Consiliul Local Bistrița aprobă în ședința din 29 iunie Planul Urbanistic Zonal ”Ansamblu mixt imobile cu funcțiuni comerciale și locuire colectivă, amenajări exterioare și stradă de legătură, în municipiul Bistriţa, Str. Calea Moldovei nr. 40A” (beneficiari: SC Apple Development SRL și proprietarii terenurilor studiate), mai exact B1 Retail Park (Galeria Bistrița), noul centru comercial care va fi ridicat în imediata vecinătate a magazinului Kaufland, șantierul fiind deschis de curând, după cum Timp Online a scris aici.
Acest PUZ are ca obiectiv ”dezvoltarea urbanistică și valorificarea optimă a zonei de est a municipiului Bistrița – zona situată între strada Calea Moldovei și râul Bistrița, în vederea generării unui viitor pol de atractivitate urbană, extensia zonei comerciale existente prin construirea unor imobile cu funcțiuni comerciale și de locuire”.
Pe terenul de 23.946 mp situat între strada Calea Moldovei și strada Granicerilor se propune realizarea unui ansablu mixt – imobile comerciale si locuire, amenajari exterioare, totem si stradă de legatură. Terenul face parte dintr-un teritoriu de 44.694 mp cu acces principal din Calea Moldovei, zonă care cuprinde și Centrul comercial Galeria Bistrița (Ansamblu comercial – parter și P+EP, amenajări exterioare, bazine apă, semnale publicitare, accese pietonale și rutiere).
Terenul are subzonă de locuire individuală, subzonă de locuire colectivă cu regim de construire discontinuu si înălțime max.P+4E, cu accente de P+5-6 niveluri. Prin PUZ se propune o subzona mixtă cu locuire colectivă și funcțiuni comercial – subzona instituțiilor publice și serviciilor de tip complex comercial.
Pentru fiecare subzonă propusă s-au prevăzut spații verzi amenajate cu rol decorativ, platforme carosabile și circulații pietonale.
Accesul se va realiza din strada Calea Moldovei, propunându-se un acces auto și pietonal, dar si o stradă de legătură între strada Calea Moldovei și strada Grănicerilor. Strada propusa va avea lățimea de 9 m, cu 2 benzi de circulație și 2 trotuare, si va deveni publică după amenajarea acesteia.
Pentru imobilele de locuințe colective se va asigura 1 loc de parcare la 80 mp de suprafața locuibilă, iar pentru spațiile comerciale se va asigura 1 loc de parcare la 60 mp suprafața construită.
Amenajarea la sol prevede peluză înierbată și plantații de arbori ornamentali.
Amplasamentul nu este dotat cu utilitîți (apă, canalizare, energie electrică, gaze naturale, telecomunicaţii), extinderea acestora și racordarea la utilităţi se va realiza pe cheltuiala beneficiarului.
Canalul pluvial existent va fi amenajat prin realizarea unui sistem de canalizare cu tub de beton armat amplasat subteran, iar apele pluviale vor fi canalizate și deversate prin canalul colector propus direct în râul Bistrița.
PUZ prevede realizarea de spaţii verzi în proporţie de 27,4%. Se vor realiza străzi de legătură cu str. Grănicerilor și cu parcajul magazinului Kaufland. Va fi amenajat și un totem (semnal publicitar pentru ansamblul comercial). Galeria Bistriţa se va întinde în total pe 47.994 de mp din care 23.946 de metri pătraţi sunt destinaţi construirii unui ansamblu mixt cu imobile având funcţiuni comerciale şi locuinţe colective, amenajări exterioare, totem şi stradă de legătură. Vor fi în total 10 imobile din care şapte imobile de locuinţe, un imobil cu spaţii comerciale care se vor întinde pe 1725 de metri pătraţi, o unitate de alimentaţie publică pe 290 de mp şi o staţie de carburanţi auto. Se vor amenaja și trei parcaje auto, una cu 70 de locuri pentru galeria comercială şi două cu 64 de locuri pentru zona rezidenţială. De asemenea, se vor face şi două locuri de joacă pentru copii a câte 150 de mp fiecare.
Investitor este Mitiska Reim, un fond privat de investiții specializat în real estate, cu sediul în Bruxelles, Belgia. Mitiska Reim, care are o capacitate totală de investiții de 500 de milioane de euro, deține 19 parcuri de retail în România, cel din Bistrița urmând să fie al 20-lea. Majoritatea spațiilor au fost închiriate, printre brandurile care vor veni aici numărându-se H&M, New Yorker, CCC, Deichmann, Flanco, Hervis, Takko Fashion, Pepco, Noriel, dar și KFC, conform dezvoltatorului. Sunt așteptați în parc și comercianți și retaileri locali.
Inaugurarea B1 Retail Park este programată pentru luna noiembrie a acestui an, investitorul dorind să deschidă neapărat galeria înainte de startul sărbătorilor de iarnă, astfel că lucrările vor fi realizate într-un ritm alert.
Adaugă comentariu