Recomandări Social

A apărut ”Ghidul drumețului pe Via Transilvanica”

Asociația Tășuleasa Social a creat un ghid pentru a fi util vizitatorilor porțiunii din Bistrița-Năsăud a Via Transilvanica. Se numește Ghidul drumețului și poate fi cititi AICI.

”Te invităm să răsfoiesti ghidul drumețului pe #ViaTransilvanica pentru că e bogat în informații și conține descrieri detaliate ale traseului. Vom adăuga câte o descriere pentru fiecare traseu în parte din dorința de a simplifica procesul, pentru a fi ușor de parcurs, atât de oamenii cu experiența trekkingului cât și de drumeți începători”, a anunțat organizația.

https://www.facebook.com/ViaTransilvanica/photos/a.287266005149696/441887026354259/?type=3&theater

”Drumul VT oferă o trăire cât se poate de reală, care îl pune pe călător în situații noi, care nu ar putea fi trăite în alt context. Lucrul care face parcurgerea acestui traseu atât de specială este faptul că drumețul se îmbogățește, nu material, ci spiritual și cultural, datorită experiențelor personale noi pe care le va dobândi și a tuturor poveștilor care îi vor fi împărtășite de noii prieteni de drum. Din punct de vedere cultural, călătorul va avea ocazia să fi e purtat într-un mod unic, atât prin istoria României, cât și prin realitatea modernă. Astfel, acesta va avea acces la o abordare diferită față de clișeele și stereotipurile cunoscute și va avea ocazia să experimenteze natura într-un mod veritabil, din Obcinele Bucovinei, peste munții Călimani până la depresiunile ce duc la portul Dunării. Ghidul proiectului Via Transilvanica oferă cât mai multe detalii despre rețeaua de cazări din zonele prin care trece traseul și posibilitățile pe care acestea le asigură. De asemenea, drumul dispune de o semnalizare foarte bună, care oferă călătorului o experiență sigură și care reduce șansele de rătăcire în afara traseului. În caz contrar, așteptăm sugestii la contactul de pe paginile Tășuleasa Social și/sau Via Transilvanica”.

”Via Transilvanica este un proiect născut în 2018, motiv pentru care încă nu s-a dezvoltat o rețea de cazări pentru drumeți în stilul celor de pe Camino de Santiago, din Spania. Se poate, însă, înnopta în casele localnicilor dispuși să ofere cazare, care vor avea o cameră pregătită pentru drumeții obosiți. Toate familiile din comunitățile străbătute de traseul nostru, vor fi informate despre ce înseamnă VT. Cazările peste noapte pot fi o oportunitate pentru aceștia să se dezvolte din punct de vedere agroturistic.

Mai sunt câteva pensiuni de-a lungul drumului, care oferă camere cu mai multe paturi în regim hostel (mai multe persoane într-o cameră), sau case parohiale bucuroase să adăpostească drumeți din toată lumea.

Prețurile la casele țărănești (cu un anumit standard de curățenie și confort) sunt între 40-60 lei/persoană (2018), iar mâncarea (opțională) între 20-40 lei/persoană. La pensiuni, prețurile pot fi mai ridicate din cauza serviciilor oferite (mașină de spălat, uscător, Wi-Fi etc) și anume între 60-80 lei/persoană, iar la casele parohiale aceleași prețuri. Vor fi locuri unde se găsește termenul de “donativ” la preț. Acesta înseamnă că drumețul va lăsa drept răsplată, atât cât dorește. Condițiile de cazare, în fiecare dintre cazurile prezentate mai sus, sunt: un pat curat, toaletă, duș și eventuale mese oferite cu specific local. Toate cazările se vor programa în prealabil la numerele de telefon puse în descrierea tehnică a traseului”, se mai arată în Ghidul drumețului”.

Tășuleasa Social și-a propus să amenajeze și să documenteze un traseu de aproape 1000 de km care va străbate România trecând de la Nord la Sud.

https://www.facebook.com/ViaTransilvanica/posts/442073006335661?__xts__[0]=68.ARA-rNvmGhpGSqBVkdIDZIPU7qYsBgwXm0wY4A4fzrX2llG806DJWu7wN5czgRCcyTT79rQQZPSoesqdwPjwHb79EbvJOkZ5kXBXeYCCxxpTG-mMUvWbNycQsdtVXItQCpVO5wGsnR1cvkQcMzcW-gdkx2KyYfQIfZ0Zz9nwcHc0ZhYzivZckD9HbkWSN446YaeaPYZ0ocBU2QRDY-tbn9xtcl303Dha1fu0Ts-uX-TJEyFbZId7q7frLLevGOBNoL5GxrqJIA24zF6odqAA6JkpaZXo-ljlD-ytAejYsml87oI3cp2I0PHD_obWfUxqPCTttwB3rY829qyiuoJakW36sXCZidQ&__tn__=-R

