Actualitate

Cum se desfășoară circulația pe strada Gh. Șincai. Ce nu este permis

Strada Gheorghe Șincai din centrul Bistriței a fost redeschisă circulației rutiere după turnarea stratului final de asfalt, lucrări realizate prin proiectul cu bani europeni Linia Verde.

Primăria Bistrița face o serie de precizări cu privire la traficul rutier:

”S-a redeschis strada Gheorghe Șincai!

Cei ce vor folosi noua infrastructură rutieră trebuie să știe că:

– circulația auto a fost reluată, iar sensul de mers s-a păstrat, dinspre Piața Centrală spre Poșta Veche

– excepție de la regula sus-menționată vor face autobuzele electrice, ce vor circula pe Linia Verde în ambele sensuri

– parcarea autovehiculelor este interzisă pe strada Gheorghe Șincai, nefiind permisă pe niciuna din laterale, stânga sau dreapta, pe direcția de mers”.

Poliția Locală a transmis:

”Având în vedere că se continuă parcarea autovehiculelor pe lateralele străzii, solicităm conducătorilor auto să ia în considerare noile reglementări pentru a evita viitoare sancțiuni.

Colegii noștri sunt în zonă pentru a informa participanții la trafic referitor la interdicția de a parca pe strada Gheorghe Șincai”.

41 comentarii

  • Corect se mută Autogara în Piața Centrală aşa cum sunt Autogările în toate oraşele civilizate ale Europei şi cum a fost şi în Bistrița înainte ca comunişti să mute Autogara din Centru lângă Gară !

    68
    43
  • Oare ce minte bolnavă din Primăria Bistrița a putut scorni atâtea prosti pe m2 câte sunt şi vor să mai fie în oraşul nostru ?!

    78
    12
  • Dornei va fi la fel…
    Parcarile pe margine, pe calea de rulare , nu vor mai fi posibile pe Linia Verde. Aste e adevarata fata a liniei verzi…
    Cat va fi de eficienta?! Estimez ca procentul nu se va scrie cu 2 cifre!

    30
    10
  • Incredibil!!! Pentru asta ati frecat banii europeni? Pentru asta ati blocat orasul 3 ani de zile?!! Ați transformat strada centrala a orasului în pista pentru trenulețul Thomas. Sa se dea primarul. În amintirea vremurilor cand mâna electrocarul prin curtea regiei de apa.
    Adică autovehiculele vor circula într-un singur sens și autobuzele în doua. Și cum fac cand se întâlnesc? Care se dă primul la o parte. Mai bine o faceați pietonală ca nu era mare diferență. Și, în capatul dinspre primarie, putea Turc sa vândă sifon de la pupitru.

    61
    13
    • Dacă nu ai observat, sunt doua sensuri. Pe unul vor fi doar autobuze (sensul spre Unirea) și pe celălalt vor fi și mașini și autobuze. Nu se vor intersecta.

      19
      38
    • @Antonio daca nu ai observat, pe carosabil scrie BUS pe ambele sensuri. Si daca ar fi doar un sens pentru autobuz, Ar fi o premiera mondiala sa circule autobuzul pe o singura banda in doua sensuri.

      47
      10
  • @Antonio Ok. Am inteles acum. O să fie cum e și cu pistele de biciclete de pe trotuar. Ca înainte dar mai rau și foarte scump, după un imens deranj și risipa. Bine, atunci!

    25
    5
    • Foarte bine vor circula pe acolo și mașinile și autobuzele. Fiind marcate traseiele autobuzelor vor ști și șoferi de autobuz că numai pe acolo au voie să circule și să nu mai încurce circulația din tot orașu cu autobuzele lor.

      49
  • Va fi penibil pt ca suntem un oras de penibili nu pt ca acest sistem nu ar functiona, la Cluj pe memo functioneaza de peste 10 ani…

    13
    42
  • Observ cata minte scurta au toti comentacii la acest articol.
    Pai domnilor !!!
    Vedeti ce inseamna lipsa de reactie cetataneasca atunci cand trebuia sa veniti la dezbateri publice ati frecat menta acasa.
    Era fix pe vremea lui OTC fostul primar pesedist cu trei mandate.
    Totul s-a proiectat atunci , acuma au venit banii si se executa lucrarea.
    In rest somn usor pe mai departe .
    IOLVON ?

