Actualitate

Șoferilor sub 21 de ani li s-ar putea interzice să conducă mașini puternice

Șoferii sub 21 de ani, precum şi cei care au o experienţă de conducere mai mică de un an nu vor mai avea voie să urce la volanul unor mașini care depăşesc 100 CP, deoarece acestea pot fi scăpate uşor de sub control, potrivit unui proiect de lege care modifică actualul Cod Rutier.

Propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (Codul Rutier), pusă în dezbatere la Senat, este semnată de 20 de deputați și senatori UDMR și are ca scop reducerea numărului de accidente auto, în special în orașele mari, unde traficul a devenit infernal. 

”Odată cu aglomerarea traficului, îndeosebi în mediul urban, se simte nevoia stabilirii de reguli noi, dar şi de consolidare a unor relaţii civilizate între reprezentanţii poliţiei rutiere şi participanţii la trafic”, spun inițiatorii proiectului de lege, amintind că România continuă să fie pe primul loc în Uniunea Europeană la rata deceselor cauzate de accidentele rutiere. 

Una dintre modificări prevăzute în proiectul de lege este interdicția de a conduce vehicule puternice pentru conducătorii auto fără experiență. Potrivit noilor reguli, aceștia nici măcar nu vor mai avea voie să urce la volanul unor mașini care pot dezvolta viteze mari şi care pot fi scăpate cu uşurinţă de sub control. 

”Conducătorilor cu vârsta de până la 21 de ani, precum şi celor care au o experienţă de conducere mai mică de un an pentru categoria de vehicule B le este interzis să conducă vehicule care depăşesc 100 CP, respectiv 75 kw în cazul vehiculelor electrice”, prevede proiectul legislativ, reguli care se vor aplica și motocicliștilor. 

Se mai propun câteva măsuri care înăspresc condițiile de pregătire a celor care vor să obţină un permis de conducere, dar şi exigențele din timpul examinării – ”un prim pas în crearea unui climat mai sigur pe drumurile publice”.

Una vizează creșterea numărului obligatoriu de ore de pregătire pe care un candidat trebuie să la facă la școala de șoferi, cu accent pe cele dedicate practicii: de la minimum 30 de ore, câte se fac în prezent, la cel puţin 45. Dacă legea va fi adoptată, cele 15 ore suplimentare vor duce automat și la scumpirea școlii de șoferi. 

Foto cu caracter ilustrativ

42 comentarii

  • Deci daca eu imi iau permisul acum, trebuie sa-mi cumpar si o masina sub 100 CP, iar dupa 1 an imi iau peste 100 CP. Cate masini au sub 100 CP? De unde bani pt 2 masini? Sa nu conduc pana trece 1 an? Asa nu fac experienta.
    Doar niste povesti, oricum esti oprit doar in caz de accident, asa cum multi circula fara permis, asigurare, ho ho….

    41
    56
    • Poți să folosești sub 100 de cai toată viața. Nu te obligă nimeni să-ți iei mai puternică după un an.

      68
      14
    • Sica,esti genul de sofer care nu are o treaba cu lumea din juru tau asaca veziti de treaba ta si vezi cum conduci si cum iti educi copii mai departe

      13
    • Nimeni te pune sa îți iei după un an masina puternică poți să ramai tot cu aia sub 100 cp

      1
      7
    • Nu te obligă nimeni să îți iei 2 mașini, iei una peste 100cp și te duci s-o limitezi, iar când ai voie cu mai mult, te duci să scoți limitarea… Trebuiau încă mai puțini cai, maxim 50. Poate așa se învață și părinții inconștienți că odrasla lor nu trebuie să conducă o mașină de 300cp după ce abia au luat permisul… Că d’aia apăreți la știri făcuți afiș pe copaci, stâlpi, pereți, mai întrați și în casele oamenilor, mai omorâți și alți participanți la trafic… După cum spuneam, 100 sunt cam mulți deja, am avut eu de 100 și puteam merge lejer cu ea peste 190km la oră… Părerea, mea, maxim 50cp

