Actualitate Recomandări

Ce spun reprezentanții PSD despre felul în care se derulează proiectele de mobilitate urbană

Organizația municipală a PSD Bistrița a criticat, într-o conferință de presă, felul în care se derulează proiectele de mobilitate urbană din oraș, Linia Verde, Axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului și pistele pentru cicliști.

Președintele executiv al organizației municipale, deputatul Daniel Suciu, Camelia Ilișuan, fost președinte-director general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate, și Daniel Adumitrăchioaiei, manager de resurse umane la Teraplast, înscris în PSD în urmă cu două săptămâni, au ”analizat foarte atent” și și-au spus părerea ”clar și răspicat” despre ceea ce consideră că este greșit în Bistrița.

Camelia Ilișuan s-a referit la proiectul Linia Verde, demarat prea târziu în opinia ei, așa încât se derulează concomitent cu șantierul Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, deși nu ar fi trebuit să se suprapună atât de devreme pentru a nu bloca traficul în tot orașul.

”Constructorul, odată ce a primit ordinul de începere a lucrării, a fost în teren, și-a dat seama că mai sunt și alte probleme decât cele identificate în proiect și a adresat 146 de întrebări Primăriei la care administrația ar fi trebuit să răspundă cine, cum, când rezolvă aceste probleme. Primăria a dat răspuns cam în 6 luni, timp în care lucrările au stagnat din moment ce nimeni nu și-a asumat vreo răspundere și ne aflăm în 2022 în august cu șantierele abia deschise. Au fost probleme cu țevile de la Aquabis care trebuiau schimbate și mutate și nu se știa cine face asta”, a spus Camelia Ilișuan, care a menționat că municipalitatea nu s-a pus de acord cu compania de apă, ceea ce a dus la situația de astăzi.

O altă problemă semnalată de Camelia Ilișuan a fost cea legată de trotuare. ”Domnul primar are dreptate să vrea să înlocuiască pavelele prevăzute în proiect cu piatră numai că piatra nu e în proiect, este și mai scumpă. Va trebui să găsească resurse financiare, să facă o licitația, iar toate aceste lucruri se vor întâmpla probabil până în primăvară. Nu vom vedea terminată strada Gheorghe Șincai până atunci”, a spus ea.

De asemenea, ea a semnalat că, până în 2023 când trebuie finalizat proiectul, mai trebuie cumpărate prin licitație autobuze electrice, făcută o bază pentru acestea, puncte de încărcare a autobuzelor electrice, amenajate trei tipuri de stații pentru autobuze și a concluzionat că nu crede că administrația locală se va încadra în timp pentru a nu pierde banii europeni.

Daniel Adumitrăchioaiei a vorbit despre Axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului și a opinat că are rezerve că proiectul va putea fi dus la bun sfârșit în termen întrucât și aici s-a început târziu.

Deputatul Daniel Suciu a cerut Primăriei Bistrița să ”cheme la o discuție elegantă, principială toate școlile de șoferi care vin în oraș cu 500 de mașini și îngreunează și mai mult traficul”.

”Mai ales acum, când orașul este aproape blocat, rog Primăria Bistrița să analizeze dacă temporar sau definitiv este oportun ca despărțitoarele de trafic care duc spre spital să fie scoase pentru că există întârzieri ale ambulanțelor care se deplasează prin oraș”, a cerut deputatul PSD.

În ce privește strada Mihai Viteazul, el a spus că aceasta va fi în continuare inundată la fiecare ploaie din cauza lucrărilor făcute de Primăria Bistrița, s-a mai referit și la viteza extrem de redusă cu care se lucrează pe pistele pentru cicliști nefinalizate cu toate că termenul prevăzut în contract a fost deja atins.

