Actualitate

Program de duminică pe Aleea Trandafirilor: se face intensiv sport şi de pază la barieră

Pe Aleea Trandafirilor, duminica, atunci când Primăria Bistriţa vrea să transforme un teren de sport în parcare pentru cultul penticostal, dimineaţa e activitate intensă: copiii joacă baschet, iar adulţii stau de pază la barieră pe care, de altfel, au şi legat-o cu o sârmă. Între timp, cei care frecventează Biserica "Sfânta Treime" parchează pe unde pot, de regulă pe trotuare.

Gâlceava locatarilor de pe Aleea Trandafirilor cu Primăria Bistriţa pe de-o parte şi cu Biserica Penticostală „Sfânta Treime” pe de altă parte pe tema parcării duminicale are, poate, şi o parte bună. În fiecare duminică, mai mulţi copii lasă televizoarele, computerele şi telefoanele baltă şi ies să joace baschet, iar adulţii abandonează telenovelele ca să stea de vorbă unii cu alţii la marginea terenului de sport la aer curat.

Ca să fie siguri că nu va parca nimeni pe terenul de sport, oamenii au legat cu sârmă bariera amplasată de Primăria Bistriţa şi s-au aşezat pe ea ca nu cumva să o ridice cineva şi să intre cu maşina. Nu a fost cazul. Duminică dimineaţa, credincioşii penticostali nu au venit să-i inoportuneze. Membrii Bisericii „Sfânta Treime” şi-au găsit locuri de parcare pe unde au putut, în special pe trotuarele din faţa Complexului Decebal şi de o parte şi de alta a străzii. Şi Primăria Bistriţa pare să fi făcut un pas înapoi. Angajaţii municipalităţii au amplasat un panou pe care au scris „teren de baschet” după ce au avut grijă să trasesze liniile de rigoare pe asfalt.

Rămâne de văzut cum se va încheia acest conflict artificial creat de diverse declaraţii belicoase.

Cristiana Sabău

aleea trandafirilor 4 aleea trandarilor 3 aleea trandafirilor 2 aleea trandafirilor 5

38 comentarii

  • Din toata povestea, pe mine ma bucura ca oamenii au luat atitudine. Indiferent care a fost motivatia, fie ea si cea a unui raspuns la ostentatia cu care membrii acestei confesiuni se etaleaza,sau chiar si numai dorinta de a pastra locul neschimbat, pozitiv este ca cineva se misca si nu lasa lucrurile sa curga intr-o directie pe are o considera gresita. Cat despre aergumentele prin care primarul a incercat sa cedeze acest spatiu, cred ca asa cum a facut-o cu mine, le-ar putea sugera penticostalilor sa circule pe jos sau cu bicicleta. Cred ca in parcarea de langa hala Decebal, ar incapea suficiente bicilete pentru slujba de duminica. Daca nu, la cati bani etaleaza membrii acestei confesiuni, pot construi o parcatre subterana si ca sa-si dovedeasca si ei toleranta religioasa, la nivelul solului sa amenajeze un spatiu de joaca pentru toti, indiferent de religie.Pana atunci sa nu se mire daca celelalte confesiuni si ateii se simt asaltati si ingramaditi de cerintele lor, ca nici eu nu cer bucataria vecinului sa-mi fac teren de tenis.Daca nu l-ar fi solicitat pentru o utilizare atat de exclusiva ca sluba lor de duminica ci pentru un scop care sa slujeasca intrega comunitate, sunt sigura ca reactia nu ar fi fost aceeasi.

  • Va rog sa fiţi atenţi la tabla indicatoare (mai bine nu o puneau):

    „Denumirea exploatantului: Primăria municipiului Bistriţa”

    Sună ca d….. (să nu-i pomenim numele în Sfânta zi de Dumunică).

    • Da este o mică greşală. Realitatea ar fi îndreptăţit să fie scris „exploatatorului”. Dacă mergeţi pe str.Parcului puteţi vedea cum pândacul, din lipsa totală faţă de cetăţeni acestui oraş, a interzis constructorului creerea facilităţilor de acces în curti. Doar la promisiunea şefului de şantier că trotuarul va fi ridicat la nivelul bordurilor a mai liniştit revolta îndreptăţită a riveranilor. O plângere colectivă la finanţatorul proiectului ar fi blocat finalizarea lui, şi astfel cetăţeni oneşti ar fi fost catalogaţi public ca duşmanii intereselor comunităţii. Ieri, sâmbătă 30 iunie, şeful de şantier un om cu un bun simţ rar întâlnit, dădea la coasă în pădurea de buruieni din parcul unde au fost îngropaţi prea mulţi bani.

  • Ce ar fi bine sa inteleaga toti,chiar si primarul aceste locuri publice sunt ale cetatenilor pe care e adevarat ca primaria ar trebui sa ii reprezinte, asta insemnand ca nu le aduce primarul de acasa, si ar trebui ca in deciziile care privesc repartizarea spre utilizare a locurilor publice, e necesar sa se ia in considerare parerea cetatenilor, dar mai ales cea a riveranilor. Asa cum pentru o autorizare de spatiu comercial, cei care au dreptul de a decide intrebuintarea acelui spatiu sunt vecinii. Acolo in vecinatate directa se afla LOCUINTE unde oamenii stau permanent, biserica fiind utilizata de persoane care locuiesc in alta parte. Sa-i vad eu pe frati incurajand ceva similar in fata casei lor si apoi mai stam de vorba.

  • Astăzi am invitat să se intre liber pe teren şi am promis că nu se va opune nicio rezistenţă.Adevărat, unii dintre protestatari au legat bariera cu sârma.Dar a fost lăsat liber accesul pe teren, nimeni nu a parcat în dreptul barierei.
    Am invitat să ni se prezinte un act legal şi accesul va fi absolut liber, parcarea se va produce fără nici un incident.
    Am asteptat ca niste personaje de teatrul absurdului, ca-n piesa lui Becket ˝Asteptandu-l pe Godot˝ si nimeni nu s-a prezentat sa parcheze pe terenul de sport.Fie din cauză că toată lumea şi-a dat seama că se comite o ilegalitate, fie din alte cauze.
    A fost prezent printre protestatari si domnul consilier Toniuc.Că tot sunt zilele medievale, domnul Toniuc s-a prezentat ca un cavaler fără armură a unei cauze de interes public.Ne-a făcut o informare despre ce s-a discutat in Consiliul Local şi cum a fost acuzat de exclusivism religios.
    Împreună cu un protestatar maghiar, am fost cu domnul Toniuc sa facem o mică si scurtă monitorizare a parcărilor din zonă.

  • În jurul orei 10, situatia se prezenta astfel:
    Pe str. Artarilor-23 de locuri libere

    În parcarea din spatele UBB-porţile erau larg deschise, în parcare erau 2 locuri ocupate si 26 de locuri libere.Distanţa de la parcarea UBB pana la intrarea în Biserica Penticostalâ de pe Trandafirilor-aprox. 238 m

    În parcarea din spatele fostului institut de proiectări, str. Ursului-parcare publică, fără locuri închiriate, 39 locuri libere.Distanţa până la intrarea în Biserica Penticostală de pe Trandafirilor-aprox. 244 m.Ni s-a spus de către unul dintre protestatari, care locuieşte în zona Ursului, că acea parcare din spatele institutului de proiectări stă mai mereu goală.Eventual situaţia pe ore şi pe zile se poate monitoriza timp de 2 ani de zile şi apoi se poate propune o soluţie de parcare în acea zonă.

    Menţionăm că în parcarea de pe terenul de sport se pot amenaja in jur de 20 de locuri de parcare şi distanta până la intrarea in Biserica Penticostala de pe Trandafirilor este de aprox. 133 m (masurată de la accesul auto amenajat pe teren).

    Iată deci, la o distanta nu mai mare de 110-120m de la terenul de baschet -care poate cuprinde aprox. 20 de locuri de parcare- se afla libere 65 de locuri de parcare (fără a număra locurile de pe Arţarilor).

    Exista solutii? Da.Dar numai dacă se doreşte.De ce nu se poate rezerva pt. 3 ore parcarea din spatele institutului de proiectari, un spatiu care oricum are functiune de parcare publica din cate stim iar locurile nu sunt licitate/inchiriate?
    Un spatiu pe care se pot parca cel putin 45 de masini si care se afla cu doar 111 metri mai departe decat terenul de baschet.

  • Am sugerat Duminica trecută reprezentantului domnilor penticostali o soluţie:să se facă nu o monitorizare sau pândă ci un recensământ al tuturor locurilor nelicitate/neînchiriate din zonă.Adevărat, nu am adus în discuţie si cele cel putin 45 de locuri libere din spatele fostului institut de proiectări, cu această idee a venit astăzi un protestatar din zona Ursului.Deci, un recensământ al tuturor locurilor nelicitate si apoi un contract de inchiriere a acelor locuri pe perioada de 3 ore, Duminica, asa cum cer domnii penticostali timpul de parcare pe terenul de sport.Se poate face în termeni perfect legali un contract de închiriere cu timp parţial.
    Dacă un contract de închiriere al unei parcări de rezidenţă se plăteşte pt. aprox. 115,5 ore pe săptămână (de la 15,30 la 8 sunt 16,5 ore x 7 zile ale saptamanii fac 115,5 ore), un contract pentru 3 ore pe săptămână ar trebui să revină la un preţ de 38,5 de ori mai mic.
    Cât se plateste un loc de parcare de rezidenţă pe un an de zile? O sută de lei, două sute? Habar n-am, dar să zicem ca e 200 de lei.Inseamnă că pentru o rezervare a unui loc de parcare vreme de 3 ore pe săptamână ar reveni un preţ de 38,5 ori mai mic.Deci rezervarea unui loc de parcare pt. timp de 3 ore in fiecare Duminică ar trebui să revină la un preţ de 5,2 lei/an.
    Ca să fie bine înţeles, cinci lei şi douăzeci de bani ar fi preţul pentru a parca timp de un an, in fiecare Duminică, 3 ore pe zi.
    Aceasta a fost una din soluţiile pe care i le-am sugerat reprezentantului domnilor penticostali.Recensământ al locurilor nelicitate, (nu monitorizare, nu pândă), apoi
    contract perfect legal pt. cele 3 ore duminicale, exact la fel cât a cerut pt. terenul de sport.Iar pretul ar fi putut fi calculat perfect legal prin interpolare liniara, prin regula de trei simpla, cum am vazut mai sus.
    Poate 5,2 lei/an e un preţ prea mare pt. un loc de parcare.OK.Domnul primar poate să acorde o reducere, aşa cum a declarat.
    S-a urmat aceasta sugestie ? Mi se pare evident ca NU.In loc de asta se insistă in continuare asupra ocupării terenului de sport, în mod perfect ilegal.

  • Am făcut apel şi am sperat că domnii penticostali vor găsi intre căpeteniile lor măcar zece drepţi care să se adune, să stea, să cântărească şi să numere.Am sperat că si căpeteniile administraţiei locale să aibă înţelepciunea de a aduna şi nu de a risipi.
    Cinci lei si douazeci de bani.E mult, e puţin?
    Cât costă pacea socială, buna convieţuire, care este preţul cu care se poate cumpăra sau vinde interesul public?
    Oricare cetate, orice civilizatie şade în durata lungă pe patru stâlpi: pe învăţătura celor înţelepţi, pe judecata celor drepti, pe rugăciunile celor cucernici şi pe dârzenia celor bravi.
    Dacă doar unul dintre aceşti stâlpi este şubred, acea cetate -sau acea fiinţă istorică- va cădea din durata lungă în durata scurtă si de acolo in pulbere.Este plin colbul istoriei de ruinele civilizaţiilor ale căror stâlpi s-au fost şubrezit.
    Acesta nu este un război în care cineva să ne ameninţe dinafară şi în care sa fie chemată dârzenia celor bravi.
    Acesta este un conflict iscat în interiorul cetăţii.Ori se stie, si scris este, ca ˝Orice imparatie care se dezbina in sine se pustieste, orice cetate sau casa care se dezbina in sine nu va dainui˝ .
    Această situaţie nu poate fi rezolvată decât prin judecata celor drepti, prin învăţătura celor înţelepţi şi prin rugăciunile celor cucernici.Cei drepţi să judece, cei intelepţi să înveţe, cei cucernici să se roage.
    Toţi decidenţii ar trebui să ia bine aminte..Să adune şi nu să risipească, să bine învoiască iar nu să învrăjbească, să îmbine iar nu să dezbine.
    Căci fericiţi făcătorii de pace…
    Patru stâlpi….

    • ”Oricare cetate, orice civilizatie şade în durata lungă pe patru stâlpi: pe învăţătura celor înţelepţi, pe judecata celor drepti, pe rugăciunile celor cucernici şi pe dârzenia celor bravi.”
      De unde vine asta?
      Mulțumesc.

    • De unde vine…Pe scurt sau pe lung?
      Pe scurt, vine din negurile vremii..
      Pe mai lung..Hmmm..Este doar o alta viziune a distributiei de rol si putere intr-o entitate de rang si fiintare istorica, o civilizatie, o natiune, o cetate….
      O alta distributie decat marea inovatie adusa de eruptia in istorie si de marea migratie a indoeuropenilor (nepeiorativ).Marea lor inovatie a fost tripartitia de roluri si putere oratores-bellatores-labores (retori-razboinici-muncitori), tripartitie a puterii care a constituit fundatia pe care s-au constituit mai apoi toate marile imperii.Biblic, toate marile fiare si feline de prada ale istoriei.
      Este doar proiectia unei alte distributii de roluri si putere.In loc de oratores-bellatores-labores (retor-razboinic-muncitor) se proiecteaza qvadripartit: invatati-drepti-cucernici-bravi.Sau rezemarea in temeiurile culturala-juridica-sacerdotala-razboinica.
      Patru stalpi.
      Conceptul de ˝durata lunga˝ a fost definit sub acest nume de Fernand Braudel, (vezi de pilda ˝Timpul lumii˝).Dintre istoricii straini, pe Braudel, alaturi de Toynbee eu il consier unul dintre magistrii.Istorici romani sunt mai multi…
      E mult de povestit, asa pe fuga poate nu se intelege prea bine
      Poate e mai inteligibila varianta scurta:vine din negura vremurilor..

    • Sau rezemarea in temeiurile cultural-juridic-sacerdotal-razboinic.
      Se intelege, nu neaparat in aceasta ordine sau topica dar in egala importanta.

    • Multumesc, mă interesa cine a aglutinat conceptul. Altfel, cam liric, îl parafrazează pe Platon republicanul. Cei cărora le-ați descris teoria celor patru stâlpi sunt programați să se închine mai degrabă zeului monedă și maicii sale, plusvaloarea adăugată, nu vor înțelege veci, pentru că, așa cum o dovedesc faptele lor, doar ei sunt cetatea, doar ei sunt cetățenii, noi suntem metecii.
      În orice caz, vă felicit pentru demersurile dvs. decente și foarte tehnice, pentru maturitatea gândirii sociale.
      Nu știu câți ani aveți, dar am o propunere; nu vreți să candidați independent la Primăria Bța?

  • Stati ma sa inteleg si io.Astia parcheaza pe trotuar la Odisseia cind sint 90 de locuri libere sa parcheze pe o raza de 240 de metri? Si dupa aia urla ca nu au parcari sa le dea primaru un teren de sport? Si primaru le da lor terenu si daca deschideti gura sa spuneti ceva va scuipa in gura? Ma, cit de prosti ne cred astia, cred ca in bistrita s-or intilnit hotii si cu prostii ?

  • Am încercat să mă pun în locul celor care solicită terenul de sport pentru parcare, ce m-ar putea determina să doresc atât de mult acest lucru.
    1. Ce doresc persoanele din acest cult atunci când te agresază pe stradă, la uşa casei, tale etc. ? Răspuns: Cât mai mulţi adepţi.
    2. Ce doresc prin etalarea maşinilor (de firmă mai ales) cât mai în inima târgului. Răspuns: Prosperitatea pe care o poţi avea dacă eşti membru. Sigur că sunt persoane superficiale care cad în această capcană afişată.
    Felicitări pentru analiza amănunţită a disponibilităţii de locuri de parcare în această zonă.

    • Asa-i! De aia vor masinile la vedere, pe trotuare, calare pe tine ! Nu le convine sa parcheze pe ursului ori in dos pe artarilor ca acolo nu le vede nimeni ! Omu vede masina calare pe trotuar si zice hai si io la astia sa am si io masina benga sa calaresc trotuarele sa nu ma intrebe nimeni de bani marunti ! Sa stii ca asa-i ! Vreau sa atraga lumea ca la urs !

    • Ai avut o ideie buna.Sa stii ca asa ii.Nu vreau locuri de parcare, vreau publicitate ca si cum ar pune un panou la vedere.Daca ii ascuns nu il vede nimeni.Ca reclama la pasta de dinti si la chilotii de dama daca nu vede nimeni panoul de publicitate nimeni nu cumpara marfa.Ei nu vreau locuri de parcare vreau spatiu de reclama la vedere ca sa vina clienti noi sa cumpere marfa.Bravo Robert sa stii ca asa-i.

    • @ Robert ˝Felicitări pentru analiza amănunţită a disponibilităţii de locuri de parcare în această zonă.˝

      Merci, asa e cand se aduna mai multi oameni si cauta solutii, ele se gasesc.Totul e sa fie si luate in considerare.
      Daca nu cumva, asa cum spui, nu lipsa locurilor de parcare ar fi adevarata problema ci localizarea sau vizibilitatea lor.
      Asa cum se vede si cum se poate oricand demonstra, locuri de parcare exista.Si inca lista nu e epuizata.

  • Seppa, lucrezi in publicitate, asa e?
    (Scuze pt comentariul de mai sus in care apare nickul Seppa, era Cetatean , am confundat campurile cand i-am dat replica lui Seppa.)

  • @ Sarr de la MarSa ˝Multumesc, mă interesa cine a aglutinat conceptul˝

    Din anumite motive pe care nu le voi expune public dar care in privat pot fi spuse, am evitat sa numesc pe cel care a redefinit in aceasta formula spatiul qvadridimensional al rolurilor de putere dintr-o scocietate.Este un personaj mult mai binecunoscut din scrierile sale fictionale decat din scrierile sale sociale.Desi reflectiile sale asupra realitatii sociale ar merita la fel de multa faima.Formula qvadripartitiei a fost enuntata, putin schimbat, intr-o distopie faimoasa ale caror fictiuni isi gasesc analogiile aproape exacte in evenimentele recente din lumea Orientului Mijlociu, in razboaiele pentru controlul resurselor energetice.Si nu sunt singurele analogii sau predictii (americanii le numesc ˝forecast˝) valabile.
    In rest, singurul motiv pentru care am iesit dintr-ale mele pentru a comenta aici si pe alt forum local este salvarea terenului de sport.O cauza mica ce reflecta o tema ceva mai mare:apararea interesului public.Nimic mai mult.
    Nu sunt interesat de absolut nici o achizitie de putere.Puterea este o ispita foarte mare, o controlezi o perioada si apoi ajunge sa te controleze ea pe tine.
    Va multumesc oricum.Sunteti un interlocutor cu o anvergura remarcabila.

  • @Sarr de la MarSa
    Interesanta propunerea facuta Dlui Cetatean, insa utilitatea unor asemenea voci in tabara adversa politicienilor, mi se pare mai utila. Nu credeti? Dupa parerea mea, ar fi floarea cu care nu se face primavara. Ce sa caute asemenea piese in ansamblul uzat, disfunctional?Sa se strice? Cred oricum ca ridicati prea brusc stacheta pretentiilof fata de calitatile unui primar 🙂

    • Cetățeanul e un ins instruit. Cult, atent la detalii, deloc grăbit, altruist, puțin romantic, pragmatic, ușor flegmatic, greu de scos din pepeni, sociofil, și, mai presus de orice, capabil de o mare stăpânire de sine.
      Peste trei ani, orice opțiune politică la primăria Bței va produce electoratului disfuncționalități digestive în formă agravată. Nici un pol politic nu mai are consistență morală. Toți și-au jucat toate cărțile, le știm pe de rost.
      E timpul pentru un independent. Iar locuitorii Bistriței sunt suficient de elevați ca să pluseze.
      Părerea mea.

