Actualitate

Proiectarea pasajului rutier subteran Gării – Tărpiului, scoasă la licitație

Primăria Bistrița a scos la licitație contractul de elaborare a documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivului de investiții ”Pasaj rutier subteran strada Gării – strada Tărpiului”, valoarea estimată a realizării studiilor fiind de peste 550.000 de lei, iar termenul limită de depunere a ofertelor – 18 mai.

Municipalitatea intenționează să acceseze fonduri guvernamentale prin programul național de investiții ”Anghel Saligny”, aproximativ 43,1 milioane de lei.

Se propune realizarea unui pasaj subteran (450 m lungime și 7 m lățime) pe sub calea ferată, care să lege cele două zone ale orașului separate de structura feroviară, respectiv zona de SV str. Gării, str. Rodnei, Aleea Trandafirilor şi zona de NE – str. Tărpiului, str. Industriei, pentru o legatură directă și facilă a circulației rutiere.

Conform temei de proiectare, relația cu str. Rodnei se va face prin sensul giratoriu propus la intersecția dintre str. Gării cu bd. Decebal. Tot prin acest sens giratoriu se va face relația și cu str. Arțarilor (paralel cu calea ferată) și cu str. Trandafirilor (zona de locuințe). Proiectantul va stabili varianta optimă de realizare a sistemului rutier, iar trotuarele aferente vor fi din pavaj.

Se dorește: realizarea unei legaturi directe și facile pentru transportul auto între partea de NV și partea de SE a orașului, descongestionarea traficului în zona Gării CFR și Autogării, modernizarea parcării de pe str. Gării si dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, zone pietonale, piste de biciclete.

Pasajul subteran va presupune două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens (2×3,5 m), trotuare de 1,5 m (pe ambele părți dacă pasajul pietonal existent se înglobează în pasajul nou proiectat), piste de biciclete pe ambele părți (1 m), parapet de protecție pietonal, sisteme de aerisire și filtre, sisteme de drenaj, realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecția cu bd. Decebal, modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier, realizarea legăturilor din pasaj cu străzile laterale, modernizarea parcării situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market după conceptul „Park & Walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, asigurarea iluminatului public inteligent, cu sistem de telegestiune, camere de supraveghere.

”Pasajul Gării – Tărpiului ca alternativă la podul peste calea ferată, cum prevedea Centrul Intermodal, este viziunea mea pentru rezolvarea traficului într-o zonă importantă din Bistrița. Va fi afectată infinit mai puțin decât ar fi fost afectată printr-un pod care ar fi dus traficul pe la ferestrele locatarilor din blocul Dallas, iar jumătate din casele de pe str. Tărpiului ar fi rămas sub pod, diminuând drastic valoarea locuințelor și din punct de vedere financiar, dar și din punct de vedere funcțional”, a spus primarul Bistriței, Ioan Turc, în ședința Consiliului Local în care a fost aprobat bugetul orașului pe 2022.

40 comentarii

  • Întrebare pentru Primar și specialiști din primărie:
    Cum se vor interconecta străzile Industriilor cu Dimitrie Cantemir și Tărpiului ?????????
    Acum această intersecție este foarte bună așa cum este, de ce vreți să o distrugeți printr-un pasaj subteran aiurea ?

    19
  • Încet încet cu largul concurs al primarului liberal ” doctorul ” pune mâna pe clădirea Autogării. Prieteni PNL-iști știu de ce !

    19
  • Cei ce locuiesc pe strada Tărpiului cum vor mai putea ieși din curți dacă îi blocați cu pasajul subteran ?
    Motivația renunțări la internodal a fost tocmai că cei de pe strada Tărpiului ar fi fost incomodați de acesta acum cum cum credeți voi că sunt acești locuitori ai Bistriței cică civilizate dacă voi îi blocați cu pasajul subteran ?

    15
  • Axa pe lângă calea ferată este vitală pentru fluidizarea circulație din noile zone de dezvoltare a orașului: Industriilor-Dimitrie Cantemir-Poienii- Badului-Leonida Popa-…- ieșire din Unirea.
    Această axa este mandatoriu să rămână conectată direct cu strada Tărpiului.