    13
    60
  • Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
    Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de pământ de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu bicicletele și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
    https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ

    50
    2
  • Bălănel şi Miaunel pasajele subterane penibile tot de pe vremea lui Crețu sunt ? 🤣
    Dacă tăceai filozof rămâneai.

    65
    5
    • Bălane măcar așa din când în când nu te prinde RUȘINEA de toate prostiile care le spui și le faci ?

      58
      2
    • Lasă-l în pace nu-l mai băga în seamă pe săracu Bălan . Prost este ăla care bagă în seamă toate prostiile lui Bălan.

      50
      3
  • Asfaltați odată incompetenților strada Codrișor pentru 2 benzi auto că nu mai avem pe unde circula în orașul ăsta nenorocit.

    60
    1
  • Axa de circulație promisă atât de importantă de pe ambele părți a căi ferate când începeți să o faceți ?!
    Pute-ți să o numiți verde, albastru, portocaliu sau roz cum vreți voi numai să o face-ți.

    51
    1
  • Parcarea supraterană supraetajată din Eminescu va rezolva o parte din lipsa dramatică a locurilor de parcare din Centru Vechi, Policlinică, Liceie și Poliție.

    38
    4
  • De la bun început traseul pentru Linia Verde de transport public între Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, a fost prost gândit.
    In primul rând, conceptul de „Linie Verde” presupune înafară de folosirea mijloacelor de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a benzilor de rulare a vehiculelor de transport public în scopul cresterii vitezei de deplasare si diminuarii duratei călătoriei. De aceea, traseul ales trebuia să evite centrului istoric al orasului, unde străzile sunt prea înguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. Ori în situatia actuală, pe strada Gh. Sincai doar banda de pe sensul dinspre Posta veche spre Piata Centrala poate fi dedicată transportului public de calatori, in timp ce banda de pe sensul opus este comuna cu circulatia celorlalte mijloace auto, ceea ce creaza inevitabil o serie de perturbatii soldate cu prelungirea duratei de deplasare a mijloacelor de transport public. De asemenea, traseul Liniei Verzi împreună cu pista de biciclete pe strada Gheorghe Sincai si prin Piata Centrală anulează un număr mare de locuri de parcare din centrul istoric.
    Acum, singurul lucru ce s-ar mai putea face ar fi o actualizare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD ar permite o modificare a traseului pentru Linia Verde fără cheltuieli suplimentare. Astfel de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde ar putea fi amenajate fără probleme benzi dedicate pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centrul orasului pe traseul pasajelor amenajate cu bani europeni. In felul acesta, pe strazile Gh. Sincai si Dornei ar putea să ramâna doar pistele de biciclete cu dublu sens, asemanatoare cu cele existente pe Bul. Independentei, care să permită trecerea prin centrul vechi până la Piata Petru Rares.

    5
    12
  • Se impune cat de repede un pasaj subteran pietonal si altul la Posta Veche si mai ales pe Independentei in partea de jos la Kauffland pentru mai mare siguranta a cetatenilor fata de unii soferi drogati si bauti de la volan.In sus pe Calea Moldovei la fel .
    Voi milita pentru asta ca se faca.

    2
    39
  • Se impune cat de repede un pasaj subteran pietonal si altul la Posta Veche si mai ales pe Independentei in partea de jos la Kauffland pentru mai mare siguranta a cetatenilor fata de unii soferi drogati si bauti de la volan.In sus pe Calea Moldovei la fel .
    Voi milita pentru asta ca sa se faca.

    2
    42
  • Bețivii şi drogații sunt la crâşmele de pe strada Liviu Rebreanu sunt mai puțini la Poşta Veche. Dar poate că tu Bălan şti mai bine or fi mai mulți la Poşta Veche că pe acolo stai şi mai tragi şi tu câte un fum lângă un pahar de vin de la crâşmele din zonă ?

    38
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.