Actualitate Recomandări

Când alte primării scot stâlpişorii care delimitează pistele de biciclete, la Bistriţa se face invers

După ce mai multe primării din ţară au decis să scoată stâlpişorii care delimitează pistele de biciclete întrucât s-a constatat că sunt periculoşi pentru biciclişti, majoritatea PSD-ALDE-UDMR din Consiliul Local Bistriţa a decis că soluţia este perfectă pentru Bistriţa. 

Proiectul „Amenajare piste de ciclişti în municipiul Bistriţa – Etapa 1” şi a cheltuielilor aferente a stârnit dezbateri aprinse în Consiliul Local Bistriţa. 

Viceprimarul Cristian Niculae (PSD): „S-a discutat în Consiliul tehnico-economic proiectul, sunt 20 şi ceva de persoane în acest consiliu, s-a votat şi s-a luat decizia ca această pistă de ciclişti să fie protejată de aceşti stâlpişori. Sunt foarte multe maşini şi toate trotuarele sunt ocupate cu maşini. Avem numeroase solicitări de la cetăţenii municipiului Bistriţa să protejăm trotuarele de acei conducători auto care parchează pe trotuare. Vă daţi seama ce se va întâmpla când vom avea 20-30 de km de piste de biciclişti în oraş pe care se vor parca maşini? S-a discutat mult în sensul acesta. Noi vrem ca cicliştii să poată circula pe aceste piste şi asta a fost discuţia. Banii bugetului local nu sunt cheltuiţi pe acest proiect, sunt bani europeni. Repet: aşa s-a decis, aşa rămâne”. 

Ioan Peteleu (PNL): „Am cerut în comisie eliminarea acelor stâlpişori dintre pistele de ciclişti şi trotuar. Peste tot unde veţi merge veţi vedea că aceşti stâlpişori au dispărut, aşa cum au dispărut şi stâlpişorii de pe centură de la noi sau din alte zone au fost puşi. S-a demonstrat că se aruncă bani pe geam pentru că aceşti stâlpişori sunt distruşi din terţe motive. În plus, pot prezenta un real pericol şi pentru ciclişti. Nu ştiu cine îşi asumă aceste lucruri. Văd că proiectanţii nu îşi asumă, nici cei care au proiectat pârtia de schi, nici alţii, iar costurile le suportă municipiul Bistriţa, bistriţenii. Dacă montaţi stâlpişori peste tot eu vă sugerez să desfiinţaţi Poliţia Locală, să scoateţi semnele de circulaţie pentru că asta faceţi: protejaţi trotuarele cu stâlpi ca să nu parcheze şoferii. Reglementările sunt în Codul Rutier. Nu cred că trebuie să facem investiţii dacă putem pune un semn cu oprirea interzisă şi în zona respectivă nu se opreşte, nu se staţionează. De ce să facem investiţii din bugetul local, ca să protejăm ce? Se pare că nicio propunere, oricât de bună e, dacă vine din partea opoziţiei nu este luată în considerare indiferent de costuri şi indiferent de efecte. Acei stâlpişori îi puneţi absolut degeaba „. 

Filip Moisil (PNL): „Poate că economic nu se mai ţine cont atunci când sunt bani europeni, dar aici trebuie să ne gândim şi la siguranţa celor care circulă. Dacă daţi pe Google veţi vedea că singurul loc în care mai sunt stâlpişori e Bucureştiul. Şi acolo îi desfiinţează din cauza accidentelor. La Cluj, la fel. Vii cu bicicleta unul pe lângă celălalt şi ai agăţat cu pedala într-un stâlpişor. Pericolul e mult mai mare. Pistele de biciclete sunt cu deschidere stânga-dreapta peste tot în lume. Eu propun ca, din bugetul general al proiectului să se elimine acei stâlpişori, iar cu banii respectivi să se lungească acel traseu, să mai vii câteva sute de metri, 1km, 1,5 km, să se lungească acea pistă de bicicletă”

Constantin Rus (PSD): „Se discută foarte mult pe acest subiect că ar fi periculoşi stâlpişorii. (…) Este exact ca şi în şcoli. Dacă se întâmplă o minune te întreabă ce măsuri ai luat, cum ai semnalizat, ce ai pus ca să împiedici elevul să meargă să cadă sau biciclistul să meargă pe şosea sau maşina să intre pe pista de biciclete, din păcate. S-a invocat şi o chestiune juridică. Dacă se întâmplă ceva, te întreabă: ai pus ceva să protejezi? Dacă nu, trebuie să plătiţi. Acesta a fost un argument major care ni s-a adus când s-a vorbit despre pistele de biciclete”

Primăria Bistrița a depus în luna iulie la Agenția de Dezvoltare Regională Nord – Vest proiectul “Amenajare piste de ciclişti în municipiul Bistriţa – Etapa 1”, în vederea solicitării finanţării prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. 

Prin proiect se vrea amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzător pe 28 de străzi din municipiul Bistrița, instalarea a 7 stații funcționale de închiriere biciclete-tip bike-sharing-dintre care 2 vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice şi achiziționarea unui număr de 175 biciclete inteligente funcționale.

Valoarea proiectului este de peste 21 de milioane de lei, contribuţia proprie a Primăriei Bistriţa fiind de peste 420.000 de lei.  

Sursa foto: Radio Cluj, imagine cu piste din municipiul Cluj-Napoca

Etichete

15 comentarii

    • Pe bordura se urca cu mașinile fara nicio rusine. Asta se întâmpla si acum . Daca ii amendează sa vezi cum urla si se victimizează !