    19
  • Dar să fii nevoit să mergi până în Decebal sau la pasarela veche, deși tu nu ai treabă pe-acolo, ți se pare normal? Să supraaglomerezi inutil intersecțiile deja aglomerate? Pasajul va fi foarte bun și util, va descărca traficul de pe Decebal și Ioan Slavici. Pasajul va fi doar pentru autoturisme, deci înalțimea va fi de 2,5m, așa că se va putea ieși la nivel până la intersecțiile existente, unde se vor amenaja sensuri giratorii.

    18
    • @ Calipso, Unde ai loc să amenajezi sensul giratoriu dintre străzile Industrilor, Dimitrie Cantemir și Tărpiului , plus ieșirea din pasaj ?

      18
    • Exact acolo în intersecție, distanța de la ultima linie activă de cale ferată până la intersecție este suficientă pentru a ieși la cota 0 de la -2,5m. Eventual mai ia puțin din parcarea existentă.

      17
    • Băi Calipso, sunt 500 de metri pâna-n Decebal și 500 de metri la pasarela. Ești cu mașina. Ție ți-e bun capul? Și unde vrei să ajungi? Taman la autogara veche? Păi zice c-o mută? Stai acolo? Nu stai că nimeni din cei care locuiesc în zonă nu vor nici un fel de pasaj care să le mai aducă trafic! Deci, te duci după ce ai trecut prin pasaj, în stânga spre Decebal sau în dreapta spre pasarela veche! Cum ziceam, nu ți-i bun capul! Să te ciufulească Ulise!

      17
    • De la intersectia bd. Decebal cu str. Garii 450 m ? Ia masurati si vedeti cam pana unde ar unde ar ajunge pasajul.

      15
    • 450 m fix sunt de la sensul giratoriu Winmark până la strada Narciselor ( Netext ) . Dezastru !

      17
    • @ Calipso , Nonsens Dacă străzile sunt așa aglomerate atunci de ce vreți să le îngustați prin proiectul de ” modernizare” Gării-Decebal-Andrei Mureșanu- Năsăudului ?
      Nu este nimic logic în toate aceste proiecte.

      17
  • În loc să încercați tot felul de năzbâti de pasaje subterane care mai mult încurcă de cât ajută nu ar fi mult mai indicat să faceți trecerile la nivel cale ferată Gheorghe Bozga, Romană, Sergiu Celibidache și Valea Rusului ?

    17
  • Incredibil!!! Nu am crezut că pesediștii galbeni se vor afunda în prostie trecând la fapte!
    Băi băieți, dacă tot v-ați apucat să proiectați tuneluri dacice, vedeți să faceți acum o bretea de legătură cu Piața Decebal care să te și treacă strada la Liviu ca să nu lucrați degeaba de două ori!

    18
  • Cel mai bine să nu faci nimic, bietul primar încearcă să ne îmbunătățească viața, să modernizeze orașul, dar voi sunteți împotriva la orice. Dle primar, anulați toate investițiile de acest gen și atunci lumea va fi mulțumită!

    17
    • Decât să faci lucruri care distrug orașul și viața oamenilor este mult mai bine să nu faci nimic !

      18
  • Putem să vedem online schița acestui pasaj ? Înainte de a fi întocmit caietul de sarcini acest concept a fost supus dezbateri publice ? Dacă da ce opinii au avut cetățeni Bistriței despre acest concept? Nu de alta dar să nu ne trezim cu alte bazaconi așa cum să iar când este prea târziu și nu se mai poate face nimic.

    17
  • Centrul Bistriței se mută de pe Calea Moldovei peste linie.
    Vezi aici numai noile magazine Penny, Florexpo și Lidl și cartierul de blocuri Terraplast etc…

    20
  • Nici până acum nu au reușit să instaleze niște amărâte de sisteme luminoase și acustice la trecerea de cale ferată Slavici dar ei vor pasaje subterane.

