Primăria Bistrița accesează fonduri europene pentru obiectivul de investiții “Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița”, studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici fiind supuși aprobării Consiliului Local.
Valoarea totală estimată a investiției, în două etape, este de 359.993.540,89 lei (din care 204.410.090 lei etapa 1 și 155.583.450,89 lei etapa 2).
Se dorește realizarea unui nou coridor de mobilitate urbană (20,4 km) pe traseul DN 17 – DJ 154 Sec. 2 (Sărata) – DC 8G (Parc Industrial Bistrița Sud, str. Zăvoaie) – str. Tănase Tudoran – str. Victor Babeș – str. Ion Pop Reteganu – DJ 173C (str. Mihai Viteazul) – str. Codrișor – DJ 173 – DC 8 – str. Ghinzii – str. Valea Ghinzii – str. Lacului – str. Aerodromului – str. Sec. 3 Unirea – DN 17 (Unirea), care să interconecteze zonele funcționale de pe malul stâng al râului Bistrița cu DN 17 și cu zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.
Proiectul cuprinde lucrări de infrastructură rutieră (carosabil, trotuare, piste de biciclete, spații shared space, inclusiv lucrări de consolidare), canalizare pluvială, iluminat public inteligent, lucrări de artă – reabilitarea podurilor / podețelor existente, crearea unui pod nou (Zăvoaie – Simpozionului) și a trei punți pietonale (Petru Maior – Faleză, Codrișor – Ion Minulescu, Lacului – Grănicerilor), consolidare și supralărgire pod Aerodromului – Sec. 3 Unirea, stații de transport public, sistem de bike-sharing, mobilier urban inteligent, stații de încărcare pentru vehicule electrice, sistem de parcare de tip “park-and-ride”.
Etapa 1: realizarea a 10,112 km stradă (str. Zăvoaie de la km 6+350-7+721, Tănase Tudoran, Ion Pop Reteganu, DJ 173C – str. Mihai Viteazu, Codrișor, Viorelelor, DJ 173 – 20 m, Ghinzii, V. Ghinzii, Aerodromului, Simpozionului, Faleză – 148 m), podul peste râul Bistrița legătură între str. Zăvoaie și str. Simpozionului, pod peste râul Bistrița legătură între str. Aerodromului și str. Sec. 3 Unirea, pasarela pietonală peste râul Bistrița legătură între str. Petru Maior și str. Faleză, pasarela pietonală peste râul Bistrița legătură între str. Codrișor și str. Ion Minulescu. Etapa 2: realizarea a 10,321 km stradă (DJ 154, Sec. 2 Sărata, Parcul Industrial, DC 8G, Zăvoaie în lungime de 592 m, Victor Babeș, Lacului, Sec. 3 Unirea), pod peste valea Slătiniței de pe str. Sec. 3 Unirea, pasarela pietonală peste râul Bistrița legătură între str. Lacului și str. Grănicerilor și toate intervențiile de la parcarea park-and-ride de la pârtia de schi.
Documentația tehnică a fost elaborată cu finanțare FEN prin Programul Operațional de Asistență Tehnică, proiectul fiind eligibil pentru a fi finanțat prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027, Prioritatea 481.A – Utilizarea crescută a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice (Mobilitate urbană) – Municipii reședință de județ.
Asfaltați odadă pentru traficul pe două benzi a Autovehiculelor strada Codrişor că nu mai avem pe unde circula în oraşul ăsta nenorocit.
https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk&list=PLjA9lNX_fbYkVcf5oodOx6s5gxZsn37GI&index=9&pp=iAQB
Pentru a avea toți Bistrițenii din toate cartierele acces la facilitățile din Condrişor este mandatorie construirea Podului Rutier Stadionului cu două sensuri pentru autovehice şi piste de biciclete între străzile C R Vivu şi Codrişor.
Mare adevăr grăiești!
Pot sa asfalteze pe proiectul asta cu bani din alta parte. Ar fi o risipa s-o faca ei prin banii orasului. Mai asteptati putin.
Făcut ăsta plus un nou „coridor” (că tot îi place turcului acest cuvânt) cu sensuri unice de o parte și alta a căii ferate și orașul ar deveni din nou respirabil.
Să nu uităm de încă câteva zeci de parcări sub și supraterane (preferabil subterane – dacă mergeți în Cluj și nu numai, cele supraterane sunt destul de sinistre).
@ donQ, Foarte corect aşa adăuga în plus față de tine faptul că străzile de pe Coridorul de Mobilitate de pe lângă Calea Ferată pot fi mai toate cu dublu sens fiindcă Rodnei Arțarilor Colibiței , Mareşal Leonida Pop , Brăiloiu Industriei, Dimitrie Cantemir, Poienii sunt deja străz foarte bune cu dublu sens.
Nu cred că e nevoie de 4 sensuri pe lângă calea ferată atât timp cât există drum și pe lângă pârău. Câte un sens + parcări e suficient, doar o să avem și centură de mare viteză!
@ donQ, Este foarte bine să fie două sensuri de mers pe lângă calea ferată fiindcă şoferi care au treabă în partea de Sud față de calea ferată vor rămâne în partea de Sud şi şoferi care au treabă numai în Nord vor rămâne pe partea de Nord şi nu vor trebui să se tot fredoneze de pe o parte pe alta a căi fereta blocând astfel drumul fiindcă trebuie să staționeze la trecerea de cale ferată. Ca exemplu acum se circulă excelent pe aceste străzi nu trebuie stricate şi acestea.
donQ, pe lângă calea ferată trebuie să fie un culoar de mobilitate cu circulație fluidă ( două sensuri pe ambele părți ) adicã fără parcări , nu poți obține fluiditate în trafic dacă tot eşti nevoit să opreşti în coloană să-l laşi pe alt şofer să iasă din parcarcare altfel ai trasformat şi aceste străzi în străzi nasoale ca şi alte străzi nasoale din Bistrița vezi Zimbrului, Titulescu şi altele.
Daca nu-i prea mare ambitia, as putea cere semnalizarea trecerii de cale ferata de la Apollo?
Suntem totusi in 2024.
In rest, sustin initiativa culuarului pe langa calea ferata!
De la acel mol peste Rîu la lacurii spre Aerodrom ar fi bine făcut un pod de trecere a mașinilor sar fluidiza traficul atît din zona podului jelni cît și al uniri unde trebuie sa ocolească și să ingreune circulația .loc Este trebuie doar bunăvoință succes Tuturor
Chiar dacă se reface podul Aerodromului ( care este necesar să fie refăcut, să fie mai mare ) traficul auto din Cocoşu se va bloca pe străzile înguste şi întortocheate din Unirea aşa că este necesară prelungirea Coridorului pe lângă Aerodrom să traveseze albia Bistriței şi să se intersecteze cu DN17 între Unirea şi Livezile.
Felicitări domnului primar Ioan Turc…., dacă lipsesc cei doi laudatori, trebuie felicitat de cineva, pt ca va lăsa bistrițenilor cel mai frumos oraș un Singapore la romani, va lăsa…pt ca, cu siguranță alt mandat nu va mai prinde, Felicitări și scapa-ne Doamne de el!
Bistrita oras frumos.
Felicitari IOAN TURC !
@ Gigi ! Ei uite că suntem trei! Felicitări primarului Ioan Turc!
Dar drumul de pe dealul Jelnei în subordinea cui o fi sau e al nimănui? Că la cum arată, cam așa pare, străin și abandonat de toți, zici că-i bombardat.
De foarte multă vreme se vorbeste despre un coridor de mobilitate urbană aferent malului stâng al râului Bistrița, cunoscut sub numele de „Linia Albastră” care să facă legătura intre localitătile Unirea si Sărata. Până si fostul primar Ovidiu Crețu care a blocat ani de zile dezvoltarea orasului Bistrița in partea de sud, a ajuns ca la finalul celui de-al treilea mandat să considere Linia Albastră ca fiind un proiect ”foarte frumos”:
(Vezi: https://timponline.ro/linia-albastra-de-pe-langa-rau-un-proiect-considerat-de-primarul-cretu-foarte-frumos-face-primele-valuri/)
Intr-adevăr, pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare” care să traverseze orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute este tocmai coridorul aferent râului Bistrița denumit „Linia albastră” care face legătura intre Sărata si Unirea. Toate bune si frumoase, numai că această rută trebuie conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita. Această conexiune s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Stadionului” sau „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă, totusi nu-i nevoie de transbordarea calatorilor de pe mijloacele de transport in comun intre Podul Budacului si Podul Jelnii. Există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor, urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :
(Vezi: https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-dealul-codrisor/)
Sergiu sunt de aceeaşi părere cu tine eu am gândit problema mai local cu Podul Rutier între străzile Vasile Conta şi Codrişor care ar rezolva o parte a problemei. O punte pietonală există deja acolo nu mai spun că podul rutier va avea şi componenta pietonală deci are capacitatea să rezolve ambele probleme.
Promenadă în zonă circulată de mașini?🤔🤔
Ha Ha Prostănacii vor să nenorociască şi străzile Tănase Tudoran şi Ioan Pop Reteganu să le facă cu sens unic.
Todeauna am bănuit că este ceva nasol în apa de peste podul Budacului sau o fi de la gazele de la groapa de gunoi, acum am certitudinea că aşa este. După ce că acolo sunt case urîte cu cu FERESTELE ÎN STRADĂ zănaticii acum îşi distrug o bandă de circulație pentru a pune nişte bănci ” smart” , recomand trecătorilor când vor face popas acolo pe o bancă să vină şi cu un binoclu şi-o lanternă să vadă toate detalile Răpirii din Serai de pe peretele din Dormitor dacă uită de acestea nu este nici-o problemă că se vede bine şi fără binoclu şi lanternă.
Cocalarii de peste podul Budacului îşi parchează aproape toți maşinile pe stradă fiindcă nu şi-au făcut loc să-şi parcheze maşinile în curțile caselor. După acest proiect va fi distracție maximă când o să trebuiească să-şi parcheze maşinile pe bănci şi pe pistele de biciclete fiindcă pe stradă nu o să mai poată deoarece străzile vor avea un singur sens 🤣 Va fi a doua nebunie după strada Împăratul Traian însă de data aceasta pe mai multe străzii. 🤣
Păi nu este nici-o problemă deoarece cei din Budac vor putea parca la celălalt capăt al culoarului de mobilitate la celălalt capăt al orașului în Cocoșu în parcarea Park & Ride de la Pârtia de Schi altă „nestemată” a ghândirii primarilor din Bistrița ha, ha. Bineînțeles că pentru a ajunge în Cocoșul vor trebui să treacă prin Centru Vechi unde îl vor putea saluta cu multă căldură pe primarul Turc ha, ha
Asta-i bună cu Park and Ride la pârtia de schi ! Păi parcarea aceea este dosită la marginea orașului la graniță cu comuna Livezile de aceea zace goală tot timpul. Cine să meargă până acolo și pentru ce ? 90% din Bistrițeni nici măcar nu știu de existența ei.
Habarniștilor dacă nu lăsați ciculație liberă pentru autovechicule pe strada Codrișor atunci toată ciculația între Parcu Industrial și Cocoșul va trece exact prin Centru Vechi aglomerând rând pe rând străzile Parcului, Titulescu, Șincai, Dornei etc
Au făcut borș și Ciculația de pe strada Codrișor o asfatează însă vor să pună bolarzi retractabili după ștrand și la intrare pe strada Viorelelor . Turcule poate vrei și tu să o pățești cum a pățit colegul tău de partid Borș de la Maierul îți povestește el cum este să-ți treacă un bolzar de acela prin motor să rămâi priponit în fața Prefecturi.
Erau mult mai bine și mai ieftin cu două semafoare la capetele străzi Viorelelor și o insulă de așteptare pe Tronsonul 2 al străzii Codrișor.
Sa se faca, doar sa nu aiba acces dieselurile imputite vechi si dpf-ul scos. Dade asa vom avea unde sa ne recream fara a inspira mizeria de aer venite de la mizeriile aruncate de nemti.
După cum arată acest proiect se pare că a fost făcut tot de arhitecții din Dej 🤣 care au făcut şi PUZ Pasaj Subteran Gării Tărpiului 🤣.
https://timponline.ro/variantele-de-stabilire-a-legaturilor-intre-pasajul-subteran-si-strazile-laterale-analizate-la-primaria-bistrita/
Lasă că nu este nicio problemă că va veni Bălan ” civicu ” în CL şi le va explica el cum să construiascã ilegal.
Felicitari IOAN TURC.
Mai este de facut inca trei pasaje subterane in punctele indicate de Balan la dezbaterile pe bugete.
Atunci se va fluidiza mult traficul.
@ Bălan, Chiar vrei să mutilezi Bistrița în totalitate nu îți este de ajuns bazaconia de pasaj subteran din Decebal
Acest culoar este ilegal deoarece o mare parte din el se suprapune peste aria de interdicție de construire a Variantei Ocolitoare Bistrița din PUG. Oare niciatâta nu ştiu ” specialiştii din primărie „.
https://timponline.ro/la-bistrita-se-va-construi-si-in-urmatorii-5-ani-dupa-aceleasi-reguli-pug-a-fost-prelungit/
Oameni buni când vorbiti de decongestionare a traficului nu mai folositi cuvintele Unirea si Viișoara. Orice proiect si orice varianta care ar trece prin acestea doua nu va duce la decongestionarea nici unui trafic. Pur si simplu acestea nu fac fata la tot traficul unei zile normale,doane fereste sa fie sarbatoare si ora de varf.