      2
      9
    • Gogule, nu esti obligat dupa un an sa-ti iei masina cu motor de peste 100 CP… poti sa mergi cu „Loganul” – de exemplu – pana la pensie…

  • O porcarie, ar trebui sa fie interzis tuturor celor care nu au condus astfel de masini, in special cele cu propulsie daca nu ai cel putin 3-5 ani experienta si peste 30000 km la volan. Daca iti iei carnetul la 22 de ani esti mai breaz sau mai responsabil decat unul de 21 cu 3 ani de exprienta la volan? Sau daca conduci toata viata o masina de 40-50CP si urci la volanul uneia cu 300-400 CP cu propulsie crezi ca esti capabil sa te descurci pe carosabil umed? Daca crezi ca da, asta cred si cei care se urca drogati sau bauti la volan. Ar trebui sa se faca scoli de sofer separate pentru cei care doresc sa conduca masini puternice peste 150km in special cele cu propulsie (Tractiune spate…) si cu cele 4X4 pentru condusul Off Road, este total altceva si cred ca numarul accidentelor ar fi mult reduse.

    42
    9
    • Pentru asa ceva exista scoli de pilotaj la Cluj, Ploiesti, unde cei angajati sa te invete, sunt fosti piloti de curse – campioni nationali.

      17
  • Tara arde și Colacu se piaptănă
    Fiecare are dreptul de a se sinucide conducând și făcând pe greuceanu, numai tampenii

    7
    40
  • Suprareglementarea este in ADN-ul PSD-ului, o manifestare a instinctelor totalitare, o refulare a pornirilor reprimate pentru a crea aparaneta cetoasa a unui partid democratic. Dupa mintea psd-istilor, mujicul trebuie sa simta ca partidul are putere, ca poate dispune arbitrar orice doreste, ca mujicul trebuie sa se supuna, sa se aplece, sa linga, sa aplaude si sa multumeasca atunci cand i se ia totul, inclusiv dreptul de a conduce in cazul de fata.

    9
    9
  • Intoarcerea la lumina a obrazului nationalist-stalinisto-comunist a PSD-ului, inclusiv exhibarea apucaturilor ortodoxist-legionare prin interfata sa numita AUR, va aduce in spatiul public tot mai des asemenea excese comunistoide cum sunt limitarea libertatilor individuale prin masuri aberante ca eliminarea platilor in numerar, cresterea neincetata a impozitarii proprietatilor, taxa de iesire din tara, cresterea preturilor la gaze, energie electrica, taxe pe comunicatii de orice fel, cresterea preturilor prin mentinerea controlata a unei inflatii nedeclarate oficial, o puternica presiune fiscala asupra mediului economic privat si aducerea lui in zona gri in care este usor manipulabil, eliminarea din piata a agentilor economici care nu se regasesc sub umblela de partid, transferul activitatilor economice in mana unor putine si mari companii cu sediul fiscal in Bucuresti, companii a caror fidelitate este asigurata prin mentinerea unor facilitati fiscale acordate periodic, in fapt un sistem de privilegii de tip feudal. Pentru ca PSD-ul nu poate stapani altfel decat aducand si mentinand populatia in stare de saracie si prostie, prizoniera a unui stat criminal, abuziv, atotputernic, discretionar si clientelar.

    15
    7
  • Vârsta și vechimea șoferului sunt irelevante. Este posibil ca un șofer cu vârsta de 19 ani și vechime un an să conducă mai bine decât unul cu vârsta de 30 de ani și vechime de 10 ani. Mulți fac greșeala de a pune semnul egal între vechime și experiență. Șoferul poate avea x ani de vechime dar zero experiență, în timp ce alt șofer să aibă mai puțini ani de permis dar să fi condus deja pe tot felul de drumuri în toate condițiile de trafic cum ar fi aglomerație, drumuri cu denivelări, vizibilitate scăzută. Și nici numărul de km parcurși la volan nu are așa multă importanță, unul cu doar cinci mii de km să conducă mai bine ca unul cu cinci zeci de mii de km. Se poate și așa. Mai important este ca șoferul să fie disciplinat, serios să respecte regulile de circulație și pe ceilalți participanți la trafic, indiferent ce mașină conduce și câți km a parcurs.

    18
    9
    • Dragă Șofer cu experiență, ia spune-mi tu cum poate un sofer fără vechime acumula experiență?
      Făcând sarmale în bucărătie?

      Evident un sofer cu vechime POATE nu are experienta, dar un sofer fara vechime SIGUR nu are are experienta.

      29
      1
    • avem o statistica in spate care spune ca soferii tineri, neexperimentati sunt mai teribilisti si provoaca mai multe accidente grave.
      Ceea ce credeti Dvs, eu sau altii nu are nici o valoare in fata statisticii.

      19
      3
    • Dragă Alx, este posibil ca un șofer care conduce puțini km să învețe mai repede decât unul care conduce mult. Fiecare cu ritmul lui. Contează și talentul, că poți avea o grămadă de km parcurși dar să fii antitalent la volan, așa cum poți fii începător dar să conduci impecabil.

      11
      2
    • @mosu, faptul că statisticile spun că șoferii tineri sunt teribiliști, nu înseamnă că toți sunt la fel. Nu trebuie puși toți tinerii în aceeași oală, la fel cum nu toți șoferii in vârstă sunt la fel.

      7
      12
  • Umflarea permanenta a sistemului bugetar si transformarea lui intr-o anexa a PSD-ului, expandarea birocratiei si a cheltuielilor bugetare, mentinerea cu orice pret a pensiilor speciale, majorarea lor si intrarea la plata a pensionarilor speciali din administratia locala, inventarea de noi agentii guvernamentale, majorarea irationala a salariilor in sistemul bugetar, popularea institutiilor statului cu incompetenti fara rusine, toate acestea sunt menite sa produca o scindare clara a societatii intre psd-isti si restul lumii, scindare in care democratia va deveni o forma fara fond, o piesa de colectie in muzeul formelor fara fond care este traditia statala romaneasca.

    10
    6
  • Din articol, inteleg ca este o initiativa a 20 de deputati si senatori UDMR.
    PSD-ul are bubele lui si nu putine, dar initiativa aceasta nu le apartine

    10
  • Este o initiativa eminamente gresita, deoarece si un motor de sub 100CP va atinge o viteza cu un pericol sporit in cazul producerii unui eveniment rutier.
    Mai exact si o Dacia 0,9 TCE de 100CP atinge viteza de 170 km la ora, doar ca intr-un interval de timp mai mare. La 170 km/h orice accident rutier este egal cu moartea celui din autoturism si posibil si a celorlalti poarticipanti la trafic.
    Nu gasesc utilitatea concreta a unei asemenea masuri.
    Daca tot vor sa faca ceva util sa ia modelul francez. Dupa absolvirea scolii de soferi(modul teoretic si practic) sa permita incepand cu 17 ani sa conduca insotit permanent de un adult cu permis valabil si orice abatere se contorizeaza in numele adultului cu permis. Astfel vor dezvolta o maniera de conducerea responsabila, iar dupa 18 ani cand isi ia permisul si va conduce singur, sunt mai mari sanse sa respecte legea in considerearea persoanei cu care a condus(mama, tata, frate mai mare etc…)

    17
    4
    • Știi care e problema cu regula din Franța? Că „șmecherașii” de la noi (dacă se aplică legea asta) o să meargă fără să fie însoțiți de nimeni, și ce au rezolvat? „Lasă că nu mă oprește pe mine din atâția oameni”

  • Poți să omori oamenii pe trecerea de pietoni la fel de bine si cu o mașină de 100 de cai, la fel poți să umbli drogat și beat, la fel te poți lovi de un cap de pod și să mori cu 60 km/h. Unde mai punem că ajungi destul de repede la 150 km/h cu 100 de cai. Nu asta e soluția!

    12
    3
  • Aiureli…ca sa mai bifeze parlamentarii initiative legislative .Problema principala e la testarile psihologice si de aptitudini ,plus examinarile medicale facute cu superficialitate si pe spaga .Apoi scolile de soferi care fac tot ce pot ca sa iso micsoreze costurile de exploatare a masinilor si instructori in mare parte incompetenti.

