Cea de-a doua tranșă din ajutorul acordat familiilor vulnerabile pentru plata facturilor de energie va fi virată Companiei Naționale Poșta Română de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în data de 15 septembrie, pentru ca suma în valoare de 700 lei să ajungă pe cardurile beneficiarilor.
Peste 35.000 de carduri de energie au fost emise pentru beneficiari din județul Bistrița-Năsăud.
Beneficiarii pot plăti facturile cu banii disponibili pe cardurile de energie în mai multe moduri și anume: direct la poștaș; la orice oficiu poștal din mediul urban sau la oficiul poștal în raza căruia își are domiciliul beneficiarul, în mediul rural; online, prin intermediul aplicației informatice a Companiei Naționale Poșta Română.
Ajutoarele primite pe cardurile de energie pot fi utilizate pentru a achita facturi la energie electrică, energie termică furnizată în regim centralizat, gaze, dar și pentru orice alte materiale de încălzire ce pot fi utilizate la încălzirea locuințelor.
Valabilitatea acestor carduri încetează la 1 ianuarie 2024, indiferent de sumele rămase neutilizate.
Beneficiază de ajutoarele pentru facturile la energie/ încălzirea locuinței următoarele categorii de persoane vulnerabile: pensionarii cu vârsta egală sau mai mare de 60 de ani și cu venituri lunare mai mici sau egale cu 2.000 lei; pensionarii cu pensie de invaliditate, cu venituri lunare realizate mai mici sau egale cu 2.000 lei; persoanele (copii și adulți) încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, cu venituri proprii lunare mai mici sau egale cu 2.000 lei; familiile beneficiare de alocație pentru susținerea familiei, în conformitate cu Legea nr. 277/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare; familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social, în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare.
Sprijinul pentru compensarea facturilor la energie se acordă categoriilor de beneficiari eligibili pe baza listelor comunicate de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS) şi verificate de Ministerul de Finanţe, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Român de Telecomunicaţii şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
Cardurile sunt emise şi distribuite de Compania Naţională Poşta Română, instituţie care asigură şi furnizarea de informaţii către public privind emiterea, distribuirea şi utilizarea cardurilor de energie, inclusiv cu privire la sesizările formulate. Aceste informaţii, inclusiv motivul pentru care o persoană nu a primit cardul de energie, pot fi aflate la call-center-ul C.N. Poşta Română: 0319966.
Aceste carduri nu au fost didtribuite celor nevoiași unii dintre ei au situatii foarte bune asa de nevoiași sunt ca si-au montat aer condiționat si toata vara s-au lafait iar eu nu mi-am permis acest lucru deoarece depășesc cu 2 lei venitul față de ei trebuia făcute analize in sensul depistarii starii materiale a acestora unii au cate două masini lucreaza la negru sunt si persoane egitabile dar foarte putine
Buna ziua sotul meu este pensionar pe caz de boalâ primeste 1125 si eu sunt casnica nu lucrez in plus mai are copilul alocatia de stat si nu am primit card de energie!!!!!Vreau si eu un raspuns dece nu primim?
Sunați la nr 0319966 ,dati CNP și vă spune care este motivul și rezolvarea lui.
aș vrea să întreb unde să merg ca să mi se deie cardul de energie în târgu mureș
Bună când se vor alimenta cardurile de energie dacă vinuri 15 09 2023 se virează suma de 700 lei către poșta română avem facturii restante la energia electrică
De o saptamina, zilnic, sun la numărul de telefon indicat pt a afla motivul pentru care nu mi a fost reîncărcat cardul de energie cu a 2 a transa de 700 lei și NU RĂSPUNDE DECIT ROBOTUL care fie spune sa ramai conectat pt a păstra prioritatea apelului, fie la un moment dat tot acel robot spune ca momentan abonatul nu poate fi contactat!!!