Sănătate

Băile Figa, ”raiul” celor cu bani puțini. De unde vin turiștii și cât îi costă

Stațiunea Băile Figa este și anul acesta ”raiul” celor cu bani puțini care vin din toată țara, se cazează în pensiuni sau căsuțe, își pregătesc singuri mâncarea și se distrează în parcul balnear care le oferă în fiecare an noi oportunități de relaxare.

Căsuțele sunt închiriate cu 200 de lei pe noapte, iar cabanele cu mai multe dormitoare cu 500 de lei. Turiștii, majoritatea din zona Moldovei, dar și din alte regiuni, au revenit la Băile Figa pentru că plătesc puțin și găsesc aici aer curat, pădure, apă sărată și dulce, tobogane, nămol, aerosoli, iar din această vară și un spațiu de joacă pentru copii dotat cu echipamente ultramoderne, un amfiteatru, o pistă nouă pentru bicicliști, dar și piscină interioară în Centrul Legacy.

Am stat de vorbă cu câțiva dintre turiști care se află zilele acestea în stațiune:

• ”Suntem din Suceava și de opt ani venim la Băile Figa, uneori și de două-trei ori pe an. Ne place foarte mult. Suntem mulțumiți. Vedem că în fiecare an este ceva nou și sunt tot mai multe oportunități să ne petrecem timpul. Anul acesta s-a deschis piscina interioară, s-a făcut pista pentru biciclete, spațiul de joacă pentru copii, zona cu aparate de fitnes foarte frumos. Prețurile sunt acceptabile față de alte locuri. Anul acesta, la căsuțe cazarea costă 200 de lei pe noapte, iar la cabanele mari 500 de lei pe noapte. Noi suntem trei familii, am închiriat o cabană mare cu parcare, cu grătar, cu tot ce avem nevoie. Mâncarea ne-o pregătim noi. Mergem în oraș, mai cumpărăm de la piață, la amiază mâncăm aici, în stațiune, doar seara mai luăm de la supermarket. Avem bucătărie și ne pregătim noi. Per ansamblu ne costă până în 2000 de lei să petrecem 5 zile aici pentru doi adulți și doi copii. Eu cred că este rezonabil”.
  • ”Din Prahova suntem. E prima dată când venim aici, la Băile Figa. Absolut totul ne place, și cazarea, și băile, tot. Este foarte frumos, iar prețurile sunt acceptabile pentru orice buzunar. Am închiriat o cabană cu 500 de lei. Suntem mai multe familii venite, cu copii. Nu am calculat exact cât a costat totul, dar nu mult. E rezonabil față de alte locuri și cu siguranță vom reveni”.
  • ”Din Iași suntem, abia am sosit. La prima vedere totul este în regulă. Ne-am cazat la cabană. Suntem cinci, iar prețul este rezonabil. Nu stăm decât trei zile, iar mâncare ne-am adus de acasă, mai cumpărăm de aici”.
  • ”Venim și noi tot din Iași suntem și noi. E foarte frumos, s-au mai adăugat facilități noi față de 2020 când am fost noi pentru prima oară. Nouă ne-a plăcut foarte mult când am fost prima oară și i-am adus acum și pe socri. Am închiriat o căbănuță noi și alta socrii. Plătim 200 de lei/noapte, cu 50 de lei mai mult ca în urmă cu 3 ani. Prețurile sunt acceptabile față de alte părți unde în condiții similare am dat și 350 de lei/noapte. E multă lume din Suceava, Bacău, Iași. Ne place zona, o combinație de mare și munte”.
  • ”Am venit din Satu Mare. Suntem pentru a doua oară și vom reveni. E foarte bine, noi venim pentru apă sărată, pentru nămol. Ne-am bucura dacă ar mai renova puțin lacul sărat și dacă ar pune apă caldă la dușuri fiindcă ne ungem cu nămol și ne ducem să spălăm cu apă rece. În rest, ne place ce este aici. Sunt de toate. Dacă vrei să îți aduci mâncare de acasă, te descurci la cameră, dacă nu mănânci aici. Pentru cazare am plătit 200 de lei la căsuțe, dar avem toate condițiile: aer condiționat, fierbător de ceai, nu ai ce reproșa”.
  • ”Din Sălaj suntem, de la Zalău. Prima dată am fost acum trei ani și ne-am întors fiindcă ne-a plăcut. Stăm mult în apa sărată și ne distrăm fiindcă am venit mai mulți, cinci familii. Am închiriat o cabană cu 5 dormitoare. Nu plătim mult, intrările în parcul balnear nu sunt scumpe (20 de lei/adult în timpul săptămânii), mâncare facem la cabană, ne luăm din magazine și ne descurcăm. Stăm cinci zile și ne încadrăm în 1500 de lei, cu drum, cu cazare, cu mâncare”.
  • ”Din Botoșani suntem. Sunt pentru prima oară, dar îmi place foarte mult. Am venit pentru apă sărată. Prețurile sunt acceptabile. Am stat la căsuțe opt nopți, am plătit 200 de lei/noapte, în total 1600 de lei, pe mâncare am cheltuit cam tot atât. Sperăm să mai venim. Ne-a plăcut, este frumos. E o investiție minunată”.
  • ”Din Piatra Neamț suntem, am venit pentru a treia oară. În fiecare an sunt noutăți, noi abia am sosit și inspectam noutățile. Față de anul trecut sunt clădiri noi, Legacy și Centrul Social de Zi, locurile de joacă. Suntem cu nepoțelul care vrea în fiecare an să vină aici. Prețurile sunt acceptabile. Noi suntem mulțumiți. Ne-am cazat la o vilă unde plătim 375 de lei. E perfect, noi suntem mulțumiți de cazare”.
  • ”Din Botoșani am venit, acum pentru prima dată. E foarte bine pentru o familie cu trei copii, cum suntem noi. Sunt piscine mici pentru ei, acest loc de joacă absolut superb, e foarte frumos”.

