Actualitate

Barierele de la Livezile, un dezastru. Nu se mai stinge lumina roșie, cozi pe km

Cozi pe kilometri se formează aproape zilnic pe raza comunei Livezile la trecerile la nivel cu calea ferată de la intrarea și ieșirea din localitate unde au fost montate bariere. Odată aprinsă, lumina roșie nu se mai stinge, iar bariera nu se mai ridică nici după ce trece trenul.

Un filmuleț îi arată pe doi tineri care miercuri dau la o parte bariera ca să poată trece mașinile, traficul în zonă fiind blocat.

Contactat de Timp Online, primarul Traian Simionca spune că scena se repetă aproape zilnic.

”De când s-au montat și până acum, aceste bariere nu funcționează cum trebuie. Se pornește semaforul pe culoarea roșie, pică bariera și apoi nu se mai ridică. Coada de mașini se întinde până la Bistrița, iar pe partea cealaltă până la Josenii Bârgăului. Trenul a trecut și nu se mai ridică barierele. Așa se întâmplă dacă nu zilnic, a doua sau a treia zi. Ni s-a spus să nu umble nimeni la barieră până nu vine firma autorizată să repare, nici nu știu de unde vine. Să stăm și să așteptăm. Sunt foarte dezamăgit de aceste lucrări care s-au făcut la căile ferate nu doar la Livezile, în tot județul. Nu înțeleg de ce nu s-a lăsat doar lumina intermtentă albă sau roșie. Pentru ce să pui aceste bariere ca să provoci disconfort? Trebuia să lase ca în toată lumea modernă lumină intermitentă albă sau roșie. La drumul Năsăudului nu s-a întâmplat niciun accident, dar parcă văd că aici se vor întâmpla pentru că șoferii vor da la o parte bariera, vor trece pe roșu și nu știm ce se poate întâmpla. În plus, toată comuna Livezile e blocată din cauza acestor bariere. Nu mai putem ieși nici în stânga, nici în dreapta”, a spus Traian Simionca.

După aproape cinci ani de așteptări, barierele la trecerile de cale ferată de la intrarea și ieșirea din comuna Livezile au fost puse în funcțiune în 23 iunie 2023 de probă, anunțul făcut de companie fiindcă, pe o perioadă de o lună de zile, se fac testări și verificări la bariere, urmând ca, la recepția finală din iulie, acestea să fie funcționale 100%.

Suntem în luna august, iar ele nu funcționează așa cum ar trebui spre disperarea conducătorilor auto.

Lucrările au fost realizate de asocierea San Electroterm Grup Constanța & SC GDO Mov Impex SRL Baia Mare, firme care au câștigat licitația pentru contractele de montare bariere la trecerile CF de la intrarea în Livezile, km 68+071, și de la ieşirea din Livezile, km 70+906.

  • Pentru trecerea la nivel cu calea ferată de la intrarea în Livezile, km 68+071 – 3,9 milioane de lei
  • Pentru trecerea la nivel cu calea ferată de la ieşirea din Livezile, km 70+906 – 4,2 milioane de lei
Etichete

12 comentarii

  • I am simtit inca de la inceput ca aceste firma fura curent si fac totul impotriva cetateanului! Veneau dimineata, fumau doua tigari si cand ma intorceam din cursa la 10 erau plecati. De turnat asfaltul doar in uichend, vinerea la ora 14,oo ca sa fie coada cat mai lunga….cu astia frigiderul meu e gol de carne, al lor si acum e plin!!!
    35 miliarde??? Cate zerouri are?

    43
    1
  • Dacă în 11 luni cât a durat lucrarea se întâmplă asta, vă dați seama ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi făcut ca și în occident ,în 2 săptămâni.

    33
  • Buuun! Fiecare barieră a costat un milion de Euro. O firmă, a unor băieți „deștepți”, s-a făcut că lucrează doi ani de zile și a încasat banii ăștia și a ieșit porcăria asta. Înainte de vremurile mafiei politice existau barierele operate manual cu manivelă de către cheferistul de la canton. La fiecare din cele trei treceri la nivel cu calea ferată de pe Bârgău casele sunt imediat lângă barieră. Să ne imaginăm că un responsabil de la chefereu, impiegatul de mișcare Macarie sau orice alt mare director, ar fi angajat un bârgăuan, vecin, pe 1000 de Euro pe lună să lase bariera și s-o ridice, de 4 (PATRU) ori pe zi. Vi se pare fezabil? Mie, da. Dacă se întâmpla vreun accident, să zicem era beat omul după nuntă sau ceva, lăsa el pe cineva și oricum era mai simplu de dat la manivelă, nu se strica instalația de 1 milion de euro.
    Din cei 1 (MILION) de euro plătiți firmei băieților „deștepți”, asigurai plata omului de la barieră 100 (o SUTĂ) de ani. (Nu vă uitați la zecimale că iese treaba cu vârf și îndesat. Mai trebuie adăugate dobânzile având în vedere că am avut banii acum și ultima cheltuială o vom avea peste 100 de ani). Deci 1 om, 100 de ani, 1000 de euro pe lună și aveam asigurat serviciul ieftin, rapid, sigur, fără probleme, de era toată lumea mulțumită. Așa stăm ca proștii la barieră, mai rău ca înainte și ne uităm la steag. Ăla cu lucrarea e stresat că poate n-a primit toți banii și trebuie să dea șpaga că acum vin alegerile și mafia politică așteaptă să-și vadă reclamele suite pe stâlpii.
    Iar cel care vorbește pe care nu îl vom califica ca să nu fim cenzurați ar trebui să tacă pe veci. Acum zice: „Pentru ce să pui aceste bariere ca să provoci disconfort?”, mai ieri se lăuda cu legea prin care le impunea:
    https://timponline.ro/ionut-simionca-proiect-lege-privind-trecerile-nivel-calea-ferata-salvam-vieti/
    O lege extrem de proastă! Nu vom insista. Nu pentru că nu era nevoie de bariere ci pentru că nu a lăsat acest lucru la dispoziția autorității locale. Atenție, bariera barează drumul, nu calea ferată. Și atunci de ce sa nu-l lași pe responsabilul satesc din Viișoara să se organizeze cu bariera spre ANL-uri ca să nu moară copii, plătindu-i 1000 de euro pe lună în loc să faci afaceri de milioane cu firmele mafiei politice?
    Despre nerușinare, n-are rost să mai pomenim.

    21
    1
    • Mai bine anulat trenul cu totul și băgate în loc 2 autobuze. Ar fi mult mai bine , s-ar anula și toate trecerile din oras

  • Au trecut 33 de ani de la „‘deranjul”‘ din Decembrie…De ce, spun asa…? Deoarece, de atunci, am devenit o tara cotropita, manelizata, de tot felul de smecheri, profitori(puteti citi:securisti,nomenclaturisti,informatori si colaboratori ,care nu mai stiu cum sa se santajeze, pentru influenta politica si bani!)si de intelectuali ipocriti !Prea putini oameni de Stat, verticali si cumpatati,coplesiti de forta financiara si de interesele primei categorii citate! In 33 de ani ,sa nu fii in stare sa pui 2 bariere functionale pe un drum strategic,european(atat de banal)….?Asta este competenta noastra?Ne miram ca ,inca,nu primim intrarea in Schengen! Nu va mirati,nu dati vina pe cine stie cine….! Aici e buba! Lupta este aici! Banii….influenta politica,interesele ascunse….Noi ,astia obisnuiti,nu prea contam….se intampla atatea grozavenii din chestii banale….mai mor si oameni….Ce conteaza? Caravana lor trece, noi cainii latram, mai arunca cate un os moale, ……Care este solutia? Greu de spus,in conditiile deja dirijate….. spre impostura si superficializare in foarte multe domenii din societate, spre acceptarea manifestarilor suburbane, insalubre, (vezi ce se intampla la untold…) lipsa meritocratiei,a bunului simt, a modelelor adevarate, puterea exemplului….Cam asta e, in mare! Si, vin alegerile ….MNPop

    24
    3
    • @Marius Nicolae Pop

      👍🏻
      Bineînțeles că așa e.
      Doar votul are puterea de a îndrepta patinările rușinoase de zi de zi.

      10
      2
  • Ce s-ar fi făcut in Danemarca;
    N primul rand nu arfifost nevoie de bariera, pentru ca trenul ar fi trecut pe deasupra drumului, iar drumul si calea ferată nu se intersectează!
    Cei care au atins bariera erau acum la Poliție, acuzați de distrugere , de punerea in pericol a conducătorilor auto si a pasagerilor.

    Văd ca in România se alege întotdeauna varianta “Low Cost” bariere in loc de viaduct, asfaltam drumul si atat( in loc sa facem o lucrare ca lumea, cu drum, pista pt bicicliști, trotuare, canalizare de scurgere a apei pluviale)

    Nu potiface treaba cu venituri bugetare de 27% din PIB!!!
    Și nici cu impozite pe locuinta sau casa de vacanta de 200 lei pe an.
    Chiar azi am citirea cei care su autoturisme in Copenhaga, vor trebui sa plătească 6000 dkk/ 4000 lei pe an pt un loc de parcare!

    7
    3
    • Problema e alta, banii sunt acolo, trenul trece de 4 ori pe zi, bariera era solutia si trebuia sa fie de calitate si eficienta… prea compari tot cu orasele mari …

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.