”Nimic nu faceți bine în orașul ăsta. Totul e pe invers. Așa prost nu a fost administrat orașul nici pe vremea lui Vasile Moldovan. Sunteți de tot circul!”.
E unul din comentariile care mă determină să vă întreb pe toți care scrieți zi de zi același lucru, dar cu alte cuvinte: Când vă aranjați casa, când demolați pereții și vă modernizați baia și bucătăria vă place? E plăcut să săriți peste cărămizi, printre găleți cu vopsea și să călcați prin praf? Cred că nu. Dar orice om care face asta în propria casă are în minte ziua când se va termina tot șantierul și se va bucura de o bucătărie nouă, fără miros de ulei ars, și de o baie curată fără iz. Dacă știți că așa se întâmplă de ce nu aveți răbdare cu apartamentul nostru vast numit Bistrița?
Îl tot pomeniți pe Vasile Moldovan, fostul primar PD și apoi PDL. El nu a făcut nimic altceva de la zero decât pietonalul. Chiar și atunci a fost un scandal monstru. Au sărit ca arși toți proprietarii de magazine de fero-metal din centru că de ce nu se mai poate intra cu mașina ca să încarce lumea frigidere? Alții cu crâșme plângeau că nu le mai vin clienții dacă nu se pot da jos din mașină direct pe scaunul din cafenea. Bietul pietonal era chiar să dispară la inițiativa următorului primar, Ovidiu Crețu (PSD), care l-ar fi deschis în mod populist dacă-i ieșea referendumul cu Varianta Sud.
Acum, dacă este să ne uităm atent la minunatul pietonal, chiar ne dăm seama că nu e nici pe departe ce merita acest oraș. Pentru că nu i-a ieșit cu redeschiderea traficului auto, primarul socialist a trântit o fântână oribilă cu aspect de adăpătoare în mijlocul pietonalului, a pus niște copertine hidoase pe pasaje pe care administrația lui nu a fost capabilă să le întrețină. A, da, să nu uit: a modernizat tot cu scandal Parcul Municipal, lucrare care nu a prea încurcat decât bunicii care se plimbau și nepoții care se jucau prin zonă, dar și atunci s-au găsit unii care s-au legat de copaci. A mai spoit pe ici pe colo ștrandul, a început lucrările la Biserica Evanghelică pentru ca mustrările de conștiință să își mai reducă din intensitate, a mai făcut un parc industrial gol și câteva alei printr-o pădure și marele, gigantul și impozantul Wonderland, toate la periferia orașului, găuri negre în care s-au scurs miliarde departe de ochii șoferilor și ai pietonilor cărora, evident, nu le-a păsat nici pe câți ani i-a îndatorat administrația și nici de ce a făcut-o.
Ovidiu Crețu nu a modernizat străzi pentru că, în opinia lui, în asfalt se îngroapă bani. Nu a creat nicio stradă nouă care să traverseze orașul pe lângă linia ferată, așa cum s-ar fi așteptat toți oamenii cu un strop de viziune. A ținut-o langa cu varianta de sud a unei centuri imaginare și, de îndată ce a dat de greu, a abandonat-o, a lăsat în plata Domnului vechea centură. Pe scurt, a tot aruncat cu bani în anexe gospodărești, în lemnării și alte acareturi și casa pica peste el. Bucătăria, baia, sufrageria, holul, toate le-a lăsat vechi, murdare, crăpate pentru ca să nu facă prea mult deranj. Era mai confortabil pentru carele alegorice de la Nunta Zamfirei să traverseze un oraș mort, prăfuit și vechi, precum poezia.
Acum, ce să vezi? Au picat toate conductele din baie, în bucătărie e jegul de o palmă pe pereți, din sufragerie se vede cerul de crăpați ce sunt pereții. Bine că avem parc industrial gol și Wonderland deschis 3 zile iarna și 4 vara. Bine că închidem anual ștrandul că iar s-a stricat vopseaua. Bine că putem mânca mici în Schullerwald chiar dacă WC-urile-s închise.
Dacă vi se pare simplu să te apuci să înlocuiești toată țevăria dintr-o casă, toată instalația electrică, să montezi totul nou, atunci apucați-vă voi de făcut asta în propriile case, și apoi mai vorbim.
Că lucrurile s-ar putea face mai bine, mai repede, mai fără gropi cu apă, poate, habar nu am. Nu sunt inginer, nu mă pricep la săpături, la configurația terenului, nu am idee ce au lăsat toți primarii să se bage în pământ de-a lungul deceniilor, nu îmi dau seama peste ce dai când sapi.
Desigur că ar fi mult mai confortabil să nu se facă nimic, dar vă reamintesc că tot voi, nemulțumiții de azi, veți plânge în fiecare primăvară că vă rupeți mașinile prin asfaltul găurit, că s-a înfundat canalizarea, că vi s-a prăvălit stâlpul cu fire peste mașină, că nu s-au aprins becurile, că v-a ieșit apa în beci.
Chiar nu puteți avea un strop de răbdare? Chiar nu înțelegeți că nu ai cum face într-un an ce nu au făcut cei dinaintea ta în 30?
Cine nu poate suporta un șantier în propria casă, în cazul de față orașul, să-și închirieze o proprietate în altă localitate și să se bucure de liniște, de aer curat. Oricum, din câte observ eu, străzile sunt pline de dimineața până seara, magazinele la fel, dovadă că foarte puțini muncesc. Majoritatea pierde vremea, umblă de colo-colo fără un sens anume, scrie, postează, comentează, se plânge, acuză.
Pe la țară sunt case goale cu nemiluita, pământ nelucrat. Nu v-ar prinde mai bine puțină terapie prin muncă la câmp? Ați avea de toate precum țăranul de odinioară și zău dacă v-ar simți cineva lipsa din oraș în afară de oportuniștii din politică, băieții care fac joc de gleznă și vă ațâță ca să-i votați.
Cristiana Sabău
Am inteles alegoria , d-na Sabau ! Totusi un om cu bani putini si luati pe imprumut nu-si strica tot ce are dintr-o data. Face baia mica intr-un an , o camera in alt an , baia mare peste inca un an , s.a.m.d. E foarte adevarat ca mai sunt si din aceea ce darama tot ce-a facut vechiul proprietar in 40 de ani , desigur voind sa-l modernizeze asa cum viseaza el sau consoarta. Apoi dupa ce a daramat si a scos tot din vechia alcatuire se apuca sa faca pe placerea lui si dupa un an de modernizari intense constata ca nu mai are bani . Se muta apoi cu chirie sa adune alti bani si seara la o vorba cu sotia isi impart vina pentru magaria pe care au facut-o. Din pacate acum (pentru exemplu dat de D-vs.) vina nu se imparte dar necazurile le suporta locuitorii Bistritei care nu mai gasesc o strada fara sapaturi , fara gropi , fara moloz , „fara inceputuri” de modernizare dar nici fara „sfarsituri” de modernizare. Pentru asta sunt oamenii suparati , d-na! Daca se dadeau lucrarile (prea multe , deodata!) la mai multe firme , se evita haosul . Nu este nimeni impotriva modernizarilor dar acestea trebuie facute cu CAPUL , nu cu alte parti ale corpului. Scriu numai in numele meu.
Foarte bine că se face, la final o să fie toată lumea mulțumită. Exact așa au cârcotit și în Oradea, Sibiu, Brașov, Cluj și în celelalte orașe în care s-a făcut câte ceva. La Brașov l-au schimbat pe Scriparu pentru asta și acum regretă, că de când a venit primarul USR nu se mai face nimic. Ce să facă Turc, să refuze banii pe care îi dă premierul? Cred că nu, să-i ia și să deschidă cât mai multe șantiere altminteri nu ne vom dezvolta niciodată.
@Leo, un om care primește dintr-o dată mulți bani (el neavând niciodată pentru că oamenii care au stat în casa lui înainte i-au risipit pe dealuri), tot dintr-o dată trebuie să-i cheltuiască dacă așa îi spune donatorul (cazul de față UE). Dacă i-ar fi adunat el și nu i-ar fi aruncat pe dealuri, putea face, evident, pe rând, azi un bulevard, mâine altul. Apoi, omul nu dă banii cui vrea el, ci se supune regulilor celui care îl finanțează. E greu de înțeles dacă nu ai făcut niciodată achiziții publice și licitații. Trebuia să fiți toți locuitorii acestui oraș împotriva risipei banilor publici de până acum, dar ați votat de trei ori un om care nu v-a modernizat nicio stradă.
E plin si orasul asta de putinisti…au primit sarcina de la Kremlin sa dea cu minusuri si din cauza dislike urilor nu merg santierele in ritmul visat de ctitorii providentiali ai noului Dubai .Sa se faca o lista gen mitvogoret si sa fie expulzati la Moscova toti astia care isi cad afacerile duse in cap datorita organizarii de santier fara cap ,toti care nu mai au unde parca,toti care isi rup masinile si picioarele prin toate gropile si santurile ramase neacoperite de mai mult de un an, toti parintii care intarzie la munca dupa ce isi duc copiii la scoala,toti elevii care sunt inghesuiti si adusi la scoala dupa masa . .Toti care comenteaza impotriva genialului sa fie impachetati expulzati .Sa nu se mai faca scoala sa nu se mai mearga la munca …trebuie ca vizionarul sa isi aduca la indeplinire viziunea si propagandistii ,astia care chiar din asta isi castiga traiul sa i arate cu degetul ,sa i numeasca sabotori si sa i trimita la Moscova.Toti astia sunt niste Shoshocari.
Cine ne despăgubește mașinile distruse? Hai 2024!
Ca fost susținător a acestui primar (și îmi asum când spun „fost”)pot spune că sunt profund dezamăgit de acest om. L am apărat de multe ori și am spus că nu are o echipă bună că nu are oameni de nădejde în jurul lui că este „manevrat ” de „specialiștii ” din primărie (așa cum îi numește chiar el) sau chiar de colegii de partid
.. Încă mai cred asta, doar că după trei ani de mandat dacă nu a schimbat nimic în acest sens înseamnă că se complace sau Încă nu s a prins:)) ,sau este prea slab ca să poată schimba ceva, sau nu are timp că mno ..ședințele foto și plimbările la București chiar dacă cu avionul , iau timp . Tot ce se întâmplă în oraș este un model de casă fără stăpân unde lucrurile se mișcă din inerție respectiv pe proiectele vechiului stăpân că noul este ocupat cu alte treburi (politice). Cam atât! În rest e gargară (plătită sau în funcție de interese) că primarului îi place tare să fie lăudat ,aplaudat, preaslavit,iar acest lucru este cunoscut deja de toată lumea și postacii pro clar sunt profitorii de serviciu. Sunt curios câți dintre apropiații primarului care pretind că îl susțin au avut curajul să I spună când a greșit sunt sigur că dacă a mai fost cineva ,acela nu mai este „apropiat ” căci adevărul îl scoate din sărite pe al nostru conducător și nu accepta decât minciuni frumoase și ode bucurându-se ca un copil nevinovat . Deci lăudați, lăudați..veți primii în schimb sărutări de mâini, binecuvântări, îmbrățișări și uneori posturi calde, sporuri pe proiecte, contracte, etc. Părerea mea. Tic tac
Ca cetatean consider ca suntem pe cont propriu. Restul e cac can!
Poate, dar încă nu am văzut în afară de cazul Mandachi, vreun cetățean să-și asfalteze singur strada. Și acolo a fost vorba de un demo de autostradă lung de un metru. Putem propaga la nesfârșit anarhia, dar cui folosește?
Avem şi noi o stradă pavată de locuitorii de peste linie şi anume strada Vasile Goldiş, în opinia mea cea mai frumoasă stradă din Bistrița.
În momentul în care vor începe să se vadă rezultatele , deranjul/inconfortului va dispărea și se va ține cont de rezultatele obținute, de schimbare și calitatea vieții a tuturor bistrițeniilor.
Mereu e loc de îmbunătățirea stilului de a munci iar acolo întîi trebuie să ne educăm, o educație mai Occidentală ca să putem a avea rezultate diferente…e doar o critică constructivă!!!
Eu mereu spun, când se vrea se vede, iar când NU se vrea se vede și mai bine… iar acuma e limpede că se vrea!!!!
Haideți bistrițeni frumoși, sus inimile ❤️ la urmă momentele rele se vor uita.
Daaaa, pistele de biciclete – ca asta parca e o lucrare finalizata conform termenelor de executie, se vede ca au fost facute cu „profesionalism”.
Deja a disparut disconfortul si deranjul cetateanului de rând si se vad rezultatele gândirii unor imbe….pardon, „meseriasi” care au proiectat pe google maps, ca la fata locului nu au fost în veci.
@citizen Cine a gândit să facă piste într-un oraș cu străzi înguste, în fapt cu trama stradală din epoca medievală (minus Decebal) ar merita întrebat puțin ce mai face, nu credeți? Vă reamintesc faptul că marele, magistratul proiect, ”ieuropeana” viziune îi aparține ex-primarului PSD, Ovidiu Crețu, cel care nu a îngropat bani în străzi, dar a desființat toate trotuarele, clar pe cele pe care nu le-a stricat cu niște pietre țuguiate. Cazul Odobescu e de pus în ramă și de prezentat stră-stră nepoților ca model de lipsă totală de viziune.
Fiecare cu ambitiile lui prostesti.
Se pare ca nici actualul nu duce lipsa de „viziune”, groapa aia imensa din intersectia pietei Decebal sta dovada.
Se îngroapa banii într-un pasaj pe care nu l-a vrut nimeni si care la final n-o sa foloseasca nimanui, ca doar n-o sa vedeti batrânii care merg la piata sa faca Pilates pe treptele alea în fiecare zi.
In schimb, lucrarile de la CNLR (unde învata printre cei mai buni copii ai orasului) se tergiverseaza din cauza durerii dorsale si incompetentei unor nimeni care nu-s în stare sa zugraveasca ca lumea ceea ce au construit sasii în jumatate din termenul de executie al actualei renovari.
As mai spune câteva, dar n-am timp ca-s la job si oricum scriu degeaba…
@citizen iar sunteți greșit informat. ”Groapa” aceea din Decebal este proiectul fostei administrații PSD. Numai că erați foarte ocupați toți să lăudați asfaltul din bordură în bordură- care s-a dus deja – și nu ați observat ce se vota la 4 mâini în Consiliul Local. Mă mir uneori că nu știți da măcar o căutare pe Google ca să vedeți exact pe cine trebuie să criticați, că altfel păreți foarte implicați toți în viața orașului. Păreți doar
Inseamna ca daca fosta administratie si-a facut un proiect de demolare a orasului atunci actuala se chinuie din rasputeri ca sa-l puna în aplicare.
Tare desteapta si actuala administratie, nu-i asa?!?
Din pacate cam incompetenta, se pare ca nu le ajunge un mandat nici astora…..
draga citizen deeldo, tu chiar crezi ca orice proiect european mai poate fi oprit din mers? uite ca s-a oprit aiureala cu centrul intermodal al lui Cretzu, daca s-a putut. unde nu mai ai cum sa opresti, incerci sa repari minusurile proiectului, ceea ce se face si pe Linia Verde si pe Axa ce pleaca de pe Garii. nu uita ca Niculae si Cretzu au pus doar scari de beton in pasajul Decebal, acuma s-a reusit si introducerea unor scari rulante.
🤣 Zorro WOW 🤣😂🤣😂😂 Păi aşa cum au făcut caietul de sarcinii Pasajul SUBTERAN Gări Tărpiului este un monument imens de prostie fiindcă ştrangulează circulația pe străzii importante din oraş, parcă nu este gândit deloc fiind o fuşăreală rapidă făcută la mişto.
@citizen Pistele de biciclete trebuiau făcute numai peste linie unde sunt necesare și nu încurcă pe nimeni și nu trebuie făcute pe străzile și așa prea înguste din centru sau pe Budac și Jelnei unde enervează deopotrivă pe toată lumea pe șoferi, pietoni și bicicliști.
Am inteles apropourile din acest articol insa transmit autoarei ca numai partial are dreptate.
Doamna CRISTIANA aminteste de cei care s-au legat de copaci prin parcul lui OTC si nu al bistritenilor fiindca el a pus din pix toata amenajarea care impreuna cu trei toalete care tot inchise raman peste an de pute din nou a rahati si pisati prin diferite zone mai retrase ale parcului, desi proiectul pe bani multi europeni trebuia sa asigure mentenanta toaletelor dar si a instalatiilor de iluminat de la sol pe alei si care nu functioneaza decat 50%
Parcul arata asa datorita celor care au participat la nenumarate dezbateri cu scantei in sala de CL deoarece o serie de aberatii nu au mai fost construite si astfel s-a castigat peste 1.000mp de spatiu verde.
Cum ati fi apreciat aleea infratita cu personalitati din China ?
S-au mamelonul de pamant trantit cu zeci de remorci de pamant in mijlocul Parcului /
Cum ar fi fost B-dul Independentei cu o Pasarela Suspendata pietonala de tip comunist ca si in gara DEJ-TRIAJ.
Este totusi o diferenta mare intre civicii bistriteni veniti cu prpuneri concrete la multe sedinte CL si de urbanism si cei care ciorovaiesc aici pe TIMP=ONLINE fara asumarea numelui.
Insa nici macar CRISTIANA SABAU cea care ne suporta aici pe onlinul sau uita sa faca diferenta si permite ca astfel de plangaciosi impostori si needucati sa isi expuna jignirile si frustrarile lor.
Amintesc CRISTIANEI SABAU ca am rugat-o candva sa nu mai permita postarile jignitoare ,nesemnate aici pe minunatul TIMP ONLINE.
Daca eu am rabdarea necesara , ma duc la Primar pentru a saptea oara cu colegii de la Bistrita Civica sunt facut ca o troaca de porci de cititorii de pe acest online.
Amintesc doar un singur aspect care arata diferenta intre mine si restul care nu au nume.Cati din voi ati venit cu ceva concret adica cu o prpunere ca a mea privind intermedierea unui contract Public-BisericaRomano-Catolica privind amenajarea a 100 locuri parcare pentru oras ?
Si asta e numai un exemplu legat de activitatea mea voluntara.
Insa normal ca lucrurile bune nu se doresc trecute si consemnate nici macar aici.
In rest dau perfecta dreptate TIMP ONLINE insa va spun ca nu ma regasesc deloc in cele descrise aici.
Bună ziua, domnule Bălan. Vă reamintesc faptul că, din când în când, nu sunteți numai floarea plăpândă din grădină care înflorește și ne bucură cu prezența ei. Uneori vă place să fiți o buruiană, că așa e firea umană, o parte e bună, alta e rea. Dar noi vă găzduim cu plăcere comentariile decente, vă mai apărăm de ”prietenii” care vă urmăresc, obsedați de dvs., și ne bucurăm că depășim, cu succes, fiecare obstacol care e mai mult imaginar decât real. O zi frumoasă!
„Sa decapezi integral și să torni asfalt nou este ca și cum ai demola o casă bună și ai face una identică doar ca să nu te plictisești. În condițiile în care avem străzi practicabile și de pământ, străzi în beznă și gospodării inundate la fiecare ploaie mai mare acest lux de a reasfalta ce era deja asfaltat, este expresia unei prostii nemărginite, pe banii bistrițenilor.
Câteva intervenții punctuale ar fi rezolvat problema…etc.”
Ioan Turc, Bistrița, 06.09.2019
https://timponline.ro/ioan-turc-despre-asfaltarea-bd-republicii-ca-si-cum-ai-demola-o-casa-buna-si-ai-face-alta-identica/
Da, așa este. Doar că pe Decebal și pe Republicii circulăm toți, pe străzile de pământ doar cei care au vrut cu tot dinadinsul să stea la casă. Mulți nu vor să cedeze o palmă de teren statului ca să li se poată face rețele de apă, gaz, canal și drumuri, dar se tot plâng că plătesc nu știu ce taxe de orășeni. Fals. Nu plătesc mai nimic, fiind la periferie, taxarea fiind pe zone.
I-am răspuns domnului mai sus. E valabil și pentru dumneavoastră același răspuns. E clar că nu ați lucrat niciodată în sistemul public și nici cu bani europeni. Cel mai important lucru e să pricepeți măcar acum că nu faci ce vrei tu decât cu banii tăi. Cu ai altora faci cum spun ei. Poate faceți un calcul cât plătiți dvs efectiv la bugetul local. Câteva sute de lei într-un an, cel mult vreo 1000-2000 de lei dacă sunteți persoană fizică și aveți mai multe proprietăți și mașini. Cam ce credeți că se poate face cu banii dvs? Nu ajung nici să udăm florile într-un an în sensul de la Coroana.
Doamna CRISTIANA va anunt ca de la varsta de doua saptamani si pana la cei 67 de ani tot jumatate din viata si din timpul meu sunt conectat cu straturile, mica agricultura si viata din Sirioara acolo la mostenirea mea de exceptie de la bunici si fara sa ma trimita nimeni la sapa o fac cu drag chiar daca sunt baiat nascut la asfalt si utilitati.
Insa a spune cu gura tare ce e prost facut in orasul meu pe banii mei, in a aduce critici justificate administratiei care se lauda ca nu mai incape de specialisti este o distanta clara si trebuie notata de fiecare data cand lucrurile o iau razna.
Am facut precizarea asta nu ca am fost deranjat de observatiile fine ale d-vs ci tocmai ca sa intelegeti iesirile mele dese pe TIMP ONLINE si explicatiile gratuie date impostorilor care imi aduc jigniri aici la dumneavoastra.
Numai cu lipsa AUTORIZATIEI mele ce am patit insa in scurt timp termin dupa 15 ani o batalie cumplita la Judecatorie si atunci o sa va cer un drept la replica , un final al povestilor prin care am fost facut in toate felurile aici cu permisiunea dumneavoastra.
Probabil atunci va fi si finalul comentarilor si interventiilor mele aici pe TIMP.
Domnul Primar se străduie sa facă ceea ce a promis. Problema nu este la el. Problema este la firma executata a lucrării care parca este mana în mana cu funcționari din Primărie care vor să-l saboteze. Este păcat. Domnul Turc trebuie sa aibă curajul sa își formeze o echipa de oameni, tineri, în care sa aibă încredere, cu care sa lucreze. Sunt mulți subalterni care nu mai au viziune. Au rămas blocați cu viziunea și modul de lucru în anii 70-80. Este păcat pentru ca el va trage ponoasele. Dar speram ca într-un final totul va fi asa cum s-a dorit.
ai prins bine schema, dar ai sarit repede pe oamenii din primarie. se pot schimba din mers si echipele din administratie, dar e mai greu, sunt fucntionari publici si, dupa ce ai cei mai competenti oameni, tot de firme dubioase dai. e o supozitie doar ca unii din primarie saboteaza impreuna cu constructorul, dar e aproape o certitudine ca acel constructor cam saboteaza ori pe unde merge, vezi Rodna, Sangeorz.
Petre, ai dreptate. Eu nu am avut intenția sa arat cu degetul funcționarii primăriei. Sunt foarte mulți capabili. Dar! Primarul este un om foarte de treaba, după cum vad eu situația. În astfel de proiecte sunt angrenate direcții și servicii. Acolo, sunt oameni plătiți de noi, care în loc sa stea la căldurica, ar trebui sa fie pe șantiere. Sa supervizeze. Sa supravegheze și sa ia masuri dacă firma nu își face treaba. Ai văzut pe undeva vreunul? Eu nu. Ai văzut vreun anunț ca a fost amendata firma lu Peste pentru ca nu a semnalizat lucrarea, ca nu au pus garduri de departajare, ca nu au curățat pe unde au distrus, etc?? Eu nu. Pai și unde îs oamenii. Dacă as fi în locul primarului, i-aș scoate pe toți cei implicați direct, pe șantiere. Și unde sunt probleme și nu as vedea masuri luate, apoi omul ala ar fi transferat la plantat flori vreo 6 luni. Sa vezi după aceea cum o sa umble toți pe sarma. Dacă primarul e de treaba, apoi fac toți ce vreau cu el. Ca nu a dat pe nimeni afara pentru incompetenta sau nu a mutat disciplinar pe nimeni. Un exemplu ar fi sufient și sa vezi cum toată primăria ar începe sa își facă treaba. Dacă nu se poate cu buna, apoi de frica or putea. La asta m-am referit. MIS Grup are contract cu Primaria. Cine a făcut contractul dacă nu a stipulat anumite lucruri în el înseamnă că și-a făcut treaba defectuos. Atunci la plantat panseluțe. Ca acolo nu trebe școală. Cine trebuie sa dea amenzi de ce nu o face? Apoi atunci pa. Vine altul. În plus, tinerii sunt mai dornici de afirmare. Mai activi. Mai deschiși la informații, digitalizare, etc. Pe când cei trecuți au idei învechite și întotdeauna o sa auzi de la ei ca nu se poate. Ca pe ei ii doare spatele sau au reumatism. Atunci pe buldo. Ca acolo numa trebuie sa stai. Era ideea ca o mana de fier o sa facă minuni în primărie și în oraș. Dacă nu e de fier, o sa facă ei ce vor cu Primarul. Păcat, ca omul chiar vrea. Dar nu poate pt ca e prea elegant. O seara buna!
Editorialul e bun însă este „înșelător” de la bun început. Sau „e condus greșit”. „Misleading”, termenul din limba engleză care e mai exact. Pornind de la premisa „când vă aranjați casa, vă demolați pereții și vă modernizați baia…” Doar că ipostaza nu este cea indusă în premisa articolului. Corect era „când intră în casa dvs. ca să vă demoleze pereții și vă pună baia în locul bucătăriei…”
Casa nu e a primarului și a găști din jurul lui, care vor pleca în mai puțin de 14 luni. Casa e a noastră. În casa asta noi bistrițenii trăim. Unii chiar au murit în anul care a trecut, petrecându-și ultimele luni din viață în cutremure zilnice de amplitudine mică și durată mare, în zgomot și mizerie, blocați în casă sau în pericol la fiecare pas printre gropi și materiale de construcție care blocau toate accesele. Nu toți au vile pe dealurile din jurul orașului și nu oricine poate să-și permită luxul să-și închirieze o locuință provizorie la țară. Le place sau nu, îmburgheziților care ”cu iaurt, cu gugoșele” au ajuns vremelnic în cârca concetățenilor lor, trebuie să țină cont și de aceștia căci e vorba despre „casa” lor, în primul rând. Nimeni nu a cerut să se facă canalul acela din Decebal! Nimeni nu a cerut să se facă absurdele „piste de biciclete” pe trotuare, pe treptele magazinelor etc. Nimeni nu a cerut ca pe Gen Gr. Balan, Șincai sau Decebal să se refacă fundația străzilor care erau foarte bune. Oriunde în lumea civilizată atunci când se execută lucrări în zone rezidențiale, se organizează și se concentrează mijloace și forță de muncă pentru ca viața și activitatea cetățenilor să fie cât mai puțin deranjată.
Desigur ar fi mult mai multe de spus, cu privire la aspectele tehnice, la obiective, la oportunitate la organizare și calitate dar cel mai important e faptul că primarul și echipa lui lucrează la „casa” noastră, fără autorizație și avem tot dreptul să fim nemulțumiți. Nu este un show TV, este vorba despre viața noastră. Costul acestor lucrări o să-l constate dumnealui foarte curând.
Da, așa e. Aceste planuri de renovare au început pe vremea administrației PSD. Aceeași care a organizat licitațiile, a desemnat câștigătorii. Doar că unii, din gașca #NOI SUNTEM preferă să vă facă să credeți că noaptea s-a făcut planul, iar dimineața s-a săpat. Eu, editorialista, nu sunt așa de ușor de păcălit. Mă ocup de ascultat și scris ce se declară din 1996 toamna. Calculați dvs. cam cât de greu sunt de păcălit. Ați fi la fel de greu de păcălit dacă ați da niște căutări pe Google ca să vedeți a cui a fost ideea, cine a aprobat-o, cine a demarat-o, etc. Altfel putem vorbi de pe panouri o viață întreagă și dincolo de ea.
Indiferent a cui a fost idea și cine a aprobat-o, responsabilitatea actualei administrații este integrală. Nu au preluat niște șantiere începute ci le-au dat ei ordinul de începere. Puteau foarte bine să renunțe la ce nu era necesar, la ce nu era pe placul bistrițenilor, pe placul lor. Au făcut asta în cazul plănuitei autogări suspendate botezată pompos Centru intermodal SF. Deci avem și proba că nu-i oprea nimeni să renunțe la prostii. Nu numai că nu au renunțat dar le-au îmbrățișat ca și când ar fi ale lor. E de ajuns să urmărim declarațiile primarului privind pasajul subteran din Decebal. Același lucru se poate spune despre pistele de biciclete. Orice proiect putea fi corectat și în timpul execuției. Dacă te pricepi și vrei să faci ceva bine. Primarul a făcut sondaje de opinie cu privire la forma și culoarea pavelelor ca să-i crească popularitatea și și-a comandat hanorac pentru inspecții ca să dea bine pe FB. Asta e nivelul managementului în primărie.
