Traseul drumului expres Baia Mare – Dej – Beclean – Bistrița, care cuprinde și varianta ocolitoare a municipiului, este la faza în care se discută observațiile formulate de primării, două dintre ele din județul nostru.
”Cei de la CNAIR au transmis primăriilor noua variantă a traseului pentru a formula eventuale obiecții. Din câte am înțeles, în județ sunt două observații, una la Beclean și alta la Budacu de Jos, niciuna în ce privește Bistrița. După ce se vor soluționa cele două observații, am putea spune că am ajuns la o variantă finală a traseului în ce privește lotul de la Bistrița până la Baia Mare. Cred că, în perioada următoare, studiile se vor face în ritm alert. Noi, prin Direcția Patrimoniu, trebuie să ne ocupăm să facem intabulările aferente pentru a finaliza cât mai repede partea de proiect și, de ce nu, începerea execuției lucrărilor”, a declarat primarul Gabriel Lazany la Bistrița FM.
Întrebat dacă varianta ocolitoare ar putea fi finalizată în timpul acestui mandat, primarul a răspuns: ”Nu m-am ocupat până acum de infrastructură rutieră, nu pot spune deci cât durează un astfel de studiu, dar cred că, într-un an, ar trebui să fie gata. Am avut o discuție cu președintele CJ și vom face cum s-a procedat la Beclean, unde primarul a preluat după finalizarea studiilor procedura de execuție. Ne dorim să preluăm de la CNAIR studiul și să facem noi procedurile aferente. Eu nu sunt în genul de om care să mă arunc în promisiuni, nu pot face o estimare, dar speranțe sunt că e un proiect realizabil în 4 ani”.
Traseul propus, începând cu centura Bistriței, spre Dej, este următorul: Livezile – Ghinda – Jelna – Buduș – Simionești – Monariu – Sărata – Sigmir – Blăjenii de Sus – Șintereag – Beclean – Braniștea – Uriu – Reteag – Ciceu Mihăiești – Cuzdrioara – Dej.
Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii (studii) pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA. În primăvara anului trecut s-a dat ordinul de începere a elaborării studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Dej – Beclean – Bistrița (Lotul 2 din Baia Mare – Bistrița), din care face parte centura ocolitoare a municipiului Bistrița. În ceea ce privește Lotul 3 Bistrița – Vatra Dornei din Autostrada Nordului, s-au făcut investigațiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate. Tronsonul Bistrița – Vatra Dornei va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei.
20 de ani
Cum de uni primari pot şi alţi încă nu sau ocupat de prioritatea numărul unu a oraşului.
https://timponline.ro/de-azi-noapte-se-circula-pe-varianta-de-ocolire-a-orasului-beclean/
…mii de ani trebuie centurii sa ajunga!
Pacat ca vine 1 Aprilie si l amageste cu …..povesti vechi!!!
@ Unii primari… Ce varianta de ocolire? Poate pentru Beclenut si Chiuza. Nici draku nu merge peste podul ala. De ce ai merge pe acolo in drum spre sau de la Cluj?!
Cam subțire şi cam trasă de păr scuza menită să-i ascundă incompetența lui Lazany că Budacul de Jos are o obiecţie fiindcă cei din Budac au semnat acordul pentru Autostradă.
https://timponline.ro/acorduri-semnate-pentru-centura-bistritei-si-drumul-expres-cluj-bistrita-cam-asa-arata-romania-normala/
Pentru 50 la sută dintre posesorii de auto din Bistrița ,centura nu e importantă.Și au cumpărat mașini,câte 2sau trei pe familie ,iar majoritatea dintre ei au de parcurs mai puțin de 2km pâna la serviciu ,1 km la pâă la scoala sau gradinița copilului și 500 de m până la un centru comercial.Da,no…fala …stau in blocuri cu internit ,cu subsoluri pline de rahat șobolani și țânțari dar in parcări stau claie pe grămadă ,,beamveuri”, și alte coapte nici una sub 250.000 de km reali.Frustrări datorate tranziției târzii de la ștraif și cizme de gumă ,la autoturism.
Ești optimist!
Oraşele din România sau dezvoltat toate şi au centuri noi însă noi la Bistriţa am rămas ca proştii .
4 ani ??? domnul primar viseaza cai verzi pe pereti !!! Va dura cel putin 10 ani , asta daca va fi finantare . Cel mai bine ar fi sa scoata de la naftalina proiectul Centurii de Sud si sa se apuce de treaba , posibil in 4 ani sa o termine .
Păi atunci să înceapă construirea Centuri votate de Bistriţeni la Referendum.
Cetățenii Bistriţei şi-au exprimat legal voința la Referendum că vor o Centură pe malul Bistriţei. Această Centură are toate actele necesare , are toate avizele necesare, contestatari ei au pierdut toate procesele. Această Centură a fost revalidată atunci când a fost revalidat PUG Bistriţa.
Nu ai cu cine sunt nişte tăntălăi .
Bistriţa se va sufoca fără Centura pe lângă Budac.
I-ați gândul! Nu se va face niciodată, nici pe acolo, nici pe altundeva! Vom circula minim 25 de ani pe vechea centură! Vorba ta, de ce „uni” pot și „alți” nu? Măcar la noi NU circulă TIR-urile prin Centru, ca la Beclean.
Puteţi să le „mulţumiţi ” din suflet lui Bălan şi celoralţi . nocivi că Bistriţa nu are nici acum o Centură nouă.
Cei din Sfântu Gheorge care au fost în aceeaşi program de finanţare cu noi deja circulă pe Centura nouă şi râd de noi pe săturate.
Penibil , la noi la Bistriţa Tir-rurile şi toate maşinile care tranzitează orașul trec exact prin mijlocul orașului.
Vor fi atâția ani de câți vor fi nevoie…cu alte cuvinte… până vom învăța să votăm util!!…
Când se vrea se vede iar când nu se vrea se vede și mai bine.
🇪🇺👍🏻
Pe cine ar trebui sa votam dl Levente pentru a avea o centura? Pe Turc care in 4 ani a facut 2 parcari si alea in acelasi cartier in timp ce Lama, Decebal, se afunda in blocaje si fara locuri de parcare? Atat a facut Turc in 4 ani. Alea 2 parcari, in rest a supravegheat proiectele lui Cretu. Pe Lazany? Care s-a afiliat cu Emil si tot ce produce Bistrita merge in Gloria fara sa le pese de adevaratele probleme? Ba macar daca ar avea rezultate, dar nici atunci nu ar merita atatia bani pentru ca noi nu suntem Bucuresti sa ne permitem. Pe Haur? Pe Pot? Astia inca nu stiu rupe o propozitie corect, uita-te la postarile lor, persoane fara pic de experienta politica insa care fac jocurile Kremlinului de ajungem iar la mobila in casa facuta la Moscova de ajungem sub tutela lor. Pe cine sa votam dl Levente?
Atâta sa putut marca PSD 🤣.
SF pentru Autostradă trebuia să fie terminat deja anul trecut . Dacă şi la faza pe hârţoage PSD-ul se mișcă ca melcului mă gândesc cu groasă când se va trece la construcţia centuri şi licitaţia va fi câştigată de ” cetăţenii de onoare ” ai judeţului. 🤣
Votaţi mă pe alţi care pot face Centuri.
@Tazman
E grea sarcina nu-i așa??… dar tot mai grea e să-i vedem zi de zi acolo făcând exact ceea ce fac în clipa asta, înaintea alegerilor prezentându-ne cloșca cu puii de aur 😀😀😀
Un mare kanchi va ieși de aici….ca de fiecare dată!!!😀😀😀
Problema este ca nu avem alternative. Eu daca as stii ca ar avea sanse, direct cu UDMR m-as duce. Nu sunt maghiar, n-am nicio treaba dar i-as vota pe ei intr-o secunda. E cel mai realist partid, prefer sa luam exemplul Ungariei in economie si dezvoltare si infrastructura, decat sa ma afund in rahat pentru inca 50 de ani. Ne baga in buzunar la absolut orice capitol de la irigatii pana la infrastructura si investitii in sport. A promis Radu Moldovan ca mandatul asta se ocupa de infrastructura ca pana acum si-a facut tabieturile, e deja un an imediat si nu se vede absolut niciun plan de dezvoltare. Suntem caracalul ardealului, cel mai prost judet din Romania asta. Cum poate fi Bistrita printre singurele 2 sau 3 orase care are populatia in crestere, nu o sa imi explic niciodata. Nu stiu ce recomanda orasul. Sa auzim de bine, ca blestemati suntem destul.
cand altii vor avea „masini zburatoare”, noi vom finaliza constructia de autostrazi si „sosele de mare viteza” . tipic.
