În urma măsurătorilor realizate de municipalitate împreună cu CNAIR și DRDP Cluj, tronsoanele din DN 17 de la ieșirile din Bistrița, Pasarelă – Gomar Lux și Strada Lucian Blaga – Stația Lukoil Unirea, se pretează la o lărgire pe trei benzi, cu una dintre ele reversibilă.
În ceea ce privește actuala centură ocolitoare a Bistriței, varianta cea mai plauzibilă ar fi tot o lărgire la trei benzi.
În ședința Consiliului Local în care s-au aprobat proiectele celor patru pasaje rutiere subterane la intrările în oraș, primarul Gabriel Lazany a precizat:
”Se pune problema dacă s-ar putea finanța lărgirea actualei variante ocolitoare având în vedere că se lucrează în paralel la proiectul unei alte centuri ocolitoare și să nu existe dublă finanțare. După măsurătorile efectuate, lărgirea la patru benzi este cam greu să se realizeze. Probabil se va alege o variantă de trei benzi. Așa cum am ales și pentru sectoarele de drum Pasarelă – Gomar Lux și Strada Lucian Blaga – Lukoil.
După studiile realizate cu CNAIR și DRDP, exista posibilitatea de lărgire la patru benzi, două benzi pe sens, dar presupunea mai multe obstcole, iar cel mai mare dintre ele era relocarea a aproximativ 400 de stâlpi de electricitate, și atunci împreună am ales o variantă mai revoluționară, văzută în țările din Vest, o lărgire a drumului la trei benzi cu una dintre benzi reversibilă, deci o dirijare specială iar banda 3 se va utiliza pe direcția care are cea mai mare încărcare de trafic. De exemplu, dimineața când este aglomerația la intrarea în oraș vor fi două benzi pe direcția de mers către intrarea în oraș, iar după-amiaza invers. Acest proiect este deja aprobat la nivelul ministerului, s-au transmis datele pentru proiectare la DRDP, care se va ocupa de studiile de fezabilitate, și aceste proiecte în integralitatea lor vor fi complementare într-un fel, pentru că fluidizarea traficului va ține mult și de lărgirea drumului pe raza localităților Unirea și Viișoara”.
Asa este. A plecat Singapore de la primarie si a venit “cum numai in Vest s-a mai vazut”. Eu as schimba putin varianta si as spune “cum numai la NOI s-a mai vazut, din toata tara”. Abia asptept ora in care se schimba sensul benzii reversibile, sa vedem cati isi dau frontal. Incredibil ce variante gasesc oamenii astia. Mi-e mila de orasul asta. A meritat mai mult decat niste conducatori incompetenti in ultimii 35 de ani. Suntem oras de 100k la infrastructura de Gherla. Omul asfalteaza carari pe campii si noi ne spargem masinile pe bulevardele de tranzit din oras. Apropo, v-ati platit vinieta albastra, domnilor? Mai aveti o saptamana. Gloria trebuie sa manance.
@Tazman ,dacă erai un pic umblat prin lume ( dacă mă înșel î mi cer scuze)știai cu ce se mănîncă benzile ăstea reversibile .,,Pe dincolo ” se poartă așa ceva și pe autostrăzi ,deci nu te speria ,că nu sînt așa periculoase .
și povești !
Dacă ieșea Simion Balamuc președinte se realizau astea…
Benzile reversibile se semnalizează prin semafoare montate din 100 în 100 de metri deasupra benzii reversibile. Nu este o oră anume la care se schimbă. Asta ar fi trebuit să înveți la școala de șoferi, circulația pe benzile reversibile este reglementată prin Codul Rutier
Se fac două benzi pe sens, iar prima bandă v-a fi de parcare, și tot așa se v-a circula.
Clar ca va fi de parcare … adica is va parca statu mana in buzunaru tau ca lasi masina aiurea pe un sens de mers … adica amenzi! 😀
Curentul trebuie. Subteran in tot orașul vedem des stilpii in mijlocul trotuarului sau mai nou cite două hidrante unul lingă celălalt cum e și pe Str Năsăudului. Apoi semne de circulație care nu respectă normele legale și sunt sub doi metri semnele de se dă cu capul in iele cred că ar fi bine luat la pas la o plimbărică Domnule Lazany cu câțiva subalterni și văzut mai multe inconveniente care nu sunt OK cum ar fi și pe plopilor la intrare de pe ursului niste gareaje părăsite de mult și în acel loc făcute parcări care ar aduce bani la buget chiar lîngă tomberoane e acel loc Și termocentrală de pe str margaretelor succes Tuturor
Și unde se termină dublura, cum se scurge pâlnia? Se mută un dop de aici cu 2 km mai încolo. Soluții românești de tocat banii. Aceste pasaje subterane se vor umple de apă la fiecare ploaie mai mare, iar rețeaua de canalizare nu duce (refulează) și la ce are în prezent de dus. Țigănie cu ștaif! Crețu avea un fix cu pârtia, Lazanyi se-nseamnă deja cu altă gherlă financiară.
Într-adevăr în România nu există nicăieri benzi reversibile, îmi vine greu să cred că la noi va fi prima oară. Chiar sunt curios dacă vor fi eficiente. Mai bine ar lăți drumul cu 1 metru pe o singură parte și făceau 4 benzi, chiar dacă mai înguste. De genul cum s-a făcut în zona Jucu. Benzile astea reversibile mi se par complicate, trebuie sute de semafoare, costuri mari, nu cred totuși că e o idee bună. Nu degeaba nu s-au făcut nicăieri în România. Nici pe dincolo nu am văzut, e drept că nu am fost chiar în toată Europa, dar am umblat ceva.
Pentru centura ocolitoare existenta, varianta cea mai buna este de: largirea de la 2 la 4 benzi, canalul de apa sub centura cu ventilare si sisteme de curatare. Spatiu ii destul. Cu 3 benzi numa incurci traficul ca lumea nu ii obisnuita cu banda interschimbabila.
Puțină minte aveți , bistrițeni !
De zeci de ani ei bat din gură , de zeci de ani voi puneți botul la orice momeală , au tocat munți de bani pe studii și proiecte niciodată finalizate .
Centuri , piețe modernizate , pasaje peste și pe sub calea ferată , parcări sub și supraetajate , ștranduri , aquaparcuri , băi sărate , grădinițe , creșe , azile de bătrâni , drumuri , poduri ,sensuri, străzi asfaltate … zeci de minciuni, de povești , de amăgiri …
Facem stadioane de Champions League pentru o echipă de Județeană ,, cumpărăm pe bani grei stadionul care l-am dat gratis prin Hotărâre de Consiliu Local , am îngropat și îngropăm încă milioane de euro în pârtii de schi construite sub nivel mării , nu suntem în stare să facem un trotuar fără să-l spargem de patru ori ,de microbiști ce suntem băgăm milioane de euro într-o echipă de handbal cand noi avem treningul rupt în cur și teniși găuriți în talpă , de zeci de ani plătim , muncim , tăcem și ni se livrează doar iluzii și circ !
Asta-i cruntă realitate , bistrițeni .
Restul sunt povești !
Inițial maistrul vorbea de 4 benzi până la gomar.
Au rămas 3 și alea date la-ntors (reversibile) .
Or să rămână două și bune.
Cei 4 evangheliști sunt următorii 3: Luca și Matei!
Mutarea stâlpilor de electricitate este o problemă uriașă, nici japonezii nu o pot rezolva. Dar îngroparea cablurilor electrice nu ar fi o soluție, fără atâția stâlpi?. Sau Electrica nu are bani?
Păi și pe ce pui corpurile de iluminat, sau le îngropi și alea?
Nici nu stiu daca sa rad sau sa plang.
Eu zic sa mai adauge o banda si la autostrada ca o sa vina oamenii in pelerinaj aici sa vada cat suntem de idioti.
Acum aproximativ 2-3 ani am oprit pe marginea drumului in Viisoara si am intrebat muncitorii de ce nu pun stalpi mai departe de drum pt ca in viitor se vor face 4 benzi de circulatie.Raspunsul lor a fost ca asa este proiectul.Pe cand vor fi sanctionati si proiectantii?Apropo,as vrea sa stiu cine a proiectat canalizarea de pe centura si a prevazut gurile de canal exact unde bate roata Tirului?