”Cele trei proiecte datează din mandatul trecut, într-adevăr. Dacă domnul primar spune că sunt atât de proaste, de catastrofale, îi aduc aminte că au fost lucrate cu oameni cu care lucrează și domnia sa azi. La începutul mandatului a spus că va face un audit la sânge în primărie și toți cei care nu corespund pleacă acasă. În primărie sunt exact aceiași oameni cu care lucrează pe exact aceleași proiecte”, a spus el.

Daniel Suciu s-a referit și la stația nouă de asfalt, un subiect ”de noaptea minții”. ”Ni s-a spus că anul 2022 va fi anul asfaltărilor din stația nouă și că, din primăvară, citez: asfaltăm cum trebuie. În primăvară, am înțeles că, din cauza războiului din Ucraina, s-a întârziat cu montarea stației. Eu am aflat că Primăria a achiziționat stația fără montaj, acesta făcându-se în regie cu angajații de la Direcția de Servicii Publice. În luna iunie, ni s-a spus că în trei săptămâni, e gata stația de asfalt, aceasta după ce în luna mai s-a depus la Agenția pentru Protecția Mediului cererea pentru acordul de mediu în care se scrie că nu s-a făcut nicio lucrare și nu e instalată stația și se cere acord de mediu. Aceasta deși, din martie și apoi iar în luna mai, pe pagina de Facebook a primarului apăreau periodic informații despre stadiul lucrărilor de instalare a stației de asfalt. Această stație în stadiul în care este acum nu va primi acord de mediu, iar Garda de Mediu va trebui să amendeze Primăria. Singura variantă este să o demonteze și abia apoi să ceară acord de mediu. Nu știu cine a greșit și de ce a mințit într-o cerere depusă la APM în care s-a scris că lucrările nu au început, deși ei se lăudau că lucrările sunt aproape gata. Mai este și un ordin al Ministerului Sănătății care spune că mai aproape de 500 de metri de case nu ai voie să faci stație de asfalt, iar acest lucru presupune că și Direcția de Sănătate Publică trebuie să-și dea avizul pentru funcționare. Mai am o întrebare: dacă tot era în regulă cu stația de asfalt, de ce Primăria Bistrița nu și-a dat ei înseși autorizație de construcție? Nu are autorizație de construcție stația de asfalt, în timp ce pentru strada Gheorghe Șincai sunt chiar două care se suprapun”, a spus el.

4 comentarii

  • Cea mai mare complicatie din cadrul proiectului privind reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureşanu – Năsăudului, este dată de realizarea pasajului subteran pentru pietoni, la intersectia Bul. Decebal cu străzile Ursului si Cuza- Vodă, pentru care trebuie deviate toate conductele și cablurile de utilități din subteran, opreatiune foarte costisitoare, dar care care in final nu rezolvă mare lucru in fluidizarea circulatiei. Oricum, Bulevardul Decebal este traversat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum să fie desfiintate. Primarul Ioan Turc se lăuda că a modificat proiectele mostenite de la vechea administratie. In cazul de față ar fi fost mai ințelept să se renumțe la pasajul pietonal subteran, ceea ce ar fi dus la o economie importantă de bani cu care s-ar fi putut achizitiona un număr mai mare de autobuze electrice nepoluante. De asemenea la intersectia Bulevardului Decebal cu strada Gării, ar trebui lărgit trotuarul din fața magazinului Winmarkt, la nivelul lățimii inițiale si refăcut aliniamentul laturii respective, prin mutarea sensului giratoriu mai spre bustul lui Mihai Eminescu.
    Pe traseul „Linia verde” s-ar putea si aic renunta la schimbarea pavajului de pe trotuare ceea ce ar duce la o economie de bani si de timp in finalizarea proiectului la termen.

  • Dacă tot trebuie demontata stația de asfalt să o mute în parcul din Sărata ca tot e gol.Mai scoate traficul greu de pe Falezei ca rămân oameni fără case Unde sa mai văzut stație de asfalt în mijlocul orașului. Balane de ce taci în privința asta ca ramai fără copaci de lângă vale.
    .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS