Actualitate

Când va fi redeschis traficul auto în zona Pieței Decebal. Ce alte străzi vor fi închise

Traficul auto în zona Pieței Decebal, unde se lucrează la amenajarea pasajului subteran, va fi redeschis de îndată ce va fi turnată o placă deasupra acestuia, a explicat primarul Bistriței, Ioan Turc într-o emisiune televizată în care a vorbit și despre străzile pe care se va lucra anul acesta.

Edilul a explicat mai întâi de ce durează atât de mult lucrările pe Linia Verde.

”Pe Linia Verde, am venit cu o serie de modificări ale proiectului inițial fiindcă nu am fost mulțumit de modul în care răspunde exigențelor actuale. Nu poți implementa un proiect care îți lasă o serie de probleme nerezolvate, cum ar fi conductele de apă și canal foarte vechi. Am înlocuit și pe strada Grigore Bălan, și pe Gheorghe Șincai conductele uzate. De asemenea, nu am putut fi de acord ca firele furnizorilor de cablu, internet și telefonie să rămână pe stâlpi, să atârne peste străzi sau pe fațadele clădirilor. De aceea, am venit și cu un proiect corelativ de îngropare a acestei infrastructuri. Nu am fost mulțumit de tipul de pavaj care ar fi urmat să fie pus pe trotuare. Vom pune piatră naturală pe strada Grigore Bălan, dar și pe Bulevardul Independenței. Una peste alta, toate aceste modificări presupun timp. Nu întotdeauna se înțelege foarte bine care este efortul din spatele investițiilor. Suntem instituție publică. Noi folosim banii pe care îi cetățenii îi plătesc prin impozite și taxe, bani europeni și bani care vin din bugetul național. De aceea, orice cheltuială se face după o rețetă exactă. Modificarea proiectelor a presupus o anumită perioadă de timp, dar, din punctul meu de vedere, este esențial ca la finalizarea acestor proiecte, oamenii să fie mulțumiți, să constate că trăim într-un oraș frumos. Am realizat în avans anumite lucrări, chiar în aceste condiții în care am schimbat anumite componente ale proiectului inițial pentru că era extrem de important ca, la debutul anului școlar, adică înainte de luna septembrie, strada General Grigore Bălan și str. Gheorghe Șincai să fie deschise traficului, lucru care s-a întâmplat”, a spus el.

În ce privește șantierul deschis pe Bulevardul Decebal, primarul a spus: ”În Decebal, ne-am izbit și acolo de o serie de probleme. Nici acolo proiectul nu include schimbarea conductelor. Am făcut acest lucru. De asemenea, am avut probleme cu rețelele de utilități. O serie de rețele, îndeosebi electrice, nu au fost vizibile în planurile pe care le-am avut la dispoziție, de aceea au apărut unele avarii. Au fost situații în care un număr important de apartamente (din zonă -n.r.) au rămas fără energie electrică, dar depășim toate aceste probleme și lucrările avansează. În momentul de față se forează, urmează să se realizeze infrastructura pentru pasajul subteran, urmează să venim cu o placă peste acest pasaj în așa fel încât să închidem practic drumul și să deschidem sectorul de drum pe care se lucrează astăzi, dar nu vreau ca oamenii să își facă anumite iluzii: se vor închide alte sectoare de drum fiindcă și pe strada Năsăudului urmează să se realizeze lucrări, și pe strada Andrei Mureșanu, și pe strada Gării, lucrări de fond care vor afecta circulația. În ce privește zona Decebal, eu apreciez că undeva la nivelul lunii aprilie, strada va fi finalizată chiar dacă doar la nivel de binder. Insist însă: alte segmente de drumuri vor fi închise”.

Întrebat când se vor încheia lucrările pe aceste șantiere, edilul a răspuns: ”Avem obligația să finalizăm lucrările la data de 31 decembrie a acestui an”.

”Ne străduim ca aceste întârzieri să fie acoperite printr-un ritm mai accelerat al lucrărilor pe celelalte componente. Sunt anumite tipuri de lucrări care presupun o perioadă mai mare de timp, cum sunt devierile de rețele, și lucrări care pot merge într-un ritm mai vioi, cum ar fi asflatările sau reabilitarea trotuarelor. Eu rămân optimist că ne vom încadra în termenul contractual și că, la finalul acestui an, cea mai mare parte a lucrărilor vor fi finalizate. Nu exclud ca mici lucrări să fie necesare a fi făcute și în primul trimestru al anului următor, dar cea mai mare parte a lucrărilor vor fi finalizate”, a declarat el.

Întrucât în oraș se circulă foarte greu mai ales la ore de vârf, Ioan Turc a anunțat că Primăria Bistrița va implementa ”cele mai bune soluții pentru ca circulați prin oraș să se desfășoare în condiții cât de câr rezonabile”: ”Știu că la orele de vârf avem probleme mari de trafic. În acest sens, vreau să fac trimitere la un alt proiect pilot pentru transportul gratuit al copiilor din ciclul primar la școală și de la școală acasă. Am avut o întâlnire și cu învățători, și cu părinți ai copiilor, iar feedback-ul este foarte bun. Vom începe cu trei trasee după care vom extinde proiectul pentru alte zone în care transportul public este deficitar sau unde nu avem transport public deloc. În acest fel, aglomerația nu va mai fi atât de mare dimineața în zona centrală a orașului, acolo unde avem un număr mare de școli”.

33 comentarii

  • Deschideti traficul de langa calea ferata pana la Selgros,ca trebuie sa te intorci inapoi la Han sau pe Sucevei daca totusi doresti sa scurtezi drumul .
    In privinta pavajului….alegeti unul identic ca pe str Nicolae Titulescu va rog,si modul de aranjare a dalelor sa fie la fel….(cunoscatorii stiu de ce)….

    45
    4
    • Primarul „vom” a promis la începutul mandatului că Primăria va cumpăra terenul de lănga calea ferată pentru a uni străzile Colibiței cu Miron Cristea și astfel se va putea ajunge mai ușor și la Selgros și la alte obiective dintre linie și Calea Moldovei după exemplu foarte bun al noului Lidl de pe Colibiței.
      Bineînțeles că de la aceea promisiune nu sa mai întâmplat nimic.

      75
      2
    • Pentru a mai elibera traficul auto de pe Calea Moldovei ar trebuie realizată urgent trecerea de calea ferată dintre străzile Grigore Pletosul și Gheorghe Bozga.

      54
      2
    • Eliminați calea ferată cel puțin de la Cuza Vodă spre Bârgău și în locul ei faceți o stradă ca lumea ! Pentru doua trenuri pe zi, cu puțină lume nu se justifică calea ferată.

      53
      12
    • @ Eliminați calea ferată, Nu este nevoie neapărat de eliminat calea ferată este suficient să se unească și asfalteze străzile de pe ambele părți ale căi ferată însă cu ăștia nu cred că sunt în stare să o facă în actualul mandat , acest lucru ca și alte lucruri strict necesare le va rămâne de făcut celor care vor veni în următorul mandat

      46
      2
    • Primarul ăsta este zăbăuc complet.
      O ține din gafă în gafă . După ce a venit cu gafa cu troleibuzele care a enervat pe absolut toată lumea acum a comiso din nou cu trenul urban. După ce că recunoaște el înșuși că nu întrunim nici-un criteriu sau condiție ca Bistrița să aibă vreodată un tren urban. El totuși insistă și spune că s-ar putea face un parteneriat public-privat pentru acesta. Acum vă întreb ce privat are atâția bani să ridice pe piloni linia la 3.5 m pe toată linia știind că investiția necesară nu se va autoriza niciodată numai spun că nu va scoate profit niciodată. Asta se vede foarte clar din câți oameni folosesc trenul acum. Regula de bază a trenului urban este să nu interfere în niciun fel cu traficul auto etc… Să-l trezească cineva pe zăpăcit și să-i spun că pentru mic și cu conditiile din Bistrița niște autobuze electrice sau ne-electrice sunt arhisuficiente .

      31
      2
    • Primarul ăsta are un fetiș cu trenuri, trenulețe, troleibuze constat că a avut o copilărie zdruncinată și na avut un trenuleț cu care să se joace așa că acum vede trenuri peste tot.
      Când a fost viceprimar a vrut să ne nenorociască cu tranvaie și atunci ca și acum cetăteni supărați i-au spus să stea blând că sare calul.

      https://timponline.ro/un-vagon-al-trenuletului-thomas-s-a-rasturnat-trei-fetite-s-au-ales-cu-rani-usoare/

      28
    • Da este capabil poate să pune niște semnale luminoase la trecerea de cale ferată Slavici fiindcă nu este mare lucru,

      15
    • Fiindcă …… Turc are nostalgi de când manevra multicarul prin curte.
      El și-a greșit meseria mai bine era să râmână la multicar de cât să se facă de râs ca primar.

      9
      1
  • Dacă „linia verde” avea traseul pe Republicii, acei copii și nu numai ei o puteau folosi fără să mai fie nevoie de alte autobuze care să aglomereze orașul! Dar pt. angajații din primărie trebuie o stație de autobuz la intrare, bineînțeles pt. cei care vin fără mașinile personale la muncă!
    P.S. banii publici sunt vaca de muls a partidelor politice și firmelor de casă care „câștigă” licitațiile!

    27
    11
    • @Marius, Păi normal că a făcută pe acolo fiindcă primărelu vrea să-și admire de la geamul primăriei autobuzele electrice în care se vor plimba numai cei doi pensionari „gratis” adică pe bani noștri ai Bistrițenilor. Se vor plimba numai cei doi pensionari fiindcă după toate aceste proiecte aberante nimeni nu mai are vreun motiv să mai meargă în centru. Datorită autobuzelor cu cei doi pensionari aproape nimeni nu va mai putea trece cu mașina pe strada Șincai.

      48
      5
    • jumatate din locurile de parcare de pe Sincai sunt ale functionarilor de la primarie!!!! cu tichet!!! ca lor le este greu sa isi lase masinile pe Lupeni!!! ei trebuie sa se dea jos fix in fata serviciului!!!

      41
      5
    • Nesimții din Primărie în funte cu Primaru trebuie să-și parcheze mașina în curtea interioară a Primărie nu pe stradă în fața primăriei unde trebuie să parcheze oamenii !

      12
      2
  • Cand te justifici spunand ca NU AM PUTUT SA LASAM proiectul sa nu raspunda exigentelor e GATA …incearca sa de a vina pe CETATEAN , ca vrea TOT MAI MULT…
    Domnule primar….TE ROG SA IEI ACELE STRAZI, GRIGORE BALAN , OMV, CALEA MOLDOVEI, UNIREA LA PAS….PAS CU PAS …CA ASA VA PLACE SA NE PROSTITI …SA VEDETI LUCRATURA DE DOI BANI LA FIECARE METRU si dupa aceea sa deschideti gura!!!!
    EU CAT VA MAI PLATESC IMPOZITE…CA AM OBOSIT?

    38
    6
  • Nici mama zmaului nu va baga-n seama stimati carcotasi neasumati.
    Fara curajul de a te semna, fara prpuneri organizate de a cere o dezbatere PUBLICA in CL impreuna cu consilierii fara o petitie scisa si semnata in acest sens ramaneti pe mai departe niste anonimi ca boabele de fasole dand fasuri pe internet.
    Experientele mele asa va spun ,sa invatati jocul democratic.In occident nu tine cu carcoteala.
    O zi buna va doresc !

    13
    74
    • Ce spun oameni aici sunt lucruri evidente, cei din primărie trebuie doar să meargă în oraș să vadă ce prosti fac iar primarul să mai iasă de pe strada Liviu Rebreanu și să vadă Bistrița reală și nevoiele reale ale oamenilor altfel va riscă să ia toate înjurăturile și scuipații de la oameni. Cei din primărie sunt obligați să iasă în oraș să întrebe oameni ce nevoi au și nu să facă toate tâmpenile cele trec lor prin cap.

      56
      6
    • si aia platiti din consiliu, si consilierii ce mamam zmeului fac? ptr ce sunt platiti? ca sa fie de umplutura? nu ca sa gandeasca ca si cum si ei la randul lor sunt cetateni? pentru ce naiba merg la munca? sa mergem noi care le platim salariile sa le dam solutii??? si primarul la fel! pe bune?

      34
      1
    • Bre,excluzand ineptiile redundante si faptul ca propagi prostie in mod continuu in rubrica de comentarii nu te face un specialist ,cel mult un parerolog care pare ca stie.Tastezi cuvinte mari si fraze elaborate care starnesc umorul.In sinea ta cauti doar atentie si validare si reprezinti nimicul spus frumos.

      Fa-ti un favor si renunta la internet.

      Peace!

