Actualitate

Cine are prioritate când pista pentru cicliști se suprapune cu trotuarul, situație întâlnită la Bistrița

Pe multe străzi din Bistrița s-au amenajat piste pentru cicliști pe trotuare întrucât nu era loc în altă parte, însă regula de prioritate este clară, a spus primarul Bistriței, Ioan Turc, într-o emisiune televizată.

”Acolo unde pistele pentru cicliști se amenajează pe trotuar, oamenii trebuie să știe că prioritate au pietonii. Prin reglementări, nu că stabilim noi o prioritate. Practic pietonii vor circula pe aceste zone cu prioritate. Pe urmă au prioritate și cicliștii”, a declarat edilul.

Ioan Turc a făcut aceste precizări în contextul în care a amintit că municipalitatea a cerut bani prin PNRR pentru realizarea unor piste pentru cicliști care vor crea culoare de mobilitate către Slătinița și Valea Budacului.

“ Nu mai perturbăm lucrurile în zona de locuire din oraș. Nu voi veni cu piste suplimentare de bicicliști la Bistrița, să nu se sperie oamenii”, a spus Ioan Turc.

Despre amenajarea în această formă a pistelor de pe străzile din oraș, primarul Bistriței a menționat că este ”un proiect moștenit”.

”Categoric aș fi optat, fără discuție, pentru amenajarea unor piste pentru cicliști la Bistrița, dar diferit de modul în care am găsit aceste proiecte în Primărie. Sunt două variante, una să mergi cu pistele pentru cicliști pe carosabil – și atunci iei parcările și îngustezi ecartamentul drumului – sau mergi cu pistele de cicliști pe trotuar. Acolo unde pistele pentru cicliști se amenajează pe trotuar, oamenii trebuie să știe că prioritate au pietonii. Prin reglementări, nu că stabilim noi o prioritate. Practic pietonii vor circula pe aceste zone cu prioritate. Pe urmă au prioritate și cicliștii. Mai există o soluție care nu a fost luată în considerare: acolo unde drumul, trotuarul nu permite, nu te duci pe acolo, cauți un alt traseu, încerci să găsești altă modalitate de rezolvare. Discutăm despre proiecte pe care le-am găsit în Primărie când am preluat mandatul. Îi asigur pe bistrițeni că multe dintre proiecte le-am modificat, inclusiv cele pentru realizarea de piste, dar aceste modificări totuși au niște limite. Una este să discutăm despre renunțarea la un proiect cum a fost centrul intermodal – pentru că nu era început – alta este să modifici proiecte începute. Nu poate fi oprit un proiect demarat decât cu niște costuri uriașe: returnarea integrală a întregii sume chiar dacă lucrarea nu a fost realizată decât parțial. Voi preciza toate modificările pe care le-am adus și proiectului pistelor pentru că arăta și mai nepotrivit în anumite zone. Ce să spun? Pe Axa Gării- Decebal- Andrei Mureșanu-Năsăudului, proiectul pistelor trecea prin copaci, lua 400 de copaci la rând”, a spus Ioan Turc în emisiunea de la AS-TV.

Întrebat dacă nu sunt de vină și angajații Primăriei Bistrița pentru cum s-au realizat aceste proiecte, edilul a răspuns: ”Dacă asta a fost direcția dată de fostul primar și de cei cu care s-a consultat – viceprimari, etc – angajații din Primăria Bistrița asta au făcut”.

33 comentarii

  • Nu sunt un expert în aceste domenii profesia mea e alta și vorbesc din văzute nu făcute…. așa ceva sa rezolvat în orașe ale UE, ca pista pentru biciclete să fie mai îngustă ocupând jumătate din pietonal în așa fel pietoni cu bicicliști sincronizânduse pe un loc așa de îngust.
    Revopsind și schimbând regulile are soluție, bineînțeles….
    Dacă toate problemele ar fi astea !!!