Pentru că, în fine, o altă mare nemulțumirea e și cea legată de management. Termenele depășite și calitatea proastă sunt imputabile în mod exclusiv celor în funcții acum. Nu există nici măcar o singură lucrare în oraș care să se fi încadrat în termen. Nici o măsură, nici o sancțiune. Cum e posibil așa ceva?
Ei sunt, acum, pe deplin responsabili! La fel cum pentru ce s-a întâmplat în trecut a fost pe deplin responsabilă vechea administrație așa cum foarte corect ați subliniat și ați dat și exemplul cavoului de pe pietonal. Nu se poate să te lauzi cu ce au plănuit cei dinainte când iese bine și să dai vina pe ei când iese prost când totul se întâmplă în mandatul tău sub organizarea, controlul și responsabilitatea ta directă.
Stimata d-na Sabau , am lucrat in sistemul public , am pregatit si am facut licitatii multi ani. In Romania prima lege care reglementa licitatiile publice s-a aprobat la catva ani dupa revolutie ( daca nu ma inseala memoria a fost Legea 270/1996). Stiu ca exista niste reglementari aiurea care spun ca poti sa atribui lucrarea unuia care ofera pretul cel mai mic. Spun , dar nu te obliga! Dar nu spune nicio lege sa dai la unul (la o firma) toate lucrarile , banuind din start ca nu le poate face , neavand dotari si oameni calificati pentru asemenea lucrari sau de o asemenea anvergura.Cei care fac oferta valorica cea mai mica se bazeaza pe faptul ca in timp vor face diferite „misculatii” cu finantatorul , spunand ca proiectul nu e bun , ca trebuie facut „asa si pe dincolo” , castigand Timp si Bani suplimentari pentru lucrari neprevazute in proiectul initial.”Jmecheria” consta in faptul ca cel care da banii (in cazul de fata Primaria Bistrita) indiferent ca sunt fonduri europene , guvernamentale sau din bugetul local va accepta modificarea proiectelor. Asta s-a intamplat la Bistrita , stimata d-na! Din aceste cauze lucrarile costa mai mult decat s-a prevazut , executia dureaza mai mult decat s-a prevazut , calitatea lucrarilor este execrabila , finalizarea lucrarilor este incerta. Cred ca la un moment dat Curtea de Conturi va face verificarile cuvenite si poate cu un pic de noroc vom afla o parte din matrapazlacurile facute . Sper sa nu fie procese verbale de receptie a lucrarilor facute pe fonduri europene , pentru lucrari neterminate , in ideea nobila de a nu se pierde aceste fonduri.
Bai..Mai terminati odata cu prostia asta ca licitatiile se castiga pentru ca e cel mai mic pret ofertat. Asta e cea mai mare minciuna ever.
Daca asta e “rețeta sucessului” și e atât de “la mintea cucosului”, atunci toti ar fi constructori si ingineri peste noapte.
Pentru cei care-s curioși care e criteriul licitațiilor, dați un google search pe SEAP. Și va iluminati un pic sa aflați ca sunt cel puțin 300 de cerințe de îndeplinit la un proiect oarecare (inafara de pret).
Si mai întrebați-va si de calitatea proiectarii in condițiile in care proiectele in România nu reprezintă nici măcar 10% din valoarea totala a unui contract. E ca și cum ai construi un Ferrari folosind schite de Skoda.
Apoi va puteți da clar-vazatori ca le știți pe toate și-i descoperiți pe unii și pe alții.
@Mircea M În această țară, oricine e liber să candideze. Important este să fiți votat.
Centru Vehi este în colaps Datorită la toate aceste proiecte prosteşti cu pietobalizarea şi Linia Verde . Este tot timpul pustiu nimeni nu mai are vreun motiv să mai meargă în centru. Centru se mai animă forțat doar când se mai organizează acolo parangeli bineînțele că şi acestea cu bani noştri din bugetul primărie şi nu prin vânzare de bilete cu ar fi normal pentru nişte spectacole de calitate. Turişti nu avem din lipsa unui Aeroport sau unei Autostrăzi . Deci Faliment total cu toate spoielile de fațade şi alte decoațiuni inutile tot nugăseşti vreun motiv întemeiat să mai mergi în centru.
Gata, de acum vă dau link-uri pentru reîmprospătarea memoriei. Văd că sunteți amnezici toți: https://timponline.ro/primarul-cretu-tur-al-orasului-intr-un-autobuz-electric-linia-verde-in-proiectare/
sau despre cum acuma ca se apropie incet incet alegerile….ai nostri sunt mai buni decat ai vostri !!!!! ai nostri fac mai bine, ai vostri mai rau….offf politica sata…cum se insinueaza ea asa… draga de ea…Pana la urma nu cred ca cineva ar vrea sa faca ceva rau….fiecare cred ca a avut sau are cele mai bune intentii, problema este lipsa de continuitate si aruncarea responsabilitatilor pe ceea ce a fost. Daca ar fi dupa mine, orasul asta putea foarte bine sa ramana un oras-burg, fara linii de transport nu stiu de care… era suficient sa se gaseasca solutii ptr parcarea masinilor sa nu mai stranguleze arterele, si amendarea bizonilor care fac vce vor unde vor! sunt atatea exemple in afara in care nu s-au facut pasaje subterane si piste de biciclete pe trotuare…primarul trebuie sa fie strict gospodar si administrator, nu politicaian si sa urmareasaca doar angajarile, afacerile sau influenta. Abia asa ar fi intradevar orasul administrat. Nu condus !!!!
Da, pentru că apa se scurge la vale. Că de se scurgea la deal, erau la fel de praf și alea
NE MERITAM SOARTA!
S-a plecat de la grosolania lucrarilor pe bani publici si s-a ajuns sa nu mai avem dreptul pe banii nostri sa ne alegem vopseaua ” sa ne zugravim apartamentul”
Redeschiderea circulației auto pe strada Liviu Rebreanu este o idee excelentă.
Pietonalizarea sa dovedit a fi un eşec monumental.
,,întărâtă-i drace…că nouă ne place”. Asta cred că spun politrucii, trecuți, prezenți și viitori, că nu-s mai buni unii ca alții. Totul se învârte în jurul comisionului, a firmelor de partid. Unii au făcut niște proiecte, inclusiv cu votul celor care azi le administrează. Ce nu-i bine sunt vinovați ceilalți, iar ce-i cât de cât OK, clar meritul e a celor care taie panglica. Oricum, dreptaci vor vota cu dreapta, stângacii cu stânga, iar de suferit vom suferi toți, așa că nu merită să punem suflet, că doar cu asta rămânem. O zi călduroasă în suflet, că afară-i cam frig. No, numa zâc.
concluzia altui platitor de taxe este ca doar 3-5 cetateni din 90.000 au mai fost pe la dezbateri publice si au fost scosi uneori afara din sala CL de militia locala si taiat microfonul .
In rest ati preferat sa zumzaiti aici pe onlinuri fara nici o idee asumata si depusa .
NU MAI SPUNE PROSTII DE ASTEA CA MERGI LA SEDINTE…..EU PLATESC impozite si TAXE , AM VOTAT CA NISTE CONSILIERI SA MI REPREZINTE INTERESELE ASA CUM AM DISCUTAT CU EI CAND AU VENIT LA POARTA MEA cerandu-mi votul ….SA PROPUNA SI VOTEZE CEEA CEea ce am prestabilit!
In acest timp eu trebuie sa muncesc sa le platesc impozite si taxe , ei sa faca ceea ce am stabilit!