    • Doar bordură, fără trotuar, adică strada și pista să fie la același nivel, doar despărțite de bordura înaltă. Dacă încalecă bordura, își sparge baia de ulei.

    • Cea mai buna metoda este cea cu garduri amplasate pe borduri, care sa delimiteze complet spatiul bicicletelor si pietonilor de cel al masinilor. Aceasta solutie este obligatorie petru Pista nr.1 de pe Drumul Cetatii, acolo este un trafic cu masini mari in zilele lucratoare.

  • Ce-i asa de greu de inteles domnilor? Cu cat se cheltuie mai multi bani cu atat parandaratul e mai mare. O sa vedeti maine, poimaine stalpisori si pe spatiile verzi ca sa delimiteze iarba de flori.

  • Bravo! Daca se fac piste de biciclete e super ! Mai ales la început, pana romanul învață sa respecte bicicliștii si legea e foarte bine cu stâlpișori!
    Altfel toți se vor parca si vor circula pe aceste piste iar bicicliștii nu le vor putea folosi.

    • Iti dai seama ce probleme au unele persoane? Pacat ca nu se pot posta poze, ca umpleam comentariile cu piste de biciclete delimitate de stalpisori si MAI MULT, stalpisori pusi asa random la marginea bordurii, pentru a nu urca masinile pe bordura. Incredibil ce mentalitate avem in orasul asta, ma sochez pe zi ce trece.. Cum am mai spus, aici nu e o problema sau o discutie constructiva, aici orice se face nu e bine. Pana nu ne schimbam noi insine, nu se va schimba nimeni. Noi vedem problema doar la altii, vai de noi.

  • Smecherii si ciubucuri cu firmele de casa. Dupa ce anii trecuti zapacitii estia din administratie au plasat garduri de fier pe scuarul verde de pe B-dul Republicii in ideea de a stopa trecerea pietonilor de pe o parte pe alta a spatiului verde, s-a dovedit prostia din capul lor. Astfel s-au dublat cararile pt. ca oamenii au ales alte doua carari de-o parte si de alta a gardurilor. Astfel orasul nostru ajunge un imens staur ca de oi , si zici ca esti intr-o piata de animale. Ingradirea orasului cu tot felul de garduri, garduturi, stalpi si stalpisori, tepe si tepuse, bile de beton si opritoare la treceri duce imaginea acestui vestit oras medieval inspre un oras ferecat in care o administratie idioata are idei cu tot felul de proiecte de oras din lumea a treia. Chicizarea continua cu pasi repezi iar HURBANISMUL este la pamant. Ma mir ca nu reactioneaza Insp. in Constructii si Directia pt. Cultura. Pai ce faceti domnilor va convine ca Bistrita sa semene cu Caracalul ?Vai de voi edili, ma intreb asa este si in ocolul vostru, s-au pe noi cetatenii ne considerati niste animale care trebuie sa stea fiecare in tarcul lor ? Sa va fie rusine ca stricati banii publici pe gainarii ieftine. Opriti-va , ca sunteti caraghiosi. Sper ca viitorul primar care va veni de dreapta sa scoata absolut toate aceste piese stradale afara. Alo si CURTEA de CONTURI nu verifica nimic ?

    • Orașul arată foarte bine, toți care vin aici spun asta!
      Chiar si noi, locuitorii orașului, cei care nu suntem puși mereu pe scandal, spunem asta .

    • Arata foarte bine, mai ales gropile din pavajul de milioane de euro. Arata foarte bine si artezienele de tabla indoita sau cele design adapatoare pentru vaci tip Vermes, arata foarte bine si copacii schiloditi, arata foarte bine si peticele de linga petice, arata bine si santurile neastupa cu lunile…..
      Arata foarte bine in capul unor idioti!

  • FOARTE BINE !!! Ar trebui stâlpișori la toate trotuarele, ca să nu mai poată parca cocalarii pe trotuar europubelele lor hodorogite.

  • Cred că s-a ales soluția pentru costul economic nu neapărat pentru siguranța şi încurajarea reală a deplasării cu bicicletele. Câțova tineri mai aventuroşi vor depăşi teama față de automobilele care rulează la mari viteze, dar e riscant. Marea majoritate a populației vor circula încă pe trotuare.

    Dacă se vroia o soluție viabilă era îndeajuns să se dea pe google „urban bike trail” „piste cyclable urbaine” etc.

    E bine că e dezbatere

  • Nu vreau să fiu arbitru între o părere sau alta, dar și eu sunt de părere că pistele fără stâlpi-șori respectă și regulile Codului Rutier, deoarece nu există printre modalitățile de semna-lizare a interzicerilor, pe de altă parte elimină riscurile producerii accidentelor (care ar putea să fie și tragice) și dau posibilitatea ca cei 420.000 lei, contribuția primăriei să poată fi utilizați cu folos în prelungirea pistei. Pe de altă parte pentru respectarea regulilor circulației există indicatoare prevăzute în acest scop, iar în scop educativ pot acționa legal și civilizat angajații Poliției Locale, care și așa nu sunt atât de ocupați încât să ”transpire suficient” pentru salarii-le destul de grase pe care le încasează lună de lună. Domnul viceprimar, care s-a exprimat prin ”Repet: aşa s-a decis, aşa rămâne”, numai că nu a spus ”Facem cum vrem, că putem. Acesta este sloganul majorității, deși ar trebui să conștientizeze că au obținut numai voturile a 3.500.000 de alegători!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.