  • Legea ar fi buna….si extinsa la politicieni.
    Cei cu Iq ul micut sa inceapa cu un satuc mai mic…de exemplu rares b sa faca instructie politica la budacu de sus!
    Mai vede si el un urs…si mai schimba lenjeria din cand in cand!!
    Asa cumva facut…fosta premiera!

    4
    1
  • Nu mi se pare corect lasă să meargă cu mașina bosorogi de 70-80 de ani de le tremură mâinile și ei bagă legi.Si în al doilea rând nu există drumuri pe care să mergi cu viteză deci o propunere foarte proasta după părerea mea

    32
    10
  • parerea mea este ca nu are trebuii bagata aceasta lege deoarece o masina puternica este la fel ca una de 75-100 cp, adica in loc sa prinzi 100kmh in 7 sec îi prînz in 10 -12 dar accident tot pot face pt ca si o madina de 100cp poate atinge o viteza de 150-180 kmh plus ca masinile sub 100cp o sai influenteze pe baieti sa le faca saoft sau sa forjeze masina si sa prinda o viteza la care masina devine greu de controlat. Mai ales ca soferi care nu au un venit mai bun o sasi ia o masina nesigura si foarte nesigura întrun accident ( mai intai ganditi si dupa bagati in practica )

  • Masina e cumparata. Eu ce fac acuma ? Imi da statu alta timp de un an??
    Daca statu vrea reguli de azi pe maine sa fie si bun de plata poate se mai potolesc

  • O lege de cacat, comunista, care este discriminanta pentru soferii actuali intre 18-21 de ani, pentru ca sunt situatii in care (eu de exemplu) am muncit timp de 2 ani (am 20 de ani) si mi-am permis o masina de 110 cai putere. Ce fac oamenii ca mine in situatia asta? Vand masina? Familiile care au o singura masina ce fac? Se cere modernizare si sa fie masini cat mai noi pe strada, avand in vedere ca circula RAR-ul non stop, cel putin in orasul meu, dar legea tot ne impune sa ne cumparam ragalii de 30 de ani doar pentru ca au sub 100 de cai. Majoritatea masinilor noi (mai ales hibride) sunt cu peste 100 de cai.
    In loc sa-i toaca pe cacanarii astia de politisti care stau pe telefoane si lasa drogatii sa mearga linistiti, se prefera sa ne bage pe toti intr-o oala si sa avem de suferit.
    Stati voi linistiti ca nu se opresc aici, o sa urmeze cei de 60+ sa nu aiba voie sa conduca masini puternice, si usor usor cadem sub controlul lor, pentru ca voi va bucurati ca mieii de o lege de fatada, in loc sa eliminati radacina. Abia astept in loc de drogati cu bmw de 200 de cai sa fie cocalari cu dacie de 50 de cai, sa vedem mare diferenta.

  • In timp ce la test psihologic cand l-am dat eu unu nici nu stia sa numere si l-a trecut, si la oras am fost martor la o baba de 80 de ani care era sa adoarma la volan si i s-a dat permisul de mila. Dar bine ca avem toti de suferit

  • părerea mea este și una foarte bună care sunt mecanic auto.cu experienta.de 30 de ani în șofat. sa se dea examenu .auto .poligon și traseu mai drasnic…ca aici e baza nu cititu

  • Frate, ce mașină să iau la 18 ani cu 100cp… Marea majoritate au 110< . Poate un Logan sau un C3 pot lua care să fie acceptabile, un Volvo C30 cu motor de 1.6D are 110. Mașina visurilor mele, SAAB 9-3 2011 2.0 TTID are 131cp… Plâg că trebuie să aștept încă câțiva ani să o pot conduce… Nu zic că e rea legea, e foarte bună dar minim 150cp. Un 2.0 nu poți să îl scapi sub control cum poți scăpa un 3.0. Varianta de motor pentru începători este 1.4. Un c3 cu 1.2 are 82cp 😂

  • Bă urzicilor ,eu știu că voi nu aveți bani de mașini scumpe ,da eu vreau să am o mașină frumoasă așa că lăsa ți asta cu condusul mașinilor sub 100 de cai

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.