Nu va mai dura mult până vom putea circula, la Bistrița, pe primele trotuare cu dale noi, anunță primarul Ioan Turc, potrivit căruia va continua și asfaltarea străzilor de pământ din localitățile componente și a celor din oraș care arată ”ca după bombardament”.
”Toate lucrările (de infrastructură, cu bani europeni – n.r.) trebuie finalizate până la finalul anului 2023. Am început amenajarea trotuarelor. Sigur că încă nu se pun dalele, pavaj de piatră, pentru că se pregătește patul viitoarelor trotuare, dar absolut toate lucrările și aici mă refer la infrastructura ascunsă, devieri de rețele, cameretele pentru firele de telefonie, internet, tv sunt trase. Amenajăm patul trotuarelor și undeva la finalul acestei luni, nu mai târziu de 31 iulie, va începe amenajarea propriu-zisă a trotuarelor prin aplicarea pavajului de piatră”, a spus primarul în ședința Consiliului Local.
Edilul a răspuns întrebărilor care i-au fost adresate de mai mulți consilieri locali interesați când se vor finaliza pistele pentru cicliști, unde și când se mai asfaltează.
”Avem o stație de asfaltare performantă și utilaje pe măsură, dacă e să mă refer la finisorul cu deschidere pe 7 metri care ne permite ca printr-o singură trecere să rezolvăm problema unei străzi. Cred că poate fi înțeles interesul pe care această administrație îl are pentru ca problema lăsată nerezolvată zeci de ani a străzilor din Bistrița să își găsească, cu adevărat, o rezolvare. Într-un interval scurt de timp am reparat 8-9 străzi în municipiul Bistrița. Am început cu Unirea, am venit în Bistrița, am rezolvat cele mai multe probleme în Ghinda. În acest moment suntem la Sigmir, iar apoi mergem la Sărata, cel mai probabil pe finalul săptămânii viitoare. Și Slătinița urmează să beneficieze de intervenții ale Primăriei Bistrița pe componenta de străzi. Graficul de asfaltare îl vom pune la dispoziție când vom vedea care este capacitatea noastră din punctul de vedere al logisticii și al forței de muncă. În ce privește capacitatea de producere a mixturii asfaltice nu avem o problemă. Față de 10 tone pe oră cât putea să producă fosta stație de producere a mixturii asfaltice, actuala stație poate produce 70 de tone. Trebuie să vedem din punctul de vedere al oamenilor pe care îi avem angajați la Direcția de Infrastructură câte străzi putem amenaja într-un interval de timp. Mai există o altă componentă: resursa financiară, dar ne străduim să asigurăm această resursă ca lucrările să se desfășoare ritmic. Luna viitoare vom veni și cu un grafic. Nu putem face abstracție nici de starea vremii. S-a văzut că traversăm o perioadă cu instabilitate, așa că trebuie să ne luăm o anumită marjă. Important este că se lucrează. Cine merge la Ghinda poate să constate că străzi până acum câteva zile de pământ, pe care le mătura ploaia la fiecare aversă, sunt astăzi străzi pe care se circulă bine. Oamenii au scăpat de praf și de noroi. Am intervenit și în Bistrița pe străzi care arătau ca după bombardament, vom merge peste tot, inclusiv pe străzi de pământ, la fel cum facem și în cartiere”, a spus Ioan Turc.
În ce privește pistele pentru cicliști sparte de către compania de gaz (cum sunt cele de pe strada Subcetate – n.r.), primarul a spus că a solicitat companiei să refacă integral infrastructura.
”Acest lucru se întâmplă și cu pistele, și cu drumurile. Strada Dornei a primit un covor asfaltic nou nouț pe cheltuiala operatorului de gaz. Nu am acceptat reparații punctuale. Nu am acceptat ca străzi cum sunt Avram Iancu sau Roman Vivu să fie sparte și peticite. Și nu vom accepta acest lucru nici în continuare. S-a pus problema intervenției pe General Grigore Bălan pentru că lucrările pe care le-a făcut operatorul de gaz presupun și o legătură în zona acestei străzi, dar nu am fost de acord cu intervenția prin săpătură deschisă pe Grigore Bălan. I-am cerut să găsească o soluție de subtraversare și operatorul se străduiește să facă acest lucru”, a spus Ioan Turc.
Ședința Consiliului Local din data de 20 iulie poate fi urmărită AICI.
Eu ma intorc din concediu si vreau sa clalc pe dalele noi. Felicitari Primarului ca ne face noua comentacilor conditii tot mai bune si un oras tot mai frumos. Insa avem comentaci neasumati care asteapta totul de-gata si daca se poate totul sa fie facut peste noaptea fara nici un aport la bunul mers al comunitatii.
Nu vad sa pui mina doar latri deci esti tot un comentac care astepti totul sa fie gata.
Totuşi care este răspunnsul primarul Turc când se vor finaliza pistele de biciclete şi pe ce străzi se lucrează acum la pistele de biciclete că sa eschivat ca un politruc de la răspuns să înțeleg că habar nu are ?!
Când se va finaliza de construit atât de necesara Pistă de Biciclete de pe strada Drumul Cetății ? Ea trebuia să fie finalizată deja de acum 2 ani, lângă magazinul Penny este un panou cu data de finalizare pe care tot au modificato lipind peste dată altă dată acum nici măcar nu se mai chinie să modifice această dată de pe panou ?!
Până cãnd vor mai trebui să moară biciclişti pe străzile din Bistrița – Năsăud ?
Primarul Truc
Xy, consulta numa stenogramele de sedinta CL din 2007 incoace sau presa locala, daca te duce capul si o sa descoperi ca treaba sta fix pe dos. Pana la latrat a fost cale lunga cu implicare pe masura. Nu ma cunosti absolut deloc sau faci pe nebuna-ul.
Ruşinică !!!!!! Bun, primarul a solicitat refacerea integrală a Pistei de Biciclete de pe strada Subcetate şi care este răspunsul primit până la ce dată este termenul limită la care trebuie făcută ? Şi acum după ce s-au făcut de râs la maxim când au spart strada Subcetate situația este dezastroasă acolo şi nici acum nu au refăcut pista de biciclete !!!!!!!!!!!!!!!! Ruşinică !!!!!!!
Vorba lui veveritz. Felicitari domnului primar.
O imensă porcărie. Întreg orașul a fost dat peste cap ca să se refacă străzi și trotuare bune. S-au făcut mai rău că înainte. S-au îngustat străzi, s-au stricat trotuare bune că să se facă piste nefunctionale care nu vor fi folosite niciodată și care vor duce orașul în faliment. Prostie și hoție! Batjocură la adresa cetățeanului. Nerușinare, incompetența, impunitate. Și o ultimă întrebare la final unde sunt sutele de tone de pavaj bune care au fost îndepărtate de pe trotuarele orașului?
Alex. Legea si hotararile din CL spun ca aceste dale se redistribute catre UAT-urile din judet. Am vrut sa cumpar niste dale vechi sa imi pavez sub poata insa Primaria mi-a spus cum stau treburile. Nu se fura cum cred altii din aceste materiale.