24 comentarii

• Pe langa investitiile care se fac, este pacat ca nu se da nici o importanta unor aspecte care conteaza, cum ar fi curatenia. Apa din bazine este curata doar la inceputul sezonului, apoi se observa ca nu este schimbata, nici macar curatata. Iar conditiile din zona cu mancare sunt de toata jena. Ca sa nu mai vorbim de cersetorii care se plimba linistit printre turisti.
    Daca s-ar rezolva si aceste aspecte, atunci ar putea sa fie apreciata si pentru altceva in afara de preturi accesibile.

• Vorbești aiurea ?no ce sa faci trebuie găsit oarece ,du-te varu la m neagră sa vezi acolo circ ,aici e superb cu 20 lei intrarea și cât decât ok

• Nu mai intratz cu shosete shi teneshi in bazine.Nici cu kilotz tetra maro la spate.Nici cu unghii tip cupa de excavator.

• M-am cazat la Baile Figa recent si am fost foarte dezamagita de ceea ce am trait .La cabana Crinuta nu am avut apa mai deloc ,la strand apa a fost foarte rece in bazine , la dusuri la fel nu te -ai putut spala asa ca va rog nu mai exagerati ca e raiul pe pamant .Nu mi -a placut deloc si din cauza unora care au dat muzica sa se auda la kilometri.Am venit de acolo bolnavi .

• Exact aceiași chestie am trăit și noi numai că când am spus proprietarului cabanei CATA că dorim sa plecam și că nu putem sta fara apa,internet el vroia sa ne de-a afara FARA BANII care i-am plătit și încă a început să ne amenințe și că cheamă pe cineva să ne scoată afară!!!O experiență îngrozitoare așa că de evitat cabana CATA!!!!Niciodată nu mă voi întoarce acolo!

• Buna ,deci in primul rând încep prin a spune ca la aceeași cabana am fost și noi de curând ,datimi voie Doamna sa va contrazic puțin,problema cu apa este in toată stațiunea nu doar la doamna Crina ,problema cu muzica la fel ,sa fim serioși…trebuia ca doamna sa sune la toate cabanele sa oprească muzica sa puteți dormi?apa in bazine trebuia sa vina doamna sa o încălzească?noi am fost cu un copil de 3 ani si ce credeți la fel era muzica si am dormit foarte bn!!in plus domnii mi sau părut foarte primitori si cu mult bun simt!haideti sa încercam sa nu mai dramatizam atât de mult si sa dam vina pe toți doar ca nu ne place muzica sau e apa rece!

• Noi am fost recent cazați la cabana corbu și inafara de faptul ca nu am avut mașina de spălat și nici lemne pentru ciubar și grătar pe care le-am cumpărat noi și nu la preț mic a fost totul ok. Am avut apa și calda și rece și internet.

• Aveți dreptate un rahat de stațiune fără a putea vizita ceva împrejur, 30 de lei de persoana și copil ,bani în plus pentru fiecare topogan, cazarea scumpă (350 de roni pe zi fără nimic inclus) și multe altele

• Normal ca pe acest online este plin de dezamagiti inchipuiti care se leaga de toate nimicurile vrand sa para mai cu mot. Observam insa ca acei turisti veniti din tara , nefitosii sunt multumiti si revin. Sa nu uitam o clipa ca datorita unui Primar vizionar si priceput Becleanul si jud. BN are o bijuterie pentru relaxare.Felicitari NICOLAE MOLDOVAN , primar destoinic si cu minte la purtator care nu a spart banii pe aberatii ca la Bistrita cu partia etc.

• Nu agreaza toata lumea troaca si hulboana care iti place tie.Parca erai mare sustinator al prevederilor constitutionale privind libera exprimare a opiniilor.

• Ia vezi Balane,k k logistule…cine a maltratat arborii din parc cu oribilitatile alea de picturi pe tablă?Mergi tu si pune tomografu cu directorul cu concurs singur pe un loc si vezi cum au fost ancorate tablele alea pe arbori.