    22
  • Renuntarea la „centu intermodal” care era o tâmpenie clocită de mintea primarului Cretu constând într-o platforma de beton cocotata peste peroanele de tren a fost apreciată fiind vorba despre o solutie complicată, costisitoare si inutilă cu atât mai mult cu cât activitatea feroviară din gara Bistrita se rezumă la câteva trenuri de călători. Se pare că si pasajul subteran pentru care optează noua administratie ar crea mai multe probleme decât ar putea să rezolve, deoarece străzile din jurul gării sunt destul de inguste si nu permit construirea unor rampe de acces cu pante rezonabile.
    De aceea, o solutie mai realistă si posibil de realizat fără prea multe deranjamente ar fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară in directia spre Unirea, astfel incât să rămână doar linia principală care duce spre Bistrita Bârgăului. Operatiunile de manevră feroviară ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. De asemenea, dacă se mută si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma suspendată sau de mutarea autogării. In felul acesta, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajată precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Oricum, circulatia feroviară spre Bistrita Bârgăului este extrem de redusă si prin urmare legătura intre strada Gării si Tărpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea, ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.

    12
  • De acord, această variantă ar fi cea mai bună, simplă și eficientă. Problema e că în acest caz toată investiția ar trebui făcută de către CFR, dar ăștia sunt stat în stat, interes zero și nu le suflă nimeni în ciorbă. Oricum CFR-ul nu are bani nici să schimbe traversele putrezite, de unde crezi că ar face asemenea proiecte facteziste, care pe ei nu îi ajută cu nimic, doar îi încurcă.

    18
    • @ Neamțu, 450 m sunt de la sensul giratoriu Măgura până la CPL. Așa că nu ne miră că cei din primărie nu au avut curajul să prezinte public niciodată schița acestui ” fabulos ” pasaj subteran care va distruge str. Tărpiului.

      18
  • Înainte puteam să merg direct de pe strada Rodnei pe strada Arțarilor pentru a nu mai intra pe aglomerația de pe Decebal și Gării dar niște aiuriți au mi-au blocat intersecția și acum trebuie să intru în sensul mă învârt aiurea în sensul giratoriu foarte aglomerat de la Winmark.

    19
  • Ce le-a mai trecut prin cap la politruci pentru două trei mașini ce vin de pe deal pe Drumul Dumitri Vechi și trec strada Drumul Cetății vor să distrugă și strada Drumul Cetății făcând un pasaj subteran fără nicio noimă. Dacă vreți să faceți un pasaj subteran pe strada Drumul Cetății facețil măcar la trecerea de cale ferată unde șoferi pierd o grămadă de timp și nervi.

    20
  • Fiindcă primarul nu a catadicsit să ceară părerea Bistrițenilor despre propusul pasaj subteran Tărpiului m-am gândit să țin eu locul primarului și să întreb cetățeni Bistriței dacă vor sau nu pasajul subteran Tărpiului astfel dați like sau dislike răspunsurilor următoare, dacă vă abțineți puteți vota concomitent și răspunsul Da și răspusul Nu.

    19
    • Pe ăștia nu or să-i mai voteze nici măcar familie lor doar ” familile ” mafiote din oraș o să-i mai voteze.

      30
  • In general behaitul patrupedelor nu este luat in calcul si tot asa behaitul bipezilor fara nume si care au o singura preocupare sa jigneasca fara sa gandeasca nu este luat in serios de administratie.
    Felicit administratia actuala ca reface intr-un mod modern al zilelor noastre fosta legatura directa care a existat la Bistrita intre str. Garii si Tarpiului.Doar noi bistritenii nascuti aici mai stim cum erau strazile pozitionate de-a lungul zecilor de ani in urma si nu era rau deloc.
    Acesti trepadusi care isi afiseaza aici ineptiile nu pot gandi ca aceasta investitie decongestioneaza traficul in toata zona.
    Personal am cerut domnului Primar sa redeschida circulatia si pe str. Romana colt cu str. D. Cantemir.

