Directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, a fost întrebat, într-o conferinţă de presă, când vor fi finalizate lucrările de reabilitare a DN 15 A între Sărăţel şi Reghin. “Anul viitor în iunie”, a răspuns Neaga.
Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a intervenit, în aceeaşi conferinţă de presă, şi a spus că a existat “o sincopă” din punctul de vedere al finanţării lucrărilor la DN 15 A.
“A existat o sincopă din punctul de vedere al finanţării lucrărilor la DN 15 A la începutul lui 2013. În urma negocierilor purtate de premierul Victor Ponta, de vicepremierul Daniel Chiţoiu şi de Dan Şova cu firma Strabag (care a câştigat contractul –n.r.), s-a ajuns la concluzia că toate datoriile istorice dinainte de 2013 vor fi achitate la zi. Strabag continuă finalizarea lucrărilor la DN 15 A, iar banii care nu pot fi plătiţi anul acesta, vor fi prinşi în bugetul pe 2014. S-a prelungit puţin termenul de execuţie, iar Strabag va finaliza lucrările până în primăvara-vara lui 2014. Firma va finaliza toate lucrările principale ce trebuie făcute la drum şi vor rămâne probabil trei parapeţi de vopsit şi două capete de pod. Cetăţenii care sunt interesaţi de cum vor circula pe DN 15 A între Bistriţa şi judeţul Mureş trebuie să ştie că vor circula în condiţii foarte bune şi proiectul se va închide în primăvara-vara anului viitor”, a spus Moldovan.
Un jurnalist a atras apoi atenţia reprezentanţilor CNADNR că DN 15 A are câteva “capcane”, aşa numitele “insule de calmare a traficului” la intrarea în localităţi care vor duce la accidente întrucât nu sunt semnalizate.
“Insulele de calmare la intrarea în localităţi trebuie foarte bine semnalizate de constructor. În faza finală, vor fi illuminate, vor avea semnalizarea aferentă şi nu ar mai trebui să surprindă un conducător auto. Avem exemple foarte concrete pe DN 1 între Braşov şi Sibiu, am pus aceste sisteme, funcţionează de cinci ani. Acolo, înainte, era un măcel, zeci de morţi şi răniţi. Acum îi numeri pe degete”, a spus şi directorul adjunct al CNADNR, Cristian Andrei.
În ce priveşte marcajele, reprezentanţii CNADNR au spus că firma care lucrează la reabilitarea drumului le va face şi pe acestea, cu galben, pentru ca, odată cu lăsarea ceţii, şoferii să ştie unde se află linie continuă, curbe.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, declara în luna iunie a acestui an că reabilitarea DN 15 A între Sărăţel şi Reghin va fi gata la sfârşitul lunii august, pentru finalizarea lucrărilor fiind alocaţi peste 71 de milioane de lei.
Reabilitarea DN 15 A între Reghin şi Sărăţel a fost adjudecată, în ianuarie 2011, de firma Strabag care lucrează între km 0 + 000 şi km 46 + 597. Valoarea contractului este de 162.956.675 lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată de Banca Europeană de Investiţii, durata contractului fiind de 24 de luni pentru proiectare şi execuţie, la care se adaugă 24 de luni perioadă de garanţie.
În septembrie 2012, reabilitarea DN 15 A a fost sistată în interiorul localităţilor bistriţene după ce localnicii s-au revoltat că se montează borduri de o parte şi de alta a drumului, ceea ce a dus la îngustarea şoselei. Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Alexandru Slavita, a declarat, la vremea aceea că mai mulţi locuitori ai comunelor traversate de această şosea au sesizat că se montează borduri de o parte şi de alta a drumului ceea ce duce la îngustarea părţii carosabile.
Relax, dragi Domni, nu vă grăbiți, mai e timp destul! 16 luni nimica toată, nu vă îngrijorați, oricum noi românii înghitem tot și tacem, așa că luați-o ușor… Sper totuși înainte de alegeri măcar cu o zi să fie gata, nu de alta dar să puteți zice: noi useliștii am făcut-o și pe asta! Felicitări!