• Probabil acei turisti frustrati ca acasa la ei nu pot sa isi manifeste dorinta de a fi mari DJ, isi etaleaza youtube-ul la volumul maxim neinteresandu-i ca altii vin la relaxare in acest “rai” de cacat.Deci aici nu ai cum sa te odihnesti , noapte urla muzica in difuzoare de la fiecare cabana, fiecare cu genul preferat ,linistea asternadu-se undeva pe la orele 03.00 dar aceast privilegiu il ai doar pana la orele 07.00 cand se trezeste un nesimtit sa fie pe post de alarma de trezire punand in boxe “Buna dimineata-Liviu Guta” ca sa para el ce smecher e. Politia este inexistenta chiar daca isi face rondul de seara.Inafara faptului ca terasele Bachus au mancarea destul de ok la un pret acceptabil, in rest acest “rai” mi se pare un cacat foarte frumos impachetat pe platformele online.. Nu suntem fitosi deloc nici saraci dar de minimum necesar ar trebui sa dispuna acest “rai”- apa la cabane care lipseste cu desavarsire, poate ai noroc sa ai noaptea intre orele 3-6, la strand sunt doar dusuri cu apa rece, mizerie totala, sezlonguri murdare, rupte, ce sa mai zic. Am prins un concediu de cacat, am plecat mai repede cu o zi decat eram programati.

• Nu are treaba una cu alta, și ce dacă Primarul per ansamblu este ok, poate unele servicii lasă de dorit, asta nu înseamnă că e de vina Moldovan și eu am fost la Figa și cu unele chestii am fost dezamăgit, dar cum de aveți tupeul sa contraziceți părerile unor oameni care au trecut pe acolo au plătit pt niște servicii care nu le au fost oferite, fiți ecologist traiti-va bătrânețea și renunțați la serviciile de pupincurist.

• După terminarea procesului, cu autorizația pentru casă, spuneți-ne și nouă că, prea mult se bate monedă din partea unor „prieteni”. Povestea devine plictisitoare.

• Vreți sa fie mai curat?
    Angajează mai mulți oameni, iar voi le plătiți salariul, prin mărirea taxei de intrare de la 30 la 35 lei.
    Vreți apa calda la dușuri?
    Voi plătiți apa calda, prin mărirea taxei de intrare de la 35 le 40 lei.

Ce mai vreți? Ca sa știe Primăria Beclean cat sa pună taxa de intrare.

50 lei si încălzesc apa din bazin.

• Personal nu știu cum sta situația la alte cabane,dar la Cabana CATA am stat 3zile fara apa rece,caldă și internet.Muzica foarte tare de la 5seara pana la 3noaptea din toate părțile și la 7dimineata iarăși din nou,daca vrei sa închizi geamurile transpiri enorm de la ce cald este la cabana și nu poți face dus că NU este APA!!!Când am anunțat proprietarii că dorim sa plecam că nu mai putem sta in asemenea condiții au zis sa plecam dar pentru zile rămase 1200de lei nu ne dau nici un ban înapoi,sa plecam așa!!!Când am zis sau ne dau banii rămași pentru nopțile nedormite sau rămânem,soția proprietarului a început să ne vorbească foarte urât,că ne scoate ea afara cu poliția,că își cheamă niste prieteni și vedem noi,că acuma nu mai vor ei sa stăm și nici nu ne da nici un ban înapoi!! Nicăieri nu am fost tratați și furați că la cabana CATA !!

• Am fost de Sf Maria, o dezamăgire totală, apa murdară ,lipsa personal , fără salvamar la tobogan ul de copii unde se aplica legea junglei, copiii picau unul peste celalalt de pe tobogan, la piscina pentru bebeluși s-au montat borduri cu partea de cant spre piscina și partea rotunjita înspre interior ul pavajului, foarte periculos pentru copiii mici care nu au o stabilitate pe picioare. Mai au multe de remediat , ar trebui sa treacă pe la Codrisor care este lux pe lângă Figa.

• Am fost in trecere pe acolo, veneam din Colibița. Voiam să ne bucurăm de piscină, de soare ..
    Dar când am văzut mizeria din râulețul leneș și din bazine, aglomerația care era, am renunțat la banii pe care i-am dat pe intrare și am plecat.

• Am fost și noi 3 ani la rand din Alba Iulia, intotdeauna ne-am simțit bine,ne-am relaxat,intradevar sunt mici inconveniente dar asta nu ne-a stricat niciodată vacanța,ne-am dori să avem si noi aici asemenea parc balnear să nu străbatem atatia km.Cu siguranță vom reveni!

• Am fost recent la bazinele acoperite.Bazinul cu apă sărată este o poveste frumoasă,salinitate mică spre deloc.Sunt șezlonguri puține,spațiul e mic dacă ar fi multă lume.Nu se justifică taxa de 60 lei.A fost curat,era lume puțină,pentru că am fost în timpul săptămânii,dar…un singur vestiar la femei(există 2 dar unul era închis) și sunt 80 de dulăpioare.
    Dușurile erau multe,dar bateriile erau defecte,funcționau trei(au fost montate baterii ieftine,de proastă calitate).
    Am comandat mâncare la restaurantul amenajat în interior-mâncare foarte proastă,crispy congelat,ars,pizza cu aluat necopt,fără gust.
    Comandați mâncare de la restaurant din oraș,veți fi mai câștigați.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.