    12
    17
  • Chestia asta adica explicatiile sunt de la OTC fostul primar care a lasat noua mostenire proiecte de care pana si cei din Caracal sunt invidiosi pe noi.
    Nu de alta dar Bistrita chiar ca seamana la ciudatenii cu acel oras sudist din lumea a treia .
    Intreb insa daca proietul si serv. tehnic din Primarie au prevazut ce se intampla cu pietonii care vor fi loviti de bicicletele aflate in maxima viteza cu tineri teribilisti care realizeaza gresit cine are prioritate.Aceste piste nu trebuiau executate sub nici o forma acolo unde latimea strazilor nu permiteau asa ceva.
    Pun pariu ca inversiunea amintita de domnul Primar se va produce in foarte multe situatii.
    Cert este , sa va asteptati la numeroase accidente.

    19
    45
    • Drumul județean 173C de pe valea Budacului și așa este extrem de îngust și nașpa dacă mai adaugi și niște piste de biciclete pe care nu le va folosi nimeni atunci l-ai făcut varză de tot. Plus că pe acel drum sunt niște săritori nasoale ( limitatoare de viteză ) ce ar trebui eliminate urgent.

      63
      5
    • Altă tâmpenie este propunerea piste de biciclete de pe Valea Jelnei unde nu va putea urca nici-un biciclist fără steroizi, suntem de tot circul !

      65
      6
  • Ordinea e alta….masina, pietonul dacs ma incape si bicicleta daca vrea!!!
    Dar alta intrebare pentru primar: daca pe o strada e facuta pista si pe stanfa si pe dreapta iar pe partea carosabila intalnesc un biciclist, doi…trei asa cum face prezentatorul supraponderal de la tv , ce fac? Il clacxonez sau il calc ….in injuraturi?

    26
    8
  • Dar cu asfaltarea cum ramane? Daca nu ma inseala memoria conform promisiunilor municipalitatii trebuiau finalizate toate pistele de biciclete prin octombrie (anul curent).

    20
    1
  • Domnul deputat DANIEL SUCIU facea o analiza in urma cu cateva zile constatand ca montarea bordurilor pe B=dul Republicii costa la metru liniar de sase (6) ori mai mult decat in tara.
    Pe cand domnia sa va face o analiza a proiectelor strambe pesediste de care noi cetatenii beneficiem si pana si la plimbare trebuie sa le ocolim si sa cascam ochii pe pistele facute total aiurea.
    Ce pot sa-i reprosez actualului Primar este faptul ca trebuiau refuzate de dansul personal acestea nu sa cheltuiesti bani publici de dragul de a nu-i mai avea.
    Sa nu uite domnul Primar TURC ca lucreaza pe mai departe tot cu aceasi subalterni din vremea fostului Primar si nu s-a reusit inca nici o modificare in serviciile cu probleme clare dovedite demult. Un lucru este clar si ma zgarie in timpan cand edilii proclama la tot pasul cat de mari specialisti detine primaria Bistrita si ca se lucreaza cu maxima responsabilitate . NU ZAU !
    Noi cetatenii dorim oameni capabili la servicii nu niste DORELI pe post de iesmeni fara simt si judecata.
    Avem deja o colectie ampla de lucrari proaste si proiecte imbecile facute la gramada de care bistritenii sunt nemultumiti.
    Totusi lucrarile si micile proiecte prin care dispar punctele termice dezafectate sunt de departe o reusita a actualei administratii si este un lucru laudabil ca in locul GIOARSELOR cu sobolani se executa parcari si alte constructii noi si moderne.

    19
    35
  • Ce beneficiu pentru cetățeni aduc pistele roșii făcute pe trotuarele de pe Odobescu? Cele din fotografie. Și, la fel multe altele prin oraș? Niciunul!!! Bani aruncați! Erau trotuare foarte bune cu dale și dacă chiar se dorea organizarea traficului de bicicliști se puteau trasa niște linii cu vopsea. Roșii, galbele, după preferințele corifeilor coaliției. Dar, nu! A fost nevoie să cheltuim milioane de euro și să întoarcem orașul pe dos ca să avem circul ăsta!!! Spart, trotuarul, desfăcute pavelele (apropo, unde sunt?), săpat, umplut iar cu piatră, compactat, nivelat, puse borduri, plus bitum vopsit, ca sa fie ca înainte. Înainte, înainte! Înainte de pavele. O imensă bătaie de joc.
    Majoritatea încă are impresia că lucrările astea sunt făcute pe bani câștigați la Loto. Că dacă nu se făceau nu mai ajungeau la bistrițeni banii ăia. Așa că, nu-i bani ca n-au adus nici un folos, măcar i-am cheltuit pe prosti că, dacă nu-i cheltuiam îi cheltuiau alții. Nu e așa! Primăria nu e o firmă mică în competiție pentru finanțare cu alte 1000. Banii europeni pentru Bistrița sunt puși deoparte. Dacă nu se dădeau pe prostii se puteau face lucruri necesare și utile bistrițenilor. E de ajuns să vă uitați în jur și o să descoperiți o mulțime dacă nu v-ați pus încă problema. În loc de asta, niște îngrămădiți și nesimțiți ai coaliției de nemernici și politruci fac asta. Schimbă asfaltul bun cu pavele și pavelele la loc cu asfalt și dau din gură că ei fac proiecte pentru piste de biciclete, linie verde, etc. Minciuni, povești!
    Niciun folos n-are lumea după ele și după voi.
    Și o altă mare minciună e că nu se puteau renunța la prosti sau corecta. Ba bine că nu. Nimic din ce nu era bun și de folos nu trebuia făcut. Dacă nu trebuia facut, nu trebuia nici plătit. Pentru toate proiectele europene, finanțarea se acordă pe principiul RAMBURSARII cheltuielilor. Deci dacă nu plăteați prostii și lucruri nedorite nu aveați pe ce să cereți rambursare și nu primeați bani europeni. Nu mai mințiți că trebuia să dați banii înapoi că nu v-a dat nimeni bani înainte! Întâi i-ați cheltuit pe prostii, după aia ați cerut plata pe prostiile făcute și după ce a văzut toată lumea ce ați făcut vă văitați că… vai, nu noi am făcut asta sau că am făcut pentru ca să nu trebuiască să returnam suma! Care sumă?! Dacă opreați lucrările nu, plăteați nimic și nu trebuia să returnați NIMIC!

    43
    5
    • Pe DN17 respectiv Republici trebuie făcute urgent locuri de parcare pe insula din fața liceelor Liviu Rebreanu și Andrei Mureșanu.

      40
      22
    • Parcarea supraterană din Eminescu ar putea rezolva criza locurilor de parcare de pe Republici cel puțin pentru Liceul Andrei Mureșanu și Policlinică așa că nu ar mai trebui făcută parcarea de pe insula din fața liceului Andrei Mureșanu.

      42
      6
  • Cred ca pistele de biciclete sun bine venite și ca va creste siguranța celor care prefera bicicleta, poate unele “soluții găsite de Dorel” nu sunt chiar compatibile cu pistele de bicicleta dar eu zic ca este totuși mai bine decât pe sosea pentru bicicliști. Cât despre lucrările defectuoase, asta ne reprezintă ca neam si nu ne putem compara cu Olanda care este la a -III- a generație de profesioniști in infrastructura de acest gen iar noi acum punem prima “lopata” de asfalt roșu!

    23
    6
  • Pali-v-ar ” bomba ” pe toti cei cu ideile si conceptiile ptr ciclisti… unde se pompeaza sume enorme, ca sa ce (?) … sa gasim circuland pe aceste piste, ici-colo… rar cate un ciclist , asta in coditiile in care masinile circula bara la bara si nu au locuri de parcare . Fix asta ne rodea pe noi in calcaie… ” pistele ptr biciclete ” – ideie de oameni cu microcipurile virusate rau … !

    25
    13
  • Dacă e spatiu comun destinat atât bicicliștilor cât și pietonilor, atunci au prioritate pietonii. Dar, dacă le vopsești așa și ocupi tot trotuarul cu pista, atunci sugerezi că e spațiu destinat bicicletelor. Era suficient să fie semnalizate cu marcaje și pictogramele aferente pietoni+bicicleta. Dar nu faci piste comune pe trotuare intens circulate de pietoni, ci doar acolo unde situația o impune și unde nu ai altă soluție. În rest, pistele de biciclete ar trebui sa le ofere bicicliștilor posibilitatea de a se deplasa pe ele, rapid și în siguranță, nu făcând slalom printre pietoni și mașini parcate pe ele. Era suficientă o vizită în țările din vest pentru a vedea cum pot fi făcute lucrurile eficient sau chemați specialiști de acolo. Și dacă tot veni vorba de piste, în spațiul verde dintre copacii de pe Blvd Republicii putea fi amenajată o pistă de biciclete adevărată, in dublu sens, unde nu ar fi încurcat pe nimeni…

    24
    5
  • Atâta timp cât PNL si PSD vor conduce acest oraș doar în jos vom merge,cu primari ca și CRETU s-au TURC care au fost și vor fii niște politruci incompetenti noi vom fii Caracalul nordului.

    27
    2
  • Calin. Ai dreptate partial insa iti amintesc si tie ca Bistrita Civica prin mine personal am demarat REGISTRUL VERDE al orasului iar acel scuar de pe mijlocul bulevardului este inregistrat la spatii verzi si nu poate fi ocupat de piste, drumuri, parcari etc.
    In Comisia de Urbanism unde am depus cereri in acest sens am fost audiat iar propunerile colegilor au fost acceptate.
    Dupa Parcul Regele MIHAI vegetatia prezenta pe Republicii este al doilea plaman al orasului si nu poate fi distrus.
    Si parculetul de la Prefectura unde este monumentul in forma de SULA este incadastrat la spatii verzi desi unii consilieri PSD se impotriveau dorind acolo o parcare.

    8
    41
    • Sunteți la fel de incompetenți și lipsiți de viziune ca cei pe care ii criticați.
      Fix în metrul ala de verdeață stătea „plămânul” orașului. Aveați suficienti plămâni la doar 1 km și în dreapta și în stanga, insa era musai sa va bateți pentru un petec de Iarba inutil.
      Acolo era mult mai utila o pista decât iarba aia infima la care ar fi trebuit sa renunțăm.
      Parca va întreceti în idei absurde și inutile…

      11
  • Uitati-va la a doua poza care este pe Imparatul Traian.
    Acolo cand cetateanul face pasul din magazin pe pista de biciclete , foarte simplu poate fi luat pe sus in coarnele bicicletei.
    Un copil un batran poate fi usor trantit cu capul de scari de caldaram si omorat pe loc.
    Astept ca o comisie de contopisti de la institutile abilitate cu protectia cetateanului sa desfinteze aceste lucrari prost facute si sa readuca trotuarul la starea initiala de folosinta. Cica se lucreaza cu RESPONSABILITATE ?
    Asa ne asigura domnul Turc .
    No ca m-am pornit !

    22
    22
    • Pista de pe dealul Budacului va fi exact ca cea de pe Împăratul Traian un adevărat pericol.

      28
      1
    • Și pistele nasoale de pe străzile înguste Onișor și Codrișor sunt lafel de nasoale și inutile ca cea de pe Împăratul Traian și aberația de pe Șincai.

      27
  • Evident că impostorul mitoman vorbește aiureli ca să fim eleganți și să nu le spunem minciuni. De ce face asta? Pentru că nici nu-l interesează ce face și ce ar trebui să facă, ce probleme sunt și cum ar putea fi ele rezolvate. Îl interesează doar să ne potopească cu vorbe de clacă și propagandă nerușinată, doar, doar se va mai alege o dată.
    Regulamentul Circulație, Anexa 1 la Legea Circulației spune clar că:
    Secţiunea a 4-a Reguli pentru alți participanți la trafic § 1. Circulația bicicletelor și a mopedelor. Articolul 160
    „(3) Dacă pe direcția de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin. (1) sunt obligați sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulația altor participanți la trafic pe pista pentru biciclete.”
    Sa-i traducem și domnului primar, dacă va marca pista roșie ca pistă de biciclete, unor cetățeni le va fi interzis să iasă din casă. Sau să intre, depinde unde i-a prins momentul marcării pistei. În această situație avem două variante:
    1. Nu marchează pista ca fiind pistă de biciclete și atunci returnează banii pe care eventual i-a încasat din fonduri europene.
    2. O marchează. Va fi dat în judecată de cetățenii și comercianții care nu mai pot ieși din casă va pierde, va șterge marcajul și va returna banii eventual încasați din fonduri europene.
    Treaba e simplă. Din păcate se joacă pe timpul, pe banii și pe nervii noștri, ai cetățenilor europeni.

