Actualitate Social

Alternativa Step by Step, şcoala ca un „colier de reuşite”

Nu am mai văzut demult atât de multe feţe zâmbitoare în acelaşi loc şi, tocmai de aceea, am vrut să văd dacă zâmbetele sunt adevărate. O jumătate de oră cu învăţătoarele care se ocupă de alternativa Step by Step m-a convins că starea de bine nu poate fi mimată.

De când cu dezastrul de la examenul de bacalaureat, despre şcoala românească se vorbeşte în termeni critici cu accente dramatice, lucru care nu face bine nici şcolii, nici oamenilor ei. În marea aceasta de acuzaţii, şi-a făcut loc însă o oază de linişte pe care s-au aşezat confortabil dascălii implicaţi în alternativa Step by Step. Le place atât de mult ceea ce fac încât se întâlnesc, de fiecare dată, cu drag, să înveţe lucruri noi unii de la alţii.

Și anul acesta, Bistriţa găzduieşte un stagiu de formare pentru ei, iar eu am avut şansa să-i întâlnesc în momentul în care formau „colierul reuşitelor”, un experiment care le aparţine. Fiecare participant la curs a scris pe bucăţi de hârtie colorată ce reuşite personale şi profesionale a avut. Apoi, rând pe rând, au vorbit despre ele şi le-au atârnat de gâtul unuia dintre formatori. Am fost curioşi să aflăm ce anume au scris unii dintre ei.

Margareta Molnar -Gimnaziul de Stat Traian Târnăveni, Mureş: „După 20 şi ceva de ani lucraţi în sistemul tradiţional sunt foarte fericită că pot lucra în alternativa Step by Step. Eu aduc tot ce pot suflu nou şi energie în munca mea cu copiii şi am rezultate pentru că alternativa în sine îmi dă posibilitatea să fac altceva decât pot face în sistemul tradiţional. Îmi dă libertate şi posibilităţi multiple. Petrecem foarte mult timp cu copiii, avem posibilitatea de a-i cunoaşte şi de a-i îndruma să aibă încredere în ei şi să se descurce din clasa a V-a fiindcă aceasta e frica părinţilor, că nu se vor descurca. Noi, în alternativă, lucrăm şi cu părinţii, nu numai cu copiii şi le dăm posibilitatea să-i cunoască mai bine. Ne străduim să le facem cunoscuţi copiii ca să ştie care sunt calităţile lor, dorinţele lor şi posibilităţile de viitor. Eu sunt mulţumită, mi-am înscris fetiţa în alternativă şi sunt foarte bucuroasă că pot lucra cu ea”.

Kiss Eniko de la Liceul Teoretic „Batori Istvan” din Cluj: „Mă duc în fiecare zi zâmbind la şcoală şi tot aşa mă întorc şi acasă, cu zâmbetul pe buze. Copiii sunt deschişi, creativi, minunaţi. Le place atât de mult încât nu vor să plece de la şcoală. Se întâmplă ca la ora 16.00 să nu vor să plece. Copiii iubesc şcoala pentru că noi ne jucăm şi învăţăm şi învăţăm jucându-ne. Dacă sunt bolnavi, ne sună părinţii să ne spună că plâng şi vor la şcoală. Am avut elevi care au venit cu febră la şcoală. Eu cred că ei vor evolua frumos fiindcă învaţă să lucreze împreună şi să se respecte unii pe ceilalţi şi cred că, din acest motiv le va fi uşor şi la locul de muncă”

Toth Marta de la Liceul Teoretic „Batori Istvan”: „Aceşti elevi din alternativa Step by Step sunt extraordinari. Noi îi formăm să înveţe în perechi, să coopereze între ei, li se dezvoltă extraordinar de mult inteligenţa socială şi emoţională şi, prin asta, ei vor deveni repere în societate pentru că astăzi nu mai există locuri de muncă în care să nu se lucreze în echipă. Am o stare foarte bună de spirit pe care mi-o dau şi copiii, şi creativitatea lor. Pot să vă spun că am scris, împreună cu copiii, o cărticică. Am scris poezii scurte, jucăuşe, foarte drăguţe. Părinţii  s-au bucurat foarte tare când au auzit copiii recitându-le la serbare. Chiar au plâns unii dintre ei. Aceste sentimente ne dau şi nouă o stare de bine”.

Smaranda Florean – formator Step by Step: „Din 2004, Bistriţa e centru de formare pentru Regiunea Nord-Vest. Anul acesta ni s-au alăturat şi colegii din Centrul de formare de la Satu Mare. Am avut la cursuri de formare 15 colegi care predau la clasa I, 13 care predau la clasa a II-a şi acum avem în jur de 25 de colegi care predau la clasa a III-a şi urmează clasa a IV-a cu 35 de persoane. Cursurile sunt importante fiindcă munca noastră presupune în primul rând o organizare foarte riguroasă a sălii de clasă din punctul de vedere al mobilierului, apoi a materialelor pe care le utilizăm şi a scenariului unei zile care se derulează pe durata a opt ore, timp în care copiii parcurg materia din programa naţională şcolară şi au pauză de prânz şi apoi consolidarea activităţilor de dimineaţă. Eu nu spun că Step by Step e o alternativă mai bună, eu spun că e un alt fel de a învăţa. Se urmează programa naţională şcolară, dar parcurgem conţinuturile în interesul copilului. E foarte bine că un copil care urmează acest tip de învăţământ e mai atent la ceea ce e în jurul lui”.

Cristiana Sabău

   

4 comentarii

  • Fetita mea a urmat primele 4 clase la Step-by-step, la CN Andrei Muresanu, iar gradinita la Waldorf. Pot spune cu convingere ca sunt foarte multumita de rezultate, toti copii sunt foarte bine pregatiti, in plus au fost invatati sa se exprime liber, sa isi dea frau liber imaginatiei si creativitatii, iar daca au o parere stiu sa si-o exprime intr-un mod civilizat si deschis.
    Recomand cu caldura parintilor alternativa Step-by-Step, pacat ca nu se poate continua si in clasele V-VIII.

  • Felicitari tuturor celor care se implica in implementarea alternativei Step-by-Step! Poate vor gasi o cale ca aceasta sa poata continua si in clasele V-VIII.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS