Din punctul de vedere al primarului, interesul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pentru centura de sud este „o veste bună” pe care a dorit să o transmită locuitorilor oraşului.
„După aproape doi ani în care s-au tergiversat lucrurile, iată că CNADNR ne-a spus că ori suntem de acord cu centura de sud, ori nu se va mai face nicio centură. Eu cred că nu ne putem permite să pierdem o investiţie de 170 de milioane de euro”, a spus Ovidiu Creţu.
Din punctul de vedere al primarului, lucrurile sunt clare în ceea ce priveşte poziţia Consiliului Local Bistriţa, clarificări fiind necesare doar de la Consiliul Judeţean care s-a transformat într-o buturugă mică ce răstoarnă investiţia mare, întrucât el este cel care poate da undă verde lucrărilor dat fiind faptul că traseul centurii atinge cu 30 de metri teritoriul comunei Livezile.
„Voi cere Consiliului Judeţean să avem o întrunire şi să discutăm cât mai repede această problemă. Noi am fi vrut să nu intrăm pe teritoriul comunei Livezile, dar nu putem reface proiectul de capul nostru. Dacă CNADNR vrea să-l refacă, e o altă problemă”, a adăugat primarul.
Ovidiu Creţu a recunoscut că, la cererea grupului consilierilor PDL din CL Bistriţa, s-a studiat şi varianta reabilitării centurii de nord, dar că aceasta nu a fost greată din cauza faptului că ar urma să fie demolate 16 case noi, iar lungimea şoselei e de 20 de km faţă de 12,5 cât are varianta de sud.
Centura de sud ar urma să se desprindă din DN 17 înainte de localitatea Viişoara, să treacă prin sudul municipiului Bistriţa, să traverseze Dealul Codrişor, un drum judeţean şi altul comunal şi apoi să intre din nou pe DN 17 în localitatea Livezile.
„Din câte am înţeles de la CNADNR, finanţarea nu s-a pierdut. Dacă alergăm bine, nu pierdem acest tren”, a spus Ovidiu Creţu, un susţinător declarat al acestui proiect care ar urma să scape BIstriţa de maşinile care fac doar tranzit prin oraş.
Da, centura de sud ar fi un obiectiv foarte bun pentru Bistrita.Cred ca noi, bistritenii ar trebui sa ne mobilizam si sa sustinem realizarea centurii deoarece ar fi pacat sa pierdem finantarea de 170 mil. euro si totodata aceasta oportunitate de-a descongestiona traficul rutier.
Speram ca si consilierii pdl vor vota pentru Bistrita si nu vor mai bloca proiectele importante care duc la emanciparea si modernizarea orasului.
Din cate stiu, exista si un curent puternic de opozitie si din partea oamenilor care locuiesc in zona si care se tem ca, asa cum se intampla de regula la noi, lucrurile incep repede si au nevoie de decenii sa fie gata. Nu stiu cine ne poate da garantii ca va fi altfel. Daca ne uitam la Autostrada Bechtel e de ajuns. Si acolo erau bani din afara, lucrau americani. Ce au facut? Mai nimic. Doar praf si pulbere. Nu trebuie sa se repete istoria, dar semne de intrebare sunt.
Asa este, sunt de acord ca este nevoie de o centura ocolitoare, dar raman cateva intrebari :
1. cat de stabil este dealul Codrisor, daca alunecarile de teren s-au oprit sau nu si daca se justifica pretul mare al lucrarilor de arta necesare ( poduri, viaducte, consolidari, etc.)?
2. ce suprafata de padure se va defrisa? Cum stam cu spatiul verde / locuitor, ne permitem sa taiem din padure, sa bagam prin ea traficul si noxele unei centuri?
3. de ce nu se putea face traseul prin spatele dealului Codrisor, nu inspre oras, la 50 m deasupra strandului ? De ce nu s-a luat in calcul si varianta ocolirii dealului Codrisor?
4. in masura in care centura va trece prin oras, pe str.Ghinzii,(chiar prin fata spitalului TBC) si pe str.Viorelelor , se mai poate numi centura ocolitoare?
Repet, sunt pentru o centura , dar sa fie intr-adevar centura ocolitoare, sa nu treaca prin oras , sa se tina cont de dezvoltarea ( extinderea) viitoare a orasului, asa cum s-a facut in alte parti, de exemplu la centura de est a municipiului Cluj-Napoca.