Pe banda dedicată autobuzelor care vor circula pe Linia Verde se va mai permite și accesul unor autoturisme care fac transport autorizat de persoane, însă doar celor care plătesc taxe și impozite la bugetul local.
”Traficul rutier pe Linia Verde nu se restricționează nicăieri, atâta doar că autobuzele electrice vor avea bandă dedicată pe care va putea circula doar transportul public în comun, ceea ce înseamnă autobuzele de pe Linia Verde și taxiurile care vor avea dreptul să utilizeze banda specială pentru a circula mai fluid. Și vorbesc numai de taxiurile autorizate, nu de cei care sunt în sistem car sharing, cum e Bolt sau Uber. Nu e vorba de nicio discriminare atâta timp cât Bolt sau Uber nu plătesc nimic la municipalitate. Discriminare e invers față de zona de taximetrie. Ar trebui o lege comună în ce privește transportul acesta, dar, din păcate nu este reglementat și nu avem niciun control asupra acestui transport”, a spus primarul Gabriel Lazany într-o emisiune la Bistrița FM, moderată de Ciprian Moldovan.
Edilul a reamintit că vor dispărea parcările de pe marginea drumului pe tot traseul: ”Mașinile nu vor mai putea parca de-a lungul Liniei Verzi. Este și o condiție pusă în proiect de desființare a tot ce înseamnă parcare pe marginea drumului. Era foarte important ca, în momentul în care s-a conceput acest proiect, gândite parcări pentru că Ghidul, prin eligibilitatea lui, permitea reconstrucția parcărilor desființate în regim 1 la 1. Lucrul acesta nu s-a întâmplat, iar acum, când am ajuns în ceasul al 12-lea, se caută soluții pentru a se construi parcări compensatoare care să preia mașinile care erau pe marginea drumului. În parcările noi sunt circa 200 de locuri de parcare, insuficiente, vom mai face o parcare pe str. Lupeni cu 87 de locuri”.
Linia Verde va fi operaționalizată începând cu 1 mai 2025.
Traseul Liniei Verzi: Unirea – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara.
-pe Dornei si Sincai unde e o singura banda, nu mai circula masinile?
-pe Independentei pe banda 2 va fi coloana si banda 1 libera?
-este absurd sa tii o banda dedicata autobuzelor in conditia in care acestea circula la un interval de 25 minute.
@hhh , Greşeşti pe străzile Dornei şi Şincai sunt două sensuri de circulație fiindcă autobuzele vor circula pe ambele sensuri. Da ar trebui să se revină la circulația pe ambele sensuri pentru toate autovehiculele nu numai pentru autobuze.
Nu doar autobuzele de pe linia verde vor circula pe benzile dedicate, toate traseele le vor putea folosi.
Chiar daca linia verde (care va avea indicativul 4) circulă din 25 in 25 de minute, avem alte linii precum 1, 2 și 2A care circulă la un interval de 10 minute (care chiar poate fi respectat pentru că nu vor mai sta în trafic). Nu vin toate in același timp, deci odată la cam 5 minute vei vedea un autobuz.
hhh, Petru ca într-adevăr să se încurajeze transportul cu autobuz şi a reduce intervalul de timp la 10 minute sau chiar sub 10 minute pe Linia Verde pot să circule şi celelalte autobuze nu numai autobuzele electrice
O sa parcheze draku in parcarile voastre care nu exista sau sunt cine stie pe unde. Ati distrus B-dul Decebal si Andrei Muresanu cu prostiile voastre. Se circula pe doua benzi pe sens plus banda de preselectie la intrarea in intersectii, plus banda de stocare pentru parcare de la un capat la altul. Cu milioane de euro la dispozitie, dupa 4 anu in care v-ati batut joc impreuna cu constructorul de toti bistritenii ati ajuns la realizarea deplina a esecului. Se circula pe o banda pe sens, nimeni nu va muta masinile parcate in drum pentru ca nu au unde si nu e convenabil. Bulevardul de blocheza frecvent la orele de varf. Semafoarele sunt inutile. Pasajul nefunctional e o jignire a inteligentei si bunului simt. Dezastrul actual e rezultatul contraselectiei din PSD si PNL. Impreuna au girat proiectul asta care ingroapa mobilitatea in oras. Au si acum 18 consilieri din 21 ca rezultat a legislatiei pe care si-au dat-o in 18 ani ca sa se umfle ei si sa nu dea socoteala niciodata pentru prostiile facute. Bine că se plateste deszapezirea strazile pana in Aprile!
politica verde un esec global. S-a fortat implementarea ei cu orice pret.
Toate proiectele tâmpite de pietonaluzare a Centrului Vechi au dus la un faliment epic.
Acum Centru Vechi sa umplut de crâșme, magazine second hand , sedi de partid şi bețivi în rest ruină.
Bomboana de pe colivă urmează şi proiectul de culoar de NEmobilitate urbană care va distruge şi ce nu sa distrus până acum.
https://timponline.ro/bucati-din-acoperisul-unei-case-din-centrul-istoric-al-bistritei-cad-pe-trotuar/
Deoarece acum sunt făcute benzile şi staţiile pentru Autobuze şi Autocate atunci trebuie
mutată Autogara în Piaţa Centrală aşa cum sunt Autogările în toate orașele civilizate şi funcţionale din lume şi aşa cum a fost şi la noi când Centru Vechi funcționa și înainte ca comunişti să o mute lângă Gară aceasta este singura soluție de a mai aduce oamenii în Centru Vechi și de-al scoate din ruina de acum.
👍🏻
astept ziua de 1 mai cu interes, sa ii pot transmite lui lazania ca iar ne-a mintit, asteptam sa vedem, deci 1 mai a zis, bun
Așa i românul…până nu e pus in fața faptului implinit nu se trezește .Nenorocirea asta cu linia verde e ideea și proiectul lui Crețu .Ăla a stat 3 mandate primar și numai nenorociri a avut in cap.Turc din avânt ca să facă și el ceva a pus-o in practică.Dacă se mai sacrifică niște răzoare ,că spații verzi nu pot fi numite ,printre blocuri se vor mai face poate 100-150 de locuri de parcare.Pe traseul liniiilor aveau până acul parcare in raza domiciliului in jur de 3500 de autorurisme.Dacă se implementează circulația pe liniile astea masinile vor trebui parcate undeva in afara orașului,pe vreun câmp.Va fi interesant modul in care se vor atribui locurile de parcare existente ,licitații cu prețuri de adjudecare și pile și relații.Prin luna mai doctorii cor acea de pansat o grămadă de capete sparte și polițistii de solutionat dosare de ultraj ,loviri si distrugeri de bunuri.Dacă se mai publică si cireasa de pe tort,adică felul in care a votat fiecare la alegerile din mai ,e balamuc total.
Pe român il doare in kooor.Zice …sunt jmeker ,mă descurc eu cumva.Pe ăilalți da-i in p … mea.Eu să fiu bine…restul …nu contează.
Scoateți rablele sub euro 5 din oraș
Normal că nu le place si dau dislike, ca majoritatea sunt sub E5.
Doar atât ai înțeles?🤔.Unde nu-i nici Dumnezeu nu cere☹️
Pe Colibitei, de-a lungul caii ferate, pe toata lungimea strazii(aprox.800m) s-ar putea amenaja cel putin 250 de locuri de parcare perpendiculare pe strada. O fi terenul CFR-ului, dar nimic nu e imposibil. O singura linie e functionala, a doua e desfintata. Trotuarul de pe partea cu linia ferata e inutil. Mai e si marcat ca pista pentru biciclete dar n-am vazut un biciclist pe acolo. Iti clantane dintii de la pavaj. O banda de drum e ocupata de masini parcate la bordura. Haos este, dar va si si mai si…
Pe strada Colibiţei se circulă foarte bine pe ambele sensuri. Această stradă trebuie asfaltată până la strada Miron Cristea nu o distrugeţi tăntălăilor asta făcând parcări pe ea.
Faceți mă parcări între blocuri nu distrugeţi şi strada Colibiţei.
Sa vii sa ma vezi…eu doar pe acel „trotuar” circul cu bicicleta. 😛
Oare masinile de ride-sharing nu platesc taxe la stat? Majoritatea au case de marcat deci platesc spre statul roman CASS si impozit pe profit, taximetristii merg cu „lasa BOSS te duc cu 15 lei fara ceas” deci aici e diferenta, si totusi ei au voie pe linia verde bOLT e ilegal „nu plateste nimic catre buget”
Păi cum nu plătește către bugetul local??? Plătește impozit pe mașină, itp la 6 luni, taxe de parcare…ca să nu mai vorbim de restul taxelor (rca, rovigneta, alte kkaturi care parte din ele tot la stat ajung) + impozite pe profit cass cum zici și tu….
DA nu plătesc o taxă specială la primărie ca să fie obligatoriu galbene și să aibă un număr local de identificarea!! Dar pentru asta taximetriștii au în plus parcări amenajate și garantate de primărie în multe zone din oraș unde nimeni nu are dreptul de a opri!!!
@Asfaltati, cum naiba se circula bine in ambele sensuri pe Colibitei cand un sens e ocupat de masini parcate la bordura? Nu trebuie distrusa strada, daca dispare trotuarul-pista inutila(este trotuar pe celalata parte) si „cedeaza” cfr-ul vreo 3-4m din terenul plin de balarii pe 800 de metri cat e lungimea strazii, ar intra cel putin 250 de parcari la 90 de grade fata de cum sunt parcate masinile acuma iar ambele benzi ar ramane LIBERE. Atunci s-ar circula bine in ambele sensuri pe Colibitei si ar fi si locuri de parcare. Cam asa cum e pe Artarilor. Nu trebuie distrus picul de verdeata dintre blocuri ca sa va faca voua parcari. Sa-ti desenez ca sa pricepi?
Eu merg şi mă întorc aproape în fiecare zi pe strada Colibiţei la cumpărături se circulă aproape bine nu ideal mai sunt uni bizoni care parchează pe stradă asta se întâmplă în toată Bistriţa oricum se circulă mai bine decât pe bulevardul Andrei Mureşanu.
Autobuzele electrice sunt recepționate de vreo 3 ani, aproape ca sunt ieșite din garanție, cu o km la bord.
Autobuzele au o autonomie insuficienta la frecventa deplasării. Astfel ca o sa stea mai mult la încărcat decât pe traseu.
Atât s-a putut!
Lazany a spus clar că pe Linia Verde pot circula şi autobuzele normale şi microbuzele şi celelate autobuze care acum opresc pe Rodnei că şi ele plătesc impozit la Primăria Bistriţa şi atunci intervalul de timp de aşteptare va fi mult micşorat.
Bun! Dacă vreau să merg din Unirea până la Viisoara, cât tîmp fac cu linia verde, mai ales la ore de vârf când traficul este dezastru. Toată teoria cu linia verde îi o prostie pt noi și conturi faine pt unii.
Atatea comentarii destepte … poi Bistrita e un oras mic care poti sa l faci in plmibare in 30 de minute lejer … in alta ordine de idei trebuiau cateva parcari mari supraetajate pe bani europeni nerambursabili … sinrestu sa mearga cu autobuzele dupaia electrice sau non electrice … is cateva locatii in bistrita … unde au fost centrale termice dezafectate … prima chestie aia trebuia si dupaia linii si altele … oricum astea is probleme mediocre … is alte orase mai mari care au alt soi de infrastructura pusa la punct.
Văd ca nimeni nu ia în considerare să lase cotețul acasă să folosească transportul în comun. Oare câți dintre voi cunosc prețul real al unei călătorii?! Desigur ca aia cu mașini sub E5 sunt devină, ca nu fac pârtie bombardierilor cu bani. Autobuzele ar trebui sa aibe prin lege prima banda dedicata și unde nu este posibil ocolesc aia cu alea mici zona
Eu tin minte ca la inceput s-a” declarat ca pe linia verde vor circula vehicule electrice , deci si masini pur electrice.
Vedeti ca lumea a uitat de curieri.. ei cum intra in centru cu pachetele ?
Băi, da ce îmi place asta!
Vine Clujul pe la noi… 😉
Asoc. Bistrita-Civica si ECLOGISTII au adus in compensatie 100 de locuri in curtea Bisericii ROMANO-CATOLICE. in urma discutiilor intre Marius Balan si parintele Paroh GERED PETER. Si asta din pur civism !
Multumim stimate parinte !