TU DACA TE DUCI PE ACOLO…..e ca si cum nu ai fi votat si doar te bagi in seama!
Axa pe lângă ambele părți a căi ferate este esențială pe fluidizarea circulației din oraş. Acum era foarte bună să fi fost făcută cel puțin pe porțiunea dintre Colibiței şi Lucian Blaga aşa cum a promis primarul, gândiți-vă ce se va întâmpla anul ăsta cãnd va fi spartă şi stada Calea Moldovei mai ales că şi strada Grănicerilor a fost ruptă de alunecările de teren, sau ce se va întâmpla când va fi spartă şi strada Libertății. Dar dacă nu ai viziune asta se întâmplă.
Cu mențiunea că, pentru asfaltarea străzii Colibiței s-a așteptat un secol după aprobări de la CFR. Nici măcar administrația PSD a orașului care avea OM în conducerea SNCFR (DE LA NOI din județ) nu a reușit să accelereze măcar un pic toate procedurile. https://timponline.ro/asfalteaza-strada-colibitei-modernizata-dupa-25/
Puteau ca până acum să asfalteze strada Codrişor să fie folosită ca rută auto alternativă la lucrările din oraş şi la pietonalizarea Centrului Vechi şi bănuiesc că pentru aceasta nu aveau nevoie de aprobare de la CFR.
https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk
Nu e o problemă că se construiește în oraș. E chiar benefic. Problemă e ca proiectele respective nu sunt implementate cum trebuie, și nu e în totalitate vina constructorului ci și a primăriei. Asta ar fi singura problemă majoră, restul cum ca nu era necesar pasajul subteran în Decebal e altă poveste și e vina celor care au făcut proiectele.
Mi-a plăcut recomandarea tratamentului bazat pe “terapia prin munca la câmp “ !
Le-ar prinde bine (si nu o spun ironic !) unor “postaci de serviciu” , probabil cândva oameni normali dar pe care Internetul ,spălatul creierului in comunism si mintea putina ,i-a tranformat in zombi !
Citindu-le aberațiile zilnic postate , uneori ma intreb cum mama dracului poate trai o femeie , măritată cu un asemenea om ? Ce adulti ies din copiii educați de acești “știe tot” ?
Habar n-am daca terapia prin munca la câmp mai poate avea vre-un efect asupra creierului prăjit , abuzat de tv , telefon si calculator, dar cel putin cat ar avea sapa in mana n-ar mai putea scrie pe net toate tâmpeniile ce le trec prin cap !
Pana la urma nici nu sa stie daca ce scrie aici prin comentari reprezinta si parerea tuturor Bistriteniilor. Pana nu sa face un sondaj de opinie, eventual independent finantat de presa de exemplu, nu o sa aflam adevarul.
Clar este ca nu poti sa faci constructii fara deranj. Si daca faci mult, mare este deranj, clar.
Ca multe lucrari se fac de mantuiala este vizibil si lafel este clar ca multe proiecte sint mostenite. Doar si astea au fost votate cindva.
Pana la urma primim ce votam, adica pe cine trimitem la administrat oras. Pe de alta parte cred ca este adevarat ca exista o generatie in administratie (la alea peste 1000 de angajati) care actioneaza politic sau chiar deloc, franeaza de rau vointa sau de impotenta profesionala.
Singurele reclamatii care am eu sint legate de proiectul „linistire si siguranta trafic Unire/Viisoara”, „uitare” de proiect „curatare organigrama” la primarie lafel ca si executarea pistelor de biciclete nefunctionale in mare parte fara cap si coada (proiect mostenit).
Problema cea mare este că la noi, în general la români, nu se poate face ceva odată și bine!Ați văzut prin străinătate vreo lucrare, indiferent de care, stradă, autostradă, pod etc., care după ce este terminată să fie reluată din nou din diverse motive?Asta se face și acum, după finalizarea lucrărilor vor găsi neajunsuri și o să spargă iarăși, astfel că nu se termină nimic niciodată!De ce nu răspunde nimeni, civil, contravențional sau penal, după caz, de calitatea lucrărilor executate?Primăria, prin d-nul primar, dacă și-a asumat ditamai șantierul, de ce nu răspunde în fața cetățenilor în caz de eșec?Așa bine mersi tot construim fără rost, doar să băgăm banii urbei în firma de casă a politicienilor de astăzi…La anul, după alegeri. o să vină alte și alte lucrări, nu o să fie bune cele de acum, ca de obicei, probabil copiii copiilor noștri se vor bucura de puțină liniște și confort!Terapia prin muncă ar trebui legiferată pentru asistații sociali și bolnavii închipuiți, că sunt destui care pot dar nu vor…
1) Pentru că parlamentarii minunați ai țării au decis ei, dumnezeii legilor cu superzeii de la Curtea Constituțională, că singurul mod în care poți pedepsi un primar este să nu-l mai realegi. Drept ”pedeapsă” le-au dat primarilor pensii speciale, la fel cum și-au votat și pentru ei. De-asta.
2) Nu vă mai tot bateți capul cu cei 2-3 amărâți care iau o sută de lei fiind asistați social, mai bine meditați cam câți care nu știu face nimic freacă menta pe Facebook, la stat, plătiți cu salarii uriașe.
V-ati gândit ca blocurile din Decebal sunt cele mai vechi din oras, cā unele erau cuprinse în planul de reparatii capitale si cā dupā decembrie 1989 ,,nu au mai fost bani”, iar acum le cutremurā si nimeni nu spune o vorbā despre urmāri? Au apārut fisuri vizibile la exteriorul blocului, in scara blocului, e.t.c. Dar tevile pentru apā, coloanele comune care nu se vād dar apare umezela pe pereti si mirosul de canal în apartament? Rāspunde cineva?
Locatarii blocurilor din Decebal, cuprinși în ”planul de reparații capitale”, au fost la vreo dezbatere publică din 1990 încoace? Au strâns vreodată semnături și s-au unit pentru această cauză comună? Dar la vot au fost când li se umpluse cutia poștală cu Wonderland? Întreb. Eu până azi nu i-am auzit spunând și făcând nimic.
Bine punctat, dar parca ne-am fi asteptat sa faceti si o comparatie intre santierele unde s-a infipt MIS Grup si cele unde n-a apucat. Primarul Turc a avut proiecte proprii in cei 2 ani si jumatate de mandat si care s-au miscat foarte repede cu Indemanarea (asfalt pe Tarpiului), CML (langa Podul Jelnei), Amicii (blocul social din Viisoara), ceva firma din Satu Mare pe Mihai Viteazul etc. A existat o vreme bucuria ca pe axa Garii – Nasaudului va lucra Dimex, dar a durat putin ca MIS a contestat si a castigat.
Poate, daca le-ati bate un pic obrazul, s-ar misca si ei asa cum fac celelalte firme, iar disconfortul pentru cetateni si chiar pentru specialistii din primarie care le urmaresc lucrarile ar disparea. MIS vine cu preturi de dumping la licitatie, apoi se tergiverseaza, se mai cer bani, din-astea deja clasice.
Nu vreți să nu ne prefacem că suntem pricepuți la toate? Cunosc aceste mituri vehiculate prin oraș de cei care au firme de construcții. Poate sunt adevărate, poate nu. Sunt instituții ale statului unde se pot reclama unii pe alții până la adânci bătrâneți. Cam ce ați vrea să fac eu? Să merg pe Decebal și să cert muncitorii că nu sapă destul de repede? Să țip la inginerii care supraveghează lucrările? Chiar nu vreți să-i lăsăm în pace să lucreze? La ce folosește toată hărmălaia asta? Orice ați face, v-ar plăcea să urle cineva în urechea dvs că NU e bine, că NU faceți destul de repede? Mie nu-mi place.