    39
  • Noaptea minți. Pei nu era nevoie de sifonarea de bani pt pistele de biciclete, în situația descrisă de marele creier în dezvoltare urbană Dl Turc. La fel de bine ce descrie domnia lui ca priorități se putea desfășura și se desfășura de altfel pe vechile trotuare. LOL

    14
  • Mă întreb, și vă întreb, oare dl. Av Piperea nu ne ajută cu un proces colectiv împotriva inteligenței dl lor primari, Cretu, Turc, respectiv a proiectelor girate de domniile lor. Ar fi interesant. Doar zic. Și la sfârșit să ăi jumulim de bani lor personali pt daunele aduse urbei din „profesionalismul” ideilor crețe perpetue și în noua administrație.

    15
  • Fac o precizare.
    Am gresit si din neatentie am facut trimitere la Imparatul Traian , desi este si acolo aceasi treaba. Pozele din articol sunt in fata biroului Notarial de pe Odobescu colt cu Alba-Iulia .
    Scuze cititorilor.

    5
    7
  • De ce nu sa luat în calcul și a treia variantă: vopsirea pe carosabil a pistei de biciclete? În multe țări există genul ăsta de piste! „Sănătate” la cei care au aprobat proiectele astea, că nu vă mai săturați de furat!

    10
    9
  • PROPUN ca dkmnul balan sa primeasca autoruzstia si sa devjna cetayean de onoare…..e cel mau onorat…

    12
    1
  • Am mai spus-o si cu alte ocazii că la capitolul edilitar-urbanistic si de mobilitate urbană Bistrita e varză. Cea mai mare prostie este amenajarea de piste pentru biciclete prin ingustarea benzilor de circulatie de pe străzi care si asa nu fac fată circulatiei auto la orele de vârf. Se invocă greaua mostenire din perioada celor trei mandate ale administratiei Ovidiu Cretu când a fost demarat proiectul amenajării pistelor de biciclete. (Vezi: https://www.youtube.com/watch?v=ZHb2BwvplUQ).
    Nu există solutii miraculoase iar acum suntem in fata faptului implinit. In această situatie, Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD ar trebui să tină seama de pistele pentru biciclete, ceea ce presupune si reconfigurarea retelei de străzi pe care s-au făcut asemenea amenajări. Astfel, mai multe străzi inguste ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a permite folosirea in sigurantă a pistelor de biciclete, si ar facilita inclusiv amenajarea unor locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice duce la fluidizarea circulatiei auto si ar face posibilă desfiintarea unor sensuri giratorii care ar deveni inutile.
    Pe de altă parte, orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista această posibilitate a amenajarii malurilor acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița. Din păcate pană in prezent nu a fost pus in valoare acest avantaj nici acolo unde se putea. De asemenea, primarul Ioan Turc sugera amenajarea unei axe de transport auto de la Sărata la Unirea, de o parte si de alta a căii ferate care ar putea să includă si o pistă pentru biciclete.

    4
    3
  • Inconștienților restaurați și puneți în valoarea Zidul Cetății cea mai veche și valoaroasă parte a Bistriței și interziceți accesul autovehicule pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutarul, amenajați aceste străzi doar pentru pietoni și bicicliști !
    Asta trebuie făcut cu prioritate și nu piste de bicilete pe străzile înguste din centru sau pe toate dealurile, piste pe care nu le vrea nimeni.

    27
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.