Actualitate

ANI: Şeful Serviciului Situaţii de Urgenţă din Primăria Parva, în conflict de interese

Agenţia Naţională de Integritate (ANI) a constatat existenţa conflictului de interese de natură administrativă în cazul lui Ioan Scurtu, şef al Serviciului Situaţii de Urgenţă din cadrul Primăriei Parva, ”întrucât interesele sale patrimoniale au influenţat deciziile pe care acesta le-a luat în exercitarea funcţiei publice”.

ANI a precizat că ”în calitate de membru al comisiei de evaluare a ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului de achiziţie publică – execuţie de lucrări pentru Proiectul ”Drumuri forestiere în comuna Parva”, persoana evaluată a participat, la data de 03 mai 2012, la şedinţa de deschidere a ofertelor, şedinţă în cadrul căreia a fost prezent şi reprezentantul societăţii comerciale al cărei asociat şi administrator este unchiul său.

Ulterior acestei şedinţe, la data de 06 iulie 2012, a fost încheiat un contract de lucrări între Primăria Parva şi societatea comercială al cărei asociat şi administrator este unchiul persoanei evaluate, pe o perioadă de 38 luni de la data semnării, în valoare de 5.961.231 lei, plus TVA de 1.430.695 Lei.

”La data de 03 mai 2012, înainte de începerea şedinţei de deschidere a ofertelor, Scurtu Ioan a semnat o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate, în calitate de membru al comisiei de evaluare, în care, sub sancţiunea falsului în declaraţii, a declarat pe propria răspundere următoarele: ‘nu am calitatea de soţ / soţie, rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie / organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre ofertanţi / candidaţi; nu am niciun interes de natură să afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare / evaluare a candidaturilor / ofertelor”.

La aceeaşi dată, după ce a participat la şedinţa de deschidere a ofertelor, persoana evaluată a depus o cerere la Primăria Parva prin care solicită schimbarea sa din comisia de evaluare a ofertelor întrucât este rudă de gradul al III-lea cu administratorul societăţii declarată câştigătoare.

”Astfel, Scurtu Ioan a încălcat atât dispoziţiile art. 69, lit. b) şi c) şi 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, potrivit cărora ‘Nu au dreptul să fie implicaţi în procesul de verificare / evaluare a candidaturilor / ofertelor următoarele persoane: soţ / soţie rudă sau afin, până la gradul al patrulea inclusiv, cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie / organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre ofertanţi / candidaţi; persoane despre care se constată că pot avea un interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare / evaluare a candidaturilor ofertelor. Ofertantul / Candidatul / Ofertantul asociat / Subcontractantul / Terţul susţinător care are drept membri în cadrul consiliului de administraţie / organ de conducere ori de supervizare şi / sau are acţionari ori asociaţi persoane care sunt (…) rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv (…) cu persoane ce deţin funcţii de decizie în cadrul autorităţii contractante, este exclus din procedura de atribuire’, cât şi dispoziţiile art. 1, lit a) şi b) din Ordinul nr. 170/2012 privind interpretarea art. 69^1 din O.U.G. nr. 34/2006, potrivit cărora ‘Situaţiile de natură să determine apariţia conflictului de interese, în sensul art. 69^1 (…) sunt următoarele: membri ai consiliului de administraţie / organului de conducere sau de supervizare a ofertantului / candidatului / ofertantului asociat / subcontractantului / terţului susţinător sunt (…) rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care deţin funcţii de decizie în cadrul autorităţii contractante; acţionarii sau asociaţii ofertantului / candidatului / ofertantului asociat / subcontractantului / terţului susţinător sunt (…) rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu persoane ce deţin funcţii de decizie în cadrul autorităţii contractante”, se mai arată în comunicat.

Ioan Scurtu a fost încadrat cu contract individual de muncă pe postul de Şef al Serviciului Situaţii de Urgenţă din cadrul Primăriei Parva la data de 15 noiembrie 2011. Ulterior, conform dispoziţiei primarului, la data de 01 decembrie 2013, persoana evaluată a fost reîncadrată cu contract individual de muncă pe postul de consilier în cadrul Serviciului Situaţii de Urgenţă. ”Persoana evaluată a fost informată despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Scurtu Ioan nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare. Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat (…) încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese (…) constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective (…). Persoana (…) faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese (…) este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică (…) pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”, a menţionat ANI.

1 comentariu

  • la feldru sunt doi consilieri locali care in acelasi timp sunt si presedinti de asociatii,asociatii care au contracte cu primaria! se sesizeaza cineva???

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.