Cam asa s-a intamplat cu liniile telefonice/telefoanele fixe, pe cand am terminat noi de cablatau aparut telefoanele mobile :)))
Până şi Năsăudul va avea o Centură chiar pe malul Someşului înaintea Bistriţei. Nu numai că suntem de râsul ţări deoarece Bistriţa de 35 de ani nu are o Centură nouă suntem şi de râsul judeţului.
https://timponline.ro/orasul-nasaud-va-avea-centura-ocolitoare-de-45-km-cu-ce-bani-va-fi-construita/
Nu te-ai saturat sa mananci atat rahat cu centurile tale inexistente? Articolul e din 2020, adică de 5 ani, zi-ne în ce stadiu au ajuns cu lucrările la centura Năsăud? Nici măcar nu se mai vorbește despre așa ceva, a fost o fumigenă aruncată pentru fraieri. Și nu poți compara podul de 1,2 km din Beclean care duce tot în Beclean, cu viitoare centură de 35 km a Bistriței, care presupune lucrări de anvergură, nu un rahat de pod care duce nicăieri.
Toată lumea a lumea a fost de acord cu traseul ales . Am pierdut în van 35 de ani fără să face nimic dacă iar o luăm de la capăt să tot schimbăm traseul nu suntem nu mai proști țării ci suntem proști lumi.
Domnule Levente de acord cu ce ai spus.
Dar NU USR PSD, PNL, UDMR.
Be am lamurit.
Bistrița a ratat ocazia de a avea autostradă. Trecerea munților se va face de la Târgu Mureș spre Tărgu Neamț iar până nu e gata această lucrare nu se va mai începe o altă traversare a Carpaților. Sper că Lazany știe lucrul ăsta și nu ne mai aburește electoral cu tema autostrăzilor.
Mai bine ar lărgi pe unde se poate vechea centură, eventual continuată pe lângă calea ferată, cum avea in proiect. Și de ce nu, reconsiderată, chiar și parțial, centura lui Crețu. Că altfel stăm după povești mult și bine.
Păi nu ai făcut nimic dacă lărgește străzile de pe fosta centură că traficul poluant al mașinilor în tranzit tot prin mijlocul orașului vor trece.
Acum străzile de pe fosta centură au ajuns în mijlocul orașului.
Traficul de tranzit trebuie scos în afara orașului.
Și alternativa? Pe unde să circuli? Centură nu se va putea face în actualul mandat al primarului, dar să modernizeze actuala centură și să ne mai ușureze chinul, ar fi posibil.
Acum 11 ani spuneam acelasi lucru:
„Este de la sine înţeles că prin traseul stabilit pentru autostrada Iaşi – Târgu Mureş, toate oportunităţile amintite mai sus vor fi anulate pentru zeci de ani. Mai mult decât atât, nu e vorba doar de o amânare, ci de o posibilă compromitere defintivă a perspectivelor unei autostrăzi a nordului. Se intenţionează acum că viitoarea reţeau de autostrăzi a României să fie dezvoltată preponderent radial şi centrele urbane din Nord-Vest şi Nord-Est să fie legate ulterior cu Bucureştiul. Astfel, Satu Mare şi Baia Mare vor fi legate cu Clujul şi apoi prin Alba Iulia şi Sibiu-Braşov cu capitala. La fel, Botoşaniul şi Suceava vor avea o autostradă spre Bucureşti prin Bacău. Tranzitul major Vest–Est de la Satu Mare la Suceava, Botoşani, Bălţi, va fi cu totul anulat, legăturile rutiere între centrul şi estul Europei urmând să se desfăşoare fie mai la sud, pe ruta Oradea-Cluj-Târgu-Mureş-Iaşi, fie mai la nord, prin Slovacia. Rămânând cu totul izolată, Bistriţa va intra într-un declin pe termen lung din care, foarte probabil, n-o să-şi revină niciodată.”
https://timponline.ro/alexandru-toniuc-autostrada-care-ne-ingroapa-bistrita-are-cel-mai-mult-de-pierdut-in-acest-scenariu/
gicule laso baltă cu lărgirea fostei centuri nu se mai poate lărgi acum sunt cartiere de case acolo mai bine să se concetreze pe noua centură că suntem de tot circu.
