contact@timponline.ro
  • Prima pagină
  • Știri din Bistrița
  • Știri din județ
  • Timp de gândire
  • Dezvăluiri

TimpOnline.ro

Prima pagină   »   Diverse   »   Ce schimbari va aduce noua Lege a educaţiei la evaluare, ad ...

Ce schimbări va aduce noua Lege a educaţiei la evaluare, admitere în liceu şi bacalaureat


02 iunie 2015 de Eugen Gheorghe   2 comentarii

angajare
Proiectul noii Legi a educaţiei, lansat în dezbatere publică, propune modificări precum: grupa pregătitoare la grădiniţă, evaluarea naţională la finalul clasei a VIII-a la mai multe materii, probele orale de la examenul de bacalaureat susţinute în cursul anului şcolar, examen de admitere la unele licee.

Ce prevede proiectul:

– rezultatele evaluării elevilor se exprimă prin calificative în învăţământul primar şi prin note de la 1 la 10 în învăţământul secundar şi în învăţământul terţiar non-universitar sau prin punctaje, în mod similar testelor internaţionale

– în învăţământul secundar se acordă calificative la disciplinele educaţie fizică şi sport, religie, muzică şi desen. Prin excepţie, aceste discipline vor fi notate, după caz, cu note de la 1 la 10, în cadrul învăţământului vocaţional

– la finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, se realizează o evaluare naţională obligatorie a tuturor elevilor. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale. La Evaluarea Naţională vor fi probe scrise la limba şi literatura română şi la limba maternă, precum şi o probă scrisă transdisciplinară la matematică şi ştiinţe. La acestea se adaugă o probă orală la o limbă străină, o probă practică de utilizare a calculatorului şi o probă orală transdisciplinară de evaluare a competenţelor civice şi sociale, toate trei susţinute în timpul anului şcolar.

– pentru admiterea în învăţământul liceal este necesară promovarea evaluării de la finalul clasei a VIII-a

– admiterea la liceu sau la şcoala profesională se realizează prin concurs, în baza fişelor de opţiuni individuale depuse de candidaţi la înscriere. Fişa cuprinde opţiuni din oferta educaţională naţională exprimate în ordinea preferinţelor, conform acestei variante de proiect. În cazul în care, la un liceu, numărul candidaţilor la un profil, potrivit primei opţiuni, este mai mare decât numărul locurilor oferite, liceul organizează, pentru acel profil, o probă de admitere. Admiterea la acel profil se face luând în calcul portofoliul educaţional, cu o pondere de 20%, media probelor scrise ale evaluării naţionale de la finalul gimnaziului, cu o pondere de 30% şi nota obţinută la proba de admitere, cu o pondere de 50%, conform proiectului. În cazul în care, la un liceu, numărul candidaţilor la un profil, potrivit primei opţiuni, nu depăşeşte numărul locurilor, admiterea la acel profil se realizează luând în calcul portofoliul educaţional, cu o pondere de 40% şi media probelor scrise ale evaluării naţionale de la finalul gimnaziului, cu o pondere de 60%, se mai arată în documentul citat

– admiterea la şcolile profesionale se face prin concurs, în baza portofoliului educaţional. Procedura de admitere are două etape: în prima etapă se organizează admiterea potrivit primei opţiuni, la profilurile liceale cu probă de admitere şi la şcolile profesionale; în a doua etapă se organizează admiterea prin repartiţie computerizată la liceele şi şcolile profesionale cu locuri libere. În cazul profilurilor vocaţionale, sunt obligatorii şi eliminatorii una sau mai multe probe de aptitudini.

– metodologia-cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii la liceu şi şcoala profesională este elaborată de Ministerul Educaţiei şi este dată publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel târziu la începutul clasei a VII-a. Liceele au obligaţia să anunţe public conţinutul probei de admitere şi al probelor de aptitudini, procedurile de organizare ale acestora, precum şi modul de utilizare a portofoliului educaţional, până cel târziu la începutul clasei a VII-a

– absolvenţii învăţământului liceal primesc diploma de absolvire şi foaia matricolă, care atestă finalizarea studiilor liceale şi care conferă dreptul de acces în învăţământul postliceal, precum şi dreptul de susţinere a examenului de bacalaureat. Cei care promovează examenul de bacalaureat dobândesc diplomă care le dă dreptul de acces în învăţământul superior

– la examenul de bacalaureat vor fi susţinute: proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română; proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă, pentru elevii care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale; proba de evaluare a competenţei lingvistice la una sau două limbi de circulaţie internaţională studiate pe parcursul învăţământului liceal

– toate cele patru probe se organizează şi se desfăşoară la nivelul unităţii de învăţământ, în timpul anului şcolar, în faţa unei comisii prezidate de directorul unităţii de învăţământ şi numite prin decizie a inspectorului şcolar general

– probele scrise de la examenul de bacalaureat se vor susţine după încheierea cursurilor, în faţa unei comisii stabilite de către inspectoratul şcolar, la Limba şi literatura română – probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările; Limba şi literatura maternă – probă comună pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale. Alte două probe scrise vor fi diferenţiate, astfel: pentru profilul real din filiera teoretică, respectiv profilul militar din filiera vocaţională – matematică şi o probă la alegerea candidatului dintre fizică, chimie, biologie şi informatică; pentru profilul umanist din filiera teoretică, respectiv profilele pedagogic, teologic, artistic şi sportiv din filiera vocaţională – istorie şi o probă la alegerea candidatului dintre geografie, economie, sociologie, filozofie, psihologie şi pedagogie; pentru filiera tehnologică – matematică şi o probă la alegerea candidatului dintre fizică, chimie, biologie, informatică pentru profilurile tehnic şi resurse naturale şi protecţia mediului, respectiv din geografie, economie, sociologie, filozofie, psihologie pentru profilul servicii.

– unităţile de învăţământ încheie cu părinţii, în momentul înscrierii antepreşcolarilor, respectiv a preşcolarilor sau a elevilor, în Registrul Matricol Unic, un contract educaţional, în care sunt înscrise drepturile şi obligaţiile reciproce ale părţilor. Părintele sau tutorele legal este obligat să ia măsuri pentru şcolarizarea elevului, pe perioada învăţământului obligatoriu. Nerespectarea acestei prevederi, din culpa părintelui sau a tutorelui legal, va reprezenta contravenţie şi se va sancţiona cu amendă între 100 şi 1.000 de lei sau cu muncă în folosul comunităţii, prestată de părinte sau de tutorele legal. În mod similar se va proceda şi în situaţia distrugerilor materiale din patrimoniul şcolii.

  • Despre
  • Ultimele Postari
Eugen Gheorghe
Eugen Gheorghe
A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe
Ultimele postari ale lui Eugen Gheorghe (vezi toate)
  • CJSU: Măsuri suplimentare - 23 ianuarie 2021
  • Cum va fi consolidat drumul de pe Valea Jelnei în urma alunecărilor de teren - 23 ianuarie 2021
  • Ce va face Primăria Bistrița cu acele clădiri vechi din centru pe care le are în administrare - 23 ianuarie 2021

Categoria:  Diverse, Știri din județ   Etichete:  bacalaureat, educatie, evaluare, lege
2 comentarii  Vizualizări: 2.027

GA – sub articol -responsive

Comentarii

  1. Vali - unul dintre cei 7.400.000

    02 iunie 2015 la ora 09:58

    trebuie sa fi deja doctor ca sa intelegi logica acestor evaluari / bareme… Pentru mine birocratia asta excesiva, mai ales cand vine vorba de copii, este o dovada a incompetentei dar nu numai atat. Oamenii astia care se afla la conducerea Ministerului Educatiei au uitat demult ca obiectul lor de activitate se adreseaza copiilor… Hai sa eliminam toate prostiilea astea de evaluari si vom constata ca ne ramane NORMALITATEA…

    0

    Răspunde
    • CeciliaP

      02 iunie 2015 la ora 18:51

      Evaluări, evaluări, evaluări! Mai bine ar învăța temeinic și cu mai multă responsabilitate. Profesorii să le acorde notele pe măsura studiului. Compromisuri…………Cei mai mulți elevi ce termină gimnaziu sunt ”goi”. Fuga după note. Părinți care nu înțeleg că nota nu însoțește copilul/omul. ”Învățătura-ca aurul-are preț oriunde” (Epictet)

      0

Lasă un comentariu Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reguli pentru comentarii. Click aici.

Cautare

KissFM

KissFM

Carliont

Carliont

GA – Vertical

Ultimele articole

  • CJSU: Măsuri suplimentare
  • O tânără din Pinticu a câștigat un proces la CEDO împotriva Elveției
  • Ecaterina Andronescu, drept la replică la articolul ”Despre școală, numai de bine”
  • Noile cazuri, incidența și situația vaccinărilor în județul Bistrița-Năsăud. Încă un deces
  • Cum va fi consolidat drumul de pe Valea Jelnei în urma alunecărilor de teren
  • Ce va face Primăria Bistrița cu acele clădiri vechi din centru pe care le are în administrare
  • Puteți participa la personalizarea autobuzelor Liniei Verzi și trimite propuneri de investiții

Cele mai citite

  • Despre școală, numai de bine
  • De ce dispar 26 de clase a IX-a din toate liceele județului. Explicațiile șefului ISJ, Mihai Mureșan...
  • Cinci dosare penale pentru spălare de bani, deschise în Bistrița-Năsăud
  • Bărbat din Bistrița, găsit mort la volan
  • Lucrările la centura Becleanului, scoase la licitație. Cât costă amenajarea a 1,1 km
  • Programările pentru vaccinare, oprite temporar în Bistrița-Năsăud, se fac începând cu 1 martie...

Cele mai comentate

  • Despre școală, numai de bine
  • Lucrările la centura Becleanului, scoase la licitație. Cât costă amenajarea a 1,1 km
  • Comisia de Urbanism din CL Bistrița, vizită în teren. Ce s-a constatat. ”Toate lucrurile au un nou î...
  • Ce va face Primăria Bistrița cu acele clădiri vechi din centru pe care le are în administrare
  • De ce dispar 26 de clase a IX-a din toate liceele județului. Explicațiile șefului ISJ, Mihai Mureșan...
  • Ce proiecte au pe agendă aleșii locali la prima ședință a CL Bistrița din acest an

Info

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookie
  • Politica de confidențialitate

Facebook -static

FB

Copyright © 2021 · TimpOnline.ro - Știri din Bistrița

Site-ul TimpOnline.ro folosește cookie-uri. Politica de confidențialitateAccept cookie-uriNu accept cookie-uri