În luna februarie 2019, pe site la secțiunea contribuie www.viatransilvanica.com/contribuie/, au fost 297 de susținători, 2 borne achiziționate și 28,077 RON primiți.

https://www.facebook.com/ViaTransilvanica/photos/a.287266005149696/431398494069779/?type=3&theater

Amenajarea unui kilometru de traseu a fost evaluată la suma de 1.000 de euro, o sumă care acoperă costurile de realizare a bornelor de andezit, sablate şi sculptate, instalarea lor, marcarea suplimentară a drumului şi alte detalii logistice.

”Noi îți oferim posibilitatea de a contribui prin achiziţionarea unei borne, sau mai multe, şi implicit susţinerea amenajării de kilometri. Orice contribuţie, indiferent de sumă, este la fel de importantă şi ne aduce mai aproape de realizarea drumului #ViaTransilvanica. Ceva unic pentru România se construiește prin noi. Contribuie la reușita noastră! #drumulcareuneste”.

7 comentarii

  • Bun.
    E bun si ghidul dar e oarecum impractic, daca nu e in limbaj universal.
    Ex sugestie, un add-on pe site pe un serviciu meteo – la fiecare segment de 50 de km cu posibilitatea ca si oamenii sa vada o predictie meteo pe ore, 7 zile minimum. E mai practic decat sa scrii 10 randuri si sa nu spui nimic.
    Mai practic ar fi o forma printabila de catre turist din forma electronica.
    Sa spunem eu ca individ x caut sa fac portiunea a-z, in perioada y.
    selectionez datele si se genereaza o harta personalizata electronica dar si printabila document care contine reperele excursiei mele. O harta cu parcurs, sugestie de viteza medie de parcurs(in raport cu experienta acumulata a altora- aici s-ar putea culege date cu o aplicatie proprie) orele rasarit, apus, obiective turistice prezente pe traseul meu. Se pot pune de exemplu daca planificarea are loc zece luni inainte de avans date meteorologice din anuare,cu pictograme soare, ploi, innorat- daca are loc la 2 saptamni, predictii reale.
    Apoi ar trebui facuta un forum de discutie electronic cu topice intretinut de VT.

    • Exista sub format pdf si in limba germana de citiva luni, doar nu e pus pe site. Din cite stiu si engleza exista.

  • Proiectul nu va reusi fara implicarea autoritatilor locale si nationale.
    Deocamdata ele asteapta taieri de panglici pentru a monetiza eforturile VT si nu prea sunt implicate.
    E clar de exemplu ca Ministerul Turismului ar fi putut sa ofere vizibilitate, sprijin cu bani europeeni la partea infrastructura IT(aplicatie VT pentru Android, Apple) sprijin la partea de traducere a informatiilor centralizare…dar cam ii doare in cur, sunt buni la cules banii din initiative private izolate locale..si atat. Incompetenta.
    Si totusi oamenii aceia au un buget national si nu sunt prost platiti.
    Doar ca dorm in papuci.

  • Domnule CC, fara taieri de panglici(pamblici!) ! Ar trebui sa se termine cu tampeniile astea! Sa ne intre bine in cap tuturor, este normal ceea ce se intampla pozitiv si constructiv ! Aveti dreptate! Cu respect, MNPop

    • Anul acesta am facut cateva etape din camino spaniol in Catalonia, Aragon si Navara. Intreaga calatorie a fost facuta pe bicicleta avand bagaje fata/spate. Eu am o bicicleta speciala pentru distante lungi, doar cadrul m-a costat vreo 600 de euro. Ma pot baza ca voi trece un traseu sinuos fara a avea probleme tehnice. urcarile pe drumuri cu bolovani o sa fie o grea incercare, dar personal imi face placere sa imping bicicleta pe o panta pieptisa. Mi-ar placea sa fac via transilvanica de la putna la drobeta, dar asta cand traseul o sa fie gata. Putini sunt aceia care stiu ca eurovelo 6 se incheie in Romania/Bulgaria. Eurovelo 6 incepe de la oceanul Atlantic si se incheie la Constanta, de la portile de fier intra traseul in Romania. Foarte multi cicloturisti fac acest traseu in fiecare an. Din pacate suntem inca departe de cultura vestica cand vine vorba de vacante active. Eu am facut peste 50000 de kilometri din 2009 si pana in prezent

  • Buna … nu stiu unde sa las mesaj dar eu pot oferi cazare in Toaca pe traseul Casva Brădățel stiu ca pe acest traseu nu sunt locuri de cazare.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.