      12
      6
  • Niciodata… NICIODATA nu vor merge copiii cu transportul in comun la scoala. Indiferent ce solutii gasiti, parintii isi vor urca odraslele in masina si-i vor duce pana in banca de elev cu masina. Tine de ”putin imi pasa de celalalt”. Legat de axa Gara-Han, nu-i problema primare, ca parcam pe Minulescu, in parcarea noua. Va pupam si va multumim pentru atentia dumneavoastra si pentru eficienta cu care ati rezolvat problema parcarilor de la gara la han. Toti locuitorii acestor zone, va dam multa sanatate prin gand si multa pace in suflet sa aveti.

    41
    2
  • Va rog domnule primar in vestitul pasaj sa nu uitati sa ne plantati si tufe, tufe dotate cu suport de hartie igenica da aia buna de la ‘zewa’ iar pe axa decebal-gara sa uniti pasajele decebal-gara. De asemenea va mai rog mult stimabile d-nule primar si mult stimabililor consilieri sa faceti un studiu de fezabilitate si un caiet de sarcini tot cu firmele de casa ca de…ptr.montarea de tablouri tip bust cu chipul fiecaruia dintre voi cu geam anti-flegma !
    In incheiere va doresc tot ce va doreste si d-nul Tazman oleaca mai sus.

    38
    3
  • Pentru/eliberați calea ferată/ vreau să-i dau un răspuns în legătură cu trenul pe Bârgău….sunt 13 trenuri ce circula zilnic pe ruta Bistrița Nord- Bistrița Bârgăului cu cel puțin 150 de abonamente la elevi,70 de abonamente la navetiștii ce lucra în fabricile din Bistrița plus 100 de oameni care merg la cumpărături sau in alte scopuri,așa că lasă trenul în pace și găsește tu alte rute ocolitoare!!!

    12
    18
    • Cei de care faci tu vorbire că folosesc trenul de Bârgău pot încăpea ușor într-un autobuz hai să spun două să fie lejer. Dar pentru maxim două autobuze toată Bistrița trebuie să stea în ambuteaje și situația va fi și mai catastrofală după ce se vor îngusta străzile pe Linia Verde și Gării-…..-Năsăudului. Aceste ambuteaje viitoare se vor fi ameliorat dacă se înlocuiește calea ferată cu o stradă.
      Ambuteajele vor fi mai mici prin urmare și poluarea va fi mai mică în oraș.

      20
      3
  • Totusi zic sa mergeti pana in Oradea, sa iesiti din minunatul centru si sa va uitati ce au facut inafara de centura si centru, hai sa fim seriosi, cartierele toate sunt sparte, pline de gropi, blocuri neizolate, parcurile vai mama lor. Au desfiintat locuri de parcare pe strazi intregi si au oferit abonemante in parcarile etajate care se afla la 300-400 m distanta fata de locuintele oameni. E simplu sa se laude Oradea cu un centru frumos, mai nou au reabilitat Bulevardul Nufarul-Cantermir, lucrare realizata in 2 ani care in momentul de fata nu este receptionata. Si culmea in Oradea nu comenteaza nimeni ca sunt in santiere de ani de zile.
    Nu mai comentati ca Bulevardul 1 Decembrie din Cluj a fost realizat in 12 luni pentru ca nu este asa.
    O sa se poata si la noi, problema evidenta este ca se intampla toate cam deodata, si noi suntem niste comozi, prea comozi si lenesi. Ne place sa ne plimbam fundul in masina si sa parcam la botul calului.

    2
    15
  • Pina la finalizarea „minunatelor ” lucrări din Bistrita mai bine ati repara trecerea de nivel (dilma) de pe str.Kogalniceanu de lîngă pasaj . Piețrele sunt miscare si este un calvar sa treci pe acolo ….Este un lucru simplu …

    6
    5
  • ma balaneeeee
    dupa ce ajungeti acolo
    pusi de mana asta amarata oameni de nimic
    cum ne denumiti
    va doare n cot de noi
    oooooo
    vai de tarisoara asta!!!!

    22
  • O fi si firma cu putini angajati.Dar domnul atot stiutor si priceput ,absolvent de scoala de muzica tocmai recunoaste ca proiectele initiale nu l au multumit si a cerut modificari de proiect si de lucrari din caietul de sarcini.Eu zic sa fie fericit daca pana in aprilie o sa isi dea acordul proiectantii si autoritatile adupra modificarilor.Dar de unde sa stie ceterasu ce inseamna modificare de proiect?

    14
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.