    • Sarr de la MarSa, poate ca nu este foarte evident dar asistam la o serie formidabila de comutari de putere la nivel global.Se schimba jocul, regulile sunt cu geometrie variabila.Criza economica este doar una dintre manifestarile a ceea ce se intampla.Deocamdata greu de definit si prins intr-o grila de analiza fixa, se deruleaza niste evenimente care se vor propaga la toate nivelurile.Pe scurt, se schimba modul de manifestare a puterii in istorie iar aceasta va afecta toate cele 3 ipostaze ale acesteia:puterea simbolica, cea economico-financiara si cea militara.Una dintre cauze (nu singura) este schimbarea in curs a bazelor energetice.Cand se schimba o baza energetica se schimba si baza de putere.Substitutia ponderii profilurile energetice a petrolului cu gazul e doar una dintre comutarile in curs.
      Evenimentele sunt in evolutie iar magnitudinea este globala.Poate nu este foarte evident dar amplitudinea a ceea ce se intampla este formidabila.Ce se intampla la nivelul unui oras este relativ nesemnificativ dar in final schimbarile in modurile de manifestare a puterii se vor propaga pana la cel mai mic nivel.Intreaga lume e in curs de schimbare.

    • Sarr de la MarSa, mi-am dat seama din discutiile de pana acum ca poti intelege dincolo de cuvinte.Inseamna ca poti citi si dincolo de semnele vremii.Inseamna ca poti sa apleci urechea la pamant ca sa auzi miscarile marilor placi tectonice.Stim ca aproape niciodata marile cutremure si marile turbioane nu ne-au ocolit.Pentru asta trebuie sa ne pregatim, pentru asta e nevoie ca stalpii sa reziste.Din pacate, avem stalpii cam subrezi.

    • raman la parerea mea, ca momentan este pentru Primaria Bistrita prea mult. Va invit sa priviti in jur. Citi credeti ca ar aprecia? Citi credeti ca ar renunta astazi la interesele pe care le au pentru o justa judecata de valoare? Cam ce confesiuni credeti ca merg la vot?Stiti desigur ca multe din interesele lor trec pe la primarie. Ca sa convietuiesti, cu toata stapanirea de sine, tot trebuie sa dai niste raspunsuri. Si Ovidiu Cretu e nevoit sa le dea indiferent care sunt acestea, cineva tot va gasi contraargumente ( discriminare religioasa, suna foarte tare!). Insa cel mai tare argument intre doua tabere e prezenta celei de-a treia daca aceasta are forta si se numeste societate civila( sau ma rog, cum i-o fi spunand).

  • @Alina
    Hmmm…In ceea ce priveste Primaria Bistrita ca institutie nu cred ca este un ansamblu nefunctional.De fapt stiu in mod sigur ca functioneaza ca un mecanism administrativ bine pus la punct.Are specialisti si are proceduri standardizate perfect functionale.Avand contact si cu alte primarii din tara, unele in orase mai mari ca Bistrita (de ex. Cluj, Rm. Valcea, Craiova, Brasov) pot sa spun ca in unele privinte (atat ca si competenta cat si ca proceduri standardizate) functionarii de acolo pot sa ia lectii de profesionalism de la functionarii din Primaria Bistrita.
    Doar ca nu sunt interesat de a fi in postura de practicant al puterii, poate mai degraba de analist al puterii.
    Adevarul este ca -printre alte activitati- contribui la o revista destul de selecta cu analize si sinteze iar cand este cazul cu editoriale pe teme de infrastructuri critice, strategii energetice si de putere, in masura in care puterea raporteaza despre modul in care energia se manifesta in timp.
    Este o revista destul de selecta, care se gaseste atat pe masa unor cadre executive din mari companii romanesti sau mari multinationale cat si pe masa cam tuturor diplomatilor si reprezentantilor comerciali ai ambasadelor acreditate in Ro.
    Foarte recent, un material documentar foarte bine pus la punct intocmit de specialistii acestei reviste s-a gasit in mapa de prezentare a Ministrul Economiei in cursul vizitei din Austria, la Forumul Economic dedicat Romaniei, organizat de Camera Economică Federala.
    Semnand sub pseudonimul Cetatean, am considerat deontologic sa nu implic grupul de presa pentru care scriu in disputa cu terenul.Oricum, are si cu totul alt profil.
    Deci nu sunt interesat de a candida la Primarie 🙂 , am cu totul alt orizont de interese.

    • Nu contestam aici organizarea primariei Bistrita, asa cum nu voi contesta niciodata meritul lui Ovidiu Cretu in aceasta organizare, de care sunt convinsa, cunoscandu-l de foarte multi ani si pe care am apreciat-o intotdeauna. Ma refeream la Primarie ca institutie romaneasca, la faptul ca este indisolubil legata de politic,un mediu inca toxic pentru persoane preocupate de interesul public.
      Acum, ca am aflat aceste detalii si pentru ca sunt convinsa ca politica Romaneasca are nevoie de o opozitie constructiva ,in nici un caz de una reprezentata de un partid in parlament, ci de o Societate activa prin toate mijloacele pe care le-ar avea la dispozitie ( presa, ONG- uri,protestatari,etc.) subliniez ca mi se pare mai oportuna prezenta dumneavoastra in aceasta tabara si nu in primarie. Observatia cu stacheta, nu se vroia o jignire la adresa nimanui ci doar o constatare ca functia de Primar in Romania s-ar putea multumi momentan sa presupuna spirit gospodaresc,organizatoric, ceva cultura generala, ceva cunostinte economice si juridice. Aceasta parte detinand puterea,care cantareste foarte mult, ar ajunge. In balanta, intrucat puterea inca lipseste cu desavasire, trebuie mai mult, ceva ce intruneste trasaturile tuturor stalpilor la care faceati referire anterior, inclusiv al 4-lea dispus in topica. Ei, aici stau romanii in general foaarte rau! Pentru actiunea dumneavoastra, eu va felicit,si consider ca sunteti pe partea potrivita a baricadei.

    • Alina, va multumesc.Aveti dreptate, avem stalpii cam subrezi, mai ales pentru vremuri ca acestea, pline de turbulente.

  • Sarr de la MarSa, ca sa citesti dincolo de semne, sa asculti misarile marilor placi tectonice si sa iti dai seama de amploarea turbioanelor in care suntem antrenati, cauta pe contributors . ro articolul lui Valentin Naumescu ˝Lecţia de geopolitică a eşecului Nabucco: “războiul pentru resurse”, întoarcerea la realpolitik şi viitorul Uniunii Europene˝. Citeste si comentariile.
    Suntem intr-un joc care are reguli cu geometrie variabila, lumea se schimba in mod profund iar unul dintre efecte este cresterea gradului de incertitudine.Este un efect pe care il resimt toti cetatenii, fiecare la nivelul sau, chiar daca nu identifica fortele gigantice care determina ca acest efect sa se produca si sa se propage pana la nivel de individ.
    Este un exemplu despre cum schimbarile in modul de manifestare atat al puterii generice cat si al puterii specifice a marilor feline istorice determina efecte care se propaga pana la cel mai mic nivel, la nivel individual.Si fiecare om simte cresterea gradului de incertitudine in viata de zi cu zi.
    Cam astea sunt marile teme, cam astea sunt turbioanele de magnitudine geo strategica ce in viitorul foarte apropiat ne vor pune la incercare toti stalpii de reazem.

    • Exagerari gratuite. Teoria conspiratiei discutata la nivel de site.
      Fericirea este independenta de circumstantele exteriaore ale vietii. Va recomand Imre Kertesz cu al sau roman in care Auschwitz ( poreclit anus mundi ) este descris consecvent din unghiul de vedere al unui adolescent mereu uluit, pentru care deportarea in lagar a insemnat in acelasi timp initierea in viata de adult.
      Atentie la ce va doriti: „Cele mai fierbinti lacrimi sunt varsate peste rugaciunile care au fost ascultate” – Sfanta Tereza din Avila.

    • Vă răspund și dvs. tot așa…sunt multe de discutat, poate o să avem ocazia. 🙂

  • Cum poti sa autorizezi un lacas de cult sau un hotel, cum este hotelul Decebal, intr-un loc atat de aglomerat si circulat cum este principala piata agro-alimentara a orasului, fara a avea capacitatea de a-si asigura parcarea, incarcand si deranjand vecinatatile? Daca exista aceasta eroare urbanistica, cred ca trebuie identificat loc parcare in exterior, nu sugrumand in continuare zona.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.