Actualitate Politică

Ce răspuns a primit senatorul Florian la întrebarea ”Începe anul acesta reabilitarea DN 17 D?”

Senatorul PDL Cristian Florian l-a întrebat printr-o adresă pe ministrul Transporturilor, Dan Şova, dacă este prevăzută începerea reabilitării DN 17 D în acest an, având în vedere ”o serie de discuţii şi nemulţumiri la nivelul agenţilor economici şi societăţii civile în ceea ce priveşte starea deplorabilă a DN 17 D ce leagă oraşele Beclean, Năsăud şi Sîngeorz-Băi, o arteră rutieră importantă”.

Răspunsul a venit din partea secretarului de stat la Departamentul pentru proiecte de infrastructură, Alexandru Năstase:

”Avizarea fişei de fundamentare aferentă proiectului de reabilitare a DN 17 D a fost înaintată în cursul anului 2013. În urma avizării de principiu de către MT – AMPOST a fişei de fundamentare, aceasta a fost introdusă ca anexă la Legea Bugetului de Stat nr. 356 din 2013, pentru anul 2014. Bugetul aprobat pentru anul 2014 aferent componentei neeligibile pentru obiectivul ”Reabilitare DN 17 D, Beclean – Cârlibaba” este de 1.935.000 lei, din care se pot face plăţi aferente fazei de proiectare studiului de fezabilitate. La această dată sunt în curs de finalizare aprobările necesare pentru ca Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj să demareze organizarea achiziţiei întocmirii proiectului în faza studiului de fezabilitate”.

DN 17 D leagă localităţile Beclean, Năsăud, Sîngeorz-Băi şi Cârlibaba (Suceava). Trece prin Munţii Rodnei şi Munţii Suhard prin Pasul Rotunda. Traversează comunele Chiuza, Nimigea, Salva, Rebrişoara, Feldru, Ilva Mică, Maieru, Rodna, Şanţ şi se intersectează cu DN 17 la Beclean, cu DN 17 C la Salva şi Năsăud şi cu DN 18 la Cârlibaba.

Varianta ocolitoare a Bistriţei şi modernizarea DN 17 C şi DN 17 D au fost incluse în lista proiectelor considerate admise pentru Master Planului General de Transport, care cuprinde în acest moment 530 de proiecte. Definitivarea celui de-al doilea draft al Master Planului şi propunerea pentru aprobare în Guvern are ca termen data de 30 iunie 2014. Anul trecut, la vizita conducerii CNADNR la Bistriţa, suma avansată pentru modernizarea celor două drumuri naţionale a fost de aproximativ 80 de milioane de euro, din care 49,5 milioane de euro doar pentru DN 17 D. 

4 comentarii

  • Este mai circulat si mai important DN 17C (Bistrita-Nasaud-Salva-Dealul Stefanitei-Moisei) decat DN 17D. Ar fi bine sa se modernizeze ambele drumuri, dar banii fiind putini ar fi totusi prioritar DN 17C.

  • nooo da politica psd nu e sa faca drumuri nooo ci sa trimita oamenii pe drumuri nooo iar Florian nooo e un naiv in politica nooooo

  • As dori ca domnul Florian sa detalieze un pic ce contract de reabilitare a drumului Bistrita- Reghin a avut Cocos(pe atunci sotul Elenei Udrea ), cand se puneau borduri la margine de sosea!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS