Actualitate

Ce face Primăria pentru ca ”primăvara să aducă în Bistrița străzi și trotuare curate”

Primarul Bistriței, Ioan Turc, spune că străzile arată rău după această iarnă și că a solicitat firmei care realizează lucrările de curățenie să vină cu îmbunătățiri, altfel municipalitatea nu va plăti pentru aceste servicii.

”Nu sunt mulțumit. Având în vedere că se apropie finalizarea contractului cu Supercom, eu sper că vor înțelege că nu pot continua un raport contractual cu Primăria în situația în care nu-și identifică soluții interne pentru ca lucrările de curățenie și de ridicare a gunoiului să se facă așa cum noi solicităm în permanență. Ce facem? Nu plătim, asta facem, și le solicităm în permanență să vină cu îmbunătățiri. La ultima ședință, pentru că facem ședințe în fiecare săptămână, le-am cerut să îmi dea o situație clară cu intervenția pe străzi, pentru că după această perioadă străzile arată rău, arată urât. Mă refer la curățenie la bordură, la rigolă, după care urmează măturare și o spălare a străzilor din oraș. Primăvara trebuie să aducă în Bistrița străzi și trotuare curate”, a afirmat primarul Bistriței, Ioan Turc, în ședința Consiliului Local.

Viceprimarul Sorin Hangan a menționat că ”îmbunătățiri s-au mai adus, dar încă este departe de ce ne dorim. De la 60-70 de containere zilnic neridicate am ajuns la 30-40”.

Ioan Turc a mai spus că s-au montat 18 dispozitive de senzori de monitorizare a calității aerului pentru ca în urma acestor date să se ia măsuri în consecință: ”Am montat senzori pe principalele culoare de mobilitate pentru a avea o opinie cât mai clară cu privire la nivelul de poluare din oraș și pentru ca cetățenii, pe principiul transparenței, să aibă acces la aceste date. Ele ne ajută să gândim politici pentru ca aerul din Bistrița să devină unul cât mai bun. Planul de mobilitate care se află în acest moment în derulare va aduce o serie de ajustări cu privire la modalitatea în care se va circula în oraș. Nu doar mașinile poluează orașul, ci și centralele termice de apartament. Ținând cont că în zona industrială s-au făcut o serie de investiții sub presiunea factorilor de mediu, nu am să mă refer în mod special la această componentă. Pentru ca poluarea făcută de centralele termice să nu crească măcar în perioada următoare am decis ca viitoarele autorizații de construire vor fi eliberate condiționat de amplasarea centralelor de bloc sau de scară acolo unde discutăm despre locuințe colective mari. Datele pe care le avem noi nu sunt la fel de elocvente ca și cele pe care le furnizează instituțiile de mediu, dar sunt suficient de clare pentru a ne arăta care este dinamica din punct de vede a calității aerului și ce trebuie să facem noi, ca autoritate locală, împreună cu cetățenii ca aerul să fie mai bun”.

El a menționat că a cerut DSP să realizeze două lucrări ample de schimbare a bordurilor la scuarurile de pe Bd. Republicii și Bd. Independenței, în așa fel încât pământul spălat de ploaie să nu mai fie adus în șosea.

Răspunsul primarului a venit după o intervenție a consilierului municipal Nicolae Pavelean (USR): ”Referitor la noii senzori instalați pentru monitorizarea aerului. La o primă monitorizare pe care am efectuat-o, am observat că sunt anumite ore din zi în care nivelul de poluanți pe metru cub depășește limitele admise de 50 mg/mc. Unele din aceste intervale coincid cu orele din traficul de vârf în municipiul Bistrița și cu cele în care mașinile staționează cel mai mult la cozile din oraș. Una dintre concluzii este numărul mare de mașini blocate în trafic prea mult timp. Prin urmare, aș dori să-l întreb pe domnul primar Ioan Turc – întrucât în trecut s-au făcut mai multe propuneri pentru fluidizarea circulației și chiar de înființare a unei comisii din partea Oana Săcălean – care este stadiul acestor propuneri și care este planul Primăriei să îmbunătățească circulația în oraș, un plan cu măsuri pe termen scurt, ce studii se fac pentru reconfigurarea străzilor astfel încât circulația la orele de vârf să fie mai fluidă și disconfortul în trafic să scadă, iar nivelul poluării în oraș să scadă cât mai repede. Propuneri au mai fost în trecut și, din păcate, nu le-am văzut puse în practică. Reamintesc de propunerea de mutare a trecerilor de pietoni mai departe de sensurile giratorii și mai vin cu propunerea de a muta posibilitatea de a muta halta din zona Decebal din cauza căreia de multe ori se creeză blocae pe strada Colibiței și Drumul Dumitrei Vechi pentru că trenul staționează exact aproape de trecerea la nivel cu calea ferată”.

5 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS