ACTUALIZARE Pe ordinea de zi a Consiliului Local Bistrița din 23 decembrie se află și proiectul de hotărâre privind darea în administrare, prin gestiune directă, a activităţii de curăţare şi transport a zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ.
În perioada 2005-2014, activitatea de deszăpezire în Bistriţa a fost efectuată de către Direcţia Servicii Publice pe carosabil, iar pe trotuare a fost efectuată de către SC Urbana SA în baza contractului de delegare a gestiunii prin concesionare. În 2014, CL a aprobat delegarea gestiunii prin concesionare a activităţii de măturat, spălat, stropirea şi întreţinerea căilor publice şi a activităţii de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora către unităţile de ecarisaj sau către instalaţiile de neutralizare. Pentru aceste activități au fost aprobate Regulamentul şi caietele de sarcini, în baza cărora îşi va desfăşura activitatea noul operator de salubrizare, care va fi declarat câştigător în urma licitaţiei deschise care a avut loc în data de 30.07.2015. Detalii aici.
Municipalitatea va da în administrare, prin gestiune directă, activitatea de curăţare şi transport a zăpezii de pe căile publice (carosabil și trotuare) şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ către Direcţia Servicii Publice Bistriţa.
Pentru activitatea de deszăpezire, care va fi efectuată de către Direcţia Servicii Publice atât pe carosabil cât şi pe trotuare, în gestiune directă, au fost întocmite Caietul de sarcini și Regulamentul activităţii de curăţare si transport a zăpezii de pe căile publice si menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ.
Substanţele chimice antiderapante admisibile în aria de operare sunt amestecul de sare cu nisip şi clorura de calciu. Activitatea de dezăpezire şi combatere a poleiului se execută atât ziua cât şi noaptea. Îndepărtarea zăpezii se va realiza atât manual, cât şi mecanizat, în funcţie de condiţiile specifice din teren. În cazul depunerii stratului de zăpadă şi formării gheţii, arterele de circulaţie a mijloacelor de transport în comun, spaţiile destinate traversării pietonale a străzilor, trotuarele din dreptul staţiilor mijloacelor de transport în comun,respectiv refugiile de pietoni, căile de acces la instituţiile publice şi la unităţile de alimentaţie publică trebuie să fie practicabile în termen de maximum 8 ore de la încetarea ninsorii. În cazul unor ninsori abundente sau care au o durată de timp mai mare de 12 ore se va interveni cu utilajele de deszăpezire pentru degajarea cu prioritate a străzilor pe care circulă mijloacele de transport în comun. Acţiunea de deszăpezire trebuie să continue până la degajarea tuturor străzilor şi aleilor. Odată cu îndepărtarea zăpezii de pe drumul public vor fi degajate, de către SC Aquabis SA Bistriţa, gurile de scurgere, astfel încât în urma topirii zăpezii apa rezultată să se scurgă în sistemul de canalizare.
Locurile de depozitare sau de descărcare a zăpezii care a rezultat în urma îndepărtării acesteia de pe străzile pe care s-a acţionat manual sau mecanizat sunt: zona parcării de pe strada Grănicerilor (3.738 mp) și zona Heidenfeld – Viișoara (5.283 mp).
Zăpada rezultată din activitatea de deszăpezire poate fi descărcată în căminele de canalizare avizate în prealabil de către SC Aquabis SA Bistriţa. Se interzice depozitarea zăpezii pe trotuare, în intersecţii, pe spaţii verzi sau virane etc.
Încărcarea, transportul, descărcarea şi depozitarea zăpezii şi a gheţii acesteia, trebuie să se realizeze în maximum 24 ore de la terminarea activităţii de deszăpezire.
Orice persoană interesată va putea formula propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ. Propunerile, sugestiile sau recomandările se vor formula în scris şi se vor depune la Primăria municipiului Bistriţa, Centrul de relaţii publice din str. Gheorghe Şincai nr. 2, până la data de 20 noiembrie 2015 sau se vor comunica prin fax la nr. 0263-231046 sau prin e-mail, la adresa: primaria@primariabistrita.ro. Persoanele sau organizaţiile interesate, care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de hotărâre, vor specifica articolul sau articolele din proiect la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului. Proiectul de hotărâre este afişat pe site-ul Primăriei municipiului Bistriţa, www.primariabistrita.ro secţiunea Consiliul local – Proiecte de hotărâri cu caracter normativ şi la Centrul de relaţii publice al Primăriei, în municipiul Bistriţa, str. Gheorghe Şincai nr. 2.
Povestea primariei cum ca ( ORICE PERSOANA INTERESATA VA PUTEA FORMULA PROPUNERI )….bla, bla bla. nu mai valoreaza nici o ceapa degerata. Va spune un om patit, care cunoaste f. bine ceea ce se intampla la astfel de dezbateri. Pana mai ieri, timp de 7 ani am fost la toate dezbaterile publice ale primariei, si la cele de BUGET. Am venit de fiecare data cu puncte de vedere proprii, dar si cu amendamente ale ECOLOGISTILOR. Nimic absolut nu s-a luat in considerare. Totul este un mare fas, si o mare ignoranta din partea unei administratii de politruci.Vezi DOAMNE ei cica se consulta cu noi, cetatenii in virtutea legilor si a transparentei decizionale. TOVARASILOR edili si consilieri : nu mai puteti prosti pe nimeni, tot mai multi cetateni nu va mai baga in seama. Personal mi-am dat seama cata vreme am pierdut din dorinta de a-mi aduce o umila contributie la orasul in care m-am nascut, si pe care voi il conduceti politic din pix, cu o masinarie de vot meschina, in interes de partid. Doar strada sau CIUMA ne mai scapa de voi.