Sincer la cum merg lucrurile in Romania, cred ca numai doua variante sunt:
1) Reabilitari generale de la 0 dar generatoare de mult haos si discomfort;
2) Peticiri locale desfasurate in timp mai lung si cu mai putin haos;
Cum varianta 3 „Reabilitari de la 0 fara haos” e imposibila in Romania din cauza incompetentei… Eu prefer varianta 1 altfel mor si nu apuc sa vad orasu asta aranjat.
Cred că fiecare dintre noi știe (sau trebuie să știe) cel puțin următoarele:
-proiectele la care se lucrează în oraș au fost concepute de vechea administrație;
– noua administrație a încercat și reușit să oprească unele (centrul intermodal) sau să modifice altele. Pe „Linia verde” a schimbat o parte a conductelor de apă (efortul financiar a fost al primăriei). Pe „AXA Winmarkt-Decebal-Năsăudului” a reușit modificarea pasajului din Decebal introducând scări rulante, schimbări conducte,lift, etc.
– administrația nu are nici o vină pentru faptul că a fost declarată câștigătoare a licitațiilor firma în cauză. Pentru licitația de pe Decebal inițial a fost câștigat o altă firmă dar (că așa-i la români) în urma soluționării contestației a câștigat-o cealaltă. „Norocul” administrației a fost întârzierea lucrărilor cu încă șase luni!;
– începerea tuturor lucrărilor în oraș, in același timp, este fără dar și poate datorată finanțării proiectelor prin fonduri europene și termenelor limită impuse de UE. Există pericolul pierderii acestor fonduri cu consecințe dezastruoase, catastrofale pentru administrație! Pentru că veniturile obținute din taxe și impozite (cum spun unii) abia ajung la cofinanțarea unor proiecte care nu au de a face cu fondurile europene (parcări, drumuri de pămînt,etc.). Pentru aceste proiecte sunt necesare și împrumuturi bancare.
Mi-am luat popcornul si citesc. Ma minunez de oameni. Multi dintre voi nu intelegi absolut deloc cum functioneaza lucrurile. Licitatii, banii de la UE, cine a inceput un proiect, cum functioneaza o administratie, care sunt etapele unei constructii, de unde vin banii unei administratii etc.
Vreau si eu sa fie gata totul. Dar nu se poate de azi pe maine pentru ca sunt lucrari mari care odata terminate si facute bine o sa schimbe fata orasului.
Cine vrea schimbari mari stie ca trebuie sa se pregatesca de o perioada grea.
Există o problemă sistematică.
La fiecare licitație firma de casă PSD, MIS câștigă.
Circumstanțele sugerează favorizarea acestei companii prin faptul că are întotdeauna informații poate confidențiale din interior.
Unde se complică lucrurile e faptul că muncind pe N șantiere compania nu are capacitatea de a asigura desfășurarea optimă în utilaje și muncitori , altfel spus șantierele nu sunt deservite de ceea ce MIS declară inițial că și criterii satisfăcute.
Deci muncitorii se plimbă de la un șantier la altul fără că lucrurile să avanseze la ritmul prevăzut.
Ideea ar fi, secretizarea-asigurarea integrității procesului de licitație. Apoi atragerea a cât mai multe firme preverificate anterior pentru seriozitatea anterioară. Și calea penalităților. Depășiri de costuri -analizat cine suportă penalitatea..antreprenorul care nu respectă termenii sau beneficiarul care a omis intenționat sau și-a schimbat condițiile.
Nu sunt greu de urmărit live șantierele, e îndeajuns o pagină Instagram, Facebook cu (poze zilnice )dedicată…lucrurile sub presiune se pot accelera
In Bistrita revin foarte rar pentru ca locuiesc in Elvetia. Ultima data a fost in 2018 pentru o perioada scurta de timp, dar ma uit constant ce se intampla pe acolo. Pana la urma e o curiozitate a multor oameni ca mine, fiind plecati vrem sa vedem pana unde merge acest fenomem de distrugere. Primarul Turc ne spune in fiecare saptamana ca a mai gasit un teren pentru parcari, ca un alt spatiu verde pe langa rau o sa fie facut in parcare ecologica, fostele centrale de cartier dispar si in loc punem parcari.
In ritmul acesta o sa avem un oras dupa modelul Brasilia unde vei avea nevoie de masina pentru a te deplasa de la HAN si pana la primarie. Daca avem parcari in centrul orasului atunci jucam turca pe langa biserica evanghelica pentru a gasi un loc de parcare gratuit.
O solutie radicala ar fi fost pietonalizarea in totalitate a centrului orasului, dar asa ceva nu o sa vedem niciodata in Bistrita. In 33 de ani am ratat o sansa istorica pentru a face noi gradini urbane, cooperative de locuire, gradini pe modelul CSA (https://en.wikipedia.org/wiki/Community-supported_agriculture), magazine in vrac coordonate de grupuri locale de cetateni (vezi Diony Coop in Paris https://resolis.org/initiatives/diony-coop-une-cooperative-alimentaire-autogeree-qui-favorise-l-agriculture-paysanne-de-proximite/95df8354-b889-4f2f-bfa8-31ea89749f4d) plus alte initiative cetatenesti pe care le vad in Franta si Elvetia.
Felicitari dna Cristiana pentru articol .
Este cât se poate de relevant ca orice investiție în privat sau public presupune și puțin deranj , disconfort , aglomerație de trafic , zgomot , etc .
Cetățenii trebuie sa înțeleagă ca sunt ultimii bani europeni care se pot lua pentru modernizarea orașului atat pe PNRR cât și pe fonduri de mediu , etc .
Merita sacrificiul dar mai ales implicarea autorităților locale de a face maxim posibil sa acceseze cât mai mulți bani UE și guvernametali . Evident ca de aici și cofinanțări din bani proprii sau credite și sa avem in scurt timp un oraș modern, civilizat, la standarde europene.
Da este adevărat ca de la simple improvizații și ” carpeli ” din anii trecuți ca să nu spun zeci de ani ,în prezent infrastructura rutiera este abordata de la fundații și se verifica și infrastructura de apa canal ,astfel încât sa nu afecteze ulterior investițiile în drumuri. La fel calitatea noilor trotuare, parcuri, etc .
La fel cu reabilitarea școlilor și grădinițelor și alte obiective .
Faptul ca astăzi administrația locala a municipiului Bistrița este implicata de dimineață până seara în numeroase proiecte amintite mai sus ,nu poate decât sa ne bucure , sa avem înțelegere și încredere că în scurt timp o sa avem un oraș frumos și de invidiat .
Sa fim cu toții mai încrezători, răbdători și mai comunicativi în soluții bune și eventual o critica constructiva și nu una răuvoitoare sau electorala .
Mult succes administrației Bistrita sa ducă la îndeplinite toate proiectele aprobate și în derulare .
Dacă vorbim de competență şi termene atunci Florine poate ne spui când veți reuşi să terminați pista de biciclete de pe strada Drumul Cetății pentru a putea veni în siguranță cu bicicleta la muncă nu ca acum periculos printre maşini iar copiii să meargă în siguranță la şcoală ? Tu poate mergi numai cu maşina dar noi alți vrem să circulăm sănătos cu bicicleta iar bani noştri să-i cheltuim pe lucruri mai utile decât pe benzină sau curent electric !
Tronsonul piste de biciclete dintre magazinul Penny și Pădurea Sullerward a Pistei de Biciclete atât de necesară de pe strada Drumul Cetății trebuie să fie terminat cât mai curând. Termenul de finalizare a pistei de pe panou a fost tot scris și rescric dar tot nu au reușit să termine această pistă foarte așteptată. În curând vine campania electorală și dacă această pistă nu va fi terminată nu va fi bine deloc plus eventuale sezizări la instrituțile europene.
https://www.youtube.com/watch?v=3vIlG-zV8ZA&list=PLjA9lNX_fbYnVsQkfqxZj7zc3QK5Z1-MT
Asistații sociali nu sunt așa puțini cum credeți d-na Cristiana, doar la nivel județean avem cam 1.800 de persoane, iar la nivel de țară aprox. 160.000, pe care îi plătim din taxele și impozitele noastre, din truda zilnică a muritorilor de rând…De ce nu pot respectivii să măture, să dea cu bidineaua, să facă lucruri simple, dacă tot sunt declarați inapți de muncă serioasă?Primarii poartă toată responsabilitatea pentru ei, sunt masă de manevră electorală…Mai bine aducem personal din Bangladesh, India sau din altă parte să ne facă curat pe străzi și să-i îmbrăcăm cu veste Supercom, că ai noștri sunt putori sau leneși mă rog…Curățenia orașului începe cu ABC-ul bunului simț, al modestiei și al responsabilității, al asumării a ceea ce facem!La Primăria Bistrița nu există așa ceva din păcate, altfel multe probleme erau rezolvate demult…Buzunarul personal să fie plin și bunăstarea firmelor „etalon”, asta e deviza aleșilor bistrițeni!
atentie, 1800 nu sunt asistati sociali la care va referiti!!! adica din aceia care nu vor sa lucreze!!! sau nu pot!!! ar fi bine sa va uitati la statisteica AJPIS, inainte sa aruncati cifre!!!
Apropo de Parcul Industrial gol. https://timponline.ro/pnl-bistrita-initiativele-liberale-se-vor-concretiza-si-atractivitatea-economica-a-orasului-va-creste/
Doamnă Sabău tãmpenile cu Pietonalizarea şi Linia Verde au fost votate de consilieri din toate partidele şi PSD şi PNL la fel cum s-a întâmplat şi cu pârtia şi acum cu sania pe şine, vă dau alt exemplu anul acesta bugetul oraşului a fost votat orbeşte în unanimitate, un singur consilier nu a votat fiindcă nu era în sală, chiar toți consilieri sunt de acord cu absolut toate tâmpenile din buget nici măcar unul nu a vot împotrivă măcar aşa de formă să mimeze democrația.
E prima data in istoria orasului cand se repara de la fundatie mari bulevarde si se vede ca administratia nu are experienta si e depasita total.
Lucrarile sunt necesare dar modul cum sunt conduse, lentoarea in executie si disconfortul creat pe termen lung duc la o stare de oripilare si lehamite care va avea efecte negative in plan politic pentru echipa Turc.
Dar vor fi si efecte pozitive pentru oras. Odata ca administratia va castiga experienta si pe de alta parte va ramane ca un exemplu de ”asa nu”, o sperietoare pentru cetateni care ne va responsabiliza mai mult, atat pe noi cetatenii cat si pe politicieni, privind viitoarele proiecte.
Si noi mai avem sperante la autostrazi si centuri de ocolire…
Concluziile sunt clare.
Felicitari IOAN TURC, care cu greu scoate castanele fierbinti din poala sa lasate de fostul primar , mai putin sfatosii de consilieri care oricum doar ridica mana indiferent cum suna proiectele.
Majoritatea cititorilor sunt paraleli cu administratia , au mintea scurta si uita cine a pornit haosul de pe strazi odata cu reconfigurarea in rau al traficului, piste de biciclete necesare de altfel dar prost proiectate si dupa care se desfinteaza 3000 locuri de parcare.
Macar eu am venit cu ceva concret si am intermediat o discutie excelenta de unul singur privind pregatirea a 100 locuri in viitoarea parcare de la Biserica Romano-Catolica.
Asta este diferenta intre un cetatean activ civic si restul latratorilor de pe acest online.
Hai noroc !
În cocluzie : Bălane pasajele subterane penibile sunt propunerile tale nu ale PSD-ului 🤣😂🤣😂🤣
Hai noroc la peşti !
Construirea parcări supraterane supraetajată asta ar fi ceva concret fiind singura soluție de a rezolva lipsa gravă a locurilor de parcare din zona cenrală a Bistriței.
Supararea multora este mersul greu al lucrarilor.Ieri cilindrul de asfaltat pornit la ora 8,omul cu se incalzea la picioare.La ora 14 o persoana la atentionat si a mutat masina 15 m.Azi tot la 8 pornit masina.In cabina de data asta 2 persoane care au aburit geamurile.La ora 13 au oprit motorul.Doua zile de consum motorina fara nici o eficienta.La un astfel de santier este nevoie de cel putin 50 persoane.Lipsa oamenilor este adevarata problema.Apropo de zona verde de pe bulevard,15 m de gazon,latime 5,6 m o armata de oameni,aici vreo 3 zile.Si in joaca o mana de copii in 2 ore era gata.Daca doriti sa verificati,veniti dimineata la piscina Decebal,se pornesc 2.3 masini care stau pornite,fara a se deplasa.
Veveritu asa este.
In concluzie avem parte de DEMOCRATIE si din cand in cand ideile cetateanului implicat si asumat, prezent la toate dezbaterile publice pot sa si treaca si sa fie aplicate.
Povestea cu parcarea este elocventa si urmeaza o alta propunere a mea trimisa si inregistrata la Primarie cu amenajarile de la MHC zona de agrement . Asta face diferenta intre mine si altii care ciorovaiti aici fix de pomana.
Hai noroc !
În Paris săptămâna aceasta au fost interzise trotinetele.
@anti E-coli, nu dezinforma, nu s-au interzis trotinetele la Paris și nici altundeva. Fă un efort și citește știrile, nu doar titlurile.
@ paulista, Ca deobicei eşti pe lângă. Săptămâna asta Parizienii au votat la REFERENDUM interzicerea trotinetelor. Ca urmare până la 1 Septembrie firmele care închiriază trotinete electrice trebuie să-şi retragă trotinetele de pe stradă până pe 1 Septembrie atunci când le expiră contractele. Montrealul a interzis trotinetele, intr-o oarecare măsură trotinetele sunt intersise în Barselona şi se pregătesc să fie interzise în Copenhaga şi Berlin.
Adevărat, adevărat, adevărat, nu voi uita niciodată când un fost consilier de-al primarului îmi spunea cu mana pe inima ca acesta este un vizionar..
O administrație mai falsa decât cea a primarului crețu nu poate avea acest oraș!
Zeci de mii de euro a topit impreuna cu Leonard Muha ca da aibă idioții circ!
Toți cei care au fost consilieri în perioada CRETU la primărie ar trebui sa nu mai poată întra în instituții publice, niciodată. Au fost părtași la blocarea dezvoltării orașului Bistrița!
Poate Turc își va sacrifica mandatul cu atâtea șantiere dar o sa între în istorie cu implementarea lor!
Respect!
Cristiana Sabau, foarte bine punctat, #1