    24
    • Bălane, nu te mustră măcar un pic conștiință că nenorocești prin această bazaconi de pasaj atâția oameni atât pe cei din zona Dalas cât și pe cei de pe strada Tărpiului ?

      22
    • Bălan, Rușine ! De ce nu propui să se facă pasajul pe strada ta Bălcescu de ce vrei tu să nenorocești pe alți ?!
      Rușine

      20
    • Ca în orice oraș civilizat Autogara trebuie să fie mutată în Piața Centrală în jurul primăriei.
      Autogara a fost în Centru Vechi lângă clădirea fostei Prefecturi numai că comuniști au mutat Autogara lângă Gară și au demolat și clădirea Prefecturi. Odată cu mutarea Autogări din Centru Vechi a început și falimentul și degradarea ireparabilă a Centrului Vechi.

      20
    • Bălan este de profesie lingvist este aproape singurul în stare să încerce să-l scoată basma curată pe primar și când vede că toată lumea spune că a luat-o rău de tot cu pluta pe Bistrița. Din nefericite el reușește prin interventiile lui să-l scufunde mult mai rău în budă pe primar.
      Același lucru a încearcă să facă și consilierul primarului alt gurist habarnist Calipso fost Vasile ( și-a sichimbat nickman-ul cu care postează că prea sa făcut de râs ) cu aceleași rezultate notabile.
      Felicitări Turc ha, ha

      19
      1
    • Categoric că traficul auto pe stradă Gării va deveni un coșmar odată cu îngustarea străzilor propusă în aberația de proiect cu îngustatea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu- Năsăudului. La fel este și cu locurile de parcare dimineața este de vis urît când îți nu ai niciun loc de parcare când vin copii la școală la Andrei Mureșanu și la policlinică. Prima prioritate a Bistriței este realizarea Parcării Supraterane Eminescu !

      18
      1
    • Bălănel nu este ăla care a propus Parcarea din mijlocul Pădurii Codrișor ?! hi , hi

      19
    • Cum spune un prieten de-al meu vrutul este liber cu putut este mai greu : Datorită unghiului necesar pentru rampei ieșirea din pasajul subteran nu va fi la sensul giratoriu Măgura ci chiar înainte de sensul giratoriu de la Poliție adică la intersecția străzilor Nicolae Bălcescu, Gării și bl. Republicii . Pentru a interconecta între el aceste străzi va fi necesară o pasarelă între bl. Republici și str. Nicolalae Bălcescu precum și altă pasarelă care să reunească strada Gării ( porțiunea dinspre Poșta Veche ) cu strada Gării ( porțiunea dinspre Măgura) peste bd. Republici și ieșirea din pasajul subteran.

      19
    • @ Inginer Constructor, Poate că nu este necesară o pasarelă pe strada Gări peste bl. Republici ar mai fi o soluție devierea pe această porțiune a străzi Gării prin fața clădirii unde a fost Biblioteca Județeană, prin parcarea de la Trezorerie și prin parcarea din Eminescu ar rămâne destul loc și pentru parcarea supraterană din Eminescu fiindcă se pot adăuga etaje în plus la această parcare.

      17
  • Cunosc destul de bine zona aceea. Să aduni toate străzile într-un singur sens giratoriu la Winmark este cel puțin bizar de nu chiar criminal. Se vor produce extrem de multe accidente și ambuteaje care implicit vor bloca absolut toate străzile din zonă dacă aduni într-un singur sens giratoriu toate străzile Decebal, Arțarilor, Trandafirilor, Tărpiului, Rodnei , Gării la care se adaugă și autorismele care se vrea a se ieși fără vizibilitate și cu soarele în fața din pasajul subteran ( ieșirea va fi spre Sud cu soarele în față ). Când se va bloca această intersecție din cauza accidentele singurele soluții de ocolire a acesteia vor fi străzile înguste Împăratul Traian, Nicolae Bălcescu, Înfrățirii, Lalelelor, Mihai Eminescu care se vor bloca și acestea la rândul lor.

    25
    1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.