Consiliul Local Bistrița a aprobat într-o ședință extraordinară studiile de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru cele patru pasaje rutiere subterane pe DN 17, la intrările în oraș, care vor fi realizate prin CNAIR cu bani din PNRR.
”Acestea sunt punt până acum cele mai mari proiecte de infrastructură la nivelul municipiului nostru. Am parcurs mai mulți pași privind aceste proiecte. Am semnat acordul de parteneriat cu CNAIR, am mers în fața comisiei naționale de trafic cu două propuneri pentru fiecare pasaj, una cu sens giratoriu deasupra și una cu semaforizare, fiind avizate favorabil variantele cu girație deasupra la pasajele de la Viișoara și Lucian Blaga și variantele semaforizate la Altex și Kaufland. Valoarea investițiilor este una mare, se apropie de 260 milioane lei, și este suportată integral de către Ministerul Transporturilor prin CNAIR. Sunt obiective de investiții independente, vor fi patru proceduri de achiziție, deci pot fi patru constructori care să realizeze aceste pasaje. Se va lucra simultan”, a spus primarul Gabriel Lazany în ședința Consiliului Local.
Săptămâna viitoare, studiile de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici vor ajunge pe masa Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor pentru avizare.
Cele patru pasaje denivelate pentru care s-au aprobat documentațiile sunt:
- DN 17 – intersecție cu varianta de ocolire actuală (zona Petrom Viișoara) – sens giratoriu suprateran (valoare: 86.511.046 lei)
- DN 17 – intersecție cu acces zona Altex – semaforizare (valoare: 57.254.252 lei)
- DN 17 – intersecție cu acces Kaufland și Cibela – semaforizare (valoare: 58.485.856 lei)
- DN 17 – intersecție cu DN 17C (strada Lucian Blaga) – sens giratoriu suprateran (valoare: 57.001.983 lei)
Aceste investiții sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pentru fiecare pasaj va fi organizată o licitație separată, cu un termen de o lună pentru proiectare și șase luni pentru execuție, obiectivul fiind ca pasajele să fie gata până în august 2026.
Detalii tehnice:
Avem șosele vai de steau noastră…
Totuși, ce-i păcăleala asta?! În poza cu pasajul de la Altex de ce nu apare pasajul de la Kaufland? Pare că mai apuci sa ieși dar nu va fi așa. Va fi tot un tunel. E previzibil că, cele două vor trebui reproiectate ca un singur pasaj care va genera alte probleme. Va fi tot un tunel orașul ăsta. Viziunea pesedeului e să-l transforme în șvaițer în interiorul căruia să lucreze echipele simpatice a lui Ratatouille cel roșu.
Nu tuneluri, santuri cu apa!
Din câte înțeleg din poze ieși la suprafață in dreptul magazinului ALTEX și după AMBIENT incepi sa cobori din nou. Cam apropiate 🤔.Nu apar ambele in poza pt că proiectele se fac separat.
😃😃😃….PSD, lumea nu vă mai vrea nici să vă vadă nici să vă audă.😃😃😃
Pasajele or fi ele necesare dar probabil că nu merită un asemenea eforturi financiare uriașe. Aprobate într-o veselie de aleșii locali, evident din pomană europeană, cred că vor aștepta finanțarea mulți ani la rând de aici încolo. Sunt enorm de multe lucruri de făcut atât în Bistrița cât și în alte localități din România. Aleșii locali foarte febrili, ca de obicei, trebuie să chibzuie foarte bine prioritățile mai ales acum când ne dezvoltăm și ne lăfăim pe datorie (noi și noi împrumuturi).
Am o intrebare: pana se realizeaza aceste pasaje pe unde va fi deviata iesirea din oras? Mai ales spre Unirea?
În loc să facă o centură ca să fluidizeze traficul, lui îi arde de 4 pasaje subterane la fel de nefolositoare ca cel din Decebal.
Orașul are o sumedenie de străzi de pământ, străzi care nu sunt iluminate, străzi care nu au canalizare. Din păcate astea nu sunt importante pentru administrația orașului, atâta timp cât pe aceste străzi nu locuiește cineva important.
Cosiți buruienile de prin oraș ! 🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿
Că este iarbă pana-n brâu în culuarurile verzi cu pomișorii de pe marginea șoselelor de prin oraș!
Halal gospodari . Sat fără câini și fără motocositoare ! 😕
O centură ocolitoare ar rezolva toate problemele, uitați-vă la Gherla, era moarte de om acolo chiar și prin anii 2000, după ce au dat drumul la centură, orașul e pustiu, ghost town, circulă doar localnicii. De pasajul Tărpiului – Gării ce se mai aude? Acela ar fi cu adevărat util.
La ce ar fi util pasajul Garii-Tarpiului? Că acolo este trafic aglomerat la 7 și la 16, in rest este pustiu.
În legătură cu centura ocolitoare ai dreptate, ar fluidiza mult traficul, poată daca ar aflată drumul de la Teraplast arena spre Livezile ar fi o varianta.
Sau strada de lângă calea ferată din Unirea, de la Pensiunea Morariu poți ieși spre drumul care merge la Slatinita sau iar în European.