Actualitate

Variantele de stabilire a legăturilor între pasajul subteran și străzile laterale, analizate la Primărie

La Primăria Bistrița a avut loc prima întâlnire de lucru cu proiectantul pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea realizării pasajului subteran ce va lega strada Gării de strada Tărpiului, investiție care se va realiza prin Programul ”Anghel Saligny”.

”Mai exact, au fost discutate variante de stabilire a legăturilor pasajului auto subteran cu străzile laterale, urmând ca proiectantul să revină cu trei propuneri ce vor fi analizate ulterior.

Este important să găsim cele mai bune soluții pentru realizarea investiției la înalte standarde de calitate și eficiență, întrucât construcția pasajului va asigura decongestionarea traficului din oraș și, totodată, va contribui la reducerea nivelului de emisii de noxe.

Reamintesc că avem în vedere câte o bandă auto și câte o pistă destinată bicicletelor pentru fiecare sens de mers, sisteme de aerisire și filtre, sisteme de drenaj, reamenajarea parcării din proximitate după conceptul ”Park & Walk” și multe alte detalii ce țin de iluminatul inteligent, dotarea cu stații de încărcare electrice etc. De asemenea, dorim și să modernizăm pasajul pietonal subteran existent.

Valoarea proiectului este de aproximativ 8,5 milioane de euro, investiție acoperită prin PNI ”Anghel Saligny”, spune primarul Ioan Turc.

Prin proiect se propune realizarea unui pasaj subteran (450 m lungime și 7 m lățime) pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului separate de structura feroviară, realizarea unei legături directe și facile pentru transportul auto între partea de NV și partea de SE, descongestionarea traficului în zona Gării CFR și Autogării, modernizarea parcării de pe str. Gării și dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, zone pietonale, piste de biciclete.

Conform temei de proiectare, relația cu str. Rodnei se va face prin sensul giratoriu propus la intersecția dintre str. Gării cu bd. Decebal. Tot prin acest sens giratoriu se va face relația și cu str. Arțarilor (paralel cu calea ferată) și cu str. Trandafirilor (zona de locuințe). Proiectantul va stabili varianta optimă de realizare a sistemului rutier, iar trotuarele aferente vor fi din pavaj. Pasajul subteran va presupune două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens (2×3,5 m), trotuare de 1,5 m (pe ambele părți dacă pasajul pietonal existent se înglobează în pasajul nou proiectat), piste de biciclete pe ambele părți (1 m), parapet de protecție pietonal, sisteme de aerisire și filtre, sisteme de drenaj, realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecția cu bd. Decebal, modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier, realizarea legăturilor din pasaj cu străzile laterale, modernizarea parcării situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market după conceptul ”Park & Walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, asigurarea iluminatului public inteligent, cu sistem de telegestiune, camere de supraveghere.

35 comentarii

    • Din câte a fost prezentat în presă caietul de sarcini pentru pasajul Gării-Tărpiului pare un caiet de sarcini incomplet și imatur.
      1. Datorită îngustări bulevardului Decebal și Gării asta datorită construiri benzilor de autobuze dedicate pentru ca cei 2 pensionari să se plimbe gratis cu autobuzul asta va produce sugrumarea traficului pe aceste străzi și la intersecția lor. Prin urmare este obligatorie degajarea lor printr-o rută care să preia o parte din traficul de pe Decebal și Gării, această rută nu poate fi decât legătura directă dintre străzile Rodnei și Arțarilor fără a trecere pe la intersecția Decebal-Gării. Este lipsită de orice logică ca un autovechicul care vine de pe Rodnei spre Arțarilor și invers să treacă exact prin fața autovehiculelor ce ies fără vizibilitate din pasaj aceasta va fi sursa multor accidente în plus aceste autovehicule vor aglomera excesiv și fără rost intesecția Decebal-Gării. Legătuta dintre ruta Rodnei-Arțarilor cu Gări și Decebal ar trebui să se facă prin bretele laterale dea stânga și dea dreapta ieșiri din pasaj. Deasemenea datorită rampei de ieșire din pasaj conexiunea dintre Rodnei și Arțarilor trebuie să rămâne lângă linia de cale ferată.
      2. Este greșit în acest prim caiet de sarcini faptul că șoferi vor ieși din pasaj cu soarele ( soarele se află în Sud la ieșirea din pasaj) în față fără să vadă nimic fix într-o intersecție sens giratoriu foarte aglomerat aceasta este dea dreptul criminal se vor produce enorm de multe accidente.
      3. Lungimea rampelor de ieșire total insuficiente.
      4. În prezentate nu se spune nimic despre cum se vrea să se păstreze legătura directă importantă dintre străzile Industrie și Dimitre Cantemir plus legătura acestora cu strada Tărpiului.
      5. Există și alte neconformități pentru a avea un oraș funcțional dar mă rezum aici doar la cele mai de înainte care sunt cele mai importante și care trebuie obligatoriu rezolvate , nu este prea târziu caietul de sarcini se poate revizui și îmbunătăți acum până nu ne trezim și aici cu o năzbătie ca în alte părți a orașului.

