Actualitate

Bani asigurați și pentru ultima parte a unui ”proiect de suflet”. Când va fi terminată investiția

”Am o veste bună. Colegii mei de la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud au lucrat în aceste zile în care românii sunt liberi, pentru că miercuri am primit o veste bună de la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest: tronsonul 2 din Lotul 1 pe DJ 172 D Poarta Transilvaniei, mai exact din Drumul Blajului până în Mița, intră în finanțare prin Programul Operațional Regional. Am avut vizita în teren, proiectul a primit punctaj bun și a fost declarat eligibil. Colegii mei lucrează la documentație, luni la ora 15.00 va avea loc o ședință de îndată a Consiliului Județean prin care se va aproba proiectul, care va ajunge luni după-amiază la ADR Nord-Vest, marți va pleca spre Ministerul Dezvoltării Regionale, iar în 10 sau 11 decembrie vom semna contractul de finanțare. Odată cu această finanțare, cumva proiectul meu de suflet, DJ 172 D Poarta Transilvaniei, are finanțare integrală. Tronsonul 1 din Lotul 1 a fost recepționat, alte trei loturi intră în lucru, iar altul, Lotul 5 Măgura Ilvei – Lunca Ilvei are de astăzi finanțare prin PNDL. Într-un an – un an și jumătate vom avea drumul modernizat integral”, a declarat într-o conferință de presă președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

Valoarea proiectului de modernizare prin POR pe Lotul 1 tronson 2 este de 60,2 milioane lei, din care contribuția CJ – 1,6 milioane lei.

În iulie, la Consiliul Județean s-au semnat contractele de lucrări pentru Loturile 2, 3 și 4 din proiectul modernizării DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei” (Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița – Bistrița Bârgăului (DN 17) – (DN 17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei). Investiția, în urma licitațiilor publice, se ridică la 110,4 milioane lei bani europeni prin POR (24,2 milioane euro).

Loturile 2, 3 și 4 se întind pe o lungime de 49,9 km, pe ruta Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului (DN 17) – Strâmba – Ilva Mică – Măgura Ilvei.

Pe Lotul 2 (lac Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului/int. cu DN 17, 17,1 km) va lucra asocierea Dimex Company – Explan SRL + Viakon Drum SRL (37,3 milioane lei, adică 8,2 milioane euro, termen de execuție 2 ani și 2 luni).

Pe Lotul 3 (Int. DN 17/Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică, 14,2 km) va lucra asocierea Dimex Company – Star Comexim SRL Cluj (34,3 milioane lei, adică 7,5 milioane euro, termen de execuție 1 an și 9 luni).

Pe Lotul 4 (Ilva Mică/int cu DN 17 D – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei, 18,8 km) va lucra asocierea Autotehnorom – Opr Asfalt SRL (38,8 milioane lei, adică 8,5 milioane euro, termen de execuție 2 ani).

Tronsonul 1 din Lotul 1, Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița, a fost modernizat în acest an de Dimex Company cu 18,2 milioane lei (4 milioane euro).

În urma economiilor făcute prin licitațiile la celelalte loturi, tronsonul 2 din Lotul 1, între Colibița și Mița, va fi modernizat tot pe bani europeni, prin POR. 

Pentru Lotul 5 (Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei) s-au alocat bani prin PNDL, mai exact 65,5 milioane lei.

2 comentarii

  • Pai da , Colibita acolo unde au cabane, iar drumul pe valea somesului ii praf si pulbere. Trebuie sa mearga la cabana fara sa i scuture.BRAVO, pentru proiectul de suflet. Daca nunar fi interes……..

  • trebuie linia de viteză Cluj – Dej – Bistrita cum sa facut pe bucuresti constanta
    nu se poate sa faci mai mult de 3 ore pana la cluj cu trenu ca in 1933

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS