Începe campania agricolă de primăvară, iar fermierii care nu au tractoarele și utilajele înregistrate la primării și cu ITP valabil riscă amenzi usturătoare dacă intră cu ele pe drumurile publice.
Reprezentanța Bistrița a Registrului Auto Român (RAR) vine însă în ajutorul oamenilor și trimite în localități autolaboratorul care să verifice starea utilajelor. O astfel de acțiune a avut loc marți în comuna Dumitra unde s-au adunat peste 20 de proprietari de utilaje agricole.
”I-am chemat pe oameni să vină și să intre în legalitate cu tractoarele, să își facă acele cărți de identitate și să se înscrie pe comună. Li se vor da numere și vor putea circula pe raza comunei. Am chemat echipă de la RAR, a venit, am anunțat prin Facebook pe toți doritorii să vină cu tractoarele să și le pună în regulă ca să poată circula pe drumurile naționale sau județene. Unele-s tractoare aduse din Franța, din Italia, alți fermieri au tractoare noi și nu au cărți de identitate. Fără acest document nu pot fi înregistrate la Primăria Dumitra. Avem pe raza comunei și tractoare mai mici, și altele mari, de toate felurile. Pentru eliberarea cărții de identitate se plătesc în jur la 600-700 de lei, dar nu e atât de mult dacă ne gândim că se face o singură dată și să nu uităm că, pentru ca să transporte utilajele la Bistrița, i-ar fi costat pe oameni și închirierea unei platforme”, a spus Ion Ani, viceprimarul comunei Dumitra care s-a ocupat de organizare.
După ce își vor înregistra utilajele la primărie, fermierii vor putea să își încheie și polițe RCA.
”Sunt utilaje noi care nu sunt înscrise, altele second-hand care nu sunt înregistrate nici ele. Oamenii ar fi trebuit să le urce pe platformă și să le ducă la RAR, la Bistrița. Și atunci e un avantaj mare că a venit autolaboratorul aici. Sunt multe tractoare în comună, avem multe ferme de animale, au fost câștigate și vreo cinci proiecte cu bani europeni”, a spus primarul Gheorghe Bălăjan.
Ca să vină în ajutorul fermierilor, administrația locală lucrează acum și la amenajarea drumurilor agricole care s-au distrus în timpul iernii.
”Avem în jur de 100 de km de drumuri agricole în toată comuna. Am început să cărăm piatră și încercăm să le îndreptăm. Anul acesta a fost dezastru, până acum nu am putut intra pe ele din cauza vremii. Abia de ieri am început să ducem piatră. Facem și șanturile cu ocazia asta”, a spus primarul Gheorghe Bălăjan.
Reamintim că, potrivit legii, tractoarele şi celelalte utilaje agricole au nevoie de CIV şi ITP pentru a fi înregistrate la autoritatea locală.
Cei care utilizează tractoare și utilaje agricole cu care se deplasează și pe drumuri publice trebuie doar să se organizeze și să solicite deplasarea laboratoarelor mobile pentru certificarea autenticității vehiculelor, disponibile la nivelul fiecărei reprezentanțe RAR.
Da roțile le spăla când intră pe drumurile publice?????
Hai sa fim seriosi, de unde atâta apa pe seceta asta? Ca sa nu mai vorbim de bun simt si respect fata de ceilalti participanti la trafic care mai platesc si rovignete si multe altele….
Daca mergi pe drumurile patriei dupa câte o ploaie mai marunta o sa vezi mâzga câta vrei pe lânga satele noastre pline de daci gospodari si prost crescuti.
Asigurare au ?
Ar trebui în toate comunele verificate, noi plătim asigurări piperate si poliția sa vadă cum conduc copii și persoane care nici nu știu ce inseamna șofat!!!