Două persoane au fost rănite într-un accident petrecut în această dimineață la Jelna în urma căruia mașina a ieșit în decor. O femeie a suferit arsuri la nivelul mâinilor în urma declanșării airbagurilor.
Bărbatul în vârstă de 57 de ani s-a ales cu un traumatism cervical, un traumatism toracic și la un membru inferior, iar femeia în vârstă de 54 de ani cu arsuri la nivelul membrelor superioare în urma declanșării airbagurilor.
Un echipaj de prim ajutor SMURD și un echipaj aparținând Serviciului de Ambulanță Județean Bistrița-Năsăud s-au deplasat la locul accidentului pentru a veni în ajutorul persoanelor implicate în accident, dar și pompierii.
Bărbatul a fost dus la UPU-SMURD Bistrița, în timp ce femeia a refuzat transportul la spital.
Airbagurile au fost inventate în anii 1950 de către inginerul american John W. Hetrick, care a brevetat dispozitivul de siguranță în 1952. Contextul istoric în care au apărut airbagurile era unul în care numărul de autovehicule și accidentele de trafic creșteau rapid. Aceasta a generat o nevoie urgentă de invenții care să asigure o mai mare siguranță în trafic. Airbagurile au devenit o soluție eficientă pentru a proteja pasagerii în caz de impact. De la primele modele care erau activate manual la airbagurile moderne, care se declanșează automat în caz de impact, tehnologia airbagurilor a cunoscut o dezvoltare rapidă.
În prezent, airbagurile sunt integrate în aproape toate autovehiculele și reprezintă un element cheie al sistemului de siguranță pasivă. Acestea sunt activate de senzori care detectează rapid o schimbare bruscă a vitezei sau o forță de impact și declanșează umflare sacului airbagului pentru a proteja pasagerii de lovitură.
Un airbag este format dintr-un sac gonflabil, un senzor de impact și un sistem de umflare. Sacul gonflabil este realizat dintr-un material rezistent, iar senzorul auto de impact detectează coliziunile și declanșează umflarea airbagului. Există mai multe tipuri de airbaguri, inclusiv airbaguri frontale, laterale, pentru genunchi și pentru cap. Fiecare are un rol specific în protejarea diferitelor părți ale corpului în cazul unui accident. Airbagurile frontale sunt cele mai comune și sunt amplasate în partea din față a vehiculului, în zona volanului și a pasagerului din față. Airbagurile laterale sunt amplasate în uși sau în scaune și protejează pasagerii în cazul unor impacte laterale.
Daca stai prea aproape de volan cu scaunul, acest airbag te poate rani destul de serios. Sunt multi soferi (in special incepatori dar nu numai) care conduc cu scaunul aproape de volan.
In manualul de utilizare la masini este prevazuta o distanta minimia de siguranta care trebuie respectata. Spătarul scaunului trebuie lăsat pe spate până când brațele sunt ușor îndoite pe volan si aproximativ 25-30 cm distanță între volan și pieptul șoferului.
Și să mai amintim că airbag ul fără centura pusă î ți poate face mai mult rău decît bine.