      75
      1
  • Până la urmă ce firmă a câștigat acest SF ? Este chiar așa secret ? Este chiar așa de rușinos că pentru niște bani trebuie să proiectezi această bazaconie încât preferi să te ascunzi ?

    54
  • Cum vreți voi să reamenajați parcarea din proximitate după orice concept vreți voi , voi acolo nu aveți loc nici pentru benzile auto ? Parcarea trebuie să fie mutată în altă parte.

    46
  • Adica dati solutii voi pentru sf?
    ROLUL SF ESTE DE A SCOATE LA LUMINA CEA MAI BUNA SOLUTIE DACA E NECESARA SI OPORTUNA O INVESTITIE.
    .. voi faceti invers….Sunt schior si vreu sa schiez!!
    Daca impuneti proiectantului solutia voastra atunci sf ul nu si are rostul sa l faca!!!! Impartii voi banii …pe salarii!!!

    45
  • Bistrița este situată într-o căldare între dealuri în care noxele grele se strâng pe fundul căldării în Centru Vechi și pe în zona râului zonele cele mai joase a orașului faptul că voi vreți să mutați noxele doar un pic mai încolo însă tot în oraș este doar o iluzie de servit numai la vontați mai reduși la minte. Soluția este mutarea traficului de tranzit greu în afara dealurilor ce ne încojoară.

    62
    2
  • Dacă se tot bagă guristul ăsta habarnist fără nicio meserie sigur va ieși o prostie se vede asta de la început după acest caiet de sarcini care este varză.

    53
    2
  • Eu propun să se facă la parterul blocului Dalas o firmă de pariuri sportive unde să se poată paria când se va produce primul accident la ieșire din pasaj .

    47
  • Va dati seama cate noxe vor inghiti pietonii si biciclistii daca vor fi obligati sa circule prin acest pasaj impreuna cu autovehiculele ? .

    15
    3
    • aurel Nu ai la cine să-le spui, oameni ăștia au luat-o razna de tot numai bazaconi vor să facă în oraș ba să dărâme un cinematograf ba să dărâme un stadion ,

      42
  • Au mai venit recent cu o bazaconie de lea crăpat capul și anume pista de BICICLETE de pe Dealul Jelnei pe care nu va putea urca nici-un biciclist.

    56
  • O pasarelă simplă este mult mai adecvată decât un pasaj care va produce numai accidente în plus va putea asigura conectarea corespunzatoare a tuturor străzilor.

    39
  • Orice soluție este mai bună decât cea din acest caiet de sarcini, nu există o soluție mai proastă decât cea din acest caiet de sarcini.
    Oare primarul cu ce profesor a făcut geometrie în școală și cum a reușit să treacă clasa ?!

    34
  • Grabă mare că imediat se termină mandatul de primar a lui Turc și la ce face el în oraș altul nu mai prinde iar doctorul amicul liberalilor trebuie să pună neapărat mâna pe clădirea Autogării.

    48
  • Variante de stabilire a legăturilor intre pasajul subteran si străzile laterale nu prea există. De aceea, o solutie mai simplă si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incat să ramană doar linia principală care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Acolo ar putea fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita. In felul acesta, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului este extrem de redusă si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-un pasaj subteran doar pentru autoturisme , sau si mai simplu printr-o trecere la nivel.
    Asadar, prin eliminarea liniilor de manevră s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.
    Pe de altă parte, in partea de est a orasului există deja destule treceri la nivel cu calea ferată începând cu strada Lucian Blaga, Drumul Dumitrei Vechi, strada Ioan Slavici, Piața Decebal, iar dacă se mai face încă una pe strada Romană nu mai e nevoie de pasaj subteran auto pe sub peroanele de tren din gară. In plus si autogara Bistrita s-ar putea moderniza prin amenajarea unui terminal pentru autobuze pe locul ocupat de transcontainer.

    11
    • @ Remus subscriu, în plus în partea de est a orașului trebuie realizată trecerea de cale ferată dintre stăzile Grigore Pletosul și Gheorghe Bozga care va duce și la fluidizarea circulației pe Calea Moldovei.

      33
  • În loc să facă o parcare în spate la blocul Dalas pe locul unde a fost puntul termic ei fac acolo centru de urmărire a Bistrițenilor ?!

    19
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS