Actualitate

Analize de culoar pentru centura Bistriței

Reprezentanților unităților administrativ-teritoriale de pe traseul viitorului drum de mare viteză Baia Mare – Bistrița, Lotul 2 Dej – Bistrița, din Autostrada Nordului, le-au fost prezentate variantele de lucru ale proiectanților, conform studiului de fezabilitate început în 27 martie a.c.

Acest drum de mare viteză va cuprinde și noua centură ocolitoare a municipiului Bistrița, aspect parafat în cadrul unei asocieri între Primăria Bistrița, CNAIR, Consiliul Județean, comunele Livezile și Budacu de Jos. Municipalitatea a semnat cu CNAIR încă din 2021 un acord de colaborare pentru varianta ocolitoare Bistrița, document adiționat ulterior pentru includerea UAT-urilor amintite.

”Analize de culoar pentru centura ocolitoare a Bistriței. Am precizat faptul că, în raport cu varianta de nord, unde terenul este accidentat și sunt multe proprietăți, sau cu varianta prin Pădurea Codrișor, singura soluție fezabilă de culoar este pe direcția Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile, din punctul de vedere al topografiei, al regimului de proprietate și al impactului redus asupra biodiversității”, spune primarul Bistriței, Ioan Turc.

La rândul său, președintele CJ Radu Moldovan a menționat: ”Autostrada Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița, încă un pas înainte. În acest proiect este inclusă și centura Bistriței, care este tot mai aproape de realizare. Am propus și am agreat varianta aleasă de cetățeni pentru decongestionarea traficului din mun. Bistrița, prin realizarea centurii Bistriței pe traseul Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile. Avem nevoie de centura Bistriței ca de aer și facem tot ce ne stă în putință pentru ca acest proiect să se transforme în realitate”.

În 27 martie s-a dat ordinul de începere a elaborării studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a municipiului Bistrița, parte din drumul de mare viteză Dej – Bistrița (Lotul 2 din Baia Mare – Bistrița).

Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA.

Tronsonul Dej – Beclean – Bistrița cuprinde și centura ocolitoare a Bistriței, traseul propus fiind Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.

Durata fiecărui contract este de 18 luni, din care: studiul de fezabilitate – 14 luni de la data de începere; documentația suport pentru asistență tehnică acordată beneficiarului pentru depunerea și susținerea aplicației de finanțare – 17 luni de la data începerii; documentația tehnică (parte integrantă din documentația de atribuire) a contractului/contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru asistența tehnică acordată beneficiarului, precum și documentele aferente perioadei cuprinse între momentul publicării anunțului/anunțurilor de participare și termenul/termenele limită de depunere a ofertelor – 17 luni de la data începerii.

În ceea ce privește Lotul Bistrița – Vatra Dornei, parte a Autostrăzii Nordului Baia Mare – Suceava, sunt în desfășurare investigațiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate. Tronsonul Bistrița – Vatra Dornei va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. Pe raza acestor comune se fac studiile de teren. Perioada de realizare a tuturor studiilor de teren se întinde până în 31.12.2023: măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățarea terenurilor de muniții neexplodate, evaluarea terenurilor în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru acest obiectiv de investiție.

33 comentarii

  • Primarul nost a ajuns să le dea lecții celor din CJ la ei acasă. Foarte bine, așa e și corect, că oricum Răducu s-a lipit de centură ca să dea și el bine pe acolo, neavând nicio treabă.

    34
    20
    • Singurul traseu posibil este pe lângă Jelna și Budac.

      81
      6
    • Centura Bistriței parte a Autostrăzi Nordului va aduce un plus de progres economic pentru Bistrița iar traseul pe lângă Sărățel, Sărata, Monariu, Budac este excelent ales.

      56
      7
    • Cred ca nu sti ce spui Leo…cand a face turc cate a facut raducu cum ii zici tu …e sfarsitul lumii!

      20
  • De departe Varianta cea mai bună e prin Nord. Firește aceasta nu va fi făcută pentru că toate ploșnițele politice au interese prin Sud și papagalii papagalicesc de prea multă vreme că numai pe acolo vreau ca să mai poată da înapoi. Acolo au terenurile, acolo au cramele, pe acolo va costa mai mult și vor fi sifonați mai mulți bani așa cum s-au învățat.
    Varianta Nord scurtează tranzitul est-vest cu cel puțin 30 de km, este mai ieftină dat fiind că nu implică traversarea de două ori a râului și a căii ferate, leagă mai bine Năsăudul și Becleanul. Decizia ar trebui luată în baza intereselor unei analize cost-beneficiu desfășurate corect și a intereselor strategice de dezvoltare a județului. Din păcate n-o să vedem asta. România e prea scufundată în prostie, ticăloșie și hoție ca să se facă ceva cum. Asta e!

    33
    51
    • …plus că leagă și zona industrială și Sigmirul. Am obosit de câte ori am spus asta. Sunt surprins că toată lumea insistă pe varianta Monariu, care inseamnă un ocol de 35 km pt cei care vin dinspre Beclean și merg către Vatra Dornei. Nu are rost să mai spui nimic, toți vor pe la Monariu. Oricum nu se va face nicio centură în următorii 50 de ani, deci ne contrazicem degeaba. Dar asta e altă dicuție.

      12
      29
    • @ Radu Normal că sa discutat mai mult de Varianta Ocolitoare a Bistriței de pe malul râului Bistrița fiindcă aceasta este varianta votată de cetățeni la referendum și varianta legală din acte . Varianta de pe malul Bistriței fiind în vigoare deoarece nu a fost abrogată de nici-un act.

      19
      1
  • Felicitări Radu Moldovan fără dânsul traseul foarte bun Centuri Ocolitoare pe lângă Crainimăt – Budac – Jelna – Livezile nu ar fi fost posibil !

    65
    13
  • Felicitări Simionca pentru efortul depus și traseul optim pe lângă Budac și Livezile !

    59
    9
  • Un film de tot rahatul…identificati traseul ca e doar …Cariocat fara sustinere in teren!!!
    EI ACUM NU AU UN TRASEU STABILIT, AU DOAR PUNCTUL DE PLECARE SI SOSIRE SI BANII DIN CARE DEJA SUG ….APORTUL DE IMPLEMENTARE A UNUI PROIECT EUROPEAN!!!!
    SUMELE ASTEA SUNT PICTATE!!!!!
    Au pus si virgula !!!!@

    11
    43
  • Nu cred ca are rost sa va mai agitati in legatura cu traseul centurii ocolitoare!!!PLX 47 care merge spre vot in plen rezolva problema muuult mai repede….:

    1
    35
  • „Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, Bistrița rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și de lume”
    Multă baftă în realizarea acestei importante lucrări pentru Bistrița !

    49
    6
    • Nagyon köszönöm ! Centura Bistriței pe lângă Siminioști este bună sper să fie gata cât mai repede.

      46
      1
    • Domnule nu mai insista cu asta la fiecare post, în primul rând Bistrița nu e un cătun (vezi definiția în dex), nu e uitat de lume pentru că se află pe o rută importantă (trecătoare între Moldova și Transilvania), iar aeroporturi avem chiar și două pe o rază de 100 km (CJ și MS). În Bistrița nu s-ar putea susține financiar un aeroport, nu se justifică, atât timp cât avem la CJ, MS și chiar la Baia Mare, la 150 km. Vezi cazul Baia mare, oraș cu 150.000 de locuitori, aproape de graniță și tot nu are destule curse, aeroportul este în risc de închidere.

      10
      27
  • Centura Bistriței pe lângă Budac parte a Autostrăzi Nordului care va asigura conectarea cu Vestu și cu Moldova este cea mai importată lucrare de infrastructură pentru Bistrița.

    43
    5
  • La Livezile vin dimineata cate 2-3 muncitori de la CFR , stau o ora si o sterg . Ca doar noi ne stricam masinile….ei au basca!!!

  • Centura Bistriței parte Autostrăzi Nordului va trece la Livezile și deasemenea pe tot traseul Crainimăt-Livezile peste calea ferată deci actualele semafoare nu vor mai prezenta foarte mare importanță.

    38
  • Multi pesedei scriu nerozii pe aici. Specialisti in expertiza, cu plan cincinal la comentarii fara valoare practica.

    3
    8
    • Nu sunt atât de mulți, unul obosit și semianalfabet scrie sub zeci de nickuri. Îl trădează gramatica, vezi de exemplu în câte locuri scrie „autostrăzi” în loc de „autostrăzii”. Îl recunoști după stil, este una și aceeași persoană și își dă singură zeci de like-uri – de exemplu aici a scris sub numele Florin U, AUR, CFR, Hans G, Felicitări Simionca și altele asemănătoare.

      3
      6
    • Hopa a apărut paulista a cărui copii sar din mașină pe DN17 ha ha

      13
      2
  • Baftă în construcţia Variantei Ocolitoare Bistriţa pe acest traseu ! Bistriţenii aşteaptă de mult timp o variantă ocolitoare reală.

    29
  • Narozilor !
    Isi mai aminteste careva dintre voi comentacii de lupta cea dreapta si de succes al celor de la Bistrita Civica ? Fara ei nu ati fi pupat voi aceasta varianta pe la Simionesti.
    Vad ca-i felicitati pe toti mascaricii da la bistritenii adevarati care au initiat mai multe variante toate bune fara stricaciuni prin paduri nu se gandeste nici un mare cititor amnezic.

    3
    5
  • În sfârșit se face ceva cu cap și util pentru Bistrițeni nu numai distrugeri de străzi și panseluțe inutile.

    15
    1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.