Cum ia amintit şi Berar lui Lazany locuitori de pe străzile de pe fosta centură cer trotuare şi piste de biciclete nu lărgiri imposibile.
Aveți dreptate, domnule Toniuc, în legătură cu dezvoltarea radială a sistemului de autostrăzi. Deja se lucrează la un proiect de drum expres, numit Dx4, care va lega autostrada A3 în zona Românași de Jibou. Sigur acest Dx4 va fi continuat până spre Baia Mare, ceea ce va îngropa lotul unu Baia Mare-Dej și într-un final toată Autostrada Nordului. După cum se va vedea, politicienii altora vor fi mai tari decât ai noștri.
Pe strada Simion Mândrescu avem nevoi de trotuare pe care să poată se meargă în siguranța copiii noștri la școală nu prosti cu lărgirea străzii.
Pe Calea Clujului trebuie făcută pista de biciclete şi nu lărgiri neagreate de oameni , o pistă de biciclete care să o conecteze cu pista faină şi bună de pe strada Drumul Cetăţii şi cu pistele de biciclete din Viişoara şi cu pista de biciclete care se face pe strada Soarelui (altfel cine vine din Sigmir pe pista de biciclete de pe strada Soareului va trebuie să meargă printre maşini până ajunge pe pista de biciclete de pe strada Drumul Cetăţii) . Degeaba faci piste de biciclete dacă nu şi le conectezi între ele.
„Fără o Centură prin afara Bistriţei, fără o Autostradă, fără un Aeroport , fără toate acestea Bistriţa va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume”.
Politicienii din Bistriţa ar trebui să facă presiuni şi să urmărească zi de zi cum evoluează treaba cu viitoare centură altfel au marea șansă să zboare ( nu cu avionul că săracii nu ştiu să piloteze ci din posturile lor călduţe) la următoarele alegeri locale sau poate chiar mai repede.
Bine că pot să facă o pîrţie de schi inutilă şi un stadion de fiţe faraonic însă o centură nouă vitală pentru oraş nu sunt în stare.
Cum se mentiona mai sus Autostrada Nordului are sanse foarte putine sa fie construita in urmatorii 30 de ani.
Focusul politicienilor locali ar trebui sa fie Centura pe la Budac si o legatura Bistrita – Dej. Si sa speram ca si Clujul se misca rapid pentru o legatura Cluj – Dej.
Radu Moldovan si Lazany si-au dovedit limitarile, ei incearca sa vanda imagine (stadioane, echipe de handbal, castele obosite) pe cand lucrarile mari de infrastructura lipsesc.
Cel mai sarac judet din Ardeal, Salajul, o sa fie traversat pe toata lungimea de o centura,
Suceava o sa aiba legatua spre Pascani si de acolo spre Mures, BaiaMare o sa aiba legatura la autostrada din Salaj.
Bistritenii au ramas in curu gol, bine ca il avem pe Ivan la digitalizare si noua de ploua-n casa.
Aveți stadion si sală polivalentă pe coclauri .Ce vă mai trebuie centură? Plus pârtie și tunel dacic in oraș .Vine și sania de vară și posibil bazin de inot tot pe coclauri.Tirurile printre case și blocuri.Asta se intâmplă când pulimea doarme pe ea și toată activitatea civică a fost lăsată in seama lui Bălan .Ăstia care mai puteți și mai gândiți,vindeți case ,apartamente și mașini și plecați din locul ăsta condus și populat de incompetenți .
Doamna Cristiana Sabau poate ne ajutati cu un comunicat oficial de la CNADR privind studiul de fezabilitate pentru loturile 1 & 2 din Autostrada Nordului. Mare incredere nu am in declaratiile domnului primar.
Conform paginigii oficiale studiile ar fi fost terminate la inceput de ianuarie.
https://www.cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/AUTOSTRAZI%2520IN%2520PREGATIRE%2520FAZA%2520PROIECTARE%2520%28SF%2C%2520PT%29_3.pdf
Şi eu spun că primarul habar nu are ce vorbește şi habar nu are care este situația cu viitoarea Centură a lăsat totul în seama celor de la Consiliul Județean ( probabil fiindcă nu-i pasă de Bistriţenii) . Spun asta fiindcă cei din Budac vor Autostrada așa că nu văd motive să aducă obiecţi la traseu.
https://timponline.ro/primaria-budacu-de-jos-autostrada-nordului-va-aduce-beneficii-economice-si-sociale/
Ceva nu se pupă în ce spune primarul fiindcă nu prea este logic ca Becleanul să aducă vreo obiecție la traseul Autostrăzi pe care ei o vor când tocmai au primit aprobare pentru un pasaj care să conecteze Becleanul la Autostradă.
Probabil că primarul a neglijat pe moment Autostrada fiindcă şi nu este informat acum are altă problemă care-l arde la degete aceea cu vinieta albastră.
https://timponline.ro/construirea-pasajului-rutier-peste-calea-ferata-la-beclean-aprobata-de-cnair/
Este o lege privind Autostrada Nordului . Cine nu este în stare să termine la timp construirea autostrăzi să răspundă penal şi financiar pentru asta.
Nu ani ci ANI LUMINĂ! Până acum faptele ne fac să constatăm doar vorbărie multă a unor politicieni locali jenant de infatuați. Se cred desigur și cei mai pricepuți la toate numai că nu prea vedem (cu unele excepții) mai nimic în urma lor. Nu am uitat și nu putem uita promisiunile și referirile lor la acest subiect de-a lungul timpului.
Veti avea autostrada atunci cand veti canta prohodul PSD-ului; altfel veti continua sa va afundati in evul intunecat zidit zi de zi de famiglia Stanescu. Veti aluneca atat de jos incat Caracalul va deveni o lumina.
Bistriţenii nu vor lărgirea străzilor de pe fosta Centură a oraşului care acum sunt străzi în mijlocul oraşului adică a străzilor Simion Mândrescu, Drumul Cetăţii şi Calea Clujului.
Corect.
De proiecte pe hartie sunt satul. Bine ar fi sa existe si fapte la capitolul drumuri de importanta majora. Primul pas, daca nu exista un proiect realist, ci doar fumigene, ar trebui sa fie un drum expres Bistrita-Targu Mures, de unde am avea acces la autostrada. Clujul e cel mai important oras din Transilvania, dar legatura spre Oradea se face tot pe drumuri de mana a doua! Orice varianta e benefica Bistritei, dar daca devine fapt, nu daca ramane la stadiul de proiect si studii de fezabilitate. Vrem fapte, nu povesti!
Si cu toate aceste neajunsuri/nemultumiri Radu este presedinte de cj din 2012, ultimele alegeri le-a castigat fara drept de apel. Asta am ales ,asta avem adica canci autostrada, centura, apa potabile in zona de campie in schimb avem echipa de handbal.
Ce nu-mi este clar?
De ce s-a ales varianta?
Livezile – Ghinda – Jelna – Buduș – Simionești – Monariu – Sărata – Sigmir
ȘI NU
Sigmir – Livezile DIRECT
Este de cel puțin 3 ori mai scurtă și nu are poduri🤔
Fabricile din Bistriţa cum era şi firesc au început să migreze în vestul orașului . Prin urmare este obligatoriu ca viitoarea Centură a Bistriţei parte a Autostrăzii să treacă între Sărata şi Sărăţel aproape de Parcul Industrial TeraPlast şi de Parcul Industrial Bistriţa Sud.
https://timponline.ro/teraplast-crestere-a-cifrei-de-afaceri-planurile-grupului-pentru-acest-an/
Nu vrem lărgirea fostei centuri a Bistriței !
Nu vrem lărgirea străzilor Simion Mândrescu, Drumul Cetății, Calea Clujului !
Nu distrugeți inutil munca de o viață a oamenilor !
Vrem o nouă centură prin afara Bistriței !
http://video.fc2.com/en/content/20250316VzQXeESe/