut orasul”.
    Ca atunci daca te prindeau aia cu un sac de ciment te lua dracu’ la lopata canal (Dunarea-Marea Neagra)

    16
    1
  • Turc ăsta-i de toată groaza. Toată ziua promite, dar nu se vede nimic. Constructorul își mută cei 10 angajați de pe un șantier pe altul de-i îmbată de cap. Nici o lucrare nu e gata, pe Gheorghe Șincai au dat drumul la circulație de 1 an și trotuarele le vor termina când o fi Lazany primar. Turc nu are capacitatea să conducă primăria, să-i sincronizeze pe constructori, ăia se încurcă între ei cu RAJA, RENELUL și Gazul . Tot trag țevi și cabluri, apoi iar sapă, sparg și asfaltează. E ca la nebuni, se termină exercițiul financiar, se termină banii, se dau înapoi la UE și Bistrița rămâne un șantier neterminat. Sunt zone bombardate în Ucraina care arată mai bine. Turc și-a demonstrat pe deplin incompetența. Culmea, se compară cu Bolojan. Păi Bolojan e cât 1000 de Turc de înmulțit cu 1000🙂

    33
    1
  • nu va este rusine cum arata strada Tarpiului ca nu mai ai pe unde ocoli ????Cel mai degeaba primar pe care l-a avut Bistrita este parerea mea

    25
    1
    • Strada tarpiului este un loc uitat de mai bine de 25 de ani, este o strada foarte aglomerata, ar fi bine să se apuce de treabă, multe promisiuni și puține fapte.

  • Avem și noi Nicusorul nostru la Bistrița,care o sa o sa o sa ,vom face vrea modelul de la Oradea,Cluj Albacdar este departe ,Becleanul este aproape dar nu îl poate ajunge din cauza culorii primarului și rușinea de al pomeni asta este ,vom face și drege ,mai are 1/2 din mandat😁

    11
    1
  • Da, asa e, va arata mult mai diferit si mai rau si mai spart decat e astazi…facem pariu?? 🤣🤣 Daca tu mai Turcule mananci rahat dimineața, la pranz si seara, nu încerca sa ni-l bagi si noua pe gat, ca nu mai merge cu vrajeala asta..poate pe pupincuriștii tai ii mai vrăjești tu cumva, ca tare multi au mai ramas (surpinzător), dar pe noi nu ne mai prosti si aburi ca nu mai tine..cat de repede o sa iti vina si tie „nota de plata” si atunci sa nu te mire ca de unde oare ti se trage..fii cu ochii in patru doar 😉😉

    16
    1
  • @loro în mod sigur nu lucreaza la primarie ci în mediul privat – ala care-i tine sa nu crape de foame pe trântorii care ne toaca banii si zilele.
    sa ramâna orasul asta neasfaltat pâna la alegeri daca te mint. 🙂

    4
    3
  • La Bistrița trebuie aduși chinezi sa fie făcută ca un oraș Elvețian cu tramvai prin centru din unirea până în Viisoara ,cu centura făcută sa poată circula tramvaiul, în programul prin care sunt alocații bani de la strălucita UE nu scrie negru pe alb ca nu se pot atribui contractele de execuție chinezilor turcilor japonezilor coreenilor rușilor indienilor ,nu este un articol cu cine vrei sa îți faci lucrul să iasă bine. Dacă romani sunt obosiți și invidioși și împărți în idei electorale și nu le convine uni altora când fac un lucru pentru viitor.

  • Așteptăm cu nerăbdare finalizarea străzii tarpiului, hai ca se poate cu puțin efort, no mai lungit încă 25 de ani.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.