Economie

Circa o mie de rable sunt casate anual în județ. Lista firmelor care le colectează

Aproape o mie de rable sunt casate anual în județul Bistrița-Năsăud de 13 firme autorizate pentru colectarea şi tratarea vehiculelor scoase din uz.

Cele mai multe, peste 1200 au fost colectate în 2019, iar cele mai puține în 2017, sub 800. În 2021 au fost emise certificate de distrugere pentru 978 de rable. Baza de date pentru anul 2022 nu este încă disponibilă. Iată lista agenților economici autorizați:

Nr. crtDenumirea operatorului economic
Punct de lucru

Activitatea autorizată
1.SC AUTOLUC MOTOR SRLNăsăud, str. George Coşbuc, nr. 262Colectare şi tratare
2.SC AUTOZBOROWSKY SRLBistrița, str. Zefirului, nr. 9AColectare şi tratare
3.SC DARIUS AUTOMOBILE SRLBistrița, str. Calea Dejului, nr.125Colectare şi tratare
4.SC LKA INTER AUTO SRLBistriţa, str. Ioan Slavici, nr.7Colectare şi tratare
5.SC REMATINVEST SRL- P.L. BistriţaBistrița, str. Drumul Cetății nr. 1AColectare şi tratare
6.SC SICĂ AUTO DEZMEMBRĂRI SRLSîngeorz-Băi, str. Carpaţilor,nr.4Colectare şi tratare
7.SC UNO TOTALE IMPEX SRL
Bistrița, str. Matei Eminescu 48Colectare şi tratare
8.SC UTU&JRY AUTOMOBILE SRLCrainimăt, str. Principală, nr. 228, Şieu-MăgheruşColectare şi tratare
9.SC COMDORADA SRLRodna, com.Rodna, str.Principala, nr.1492Colectare şi tratare
10.SC LUCA DEZMEMBRĂRI SRLTeaca, nr.551, com. TeacaColectare şi tratare
11.SC ALEX SPARE PARTS SRLRusu Bârgăului, str.Principala, nr.223Colectare şi tratare
12.SC RONDONESI AUTO SRLCoşbuc, nr.395 AColectare şi tratare

Numărul de vehicule scoase din uz colectate la nivelul judeţului fluctuează de la un an la altul în funcție de Programul de reînnoire a parcului naţional auto.

”Atât la nivel european, cât şi la nivel naţional, cel mai dificil neajuns legat de punerea în practică și asigurarea respectării Directivei VSU rămâne numărul mare de VSU cu locație necunoscută. În plus, studiul recent al Comisiei Europene arată că printre motivele pentru care există un număr mare de VSU cu locație necunoscută se numără :

  • sistemele de radiere cu deficiențe și manipularea necorespunzătoare a VSU (nu toate VSU sunt transferate la punctele de colectare, iar dintre cele transferate, nu toate primesc un certificat de distrugere);
  • unele VSU sunt colectate și dezmembrate ilegal în instalații de tratare neautorizate, fără standarde de mediu;
  • există VSU care sunt exportate ilegal ca vehicule de ocazie;
  • există necorelări între sistemele de înmatriculare și de radiere sau de reînmatriculare, ceea ce ar putea face ca numai o parte din VSU radiate să primească un certificat de distrugere, cu toate că sunt tratate în mod legal ;
  • există vehicule de ocazie înmatriculate într-un alt stat membru care nu au fost niciodată radiate în statul membru de origine.

Din acest motiv este necesară îmbunătățirea metodelor de raportare și de o mai bună asigurare a respectării legislației, inclusiv de inspecții la punctele de colectare și la instalațiile de tratare autorizate, consideră autoritățile.

Etichete

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.